בוהמה מה? בוהמה פראגה (הייפר קאר) מוצעת ב-1.3 מיליון דולר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פראגה בוהמה Praga Bohema מכונית מסלול לכביש בשווי 1.3 מיליון דולר נחשפה בדובאי 

 

תמונות: PRAGA

 

הכירו את הפראגה בוהמה, רכב הייפר-קאר, רכב מסלול חוקי לכביש. קל משקל, עם הספק גבוה ואווירודינמיות פנומנלית. רכב שמעידים עליו ככזה שבנוי לחוויית “יום מסלול” אולטימטיבית ושימושיות מלאה בנסיעה בכביש.

הפראגה בוהמה, מכונית מסלול חוקית לכביש, עם מנוע של ניסאן, בנפח 3.8 ליטר, 6 צילנדרים, הספק של 700 כ”ס, מומנט של יותר מ-70 קג”מ, ב-3000 סל”ד. גובה הרכב 1.40 מ’ בלבד, והמשקל, 982 ק”ג בלבד. מהירות מירבית גבוהה מ-300 קמ”ש.

אפילו שהוא מינימליסטי מבפנים, הוא כולל מיזוג אוויר, תאי מטען מותאמים, מושבי עור או אלקנטרה באיכות גבוהה והנדסת אנוש ייעודית ונוחה, עבור שני נוסעים מבוגרים, אפילו נוסעים גבוהים.

 

praga bohema
פראגה בוהמה. צילום אתר praga

 

מנהל פרויקט בוהמה ומהנדס ראשי של מכוניות פראגה – “התחלתי את הקריירה שלי בלימודי ספורט מוטורי באוניברסיטת ברונל בלונדון, לפני שלקחתי את התפקיד הראשון שלי בסקודה, שם עבדתי כמהנדס מתלים בספורט מוטורי. הצטרפתי לפראגה ביולי 2013 בזמן שמכונית המרוץ פראגה R1 הושקה. הפרויקט הראשון שלי היה להפוך את מכונית הכביש R1 לחוקית, מה שהביא ליצירת ה-Praga R1R ביולי 2015. בשלב זה החליטה פראגה על כיוון חדש, לעבר מכונית כביש חוקית ממוקדת מסלול – הבוהמה… ככל שהפרויקט התקדם, הבטחתי שהקונספט של המכונית יישאר נאמן לרעיון המקורי. בהמשך ניהלתי את פיתוח אב הטיפוס של המכונית על המסלול. והכי חשוב, התפקיד שלי לוודא שהמכונית יכולה להתאים ואף לחרוג ממה שציפיות השוק דורשות”.

 

מכונית מסלול
מכונית מסלול לכביש. פראגה

 

פראגה בוהמה, המעצב הראשי – “הייתי מעצב מוצר מקצועי כל חיי, מאז שסיימתי את האקדמיה לאמנויות ועיצוב. המיומנות שלי, האני מאמין, היא לגרום לעיצוב פונקציונלי מורכב להיראות פשוט ואלגנטי. יש לי תשוקה ענקית למכוניות וגם לקרבון, והבוהמה היא השילוב המושלם של שניהם. עיצוב המכונית האמיתית הראשונה שלי שיוצרה כאב טיפוס, הייתה מכונית הספורט K-1 Attack שהייתה מכונית מחקר בבנייה חדשנית, אווירודינמיקה וביצועי מסלול. הפרויקט הזה, שסיימתי בשנת 2000, עזר לי להקים את Mitro Design, עסק העיצוב שלי.

 

השכרת מכונית דובאי
1.3 מיליון דולר. פראגה בוהמה בדובאי

 

תומס סבצ’ק, מהנדס – “אני עם פראגה עכשיו יותר משלוש שנים לאחר שהצטרפתי לעזור לפתח את הביצועים של בוהמה בכביש ובמסלול; לפני כן עבדתי בחברת הנדסת תעשייה וחקלאות בצ’כיה, אבל אז הקמתי חברה עם עמיתים שפיתחו קונספט מכוניות על, כחלון ראווה של הכישורים שלנו. רצינו לתכנן ולבנות מכונית-על משלנו, אבל אז פראגה התקשרה. שלוש נקודות השיא של זמני עד כה היו, ראשית, פיתוח מתלים ברכב, כדי לספק פניות הדוקות ושטוחות במהירות גבוהה על המסלול, עם התאמה ונוחות יחסית על הכביש. שנית, הובלת בדיקות במנהרת הרוח האווירית שלנו, בעבודה בשיתוף עם המהנדס הראשי והמעצב הראשי, כדי להבטיח שהביצועים על המסלול לא יאבדו מהרצון לגרום למכונית להיראות אלגנטית ומושכת – עליה להתמודד היטב בפינות מהירות ולהיראות נהדר גם כשהיא סטטית, בין מכוניות. לבסוף, להבטיח נוחות ושיאי הקפה, בשיתוף פעולה הדוק עם צוות המבחן”.

 

השכרת מכונית ספורט דובאי

 

מי את פראגה?

 

המותג פראגה PRAGA נוסד לפני למעלה מ-100 שנה. מאז החברה עיצבה, הינדסה וייצרה מאות אלפי מכוניות, משאיות ואוטובוסים, אופנועים, מטוסים, מכונות צבאיות וחקלאות. מערך דגמי היצרנית מונחה לפי צרכים ופתרונות מותאמים אישית. לראייה, הפורטפוליו של פראגה. פראגה אחת מחברות הנדסת הרכב הגדולות במרכז אירופה במחצית הראשונה של המאה ה-20 והפכה לאחד מ”שלושת המותגים הגדולים” בצ’כוסלובקיה.

פראגה בין היתר ייצרה מכוניות, משאיות, מכוניות מסע ועבודה, עם דגמים המתמחים בתנאי שטח קשים. היה את ה-Type UV 80, דגמים שמותגו בשמות של מכוניות מתחילת המאה ה-20, אלפא TN ו-UN, Golden ו-Grand. כלי הרכב הללו היו פופולריים בקרב המדינה, והשתמשו בהם בסביבות עבודה קיצוניות, כמו תחזוקת כבישים ומכבי האש.

אחרי עשרות שנים של ייצור מכוניות ומשאיות, פראגה החייתה את ההיסטוריה הדו-גלגלית שלה בשנות ה-90, ייצרה אופנוע מוטוקרוס ואנדורו ופיתתה מהנדסים מנוסים ממותגי אופניים, להצטרף לחברה המתחדשת. אבות טיפוס ראשונים הוצגו בשנת 1997. למרות שכלי “אנדורו” מייצגים רק פרק קטן בהיסטוריה של פראגה, הם נחלו הצלחה במרוץ אופנועי קרוס קאנטרי ארה”ב 1999 עם פראגה ED 250, ומקום שביעי באליפות העולם בשנת 2000.

לאחר מכן, הגיעו תורם של רכבי ההייפר קאר, מכוניות מרוץ, ומכוניות מירוץ למסלול ולכביש.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × three =