גאוות המשפחה: BYD סיל (ספורט סדאן חשמלי) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BYD SEAL סיל
BYD סיל

 

פגשתי את ה-BYD בישראל, עם תחילת השיווק שלה, הדגם החמישי של BYD שנחת בישראל. כנראה הספורטיבי ביותר, וגם הנאה ביותר. הוא נכנס לקטגוריה תחרותית מאד, האם יצליח לנגוס בנתח המכירות של המתחרות מסין ואירופה…? 

 

את ה-BYD סיל פגשתי פעמיים, בשתי יבשות שונות, לפני המפגש השלישי שלי איתה פה בארץ, בהשקתה הרשמית. הפעם הראשונה הייתה “על מסלול” מרוצים ספרדי. התג הכסוף מבריק שמוטבע על אחוריה מציין את המספר 3.8. נתון ההאצה של הדגם מהמקום ל-100 קמ”ש. אנחנו מצידי ניסיתי לשבור את השיא במבחני האצה קצרים מהמקום, כשלהפתעתי – הצלחתי, על לוח המחוונים הופיע נתון האצה של 3.7 שניות. לא עשיתי הרבה. לחצתי חזק על הדוושה, היא האיצה במהירות. מאסיבית, “יושבת” ואוחזת, אבל זריזה. החזקתי את הגה חזק, עם הפנים אל האופק, וקו הסיום הגיע מהר מאד. כמובן שהקולגות רמזו שאין לי יד ורגל בדבר, זה פשוט המשקל הפיזי הנמוך שלי שסייע להשיג את הנתון הזה. טוב, זו גם דרך להחמיא לאישה.

הפעם השנייה הייתה בסין. אחת מההשקות שחרוטות אצלי בראש, אולי כי זו הייתה הפעם הראשונה שלי בסין, אולי בגלל התרבות המיוחדת ושונה מאד שנחשפתי אליה כל כך מקרוב. וגם כי נדהמתי להיווכח איזה קונצרן “מטורף” וענק הוא BYD, על כל מפעליו, המטות, ותוכניותיו הגרנדיוזיות לעתיד. ביום השני או השלישי של ההשקה הגענו לאזור שכוח אל, בו מוקם… מסלול מרוצים. המכוניות, BYD סיל בגרסת הנעה כפולה, הזקה מבין שתיים, ו-BYD סיל U. שתיהן מוכנות להקפות על המסלול. בזמן כל כך קצר, צריך לנצל כל רגע ויכולת של הרכב, אז מצב ספורט היה מתבקש.

 

BYD SEAL 2024
מפגש שני, BYD סיל

 

הקפת “היכרות”, 2 הקפות “חרבו דרבו”, עוד אחת כדי להיות בטוחים מה הרגשנו, והקפת נשימה והכלה. כולנו יודעים מה קורה לסוללה במכונית חשמלית כשאנחנו מאיצים כל כך חזק, הטווח יורד באופן לא סלחני. היתרון – נהנתי מאד, יתרון נוסף, יש 390 ק”מ (טווח ריאלי) לשרוף בכיף בנסיעה ספורטיבית, 450 ק”מ, אם תיסעו באופן שפוי בכביש עירוני ובינעירוני, ו-480 ק”מ אם תיסעו בעיקר בכביש עירוני, עד 50-60 קמ”ש.

 

