אופל אסטרה 2022 דור חדש (1.2 ל’) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אופל אסטרה מחירון
אופל אסטרה בישראל

 

אופל אסטרה החדשה 2022-23 בישראל, עם גרסת מנוע בנזין, מפרט נוחות ובטיחות ארוך, ועיצוב ומחיר מסובב ראשים – סקירה וחוות דעת, וחצי מילה על האחות התאומה הפופולרית, 308, שכבר נצפתה פה בישראל

 

צילום: רונן טופלברג

 

אופל רוצה לחזור, ובגדול. לדעתי, היא כבר חזרה עם השקת הדור הראשון של האופל מוקה, מכונית הפנאי הקטנה שזכתה לשפת העיצוב החדשה והמרהיבה. עיצוב “משוגע” לטובה, ומסובב ראשים. אין ספק שהיצרן החליט לשים את עיצוב דגמי אופל בראש סדר העדיפויות, ובזה הוא הצליח ובגדול. בהמשך הרשימה נכנסים מפרטי אבזור נוחות ובטיחות מגוונים ומקיפים יותר, ויחידות הנעה “חליפיות”, ירוקות, כמו יחידת ההנעה החשמלית שהמוקה קיבלה, ובשל כך, זכתה להרבה התעניינות פה בארץ, וגם זו שהאופל אסטרה מיודענו, יקבל בהמשך.

לאופל יש מקום בשוק הרכב, ויש לה מזל גדול שהיא הגיעה לידיים של קונצרן סטלנטיס שהפכה לגדולה ויציבה יותר עם שילוב הכוחות בין קבוצת PSA וקבוצת פיאט-קרייזלר, יחד הם אמונים על 14 מותגי רכב שונים, מאבארט, מזראטי ואלפא רומיאו, ועד פיג’ו סיטרואן, DS וגם אופל. מזל לה מזל שבארצנו הקטנה היא הגיעה לידי לובינסקי, יבואנית פיג’ו, סיטרואן, MG, DS שעושה עבודה טובה בקידום ה”מהפכה החשמלית” בארץ, ודגמים חשמליים חדשים. במשפחת לובינסקי כך מתחזק אצלי הרושם, כל מותג הוא נסיך, או אף מלך, ולכולם יש מקום של כבוד בממלכה.

 

אופל אסטרה מחיר
עיצוב אגרסיבי וצבעים מושכים. אופל אסטרה

 

אסטרה דור 6

דגם האופל אסטרה חוזר בדור 6 חדש, עם המראה הכי נכון לדגם ומותג שרוצה לחזור למגרש המשחקים של עולם הרכב החדש, ואופל עושה הכל כדי להרים את עצמה למגרש של הגדולים. האסטרה החדשה מיוצרת בגרמניה, מה שמחזיר לה את השיק והרושם הטוב איתו הסתובבה פעם, עם מכלולים הזהים לאחותה הפופולרית מאד, שדיי יושבת לה על המשבצת, פיג’ו 308. אגב, זו נצפתה, למרבה הפלא וההפתעה בכבישי הארץ ביום ההשקה של האסטרה בישראל. היא הגיעה לתקינה, ולא תושק באופן רשמי בארץ, עד שיגיע מלאי מכוניות סביר לתחילת שיווק. היחידה שתרוויח מכך, היא האסטרה החדשה, שעלולה להחוויר ולהעלם עם כניסה רשמית של האחות המועדפת – 308.

 

אופל אסטרה החדשה
אופל אסטרה 2022

 

מנוע וביצועים

אופל אסטרה החדשה 2022-23 מושקת בישראל נכון לרגע זה, בגרסת מנוע בנזין בלבד, מנוע בנפח 1.2 ליטר טורבו, עם הספק של 130 כ”ס, מומנט של 23.4 קג”מ החל מ-1,750 סל”ד (כלומר האצה מיידית), המשודך לתיבת 8 הילוכים של חברת AISIN. האופי הנמרץ של המנוע לא מסייע לו בנתון ההאצה מהמקום ל-100 קמ”ש, שמסתכם ב-10.2 שניות ארוכות. מילה על המנוע ותיבת ההילוכים הותיקה, שהיצרן עושה בה שימוש מספר שנים. תיבה שעושה עבודה טובה בדגמים חזקים יותר, אך באסטרה עובדת פחות “חלק” או “נעים”.

