תאונת עבודה: מתדלק שנדרס תובע 150,000 שקלים פיצויים מחברת הביטוח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
תאונת עבודה מתדלק
מאמר משפט תעבורה תאונת עבודה

מ

מתדלק שנדרס במהלך עבודתו והפך נכה, תובע 150 אלף שקלים פיצויים מחברת הביטוח. הביטוח הלאומי הכיר באירוע כתאונת עבודה

זה היה אמור להיות עוד יום עבודה שגרתי עבור תושב אשדוד, בן 58, מתדלק בתחנת הדלק ‘סונול’ בעירו. אלא שאתרע מזלו ובעודו מהלך בתחנה, מכונית מסחרית מסוג ‘יונדאי’, שהביאה סחורה לתחנה, פגעה בו בעוצמה, ונגרמו לו נזקי גוף רבים. מיד לאחר התאונה, הובהל העובד לקבלת טיפול רפואי במרכז לרפואה דחופה ‘טרם’, כשהוא מלין על כאבים עזים בכתף. בבדיקה, כך נטען, אובחנו אצלו שבר ופריקת כתף, והוא הופנה לבית החולים ‘אסותא’ באשדוד. עוד נטען, כי ממצאים דומים עלו גם בבדיקות שבוצעו בבית החולים.
מ
מאז התאונה, באוגוסט בשנה שעברה, החל העובד לסבול מכאבים עזים ביום ובלילה, וחייו השתנו לבלי היכר. הוא נבדק על ידי שורה של רופאים מתחום האורתופדיה ואף ביצע בדיקות CT ו-MRI, שהעידו, כי אין שיפור במצבו. בהמלצת הרופאים, פנה הנהג לטיפול במשככי כאבים, פיזיותרפיה והידרותרפיה, ומקפיד על מעקב אחר מצבו במרפאת כאב.
מומחה ברפואה תעסוקתית שבדק את העובד קבע, כי לאור מצבו הבריאותי ותנאי עבודתו, הוא אינו מסוגל עוד לשוב לעבוד. בצר לו, פנה הנהג לעורכי הדין שמעיה ומירל ממשרד שמעיה מירל באשדוד, המתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים ועבודה. מכיוון שמדובר בתאונת דרכים שאירעה בעבודה, הגישו עורכי הדין בקשה למוסד לביטוח לאומי (המל”ל) להכיר בעובד כנפגע עבודה. המל”ל קיבל את הבקשה, וועדה רפואית מטעמו, שבדקה את העובד, קבעה לו שורה של נכויות זמניות וכן 19 אחוזי נכות לצמיתות, שזיכו אותו במענק חד פעמי בסך 101 אלף שקלים.
מ
בנוסף, הגישו עורכי הדין של הנפגע תביעה נגד חברת הביטוח ‘שומרה’, אשר ביטחה את הרכב הפוגע בביטוח חובה. בתביעה זו נטען, כי נכותו של העובד ומגבלותיו הפיזיות פוגעות באופן קריטי באיכות חייו. עד התאונה, כך נטען, הוא היה עצמאי לחלוטין ועבד באותו מקום העבודה במשך 20 שנה, ואילו לאחר התאונה הפך לשבר כלי ונזקק לעזרת הזולת גם בפעולות היומיומיות הפשוטות ביותר.
מ
בהמשך התביעה, מבקשים עורכי הדין של התובע מבית המשפט לחייב את חברת הביטוח ‘שומרה’ לפצות את הנהג בגין נזקים מיוחדים וכלליים בסכום שלא יפחת מ-150 אלף שקלים. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום באשדוד.
מ
מ

*עורכי הדין דביר שמעיה ומיכאל מירל, ממשרד עורכי הדין שמעיה מירל ושות’, עוסקים בדיני נזיקין, מקרקעין ומשפט אזרחי ומסחרי.

ממ

לעוד כתבות ומאמרים בנושאי תעבורה

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 4 =