דימונה על המפה: אליפות ישראל במרוצי דראג – Race Masters 2023

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
דראג דימונה
מירוץ דראג דימונה 2023

 

העיר דימונה הפכה לבירה המוטורית של ישראל למשך יומיים שלמים כאשר אירחה את מרוץ הדראג השלישי לעונת 2022/23 של ליגת ה-Race Masters. שלל שיאים נשברו במרוץ שחתם את העונה המוצלחת

 

תמונות: רונן טופלברג

 

יומיים של קרנבל מוטורי בהפקת קבוצת מיכאל חן מרוצים בשיתוף ההתאחדות למכוניות וקארטינג בישראל נערכו בחול המועד פסח בעיר דימונה במסגרת מרוץ הדראג השלישי שחתם את ליגת ה-Race Masters לעונת 2022/23. מרוץ דראג הוא מרוץ שנערך במסלול ישר, באורך של 402 מטרים (רבע מייל) אליו מוזנקים הרכבים ממצב סטטי, בזוגות, באמצעות רמזור. באירוע, שנערך במנחת המטוסים בעיר, נכח קהל שרכש את כל אלפי הכרטיסים שהוקצו, ונהנה ממקומות ישיבה מסודרים ומוצלים בשני צידי המסלול. 

במרוץ הדראג, שנערך לפי הכללים של ANDRA (Australian National Drag Racing Association), השתתפו קרוב ל 90 מתחרים, מספר שיא לעומת האירועים הקודמים שנערכו בישראל. האירוע נמשך על פני יומיים, כאשר ביום הראשון התקיימו מקצי אימון וקרבות הדירוג, וביום השני התקיימו מקצי הגמר. המתחרים חולקו ל-3 קטגוריות: הנעה קדמית, הנעה אחורית והנעה כפולה, כאשר כל קטגוריה חולקה לשתי תתי קטגוריות: ‘סטריט’ ו’פרו’, בהתאם ליכולות הרכבים.

 

מירוץ מכוניות דימונה

 

קטגוריית הפרו מחייבת את הנהגים בתקנות בטיחות מחמירות יותר (כגון מצנח או כלוב מלא, בהתאם לקטגוריה). על רחבת הטיפולים ניתן היה לראות מגוון רחב של רכבים: ישנים, חדשים, משופרים ומקוריים. בין הדוגמאות הבולטות ניתן היה למצוא פיאט אונו מושתלת מנוע של גולף VR6 טורבו ומערכת הנעה כפולה, דודג’ דארט עם צמיגי ענק משנות ה-70, טסלה מודל 3 פרפורמנס חדשה, וניסאן GTR משופרת במיוחד עם הספק מוצהר של כ-2,000 כ”ס. 

כל קטגוריה הציגה את האתגרים שלה: נהגי רכבי ההנעה הקדמית נאבקו על כל טיפת אחיזה והגיעו עם צמיגי ענק דביקים בסרן הקדמי, נהגי רכבי ההנעה האחורית נאבקו בנטיה הטבעית של זנב המכונית לסטות מהמסלול עקב סבסוב הגלגלים ועשו ככל שביכולתם כדי לשמור את הרכב ישר, ונהגי רכבי ההנעה הכפולה, התמודדו עם כוחות G אדירים בשעה שהם נבעטו קדימה, כמו פגז הנורה מלוע של תותח, באמצעות ארבעת הצמיגים הדביקים. 

 

מירוץ מכוניות

 

בקטגוריית ה’הנעה הכפולה פרו’ נרשמו מספר אירועים מעניינים כאשר הניסאן GTR, הממותגת כקפריסאית, של בוואריאן מוטורס עם הספק מוצהר של כ-2,000 כ”ס, שהיתה נהוגה בידי וואסים מאסארווה, שברה ביום השני את שיא ישראל במיאוץ לרבע מייל: 8.2 שניות עם מהירות מרבית של 291 קמ”ש שנמדדה בקו הסיום. עוז עבודי, שנהג בגולף דור 2 המשופרת שלו, הצליח לנצח את אותה GTR בשלב חצי הגמר בזכות זמן תגובה מצויין בקו הזינוק ונהיגה מרשימה במיוחד. עוז סבל מתקלה טכנית שלא אפשרה לו לעלות למקצה הגמר ולכן את המקום הראשון בקטגוריה קטף עבודי עטיה מסדנת High Boost, שנהג באודי RS3 המשופרת שלו שמציגה הספק של למעלה מ-1,000 כ”ס. 

מיכאל חן, מפיק האירוע: “הצלחנו להפיק עוד אירוע ייחודי ומעניין, והפעם עם כמות שיא של מתחרים. אני רוצה להודות לצוות ההפקה, לנותני החסות, למתחרים, לצוותים ולקהל הרב שמילא את היציעים עד אפס מקום והוכיח כמה צמאון יש לספורט המוטורי בישראל. מדהים לראות שהרמה של הרכבים עולה ממרוץ למרוץ ואת השיאים שנשברים בכל פעם מחדש ולא מביישים מדינות אחרות בעולם. אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו! נתראה באירוע הבא של רייס מאסטרס”.

