מתקרבים לחצי: סיכום מסירות רכב בישראל (1-5/24) ונתוני נתח שוק

 

קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז’ החדשה בגרסת פלאג אין

 

חודש לפני שאנחנו מסכמים חצי שנה של מסירות רכב ב-2024, ליקטנו כמה נתונים מעניינים מדוחות המסירה. המותגים השולטים, היבואנים הבולטים, ומה לגבי מגמת ההתחשמלות? כל הפרטים לפניכם

 

סיכום מסירות רכב – ינואר 2024 עד 31.5.24

בראש הטבלה, יונדאי עם 15,089 מסירות רכב (מתוכן 228 למוניות)
טויוטה עם כ-14,081 מסירות רכב (1203 מתוכן רכב מסחרי)
קיה לא רחוקה משם, במקום ה-3 עם 13,861 מסירות, ו3 דגמים בין עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל, קיה נירו, פיקנטו וספורטאז’.

BYD בחמישייה הראשונה והמאד מכובדת, עם 9027 מסירות רכב – מותג שמוסר רכבים חשמליים בלבד.
סקודה במקום החמישי המצוין, עם 8731 מסירות כלי רכב.

מאזדה – 6470 מסירות
מיצובישי – 5121 מסירות
צ’רי – 4632 מסירות
סוזוקי – 4269 מסירות
סיאט סוגרת את העשירייה הרותחת הזו – עם 3604 מסירות

וחובה לציין את MG עוד מותג חשמלי מלא (כמעט) שהגיע למקום ה-11, עם 3411 מסירות רכב.

 



MG
MG מבית לובינסקי. צילום: רונן טופלברג

 

היבואניות השולטות:

  1. כלמוביל (יונדאי, מרצדס, ג’נסיס, מיצובישי, אורה, סמארט, ובקרוב JAECOO, עם 24,287 מסירות רכב מתחילת השנה, ונתח שוק מטורף של 18.8% מכלל מסירות הרכב בייבוא הסדיר בישראל.
  2. אחריה יוניון מוטורס (טויוטה, לקסוס) עם נתון מסירות של 18,826 מכוניות, ו14.6 אחוז מכלל המסירות.
  3. צ’מפיון (אודי, פולקסווגן, סקודה, סיאט, קופרה) מסרה 16,885 מכוניות בחמישה חודשים האחרונים, והיא גוזרת מעוגת המסירות הכללית 13.1 אחוז.
  4. טלקאר (קיה, סאנגיונג/KGM) עם נתון יותר מנאה ומרשים, אם לוקחים בחשבון שקיה הוא המותג הכמעט יחיד שמשווק – 15,200 מסירות רכב, 11.8 אחוז מכלל מסירות הרכב.
  5. במקום החמישי, קרסו מוטורס (פריסבי) שנכנסת לרשימה, עם מותגי רכב רנו, ניסאן, אבל הרבה בזכות מותג צ’רי (עם מכוניות בנזין וחשמל), 11,576 מסירות רכב (מרשים גם כן), ונתח שוק של 9 אחוזים.
  6. לובינסקי – עם פיג’ו, סיטרואן, אופל, אבל בעיקר MG הכוכבת העולה, מביאה לנתון של 9570 מסירות ונתח שוק של 7.4%
  7. שלמה – עם BYD החשמלית מסין, 9027 מסירות רכב, ונתח שוק של 7 אחוזים.
  8. דלק מוטורס (ב.מ.וו, מיני קופר, ניאו) עם 8944 מסירות ונתח שוק של 6.9 אחוזים
  9. מכשירי תנועה במקום התשיעי (סוזוקי) עם 4286 מסירות רכב ונתח שוק של 3.3 אחוזים.
  10. סוגרת את רשימת ה-10- סמלת (ג’יפ, אלפא, אבארט, מזראטי, פרארי, וויי) עם 3015 מסירות רכב ונתח שוק של 2.3 אחוז.

 

זיקר דגמים
1182 כלי רכב שנמסרו. זיקר

 

שוק הרכב החשמלי

 

הרכב ההיברידי לא הולך לשום מקום, נהפוך הוא, יצרניות הרכב התעוררו מהחלום שלהן (חלום זוועות) לחפור את כדור הארץ ולמצוץ ממנו מספיק משאבים לייצור מיליוני סוללות. אין משאבים, אין יכולת אמיתית להפוך את כל שוק הרכב הבינלאומי או לפחות את האירופאי והישראלי בתוכו, לשוק רכב חשמלי מלא, ולכן הרכבים ההיברידיים ימשיכו לככב ולנסוק מעלה.

אמרתם רכב היברידי? אמרתם טויוטה, שנמצאת במקום הראשון ברשימת מותגי הרכב בעלי הנעה חלופית (הייבריד, פלאג אין, חשמלי מלאה), שלא זנחה את פיתוח יחידת ההנעה ההיברידית שלה, והגיעה עד לדור חמישי להנעה ההיברידית בכלל דגמיה (טויוטה קורולה, טויוטה קורולה קרוס, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה C-HR).

זיקר שסוגרת את העשירייה הראשונה, פרסמה ממש לא מזמן על מכירת 1000 כלי רכב שנמכרו ב-100 ימים, והטבלה מסכמת, 1182 כלי רכב שנמסרו סך הכל עד ה-31.5.24.

