אורה פאנקי קט PRO+ טווח עד 420 קילומטרים – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אורה פאנקי קט כלמוביל
אורה פאנקי קט 2023

 

צילום: רונן טופלברג ויצרן

 


בתוך מבול כלי הרכב הסיניים ששוטף את ישראל מגיעה האורה שבולטת בצבעוניותה ובעיצוב מעניין וייחודי. האם תצליח להפוך ללהיט מכירות? מבחן דרכים מחויך 

 

חתול סיני 

 

בפסח אנו מציינים את יציאת מצרים, המקום שבו בוית החתול לראשונה. בתרבות הסינית החתול הוא חיה שלפי האמונה מביאה מזל, ולראיה המנקי נקו, “חתול מזמין”: פסלוני חתול מנופף בידו שנפוצים בעסקים ובמסעדות בסין ולפי האמונה מביאים מזל וכסף. אז הכירו את האורה פאנקי קט, רכב עם שם חתולי, שאולי היצרן הסיני GWM (Great Wall Motor) בונה עליו שיביא לו מזל במכירות, ועל הדרך גם לא מעט כסף. 

נראה שהמבול הסיני לא מפסיק לשטוף את ישראל, כאשר כולם מצטרפים לחגיגת היבוא ומביאים דגמים שמעולם לא שמענו עליהם – חלקם, אני מודה, מפתיעים לטובה. אורה פאנקי קט מגיעה אליי למבחן בצבע בז’, שיותר מזכיר ורוד יין מאשר בז’, עם גג חום “מִדבר”. מלפנים, שילוב של פנסים עגולים בעיצוב רטרו, שזורק את כולם למראה החיפושית המיתולוגית של VW, ואפילו לעיצוב פורשה 356B, אי שם משנות ה־60. האמת היא שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים. ב־GWM הבינו את זה, והאורה מגיעה ב־19 צבעים מרהיבים שונים, חלקם בשילוב של שני צבעים, שהופכים את הכול לחגיגה צבעונית גדולה, וזו גרמה לאנשים לעצור לידי ברמזור לאורך כל המבחן ולשאול שאלות סקרניות על הרכב.

 

אורה פאנקי קאט מבחן דרכים
אורה פאנקי קאט חוות דעת

 

העיצוב המעין־קופה ייחודי, בזכות קימורים ובליטות מעניינות, כמו על מכסה המנוע, כמו הגג המשתפל לאחור, ותא המטען הבולט שמשווה לרכב מראה עגלגל אך עם זאת דינמי וצעיר. מאחור, ספוילר ענק מעל שמשה גדולה ותחתיה פסי תאורת מטריקס לד שנעים ומהבהבים עם לחיצה על השלט לפתיחת הרכב, ומעניקים מופע אורות שנראה כמו זוג עיניים וחיוך. המראה שלה גרם לי לחייך לאורך כל המבחן. אין ספק שהמעצבים של הדגם שיחקו אותה.

האורה פאנקי קט מפתיעה במידותיה, כשנתון האורך הוא 4,245 מ”מ, הרוחב 1,825 מ”מ והגובה 1,605 מ”מ. מידות שלרוב מוכרות מרכבי פנאי. משקל הרכב משתנה לפי סוג הסוללה, עליה נדבר מיד, ונע בין 1,540 ק”ג לכ־1,580 ק”ג. די קלילה יחסית לגודלה.

החיוך נמשך גם כשאני פותח את הדלת. המראה בתא הנהג יוקרתי במעט, ומזכיר רכב מיני גרמני שאת שמו לא אזכיר. הדלתות מחופות עור בתפירת מעוינים, ההגה מחופה עור בשני גוונים שונים בשילוב כרום כסוף, הדשבורד מחופה עור בשילוב צבעי קאמל וחום מדברי עם מראה ייחודי. פתחי המיזוג כסופים לכל אורכו ומתגי פסנתר כסופים במרכז מזכירים רכב רטרו. לוח המחוונים והמולטימדיה, כל אחד מהם בגודל 10.25″, צפים על מחצית מאורך תא הנהג, ומדגישים שמדובר ברכב חשמלי וחדיש. איכות החומרים וההרכבה נראית ומרגישה טובה, ולא בכדי, האורה פאנקי קט מכוונת לשוק האירופי. שילוב הצבעים בפנים משתנה בהתאם לשילובי הצבע שתבחרו ברכישת הרכב.

 

אורה פאנקי קאט ליסינג

אורה פאנקי קאט הזמנה
אורה פאנקי קאט תא נהג

 

פנים הרכב מרווח בזכות המידות הנדיבות, והמושב האחורי יתאים לשלושה ילדים או לשני מבוגרים. מאחור, תא מטען קטן וצנום, בנפח 228 ליטר בלבד, מחיר העיצוב הייחודי של החלק האחורי.