@queenoftheroad.il בי.ווי.די סיל בישראל – הדגם החשמלי החמישי במספר של byd הגיע אלינו, עם עיצוב ספורטיבי, מרווח פנים ל”מנהלים” (בסיס גלגלים 2.9 מ’), וגם נתוני ביצועים לא רעים: הסיל מושק בשתי גרסאות הנעה: אחורית – 312 כ”ס (3.8 שניות מהמקום למאה קמ”ש), וטווח עד 570 ק”מ וכפולה – 530 כ”ס ועד 520 ק”מ טווח חשמלי. הסיל יכול לקבל עד 100 קילוואט בטעינה מהירה, ועד 11 kw בטעינה איטית. 26 דקות מ-30-80% סוללה *יש אפליקציה ייעודית לשליטה מרחוק ברכב. *טיפולים כל 20 אלף ק”מ *אחריות 6 שנים או 150,000 ק”מ על הרכב, ו-8 שנים על המערכת החשמלית, או עד 200,000 ק”מ המחירים: הנעה אחורית, רמת גימור דיזיין – 226,990₪ הנעה כפולה, רמת גימור אקסלנס – 233,990₪ היצרן מתגאה ברכב, בכמות האבזור שהוטמע בו ורשימת מערכות הבטיחות הארוכה. בנוסף למבחני ריסוק רשמיים אירופאים שהרכב עבר בציון 5 כוכבים. #byd #bydseal #bydseal2023 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש


byd סיל הוא רכב סדאן, ספורטיבי למראה וגם בביצועים. הוא רכב כבד “יושב” ואוחז מצוין את הכביש. הוא נוח בנסיעה, ומסכך מהמורות, אבל כן יצוצו רעשי דרך במהירות בינעירונית. את ההאצה הפסיכית הזו קדימה, ומימוש ההספק האדיר של הרכב, תוכלו לקבל עם לחיצה על מצב ספורט. המצב הכיפי הזה כמובן מהנה מאד, והופך את כלבת הים המכובדת הזו לאיילה “קלת רגליים”, אבל הוא גם יחסל לכם את הטווח, כמו בכל רכב חשמלי עם נתונים כמו שלו. תנהגו חזק מדי?, העיר, מחוץ לעיר, תקבלו 400 ק”מ ריאליים. אבל תיהנו מאד.

תא הנהג והנוסעים שלו מרווח מאד, בזכות בסיס גלגלים באורך 2.9 מ’, ומאוור מאד, בשל הגג השקוף המלא (שכעת יגיע גם עם כיסוי ללקוחות, לימי קיץ חמים). שלושה נוסעים יישבו בנוחות מאחור, כמו גם 3 מושבי בטיחות. תא המטען מאחור בנפח 400 ליטר, עם פתח ישר ונוח להטענת ציוד, ויש גם מקדימה תא קטן לאחסון, בנפח 53 ליטרים.

ה-SEAL שקיבל עיצוב “זורם” בהשראת חיות היום (סיל = כלב ים), משווק אצלינו בשתי גרסאות הנעה, הראשונה, גרסת הנעה אחורית עם 313 כוחות סוס (230 KW) וסוללת 82 קוט”ש עם טווח חשמלי עד 570 קילומטר, וגרסה שנייה, חזקה יותר, עם הנעה כפולה, 530 כ”ס, וטווח חשמלי עד 520 קילומטר. זו הגרסה שבחנתי.

 

BYD SEAL EXTERIOR
BYD SEAL תא נהג
BYD SEAL WHEEL BASE
תא נוסעים מרווח. סיל

 

רשימת אבזור ארוכה:

 

יש את הגג פנורמי, קבוע כמובן, כי זה הגג של הרכב עצמו. יש ידיות נסתרות בגוף המרכב, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, דיפוני אלקנטרה, תאורת LED מלפנים ואחור, עוזרת קולית באנגלית “HI BYD” לתפעול קולי ברכב, עדכון גרסה מרחוק למערכות הרכב (OTA), טכנולוגיית Vtol ו-“BYD APP” לתפעול ושליטה מרחוק במערכות הרכב, מולטימדיה עם מסך בגודל 15.6 אינץ’ שגם הוא כמו יתר הדגמים, מסתובב לאורך ולרוחב, יש תאורת אווירה דינמית שמשתנה עם קצב המוזיקה או הנסיעה, כרטיס NFC לפתיחה ונעילה המכונית, משטח טעינה לשני טלפונים סלולריים, מצבי נהיגה: נורמל, אקו, שלג ומצב ספורטיבי. בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, ושקעי USB מלפנים ומאחור.

