קרסו רוכשת חצי מחברת B-EV מוטורס (וינפאסט) ב-25 מיליון שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

וינפאסט
קרסו רעבה לכלי רכב חשמליים. וינפאסט

 

קרסו מוטורס רוכשת 50% מחברת B-EV מוטורס, יבואנית מותג הרכב החשמלי הוויטנאמי וינפאסט תמורת 25 מיליון שקלים

 

קבוצת קרסו מוטורס, מעדכנת היום כי חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת B-EV MOTORS המחזיקה בהסכם הפצה ושיווק של מותג הרכב החשמלי הויאטנמי היוקרתי וינפאסט  (VinFast), וזאת תמורת 25 מיליון שקל. בנוסף, התחייבה קרסו מוטורס להזרים ל-B-EV MOTORS במסגרת תכנית עסקית שתסוכם בין הצדדים, הלוואות בהיקף כולל של עד 50 מיליון שקל, אשר חלקן יומרו למניות, על פי מנגנון הערכת שווי כפי שסוכם בין הצדדים, ובכל מקרה לא יעלה חלקה של החברה ב-B-EV MOTORS על 50%.

עסקה זו מצטרפת להסכם היבוא עליו חתמה קרסו מוטורס לאחרונה עם יצואן הרכב הגדול בסין, חברת CHERY, כאשר הדגמים הראשונים שלה צפויים להגיע לארץ בשבועות הקרובים.

 

וינפאסט VF8
VF8 בקרוב אצלנו

 

B-EV MOTORS הינה יבואנית מותג הרכב הוייטנאמי וינפאסט. החברה הוקמה על ידי ניב אורון וברק כהן, אשר ניהלו בעבר את מותגי Audi ו-BMW בישראל בגיבוי קבוצת שותפים הכוללת את קבוצת Novard אשר מתמחה ביזמות ופרויקטים בארץ ובעולם, בראשות האלוף במיל, יואב (פולי) מרדכי נשיא הקבוצה ומר ושי (שון) בייטנר מנכ”ל הקבוצה.

בחודש אפריל האחרון פורסם כי הדגמים הראשונים של וינפאסט שישווקו בישראל יהיו ה-8 VF החשמלית וה- VF 9 החשמלית אשר ישווקו כשהן נושאות עשר שנות אחריות. שני הדגמים האמורים מסוגלים להגיע לטווח של מעל 400 קילומטרים בכוח חשמל בלבד, וצפויים לכלול מגוון שירותים חכמים כגון הפעלה קולית, זיהוי פנים, משרד נייד, e commerce, מערכות בידור וקישוריות. במקביל להשקת רכבי וינפאסט בישראל, תתקיימנה השקות גם בארה”ב, קנדה, גרמניה, צרפת, והולנד. הזיכיון של B-EV Motors כולל גם את האוטובוסים החשמליים מבית VinFast  אשר צפויים להיות מיובאים על ידה בעתיד הקרוב.

 

איציק וייץ, מנכ”ל קרסו מוטורס: “אנחנו מאמינים מאוד במותג וינפסט. עקבנו בהערכה רבה אחרי ההתקדמות המהירה של היצרן בשנתיים האחרונות ותוכניותיו העתידיות ואנו צופים לו עתיד מבטיח. כמו כן יש לנו הערכה רבה ובטחון בשותפינו ניב אורון וברק כהן המנהלים את החברה וביכולתם להשיק בישראל את מותג היוקרה בהצלחה רבה”.

 

וינפאסט VinFast

חברת VinFast הוקמה בשנת 2017 על ידי קבוצת VinGroup, התאגיד הגדול בווייטנאם ואחד מ*קבוצות העסקים הפרטיים המובילים בעולם, עם הון עצמי בשווי של כ-35 מיליארד דולרים. החברה מחזיקה ביכולת ייצור של כ-250 אלף רכבים חשמליים בשנה.

 

אודות קרסו מוטורס

קרסו מוטורס, יבואנית רכב גדולה ו-וותיקה בישראל. מתמקדת בייבוא ושיווק כלי רכב מתוצרת רנו, ניסאן, אינפיניטי, דאצ’יה, צ׳רי ו-Eveasy, לרבות מערך טרייד אין, בעיקר מכירת כלי רכב חדשים, וכן פעילות הליסינג והשכרת רכב (באמצעות חברת הבת פסיפיק). בנוסף, ייבוא ציוד מכני הנדסי כבד של מותגי קייס ופאוואר סקרין, פעילות בתחומי ה”טרייד אין” (מכירת מכוניות יד שניה, באמצעות חברת הבת מרחבים), ייבוא שיווק ומכירה של כלי רכב דו-גלגלי וכלי רכב תפעוליים (באמצעות מטרו מוטור) וסוכנויות ביטוח ומימון (לרבות חברת המימון החוץ בנקאית אוטוקאש, העוסקת במימון רכבי יד 2).

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty + eight =