מאחר שמדובר במכונית חשמלית טהורה, נדבר קצת על נתונים יבשים חשמליים. אורה פאנקי קט בעלת מערכת הנעה חשמלית, בהספק של 171 כ”ס ומומנט של 25.5 קג”מ. הנתונים לא מזהירים, עם תאוצה של 8.4 שניות מ־0 ל־100 קמ”ש, ומהירות מרבית של 160 קמ”ש. החתולה הגזעית משווקת בשלוש רמות גימור: PRO, עם טווח מוצהר לסוללה של כ־310 ק”מ, וגם PRO+ ו־GT הכוללים אבזור עשיר יותר, ולהם טווח סוללה מוצהר של 420 ק”מ (לפי תקן WLTP). בטעינה ביתית AC 11 קילוואט, הטעינה ממצב 0% למלאה תארך כ־5.5 שעות או 6.5 שעות בגרסת סוללת ה־420 ק”מ. בעמדות טעינה מהירות (DC), בין 20 ל־80 קילוואט, טעינה מ־0% ל־80% תימשך 38 דקות ו־46 דקות בהתאמה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת בחירה בין שלושה מצבים דרך המסך. 

לרכב המבחן בגרסת PRO+ טווח של 420 ק”מ, עם סוללת ליתיום NMC 63.13 קוט”ש, והוא כולל אבזור נוסף בגרסה הפותחת: גג זכוכית פנורמי נפתח, קירור וחימום למושבים, כולל פונקציית עיסוי, פתיחה חשמלית לתא המטען, מערכת עזר לחניה וחיישנים מלפנים ומאחור. זהו מפרט שאנו מכירים מרכבי יוקרה, שעולים כפול ואף יותר מהדגם הזה. נקודה נוספת לטובת החתולה אורה.

 

הספק של 171 כ”ס ומומנט של 25.5 קג”מ. אורה פאנקי קט

 

זינוק חתולי

 

לחיצה על כפתור ההנעה והאורה מתעוררת לחיים, וכמה חיים היא מביאה איתה. שמתי לב שהיא חולקת רכיבים זהים – כולל אותה מערכת זיהוי פנים בדופן הקורה, לחצנים מסוימים ואף חוגת הילוכים – עם דגם יוקרתי יותר של Great Wall Motor, ה־WEY Coffee 01 שבחנו לא מזמן. אפילו אנימציית דגי הזהב בתחילת הנסיעה של WEY מנגנת כאן. אני מפעיל איתות ומתפלל שזאת לא אותה ידית רגישה, אך לצערי אל המזל הסיני לא שמע את תפילתי, ולאורך כל המבחן היה אותו ריטואל של ניסיונות להפסיק את האיתות, מבלי לאותת לצד השני כדי להפסיק את פעולתו. וכך זה חזר על עצמו כל לחיצה על משוט האיתות, כמו ב־WEY. 

לחיצה על דוושת ההאצה, והחתלתול הזה מזנק מהמקום בזריזות. למרות הנתון היבש והצנוע “על הנייר”, האורה מפתיעה עם תגובות זריזות ומספקות בהחלט. אם, כמוני, יש לכם מכשיר אנדרואיד, תצטרכו להמתין לעדכון מערכת המולטימדיה בסוף אפריל לטובת הפעלת ה־Android Auto. חוויית הנסיעה בפאנקי קט מהנה וגורמת לי לחייך לא מעט. זהו לא רכב ספורט, גם לא גרסת ה־GT שכוללת בקרת שיגור בנוסף לקוסמטיקה קלה, אלא רכב סיני חשמלי. ועדיין, משהו גורם לי ליהנות מאוד במחיצתו. עד סוף המבחן אני מבטיח לנסות להבין למה.

 

ORA FUNKY CAT
ORA פאנקי קט

 

מבחינת מערכות בטיחות, יש פה שלל מערכות שעובדות מעולה. באחת הפעמים, בנסיעה לאחור, האורה פאנקי קט בלמה בחוזקה לאחר שזיהתה רכב שמגיח מהצד בנתיב חוצה. בקרת השיוט האדפטיבית עובדת מצוין, כולל שמירת מרכז נתיב, גם בעיקולים חדים. מלבד מערכות הבטיחות, שמעניקות ציון בטיחות ישראלי של 7 מתוך 8, האורה הזו זכתה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות Euro NCAP האירופי הרשמי. הדגם מגיע עם מערכת זיהוי פקודות קוליות, עם אותן אנימציה ופקודות של WEY, רק שכאן יש לומר “Hello ORA” כדי להפעילה.

מערכת ההפעלה הקולית יודעת לפתוח חלון נהג או נוסע או את כל ארבעת החלונות, להפעיל רדיו, מזגן וכו’. המערכת זיהתה בקלות את הפקודות ועבדה באופן שוטף, ואולי שוטף מדי, מאחר שכמה פעמים בודדות במהלך שיחה עם נוסעים ברכב היא התערבה ושאלה איך היא יכולה לעזור. גם מערכת זיהוי הפנים עבדה מצוין ונזפה בי בכל פעם שהסטתי מבט מהדרך. מזל שיש פה עיסוי מפנק בדרגות חוזק שונות להשכיח את הנזיפות.