המנוע ה”רזה” שנבחר להניע את הדגם החדש, אמנם זריז ומספק ביצועים נאים בנסיעה, אך חסר לו עוד כוח כדי לייצר את חוויית הנהיגה לה ציפיתי. וגם למראה חיצוני מחייב שכזה, היה אפשר לבחור מנוע טורבו אחר. ואולי התשובה טמונה בגרסאות המנוע היותר מעניינות ומסקרנות שיגיעו בהמשך, ויעשו פלאים לדגם ולחוויית הנהיגה. בעיקר גרסאות הפלאג אין הייבריד, שתגענה עם הספקים נאים של 180/225 כ”ס, מה שיהפוך את האופל אסטרה לקונצרט אחר לגמרי.

אופל אסטרה בנזין
תא נהג אופל אסטרה 

 

תא נהג ונוסעים

בואו נשוב ונתאסף חזרה לרכב. אחרי שהתרשמתי עמוקות ולטובה מהעיצוב החיצוני, הופתעתי שבחרו לעצב את תא הנהג שלו באופן קצת אנמי, שלא “ממשיך” את הקו העיצובי מהחוץ אל הפנים. מלבד הצבע הכהה והאפור שהיה נהדר אילו שילבו בו מעט צבע חי ומעורר, נעשו שילובים קצת מוזרים של צורות וטקסטורות שלא מתחברים ממש. אבל, יש אבל. איכשהו האלגנטיות והטכנולוגיה החדישה התעלה מעל זה, הרבה בזכות שני המסכים הגדולים והצבעוניים, הנראים מחוברים זה לזה: האחד מסך מולטימדיה, מסך מגע בגודל 10 אינץ’, והשני לוח המחוונים, הצבעוני והגדול גם כן.

 

אופל פיג'ו מולטימדיה
מסך מולטימדיה צבעוני בגודל 10′

 

מערכת המולטימדיה היא בעברית, מה שמקל על התפעול המעט לא אינטואיטיבי שלה. לזכות אופל יאמר, מתגי התפעול של מיזוג האוויר הם חיצוניים ולא הוטמעו בתוך ממשק המולטימדיה, וזה בטוח מעודד את מי שהסתבך עם זה בעבר. את לוח המחוונים לא הספקתי להכיר לעומק. כן, ניתן לשנות את גווני התצוגה בו. כל נגיעת צבע בתא תועיל. אילו צבעי מרכב הרכב, היפים ו”מדליקים” של הדגם (צהוב-זהב, כחול, אדום ועוד), היו זולגים בצורה כזו או אחרת פנימה, לתא הנהג והנוסעים, זה היה מוסיף מאד.

 

אופל אסטרה מידות
תא נוסעים מרווח למדי. אופל אסטרה

 

אהבתי את ריפודי האלקנטרה, ריפודי אלקנטרה סינטטיים שלדעתי צריכים לעטר כל תא נוסעים, יפים ונעימים, המכסים מושבי נהג ונוסעים ארגונומיים מעוצבים, המתוכננים לתמיכה מירבית בגב, גם בישיבה ממושכת, וזה דיי מרגיש ככה. בשל אור היום החזק למדי בשעות הצהריים של חודש ספטמבר, פספסתי את תאורת האווירה היפה ברכב, וגם לא יכולתי להתרשם מפנסי הרכב, יחידות תאורה אדפטיביות הכוללים 168 אלמנטים של תאורה, שבין היתר משמשת כמערכת בטיחות למניעת סנוור נהגים שנוסעים בנתיב הנגדי.

