לא מוכנים להתקדם לרכב חשמלי? 3 מכוניות היברידיות מומלצות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רכב היברידי המלצה
צריכת דלק נמוכה. מכוניות היברידיות למי שלא בשל למכונית חשמלית מלאה

 

המכונית ההיברידית מספקת מענה לאנשים שמאסו בהוצאות דלק גבוהות אך עדיין לא מוכנים לעבור לרכב חשמלי. צריכת הדלק של מכוניות אלו נמוכה באופן משמעותי מרכב בנזין מקביל, והן יגמעו מרחקים ארוכים מבלי להיות תלויים בעמדות טעינה

 

טבלת מסירות הרכבים אינה משקרת: שוק הרכב הישראלי עובר באופן הדרגתי ממכוניות המונעות באמצעות מנועי בערה פנימית למכוניות המונעות באמצעות מנוע חשמלי בלבד. בשנת 2022 נמסרו בישראל 268,125 מכוניות, מתוכן 27,664 מכוניות חשמליות שהן כ-10% בלבד. שנת 2023 הציגה מספר מסירות כולל דומה: 270,023 מכוניות חדשות עלו על הכביש, כאשר 18% מתוכן, או 48,211 מכוניות ליתר דיוק, מונעות באמצעות חשמל בלבד. מדובר בזינוק מרשים של 74% בהשוואה לשנת 2022. עוד עולה מהנתונים כי מכוניות המונעות באמצעות מנועי בערה פנימית בלבד, ללא סיוע חשמלי, זכו לביקושים נמוכים יותר בשנת 2023 לעומת שנת 2022: 160,685 לעומת 177,042 כלי רכב בהתאמה. ירידה של קרוב ל-10%.

הקטגוריה שנשארה יציבה יחסית היא קטגוריית ההיברידיות, המציגה טכנולוגיה מוכרת ומוכחת, המשלבת מנוע חשמלי וסוללה קטנים יחסית עם מנוע בערה פנימית. הטכנולוגיה הזו מאפשרת חיסכון ניכר בדלק לצד אמינות גבוהה, מה שמספק עלויות אחזקה נמוכות לאורך הזמן וביקושים טובים, יחסית, בשוק המשומשות. יתרונות נוספים של כלי רכב היברידיים, בהשוואה לרכבים המונעים באמצעות מנוע בערה פנימית בלבד הם זמינות כוח טובה, הודות למנוע החשמלי שמסייע מיידית בעת לחיצה על דוושת התאוצה, ופליטת מזהמים נמוכה יותר בשל צריכת הדלק המופחתת. יתרון בולט נוסף של כלי הרכב ההיברידיים טמון באופן אצירת האנרגייה: האנרגייה לסוללת הרכב מוחזרת באמצעות בלימה רגנרטיבית, שמשמעותה הפיכת האנרגייה הקינטית לאנרגייה חשמלית. התהליך הזה “חוסך” בשימוש בבלמים, ובכך מאריך את חייהם. 40 דגמים שונים שהסתכמו ל-45,972 מכוניות היברידיות נמסרו בישראל בשנת 2023. זהו מספר משמעותי שהוא 26% מסך כל כלי הרכב שנמסרו. בחרנו להתמקד בשלושה דגמים מעניינים ומומלצים.

 

טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס היברידית

 

טויוטה יאריס קרוס

היאריס קרוס זכתה לביקוש גבוה בהשוואה לשוק ההיברידיות, ועם 6,296 מסירות בשנת 2023. למעשה, היא הייתה המכונית ההיברידית השנייה הכי נמכרת בישראל. היאריס קרוס היא מכונית פנאי קטנה המבוססת על היאריס המצליחה והמוכרת. בחזיתה מותקן מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, שבסיוע מנוע חשמלי מתקבל הספק מרבי של 116 כ”ס. המנוע משודך לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רציפה, שמספקת נסיעה חלקה ונעימה ללא העברות הילוכים המטלטלות את מרכב המכונית.

