הייטק או יוקרה: ניאו ET5 (מכונית חשמלית ספורטיבית) סקירה וחוות-דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

NIO ET5
ניאו ET5

 

ניאו et5 היא חיה מוזרה בכביש, חשמלית, ספורטיבית, אחרת, ובעיקר מהנה מאד לנהיגה. בכל גרסאותיה בישראל היא מגיעה עם הנעה כפולה, והספק מירבי של 489 כ”ס, והאצה מהמקום למאה קמ”ש ב-4 שניות. היא משווקת עם שתי גרסאות סוללות לבחירה 75kWh/100kWh, עם טווח מוצהר על ידי היצרן, של 583 ק”מ.

נתחיל מייד ובתכלס – בביצועים: יש לה היגוי מצוין, שמשלים את חבילת הביצועים הטובה שהרכב מספק – הרבה כוח, מומנט מיידי, האצות חזקות אך נשלטות, אחיזה גבוהה, נוחות יחסית גבוהה – המתלים מצליחים לרכך את רוב המהמורות בדרך (בל נשכח שמדובר במכונית ספורטיבית ונמוכה, ויש לזה מחיר). הניאו יוקרתית, וככזו סטנדרט בידוד הרעשים גבוה, זה בלט מאד ביום הגשום והסוער של מבחן הדרכים, כאשר בתוך תא הנהג היה שקט ומבודד. 

צבע הרכב יפהפה ומיוחד בעיני, צבע צהוב “מט”. כזה שלא רואים בכביש, והאמת, לא זוכרת מתי ראיתי כמותו לאחרונה (אולי על פיאט פנדה בת 20?). העיצוב היפהפה של הרכב, והצבע המיוחד שמבליט את החייתיות והייחוד זה קלף כניסה חשוב ומנצח לרכב חשמלי שנכנס לשוק חשמלי עמוס מכוניות מעניינות.

 

ניו ET5 מחיר
צבע צהוב מט שמוסיף מאד לעיצוב הכללי. NIO ET5
NIO LOGO SYMBOL
מיוחדת בין ים מכוניות חשמליות. ניאו

 

ל-et5 טווח ריאלי של עד 450 קילומטר, על אף נהיגה “דינאמית” יחסית בזמן מבחן הדרכים, וקשה מאוד שלא לנהוג “חזק” עם רכב כמו זה. הבשורה הטובה היא שגם אם תנהגו באופן ספורטיבי ומשוחרר יותר עם דוושת ההאצה, לא תרגישו כאילו הטווח “בורח” לכם. בעיר, הטווח כמעט ולא זז. הצריכה הממוצעת ומשולבת שיצאה במהלך היומיים שלי עם הרכב,21 קוט”ש ל-100 קילומטרים

 

NIO EXTERIOR
ניאו ET5 תא נהג
NIO ET5 EXTERIOR
מסך מולטימדיה בגודל 12.8

 

מול העיניים, ולפני שנדבר על NOMI העוזרת הקולית המהוללת:

מערכת המולטימדיה טובה ואינטואיטיבית יחסית, עם מסך מגע בגודל 12.8′, עד שמתחברים לאנדרואיד אוטו. בעת החיבור לאוטו אנדרואיד יש מערכת חיצונית (“צד שלישי”) שמתממשקת עם הטלפון ומופיעה על מסך המולטימדיה. מדובר בממשק שנראה הרבה פחות טוב מהממשק המקורי של המולטימדיה, שמסבך את תפעול המערכת – לוקח לו זמן להתחבר לאוטו אנדרואיד ועם עלייתו קשה לראות ולהגיע לאפליקציות חשובות,  כמו ווייז ועוד. לסיכום העניין, הממשק החיצוני/הנוסף צריך לעבור עדכון כי הוא לא בשל ולא יעיל. 

החדשות הטובות, אפשר לא להתחבר לממשק הזה ו”לעבוד” עם מערכת המולטימדיה המקורית, עם חיבור הנייד שלכם לבלוטות’. החדשות העוד יותר טובות, זה אחד מהחסרונות הבודדים שיש לכתוב על הניאו המתוקה הזו. שני דברים נוספים בולטים, הם שדה ראייה צר ומוגבל לאחור (מצלמות ה-360 סביב הרכב מגבות אתכם), ומתגי פתיחה וסגירת החלונות עובדים הפוך, לחיצה עליהם פנימה סוגרת את החלון, ולא להיפך. זה מבלבל. אבל מתרגלים.   

 

ET5
תא נהג “נקי” ומבודד
ידית ההילוכים

 

לוח המחוונים רחב וצר מצידיו, מסך HDR בגודל 10.2′, אינפורמטיבי מאוד בעיקר מאוד בולט. מוצג בו מידע שוטף, חיוויים של מערכות בטיחות, ותצוגה של כל המכוניות מסביב, בכביש, כולל מכוניות חונות, עוברי אורח, הולכי רגל בכביש, מכוניות וכל מה שנמצא מסביב. כל אלה מופיעים בצבע לבן, וה-et5 בצבע צהוב. זה מגניב, בולט מאד, ושוב מייחד אותו מכל “הדברים הלבנים הרגילים האלה” בכביש. 

