אושר: 707 עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות יוקמו בצירי תנועה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

עמדת טעינה אולטרא מהירה
707 עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות יוקמו בצירי תנועה ברחבי הארץ

 

בתמיכת משרד האנרגיה והתשתיות: 707 עמדות טעינה אולטרה מהירות ומהירות (DC) יוקמו בצירי תנועה ובמקומות מרכזיים בפריסה ארצית

מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות אישר היום את הזוכים במכרז להקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות לכלי רכבים חשמליים. המשרד יקצה כ-27.5 מיליון שקלים ל-52 יזמים ברחבי הארץ.

350 עמדות טעינה אולטרה מהירות ו-357 עמדות טעינה מהירות (DC) לכלי רכב חשמליים יוקמו בקרוב בכל רחבי הארץ, זאת כחלק מפעילות משרד האנרגיה והתשתיות לפריסה רחבה של עמדות טעינה בישראל. מהלך זה הוא פרי של קול קורא שהוציא המשרד לתמיכה בהקמת שקעי טעינה ברחבי הארץ בו זכו 52 מציעים שונים, שיקימו את העמדות תוך 24 חודשים.

המציעים שזכו במכרז יתחלקו בתמיכה כוללת ממשרד האנרגיה והתשתיות של כ-27.5 מיליון ₪, כאשר המענק המרבי לעמדת טעינה אולטרה מהירה הוא עד 100,000 ₪ ולעמדת טעינה מהירה (DC)  הוא עד 60,000 ₪, או עד 50% מעלות ההקמה של עמדות אלה. בעמדת טעינה אולטרה מהירה, טעינה של כ-10 דקות תאפשר לנסוע כ-150-200 ק”מ. בעמדת טעינה מהירה (DC), טעינה של כ-30 דקות תאפשר לנסוע כ-150-200 ק”מ. זאת, כאמור, כחלק מפעילות המשרד למעבר לכלי רכב חשמליים ונקיים יותר.

מהלך זה מצטרף לפעילות הענפה של משרד האנרגיה והתשתיות לפריסת עמדות טעינה בכל רחבי הארץ, כאשר כיום ישנן בישראל למעלה מ-4,000 עמדות טעינה ציבוריות, מתוכן כ-3,400 איטיות ומעל ל-600 מהירות. המשרד תמך בהקמתן בסכום של כ-70 מיליון ₪, ובשנה הקרובה צפויה תמיכה נוספת בהיקף של עשרות מיליוני ₪. כזכור, בחודש ספטמבר השנה פרסם המשרד תחזית הצופה כי בשנת 2030, התחבורה החשמלית בישראל צפויה לצרוך כ-6% מהביקוש לחשמל במשק, כאשר מספר כלי הרכב החשמליים על הכביש צפוי לעמוד בשנה זו על כ-1.3 מיליון כלי רכב.

משרד האנרגיה והתשתיות פועל במרץ להסרת החסמים להתפתחות שוק הרכב החשמלי, ודואג לשתף פעולה ולרתום למשימה הן את רשות החשמל והן את חברת החשמל להקמת התשתית הנדרשת. כל זאת, כחלק מיעדי משק האנרגיה של המשרד לשנת 2030 להקטנת השימוש במוצרי דלק וצמצום פליטות גזי החממה בישראל.

טעינה ללא תשלום בעמדות EV-Edge במלונות ישרוטל פתאל ו-וורט

EV-Edge התקינה כ-1,000 נקודות טעינה בחניוני חברות מובילות במשק

חדש ביקום: 6 עמדות טעינה אולטרה מהירה עד 250 קילוואט

MG4 סקירה וחוות דעת: ביצועים | טעינה וטווח חשמלי

5 מכוניות חשמליות טובות שאנחנו לא רואים מספיק בכבישים

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven + 9 =