 

טויוטה יאריס קרוס זכתה לחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP, והיא כוללת, פרט ל-8 כריות אוויר, שלל מערכות בטיחות מודרניות, ביניהן: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת למניעת סטייה מנתיב. רכב הפנאי ההיברידי של טויוטה משווק בישראל בשתי רמות גימור: Eco ו-Urban, שמחיריהן 151,990 שקלים ו-152,990 שקלים בהתאמה. רמת הגימור הגבוהה מציעה חישוקים קלים, כניסה והתנעה ללא מפתח ומראות צד חשמליות מתקפלות. צריכת הדלק המשולבת של היאריס קרוס, על פי הצהרת היצרן, היא 22.7 ק”מ לליטר, קרוב מאד לנתון הצריכה בפועל.

 

יונדאי קונה 2024
יונדאי קונה היברידית


יונדאי קונה

יונדאי קונה, מכונית הפנאי הקומפקטית, נחתה בישראל בדור שני חדש שהגיע בסוף שנת 2023. הדור החדש מציג עיצוב מודרני מאוד ומידות מרכב גדולות יותר, שמספקות מרחב מחייה פנימי משופר בהשוואה לדור הקודם. תא הנוסעים של הדור החדש זכה לעדכון משמעותי, והוא כולל כעת שלל מערכות טכנולוגיות ואבזור נדיב בהשוואה לדגמים המקבילים בקטגוריה. הקונה ההיברידית משווקת בישראל עם יחידת הנעה אחת המוצעת בחמש רמות גימור. מחירה של רמת הגימור הבסיסית מתחיל בסכום של 172,900 שקלים, בעוד הגרסה המאובזרת ביותר מוצעת ב-198,900 שקלים, והיא כוללת בנוסף רשימת אבזור נוחות כמו: גג שמש, ריפודי עור המשולבים באלקנטרה, חימום במושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג וקשתות גלגלים הצבועות בצבע הרכב.

 

 

בחזיתה של הקונה ההיברידית מותקן מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק עם מנוע חשמלי, 139 כ”ס ו-27 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה, והאצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-10.9 שניות. צריכת הדלק המשולבת של הקונה, על פי הצהרת היצרן, היא 21.7 ק”מ לליטר. הדגם משווק כעת רק בגרסאות בנזין והייבריד, ואנו ממתינים לגרסה חשמלית מלאה.

 

הונדה ג'אז יד 2
מומלצת. הונדה ג’אז היברידית

 

הונדה ג’אז

הג’אז היא מכונית סופר מיני היברידית מבית הונדה. הג’אז, מכונית מוערכת שזכתה להצלחה בשוק הישראלי לאורך השנים, משווקת בישראל כיום בדור הרביעי ושומרת על המאפיין העיקרי של הדורות הקודמים: מרחב פנימי נדיב לקטגוריה בהשוואה למידות חיצוניות קטנות. הג’אז משווקת בישראל בשלוש רמות גימור: Elegance, שמחירה 151,900 שקלים ו-Advance Sport ו-Crosstar Advance שמחיריהן 169,900 שקלים. את הסופר מיני המרווחת של הונדה מניע מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, ועם המנוע החשמלי הם מעבירים הספק מרבי של 122 כ”ס לזוג הגלגלים הקדמיים. הביצועים טובים יחסית לרכב היברידי שמוכוון לחיסכון בדלק: 9.4 שניות ל-100 קמ”ש.

הדור הנוכחי של הג’אז שומר על הנהג ועל הנוסעים באמצעות 10 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות עדכניות: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. צריכת הדלק המשולבת של הג’אז, על פי הצהרת היצרן, היא 22.22 ק”מ לליטר.

מלבד הנתונים היבשים, מדובר בדגם שימושי, זריז ויעיל מאוד לנהגים עירוניים, בזכות תמרון עירוני נוח והשתלבות קלה בתנועה ערה וחניות צפופות. על ה”שוק” של הדגם “בכלל אין מה לדבר”, מדובר באחד הדגמים הסחירים בשוק היד השנייה.

 

עד שהמהפכה החשמלית תושלם: 5 מכוניות היברידיות מומלצות וחסכוניות

רכב חשמלי? לא בשבילי: טור דעה כנה זועף ולא מתנצל

חצי חשמלי: 3 מכוניות פלאג אין הייבריד (נטענות) שכדאי להכיר

10 המכוניות הטובות של השנה: מלכת הכביש 2023-24

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 + three =