 

*בטבלה גלול ימינה ושמאלה

 

מותג חשמלי היברידי PHEV דיזל PHEV סה”כ
טויוטה 812 10745 2 0 11559
BYD 9033 0 0 0 9033
יונדאי 1295 5511 0 0 6806
סוזוקי 0 4094 0 0 4094
קיה 1898 360 1825 0 4083
MG 3421 0 169 0 3590
ג’ילי 2432 0 0 0 2432
טסלה 2222 0 0 0 2222
צ’רי 1385 0 0 0 1385
זיקר 1182 0 0 0 1182
לקסוס 77 765 252 0 1094
סרס 1076 0 0 0 1076
אקספנג 1018 0 0 0 1018
אורה 931 0 0 0 931
מרצדס 502 0 343 5 850
ניסאן 0 723 0 0 723
BMW 277 0 395 0 672
סקודה 577 0 63 0 640
סמארט 580 0 0 0 580
אודי 356 0 102 0 458
סקייוול 441 0 0 0 441
וולוו 215 0 185 0 400
ג’נסיס 393 0 0 0 393
EVeasy 310 0 0 0 310
רנו 0 298 0 0 298
Forthing 294 0 0 0 294
WEY 0 0 287 0 287
LynkCo 0 0 281 0 281
פולקסווגן 247 0 0 0 247
קופרה 0 0 218 0 218
פולסטאר 200 0 0 0 200
Voyah 149 0 0 0 149
סיטרואן 139 0 0 0 139
JAC 138 0 0 0 138
מקסוס 130 0 0 0 130
פיאט 127 0 0 0 127
הונדה 0 123 0 0 123
ליפמוטור 87 0 0 0 87
מיצובישי 0 0 75 0 75
DS 4 0 61 0 65
לנד רובר 0 0 61 0 61
מיני 8 0 45 0 53
Jeep 42 0 0 0 42
אופל 42 0 0 0 42
פיג’ו 11 1 22 0 34
הונגצ’י 25 0 0 0 25
דאצ’יה 0 20 0 0 20
פורשה 13 0 7 0 20
Aiways 7 0 0 0 7
Weltmeister 4 0 0 0 4
פרארי 0 0 3 0 3
אבארט 2 0 0 0 2
יגואר 0 0 1 0 1
סה”כ 32102 22640 4397 5 59144
נתח שוק 24.8 17.5 3.4 0 45.6

 

מינואר ועד מאי 31. 2024 נמסרו 59,144 מכוניות עם יחידות הנעה חשמליות וחצי חשמליות.

 

45.6 אחוז נתח שוק מכלל שוק הרכב הישראלי

 

32,102 מכוניות חשמליות מלאות – 24.8 אחוז נתח שוק
22,640 כלי רכב היברידיים – 17.5 אחוז נתח שוק
4397 רכבי פלאג אין – 3.4 אחוז נתח שוק

 

*PHEV פלאג אין הייבריד / היברידי נטען

 

טויוטה טורקיה
איך החרם הטורקי משפיע? טויוטה

 

באשר למדינות הייצור מהן מגיעות המכוניות החדשות שנמסרו, אפשר לייחס את הירידה של מכירת מכוניות מטורקיה בעיקר להמשך השליטה והשתלטות של המכוניות החשמליות מסין בישראל, שמספרן בעליה ב-2024: 28,512 מסירות מול 25,536 מכוניות בתקופה המקבילה ב-2023. אפשר גם לייחס זאת, בניתוק קשרי הסחר עם טורקיה, יותר נכון, של טורקיה מולנו (לא אבדה גדולה), וגם אולי, השפעה קלה, במספרים נמוכים, של “חרם ישראלי” על מכוניות המיוצרות בטורקיה.

מדרום קוריאה מגיעים אלינו של מותגי הרכב הגדולים, יונדאי וקיה, מיפן, טויוטה, סובארו, מאזדה, מיצובישי, לקסוס (חטיבת רכבי היוקרה של יצרנית הרכב היפנית טויוטה) ועוד. מצ’כיה יש לנו את סקודה, במקום החמישי בטבלת המסירות הכללית, שהולכת לקראת תקופה משמעותית ומותחת, עם הגעת שני דגמי דגל גדולים שלה, סקודה קודיאק החדש וסקודה סופרב. ומסין, עשרות מותגים, בעיקר חדשים.

 

*בטבלה גלול ימינה ושמאלה

 

מדינה M1_2024 M1_2023 סהכ_2024 סהכ_2023
סין 28410 25459 28512 25536
דרום קוריאה 22550 29155 23005 29725
יפן 18776 19970 18802 20003
צ’כיה 12067 11403 12153 11816
טורקיה 10494 12527 10570 12603
ספרד 6795 8482 7937 10103
תאילנד 3353 6008 5146 7914
גרמניה 4235 5637 4776 6022
צרפת 4014 7848 4284 8027
סלובקיה 3435 4008 3440 4016
הונגריה 3189 3835 3189 3835
ארה”ב 1604 2471 1620 2514
פורטוגל 404 0 1201 708
מקסיקו 1057 1391 1057 1391
בריטניה 962 1030 968 1053
רומניה 896 833 904 833
איטליה 331 565 374 574
בלגיה 330 722 330 722
פולין 241 207 299 260
דרום אפריקה 22 26 283 27
שוודיה 243 313 243 313
הולנד 69 59 69 59
אוסטריה 39 48 39 48
מרוקו 0 0 1 0
הודו 1 1469 1 1469
קנדה 0 33 0 33

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *