ב.מ.וו X4 קרוסאובר קופה פרימיום (מתיחת פנים 2022) סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ב.מ.וו X4 מחיר
ב.מ.וו X4

 

את הקרוסאובר קופה פרימיום החדש, ב.מ.וו X4, אני פוגשת לראשונה אחרי מתיחת הפנים של “אמצע החיים”, שעבר. הדגם הושק כחדש בשנת 2018, ו-3 שנים אחרי עבר מקצה שיפורים, שהפך אותו, בין היתר, לאחד מכלי הרכב היפים בקטגוריה.

קשה שלא להתלהב מהמראה הספורטיבי, והאלגנטי, וקצת מרושע שלו. באולם התצוגה הראשי של ב.מ.וו בתל אביב במגדל דלק מוטורס (רחוב החרש), מתייצב ה-X4 ה”מחודש” מולי, בצבע שחור בוהק, עם פנסים אדומים מלוכסנים דולקים. למראה הקופה הזה, עם הסמל הזה יש קהל ספציפי מאד שתמיד יימשך אליו. תמיד נמשך. לצידו, אותו דגם בצבע אפור, צבע הזהה לב.מ.וו X3 הסמוכה אליו. “אחותו”, אם תרצו.

 

אולם תצוגה דלק מוטורס
ב.מ.וו X4 באולם התצוגה בתל אביב
ב.מ.וו X3 2023
למשפחות. ב.מ.וו X3
ב.מ.וו X3 2022
ב.מ.וו X4 או X3?

 

השניים לא סתם צמודים זה לזה, הם חופפים למדי בהרבה מהפרמטרים הטכניים, הביצועים, אבזור הנוחות ובטיחות, כאשר ההבדלים בין ה-X4 ל-X3 בולטים בעיקר בשימושיות, ובשל כך, גם בקהל היעד. צורתה של הב.מ.וו X3 מזמינה לקרבה משפחות של 3-5 נפשות, בזכות מרווח פנים הטוב, ובעיקר מרווח ראש טוב מאחור בשל הצורה המרובעת, ותא מטען רחב ושימושי. מולה ה-X4 הנבחנת, שצורת הקופה שלה (גג משתפל לאחור), פחות מתאימה למשפחות, בשל מרווח הראש במושבים האחוריים, ובהתאם צורתו של תא המטען פחות שימושי, על אף שנפחו מכובד, 525 ליטר.

האבחנה המיידית והבסיסית היא, הב.מ.וו X3 למשפחות, וגם נשים המחפשות רכב יוקרתי, מעוצב יפה, עם סמל BMW, (מאד יכול להיות שאיילת זורר, הטאלנטית של המותג בישראל, תרמה לכך). כן, מסתבר שנשים יותר נמשכות למרווח הפנים של ה-X3, ללא מרכב הקופה. מאידך, הב.מ.וו X4 מושכת רווקים, שישמחו להראות ברכב עם מראה מצודד ואגרסיבי כזה, עם הסמל הנכון, סמל סטטוס, וגם ביצועים טובים לא חסר. טבלת המכירות לא משקרת.

 

ב.מ.וו
תא נהג ב.מ.וו X4
ב.מ.וו מצלמת רוורס
מסך מולטימדיה ולוח מחוונים בגדול 12.3 אינץ’
ב.מ.וו דגמים
יוקרתי ואלגנטי. X4
BMW X4 INTERIOR
צורת הקופה מגבילה מעט את מרווח הראש. BMW X4

 

רכב המבחן הגיעה בגרסת מנוע חזקה יותר, מנוע בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 245 כ”ס ומומנט לא רע של 35.7 קג”מ, והאצה של קצת יותר מ-6 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש. ההנעה היא כפולה, הנעה לכל הגלגלים, (X MODE), ותיבת ההילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה, תיבת הילוכים “ספורט”, לרמת הגימור האמצעית, עם פקדי העברת הילוכים מגלגל. אחרי התיאורים הללו בטח ישמע לכם מוזר, אם אני אגיד שההאצות הרגישו לא מספיק מיידיות ברכב פנאי שטח ספורטיבי עם מראה כה מחייב? זו הייתה התחושה כשלחצתי וביקשתי האצות חזקות, תחושה שעברה בשנייה שעברתי למצב הנהיגה הספורטיבי, שפתר כל השהייה.

מצב נהיגה ספורטיבי מבין 4 מצבי נהיגה לבחירה. יכול מאד להיות שתרמה לתחושה הזו, מערכת העזר החשמלית, אותו תגבור חשמלי שהופך את הרכב לסמי היברידי, אותה תזהו על ידי האותi  שמצטרפת לשם הדגם (ב.מ.וו X4 XDRIVE 30i). התגבור החשמלי הקל נועד לטובת שני דברים, לסייע להניע את הרכב על ידי חשמל מהסוללה הקטנטנה, בזמן שיוט – נסיעה רגועה בכביש בינעירוני, בזמן שאין לחיצות משמעותיות על דוושת הגז, וגם בנסיעות עירוניות רגועות שלא מצריכות הרבה כוח מהמנוע.

