דירוג BCG מציג: טסלה טויוטה ויונדאי בין יצרניות הרכב החדשניות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רכב וחדשנות אוטוטק
החברות החדשניות בעולם

 

דירוג החברות החדשניות בעולם של BCG לשנת 2022: 6 מתוך 50 החברות המתקדמות הן מתעשיית הרכב – טסלה, טויוטה, יונדאי, ג’נרל מוטורס, פורד ומיצובישי

 

זוהי השנה ה-16 ברציפות בה מפרסמת ענקית היעוץ האסטרטגי הגלובלית Boston Consulting Group, מחקר מקיף בנושא חדשנות בקרב חברות ואת דירוג 50 החברות החדשניות בעולם. המחקר מבוסס על ביצועים של כ-1,200 חברות וארגונים שונים כפי שדורגו על ידי 1,500 מנהלי ומובילי חדשנות.

גם השנה חברות הטכנולוגיה הגדולות מובילות את הדירוג, אולם ניתן לראות כי ענקיות הרכב הולכות ותופסות מקום משמעותי יותר בין 50 החברות החדשניות ביותר.

טסלה דורגה השנה, כמו בשנה שעברה, במקום ה-5 (אחרי אפל, מיקרוסופט, אמזון ואלפבית), טויוטה גם היא שמרה על מיקומה והגיעה למקום ה-21, יונדאי במקום ה- 33 עליה של 6 מקומות מ-2021, וג’נרל מוטורס ופורד חוזרות לדירוג לאחר שלא היו חלק ממנו בשנה שעברה למקומות ה– 42 ו-43. את רשימת חברות הרכב סוגרת מיצובישי שיורדת 3 מקומות למקום ה-48.

 

חברות רכב חדשניות
החברות החדשניות בעולם לשנת 2022 לפי בוסטון קונסולטינג גרופ

 

 

השנה, לראשונה, נשאלו החברות על נושא של חשיבות אקלים וקיימות (Climate & Sustainability) ועל רמות המוכנות שלהן להטמיע טכנולוגיות, צורת עבודה ומודלים עסקיים התורמים לקיימות ולמאבק במשבר האקלים.

מתוצאות המחקר ניתן לראות כי מגזר הרכב מדורג שני (לאחר חברות מוצרים ברי קיימא) בחשיבות שהוא מקנה לנושאי אקלים וקיימות. 54% העידו שנושא זה נמצא בראש סדר העדיפויות ו-24% הציבו את הנושא כאחד משלושת הנושאים החשובים ביותר עבורן, וזאת, בין היתר, לאור המחויבות של התעשייה לקידום כלי רכב חשמליים (EV) וניידות ירוקה יותר.

 

דירוג החברות החדשניות לשנת 2022 – BCG

 

על הדירוג – דירוג החברות החדשניות של בוסטון קונסולטינג גרופ לשנת 2022 מבוסס על ביצועים של למעלה מ-1,000 חברות וארגונים שונים כפי שדורגו על ידי 1,500 מנהלי ומובילי חדשנות בתקופה שבין דצמבר 21 לינואר 22. הערכת ביצועי החברות נמדדה בארבעה מימדים (Global Mindshare, Industry peer view, Industry Disruption and value Crietion 31.12.18-31.12.21), מהם נלקחו נתוני ממוצע מנורמלים לצורך חישובו הדירוג הכולל. לדו”ח המלא

בוסטון קונסולטינג גרופ, BCG, היא חברת הייעוץ האסטרטגי מהגדולות בעולם. הוקמה ב-1963, ומעסיקה למעלה מ-20 אלף עובדים בכ-50 מדינות ו-90 משרדים ברחבי העולם. שותפה במגוון פורומים וגופים כלכליים בעלי השפעה עולמית, בהם הפורום הכלכלי בדאבוס וועידת האקלים של האו”ם. BCG מנגישה פיתוחים חדשניים לקהל לקוחותיה ולאוכלוסייה הרחבה באופן שוטף. המשרד בישראל הוקם בשנת 2010. 

 

*הערת עורכת: בתעשיית הרכב יש חברות רכב נוספות ששמות דגש על קיימות וחדשנות, שאינן ברשימה, אולי בשל גודלן, או בשל מיקומם הגיאוגרפי.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 + two =