 

cadillac ct5 black wing
קאדילק CT5 בלאקווינג

cadillac ct5 black wing 2023

 

על הנחיית המרוץ היו אמונים דורון קאופמן, בועז קורפל וניר דיגמי. לטובת הקהל, פרט למקומות ישיבה מסודרים, דוכני אוכל ומוזיקה, הגיעו שלל רכבי תצוגה כגון: טויוטה סופרה דור 4, ניסאן סקייליין R34, מאזדה RX7 ושלל רכבי על מודרניים. את המתחרים ליווה בחזרה מקצה המסלול אולג וסילקוב, שנהג בקאדילק בלאקווינג בעלת הספק של 668 כ”ס, והפך פעם אחר פעם את זוג הגלגלים האחוריים לעשן סמיך ולבן לקול תשואות הקהל. קבוצת מיכאל חן מרוצים כבר עומלת על האירועים הבאים יחד עם הרשות לנהיגה ספורטיבית וההתאחדות ומזמינה את הקהל הרחב לעקוב אחרי הפרסומים באתר ליגת האקסטרים. 

 

 

תוצאות המרוץ(*)

 

הנעה קדמית קטגוריית ‘סטריט’ – 

מקום ראשון – עבד אעידה, סיאט לאון קופרה (194 קמ”ש, 12.01 שניות) 

מקום שני – אביחי צברי, סיאט לאון קופרה (185 קמ”ש, 12.15 שניות)

 

הנעה קדמית קטגוריית ‘פרו’ – 

מקום ראשון – חוסאם חטיב, סיאט לאון קופרה (206 קמ”ש, 11.72 שניות) 

מקום שני – רמי דעאס, סקודה אוקטביה (216 קמ”ש 11.66 שניות)

מקום שלישי – שאדי מאזרייב, סיאט לאון קופרה (215 קמ”ש, 12.28 שניות)

 

 

 

הנעה אחורית קטגוריית ‘סטריט’ –  

מקום ראשון – אדיר סרור, שברולט קורבט (191 קמ”ש, 11.64 שניות)

מקום שני – ליאור נתנוב, פורד מוסטאנג (191 קמ”ש, 11.66 שניות)

מקום שלישי – חמאדה עתמנא, שברולט קורבט (196 קמ”ש, 11.51 שניות)

 

הנעה אחורית קטגוריית ‘פרו’ – 

מקום ראשון – רז טוויטו, פורד מוסטאנג (221 קמ”ש, 10.89 שניות)

מקום שני – מיקי טל, מקלארן 720 (210 קמ”ש, 10.50 שניות) 

מקום שלישי – חוסני אבו חיט, ב.מ.וו M4, (218 קמ”ש, 10.80 שניות)

 

הנעה כפולה קטגוריית ‘סטריט’ – 

מקום ראשון – עומר נרקיס, אודי RS3 (205 קמ”ש, 10.87 שניות) 

מקום שני – אוסמא דר אלגיד, ניסאן GTR (206 קמ”ש, 10.76 שניות)

מקום שלישי – סהר שושן, סיאט לאון (208 קמ”ש, 10.92 שניות)

 

הנעה כפולה קטגוריית ‘פרו’ – 

מקום ראשון – עבודי עטיה, אודי RS3 (262 קמ”ש, 8.79 שניות)

מקום שני – עוז עבודי, פולקסווגן גולף דור II (276 קמ”ש, 8.74 שניות) 

מקום שלישי – מוסטפא חטיב, אודי RS3 (239 קמ”ש, 9.40 שניות)

(*) המהירויות והזמנים המוצגים עבור כל מתחרה מייצגים את התוצאה הטובה ביותר שנרשמה עבורו במהלך ימי המרוץ ולא בהכרח את תוצאת מרוץ הגמר

 

 

נותני חסות:

 

  • חסות ראשית: נאור שי יבואני רכב ומוניות 
  • חסות זהב: Buy & Drive
  • חסות כסף:תומר ”המרכזי” בדיקות רכב ממוחשבות לפני קניה
  • בוואריאן מוטורס וורקשופ 
  • UMI יבואני רכב
  • ספארקו ישראל
  • צמיגי המוביל 
  • אסיל תעשיות
  • ר.ג.ס עבודות עפר ובניין
  • Super Wash הכי נקי שיש
  • פרישתא 4X4
  • Max Power רכבי ספורט
  • סדנת High Boost
  • אביעד שייביצ
  • מוסך יונתן
  • רגעים אירועים
  • PCP תוכנת ניהול מנוע
  • משרד הספורט
  • ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 − one =