 

ביצועים וטווח

 

כן מצאתי את הבלמים ברכב מעט חלשים, כאשר לחיצה קלה למדי על הדוושה לא בלמה את הרכב כמצופה, ולחיצה חזקה מעט יותר בלמה את הרכב חזק מדי, עד “זריקת ראש”. בכבישים מעט עמוסים קיבלנו גם לא מעט צפצופים משלל כלי הרכב מסביב, כולל כלי רכב שנצמדו אליי מימין או מאחור, עניין שהעיק מעט. מלבד זאת, הנסיעה חלקה ונעימה מאוד, כולל מערכת המתלים שמכוילת היטב ושיככה כבישים משובשים. אם אתם סובלים מ”חרדת טווח”, מצב ECO+ יגביל את מהירות הנסיעה לכ־85 קמ”ש וגם ימנע הפעלת מיזוג, חימום, עיסוי ועוד, כל זאת להגביל בזבוז אנרגיה ושמירה על אחוזי הסוללה. הקרבתי את עצמי למדע, ונסעתי במצב זה במשך כחצי שעה, מה שהשתלם והוסיף 20 ק”מ לסוללה.

עוד פיצ’ר מעניין שקיים באורה הוא ה־Single Paddle Mode, שמאפשר נהיגה עם דוושה אחת להאצה ובלימה, ולהבדיל מדגמים אחרים שמנסים לחקות את טסלה בנושא, באורה זה באמת עובד ועובד מצוין. את מבחן החניה בעיר הגדולה והצפופה תל אביב היא מצליחה לעבור, למרות שהיא לא קטנה במידותיה, וגם להשתחל ברחובות צרים, בזכות היגוי קליל ומצלמות 360 מעלות שיודעות לתת לי אינדיקציה על כל תזוזה. אני גומע במהלך המבחן 330 ק”מ מהנים בנסיעה משולבת עירונית ובינעירונית, עם לא מעט האצות, ועוד נותרו 60 ק”מ לסוללה עד לטעינה, מה שמעמיד את האורה על סטייה של 8% מהטווח המוצהר. לא רע בכלל, חתולי.

 

אני גומע במהלך המבחן 330 ק”מ מהנים בנסיעה משולבת עירונית ובינעירונית, עם לא מעט האצות, ועוד נותרו 60 ק”מ לסוללה עד לטעינה, מה שמעמיד את האורה על סטייה של 8% מהטווח המוצהר.

 

אורה פאנקי קאט מחיר
אורה פאנקי קאט GT

 

הנסיעה באורה פאנקי קט מהנה מאוד. יש ברכב הזה קסם, משב רוח רענן שגרם לי לחייך במשך מבחן הדרכים, ואף לבחור מוזיקה מקפיצה במהלך הנסיעה. אני לא יודע אם זו “קבלת הפנים” שלה, הכוללת מופע אורות, בכל פעם שלחצתי על השלט, או שזה המראה המגניב והסטייליסטי שלה, מבחוץ ומבפנים, עם שילובי צבעים ייחודיים במדבר הרכב המונוטוני הישראלי, של לבן, לבן וכסוף. אולי אלה התאוצות הלא רעות בכלל, עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות ואבזור עשיר מעולם היוקרה. ואולי הכול יחד זה מה שגרם לחתולה הזאת לשרוט לי את הלב.

הפאנקי קט מגיעה עם אחריות של עד 160 אלף ק”מ, או עד שמונה שנים. ראש שקט בקניית רכב חדש ולא מוכר בשוק הישראלי. מחירה מתחיל ב־137,900 שקל לרמת הגימור PRO, ו־164,900 שקל לרמת PRO+, רמת הגימור הנבחנת. ומגיע עד 174,900 שקל לרמת הגימור GT, שכוללת ג’אנטים מעוצבים, גריל וספוילר GT ספורטיבי, כיסאות ספורטיביים מעוצבים, Body Kit מסיבי פחמן ועוד. אמנם במחירים האלה תוכלו לרכוש ג’יפון סיני חשמלי, אך תיאלצו לוותר על לא מעט סטייל, סיבובי ראש אחריה, וגם לוותר על החיוך שילווה אתכם בדרך.

 


עוד כתבות בנושא פאנקי קט:



ORA: אורה פאנקי קאט רכב חשמלי חדש בישראל מ-144,900 שקלים

אורה פאנקי קאט Funky Cat ORA הרכב החשמלי במכירה מוקדמת

ה-Funky Cat החשמלי עירוני של מותג ORA קוצר מחמאות בעולם

עד 400 קילומטרים: המכוניות החשמליות עם הטווח החשמלי הקצר ביותר

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − 11 =