 

אופל אסטרה
מנוע בנזין 1.2 ליטר טורבו. אסטרה

 

אבזור בטיחות ונוחות ומחיר

 

דגם האסטרה החדש מגיע ברמת גימור אחת, GS line, במחיר של 158,990 שקלים. כל חבילת אבזור אחרת, גבוהה ומאובזרת יותר, הייתה מביאה את האסטרה למחוזות התמחור הלא כדאיים, לאף אחד מהצדדים, לא ליבואן ולא ללקוח.

רשימת האבזור כוללת גג זכוכית פנורמי נפתח עם וילון הצללה, ממשקי Apple Car Play ו- Android Auto  אלחוטי, חישוקי 18 אינץ’ PENTAGON, סמלים מושחרים, צביעה דו-גוונית (גג שחור), שלושה מצבי נהיגה (ECO, Normal, Sport), 4 מצלמות חניה המספקות מבט 360 מעלות, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, כניסה והתנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, בקרת אקלים מפוצלת, חימום מושבים קדמיים והגה, דוושות בגימור אלומיניום ועוד.

מפרט הבטיחות מקורי ומשביע רצון, וכולל: מערכת בלימה אקטיבית עד 140 קמ”ש עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת התרעת סטייה מנתיב ותיקוני היגוי אקטיביים, בקרת שיוט אדפטיבית כולל יכולת עצירה מלאה וזינוק מעמידה, מערכת שמירת מיקום בנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך, 6 כריות אוויר, התרעת הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה, מערכת התרעת ערנות נהג, זיהוי תנועה חוצה מאחור ועוד.

 

אופל אסטרה חשמלי
אופל אסטרה סקירה וחוות דעת

 

המחיר הוא הוא גולת הכותרת והשורה התחתונה. האם העיצוב הבאמת מרנין, ספורטיבי וייחודי של האסטרה ומפרטי האבזור שלו יסייעו לו במכירות? רכב האצ’בק משפחתי (מרווח למדי), עם מנוע בנזין, המתחרה בדגמים כמו פולקסווגן גולף, וסיאט לאון, חתיך ומעוצב ככל שיהיה… עדיין נושק לכ-160 אלף שקלים. הגענו לימים בהם טירוף מחירים אוחז בשוק הרכב, ואין ספק שהטירוף מתחיל ביצרן, ובשרשרת הנסיבות סביבו, אך כעת מתחילות להתעורר שאלות גם לגבי היבואנים. האם היבואן כן יכול לספוג יותר ולהוריד את המחיר, בשביל לתת בשורה אמיתית לצרכן?

בגדול, אינני אשת בשורות. שוק הרכב הישראלי הולך למקום לא טוב. “אין מכוניות” כביכול, ולכאורה, והמחירים מזנקים. גרוע מזה, הצרכנים ממשיכים לקנות ולהזמין כלי רכב ללא הכרה. בגרסת המכוניות חשמליות/היברידיות, המדינה אינה מעודדת רכישת כלי רכב חשמליים, ואינה מתגמלת אזרחים שאכפת להם מהסביבה.

שוק הרכב החשמלי בישראל נותר קטן ואיזוטרי, וליצרנים מעבר לים אין סיבה למהר ולשלוח לכאן דגמים חשמליים חדשים, כשהשוק האירופאי חי באמת ובשטח את תקנות פליטת המזהמים החמורות. אירופה שוק ענק, שוק רכב חשמלי צומח וחשוב, ואנחנו מולם “טיפה בים”. ים של כלי רכב מזהמים בלי שום פיקוח או תקנה וחוק. האסטרה החדשה בגרסת הבנזין בעלת דירוג זיהום גבוה של 10 מתוך 15, וגרסת פלאג אין הייבריד וחשמלית נראה רק במהלך 2023.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − five =