ניאו et5 מכונית מנהלים ספורטיבית חשמלית, עם תא נהג מאוד נקי. סביב המסכים, משטחים חלקים ארוכים רחבים, בצבע אפור כהה ו-אוף וויט מעל הדשבורד. החידוש והייחודיות “נמצאת” על הדשבורד – העוזרת הקולית שנוכחת מאד בחווית הנהיגה. לעוזרת הקולית קוראים נעמי והיא “אקטיבית” יוצר מכל עוזרת קולית. היא עושה מיני תנועות, רוקדת “הליכת ירח” כמו מייקל ג’קסון, ושרה עם מיקרופון ביד, מנגנת בסקסופון, מגיבה באופן ה”אנושי” ואמפטי שאפשר, כמו לקרוץ, לחייך, לתהות ו”לחשוב”. 

 

NOMI ET5
מחוות אנושיות – NOMI

 

התשובות שלה מאידך הן אלמנטריות מאד, ולא תצליחו להוציא ממנה תחכום או תשובות מתקדמות. נעמי היא חלק נכבד מאוד מהנסיעה והחווייה, והרבה אוהבים אותה, כמו הבן שלי שאהב לדבר איתה, ולנסות לתקשר איתה, ולהוציא ממנה מחוות כאלה ואחרות. באופן אישי, אני חושבת שמדובר בגימיק נחמד, אבל יש אנשים שלקחו את העוזרת הקולית הזאת יותר ברצינות.

 

מקומות אחסון גם בדלתות

 

רשימת אבזור בתוך הרכב:

מושבי Sport קדמיים הכוללים 14 כיוונים שונים עם תמיכה לרגליים והארכת המושב, אופציה לחימום, אוורור ועיסוי. 4 גוונים לבחירה בתא הנוסעים – שחור, אפור בהיר, בז’ וירקרק (בדלתות, קונסולה מרכזית, מושבים, ובגלגל הגה). כוונון חשמלי וחימום בגלגל ההגה יחד עם חימום שורת המושבים השנייה, סגירה רכה (ואקום) בדלתות, מצלמות 360, משטח טעינה לנייד, העוזרת הקולית המדוברת – נעמי, תאורת אווירה דינאמית, מערך בישום (ריחות אווירה) הכולל 3 ניחוחות לבחירה, מערכת שמע 1.4 Immersive Sound הכוללת 23 רמקולים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פונקציה אוטומטית לניטור וטיהור איכות האוויר בתא הנוסעים, גג שקוף מקצה לקצה ומשתפל, בהתאם לצורה הקופה, (גג ענק מגיע עם כיסוי). יש מצלמות 360, מצבי נהיגה לבחירה, כמו מצב ספורט, מצב חיסכון בצריכת חשמל, מצב נוחות מתקדמת, ואפשר להגדיר גם את תגובת המנוע, מתלים, חיסכון בחשמל, (מצב רגנרציה), ובכלל המערכת מלאה בהגדרות ואפשרויות.

 

ניאו בסיס גלגלים NIO WHEELBASE
ניאו ET5 תא נוסעים

NIO BOOT ניאו תא מטען

 

מבחינת מרווח פנים, ה-ET5 גדולה ומרווחת מספיק לחמישה נוסעים בוגרים, בזכות אורך של 4.8 מ’, רוחב 1.96 מ’, ובסיס גלגלים של 2.88 מ’, נתון מכובד. יש מרווח ברכיים וכפות רגליים! טוב, לא מעט מקומות אחסון, ותחושה מאווררת ומוארת בזכות גג הזכוכית המלא / גג פנוראמי.

יש מגוון מערכות בטיחות שעובדות טוב. ביניהן מערכת “שמירה על נתיב שעובדת היטב”. וחשוב לציין שבנסיעה נשמעים איתותים והתראות בטיחות סטנדרטיות בשוטף, אבל במינון הנכון ובצלילים הנכונים, עדינים ומשתלבים בנסיעה. 

 

מחירים, מתחרות:

מי המתחרות הישירות של הניאו ET5? על נייר, האקספנג p7, הזיקר 001 בגרסת ההנעה הגבוהה ורמת הגימור הגבוהה, טסלה מודל 3, וגם איוניק 6, אבל בתחושה, בליטוש, באיכות, ה-et5 מרגישה קצת גבוה יותר. גם בזכות היגוי ומתלים יותר טובים. רק מה, מבחינת עלות תועלת, התמחור שלה גבוה, אולי מדי, החל מ-344 ועד 429 אלף שקלים. 

ניאו ET5 היא מכונית חצי הייטקיסטית עם נגיעות יוקרה. מכונית טובה מאד, היא לא מתאימה לקהל גדול, אלא דווקא נישתי. הישראלים רוצים וצריכים מחיר יותר אטרקטיבי כדי לקפוץ ראש לתוך המים של שוק הרכב החשמלי. גם ל”מאמצי המהפכה החשמלית והטכנולוגית” תג המחיר הזה קצת כבד, ולכן ככל הנראה, ייפנו למתחרות המתומחרות באופן נגיש יותר.

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “הייטק או יוקרה: ניאו ET5 (מכונית חשמלית ספורטיבית) סקירה וחוות-דעת”

  1. מצחיק שאת בקביעות מתעלמת מהסרס 5 . כשהיא במקום השלישי במכירות בישראל. התימחור שלה זול משל המתחרות בכמאה אלף ש”ח. והיא חזקה מהן ולא פחות מאובזרת .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten − 4 =