כשיש דרישה לעוד כוח, אם בהאצות, עקיפות וכדומה, מנוע הטורבו בנזין הידוע והמוכר מספק את כל הכוח הנדרש, ויש הרבה ממנו. מערכת ההנעה הזו מצליחה להיות חסכונית יותר, גם אם במעט, ולפיכך, פליטת המזהמים בה נמוכה יותר, וזה טוב לכולנו – ליצרן שצריך לעמוד בתקנות ייצור “ירוקות” אירופאיות מחמירות, ולנו. צריכת הדלק הממוצעת בזמן מבחן הדרכים הייתה 11.8 קילומטר לליטר, ולא מדובר במנוע קטן. לכן, לדעתי, נתון צריכת הדלק הזה הוא טוב, וניכר שהמערכת החשמלית תורמת לכך.

 

ב.מ.וו X4 מחירון
245 כ”ס, ו6.3 שניות מאפס למאה קמ”ש. ב.מ.וו X4
ב.מ.וו X4 יד 2
450 אלף שקלים לדגם הנבחן (30i) ב.מ.וו X4

 

שקט, נוסעים

 

בנהיגה, נוח ושקט בתא הנהג והנוסעים, בזכות בידוד רעשים מוצלח, בעיר בעיקר. בלט ביתרונותיו ההיגוי המוצלח, הגה עם תגבור חשמלי שזכרתי כמלאכותי מאד, בדגם אחר של המותג, ופה הפתיע אותי מאד לטובה. אז ביצועים גבוהים, הגה טוב, מתלים משככים, המספקים נוחות טובה למדי, מה יכול להיות רע? אולי מערכת שמירת הנתיב המעט אגרסיבית, שמחזירה את הרכב לנתיב במקרה של הסטייה הקטנה ביותר.

מה בתא הנהג והנוסעים? יוקרתי, מודרני, ונקי יחסית מרעשים. התחלתי להתרגל למערכת המולטימדיה החדשה של היצרנית, ולתפעול שלה, עם מערכת הפיקוד Touch iDrive השולטת על מערכות הרכב. התרגלתי לתצוגה שלה והצורה של מסך המגע, מסך גדול 12.3 אינץ’, ונוח. גם לוח השעונים הצבעוני מרשים מאד במראה שלו. גודלו 12.3 אינץ’, ובו ניתן לראות בזמן הנהיגה מול העיניים את תצוגת מערכת הניווט. כמובן שיש קישוריות/תאימות ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, חיבור שמציג את האפליקציות שלנו בטלפון החכם, על גבי מסך המולטימדיה. פרקטי, נוח.

 

בקרת אקלים
בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור לאחור
מצלמת רוורס
חיישני חניה לפנים ולאחור ומצלמת רוורס

 

עוד בתא הנהג, מערכת שמע HiFi בעלת 12 רמקולים, תאורת אווירה נעימה שתורמת… לאווירה, סאנרוף, שבימים אלה אני לא מעזה לא לפתוח. אולי בסתיו ובאביב. בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית בעלת 3 אזורים עם פתחי אוויר לאחור, חיישנים, מלפנים ומאחור, ומצלמה מאחור, ועוד מערכות בידור ובטיחות עליהן אפשר לשלוט דרך המולטימדיה, לכבות להדליק, ולהתאים אותן.

 

למי מתאים מרכב הקופה?

 

מרווח הפנים טוב, גם כשמדובר ברכב בתצורת קופה. לברכיים יש מלא מקום בישיבה מאחור, ולראש מרווח ראש מספק לנוסעים עד גובה 1.75 מ’. אם תעדיפו את ה-X4 עם הצורה הספורטיבית על פני ה-X3 בעלת הצורה השימושית, דעו שהמידות יתאימו בעיקר למשפחות עם ילדים צעירים. אם מקדימה ישב נהג גדול או גבוה יחסית, הנוסע מאחור ישלם במרווח ברכיים יקר, קחו זאת בחשבון.

במרכז תא הנוסעים, משענת יד עם מקום לכוסות, פתחי מיזוג, עם אפשרות כיוון טמפרטורה, תאורת האווירה ממשיכה גם באזור המושב האחורי, ויש גם כניסות C USB.

לב.מ.וו X4 מספר רמות אבזור, ביניהן רמת אבזור M, שמעטרת את הרכב בעיטורי M SPORT, השחרות, וגימורים ספורטיביים. גם הגרסאות הפותחות של הדגם יכולות להגיע עם “קיטM ספורטיבי”, בתוספת תשלום. גימורים שהיו מקשטים בעבר רק גרסאות מנוע ואבזור גבוהות.

 

ב.מ.וו זכרון מושב נהג
ב.מ.וו X4
BMW X
xDrive X30i

במפרט הבטיחות תמצאו:

6 כריות אוויר עם אפשרות לניתוק כרית אוויר נוסע קדמי
נקודות עיגון ISOFIX במושב האחורי להתקנת מושבי בטיחות לילדים

חבילת Assistant Driving הכוללת:
התרעה בפני סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי
התרעה בפני רכב בשטח
התרעה וסיוע בבלימה בפני פגיעה בהולכי רגל ורוכבי אופניים במהירויות עירוניות
התרעה וסיוע בבלימה בפני פגיעה בכלי רכב במהירויות עירוניות ובינעירוניות
התרעה בפני תעבורה צולבת בנסיעה לאחור
התרעה למניעת פגיעה מאחור, ועוד…

 

מתיחת הפנים הביאה איתה גם שינוי במחירונים. עם מחיר פתיחה של 389,000 שקלים ל X4 xDrive20i של 450 אלף, לדגם הנבחן (i30), ב.מ.וו מנסה לתת פייט למתחרה הישירה ממרצדס, מרצדס GLC עם מחיר התחלתי של 460 אלף שקלים.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − one =