רמת גימור EXECELLNCE מוסיפה גם תצוגה עלית – HUD, לוח מחוונים LCD דיגיטלי מלבני בגודל 10.25 אינץ’. מערכת הפעלה, עם קישוריות סלולרית דור 4 עם קישוריות לטלפונים חכמים (אנדרואיד/אפל), מערכת שמע של חברת אודיו דנית DYNAUDIO ו-12 רמקולים.

 

BYD SEAL SAFETY
חמישה כוכבים ביורו אנ קאפ, וציון בטיחות מירבי בישראל

 

בבטיחות, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, בקרת בלימה בשעת חירום גם בנסיעה לאחור והתרעה על תנועה צולבת, אזהרה מפני פתיחת דלת מסוכנת, מרכוז נתיב אוטומטי, בקרת ניטור שטח נסתר במראות הצד, מצלמות היקפיות 360 מעלות, תאורה אדפטיבית ו-תשע כריות אוויר. הסיל כבר הושק באירופה, בדיוק בזמן שנחשפו ציוני הריסוק שלו במבחני ריסוק אירופאיים רשמיים – 5 כוכבים מלאים. נתונים שגם הלקוח הישראלי ישמח מאד לשמוע, ופה בארץ הוא מקבל ציון בטיחות 8 המירבי של משרד התחבורה.

 

BYD סיל מחיר
בי.ווי.די סיל
סיל רכב
יחידות תאורה מהפנטות

 

סיני או אירופאי?

 

קונצרן BYD מצהיר שדגם הסיל הוא הדגם ה”אירופאי” ביותר של היצרנית, ומתגאה בכך מאד. העיצוב המודרני, אכן מאד יפה ומושך את העין, בעיקר החלק האחורי, ויחידות התאורה המהפנטות. אבל לדעתי, עדיין, מזוויות מסוימות העיצוב הוא יותר סיני מאשר אירופאי. גם תא הנהג והנוסעים, הנקי יחסית, עם המראה האלגנטי ו”שקט”, מעצם קיום המסך הענק וה”צועק” הזה במרכז, מאפיין מאד את המכוניות החשמליות החדשות מסין. אז נסכים על כך שהסיל הוא אירופאי מעצם התחושה האיכותית בנסיעה, הנוחות, הבטיחות, וגם עצם העובדה שהיא במקום שמאיים על מתחרות אירופאיות וסיניות יחד.

נראה שאחרי הכל, ולמרות הכל, BYD הוא מותג שהולך להתברג היטב בשוק הרכב הישראלי. רק בשנתיים האחרונות הושקו אצלנו חמישה דגמי BYD חשמליים מלאים, BYD האן (E-Sedan), טאנג (E-SUV), הלהיט החשמלי, BYD ATTO 3 (C-SUV), דגם ההאצ’בק החשמלי BYD דולפין (C-hatchback), המתחרה הישיר של ג’ילי גאומטרי C, לא רק בסין, BYD סיל (D-Sedan), לכבודו התכנסנו פה, דגם משפחתי ספורטיבי מבית טוב, שאמור להקשות על שני מתחרים חזקים שהגיעו לישראל – אקספנג P7 וזיקר 001. וממש בקרוב, ביוני-יולי 2024, נפגוש את הדגם השישי – קרוסאובר חשמלי משפחתי ושימושי, BYD סיל יו (D-SUV). דגם שעבר התאמות לשוק האירופי, ובעקבות כך שונה שמו מ-“סונג יו”, ל-“סיל יו”.

 

החל מ-216,990 ש”ח
233,990 ש”ח לגרסה הבכירה הנבחנת.

 

BYD סיל נוחתת בישראל: שתי הנעות ורמות גימור מ-216,990₪

חמישה כוכבים: BYD סיל ודולפין עוברים מבחני ריסוק רשמיים בהצלחה

אחים לחשמל: BYD סיל U ו-BYD דולפין – סקירות וחווד

נהיגת התרשמות: BYD סיל – השקה לשוק האירופי במינכן גרמניה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × two =