הישג ישראלי בראלי מרוקו 2023 לרוכבת יעל קדשאי (29)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יעל קדשאי
עם הפנים קדימה: יעל קדשאי. צילום: משפחת קדשאי

 

הישג ישראלי באחד ממרוצי הראלי הקשים – ראלי מרוקו 2023 – יעל קדשאי סיימה ראשונה מבין הישראלים שהשתתפו במרוץ, זכתה במקום הראשון בתחרות בקרב כלל הנשים ובמקום 11 מבין 79 רוכבי האופנועים שהשתתפו במרוץ

 

יעל קדשאי, בת 29 מעמק ישראל, בתו של אביב קדשאי, הדמות הישראלית המזוהה ביותר עם מרוצי הראלי בכלל ומרוצי הדקאר בפרט, עברה אמש את קו הסיום במרוץ העולמי הקשה והמאתגר – ראלי מרוקו. וסיימה ראשונה מבין הישראליים שהתחרו אף הם בתחרות ואף קטפה את המקום הראשון מכלל הנשים בתחרות.

כמו כן, קדשאי שהתחרתה עם אופנוע הגאס גאס שלה, דורגה במקום ה-11 הכללי של המרוץ בקטגוריית האופנועים בו לקחו חלק 560 רוכבים ונהגים מכל רחבי העולם, מקום מכובד והישג מרשים. נוכח הישגיה המרשימים, קדשאי מתכננת להיות הישראלית הראשונה במרוץ דקאר בשנת 2025.

מרוץ ראלי מרוקו חזר להתקיים ביעדו המקורי לאחר 3 שנים בהם לא התקיים בו כאשר הייחודיות של המרוץ בעולמות הראלי שאין בו קטעי קישור כלל והמסלול בנוי ממקטעים טכניים מאוד במישורים המהירים האפריקאים, חולות ודיונות, אגמי מלח עצומים ודרך מסלולים של הפאריז דקאר האגדי.

המרוץ שארך 8 ימים, התפרש על פני 2,658 ק”מ של מסלולים הכי מאתגרים שיש למרוקו להציע עם עומסי חום קיצוניים שהגיעו במדידה ל- 52 מעלות. עומס החום הקיצוני גרם לאסונות נוראיים בתחרות בהם מצא את מותו רוכב אופנוע שהתייבש ונהג באגי שנשרף כיוון שלא הצליח להיחלץ מהכלי בזמן.

רק פחות מ- 50 אחוז מהמשתתפים במרוץ צלחו את המרוץ וסיימו את התחרות.

 

ראלי מרוקו 2023
מקום ראשון מבין הישראלים שהשתתפו בראלי מרוקו 2023. יעל קדשאי. צילום: משפחת קדשאי

 

בין הישראלים שהשתתפו בתחרות:

 

רוכבי אופנועים: יעל קדשאי, ברק דודאי, אושר בושארי, נדב לוגסי, גדי נחמני

רוכבי באגי: רועי ברטוב + גיא ביטון, גבי אברג’יל + אופיר נמרוד

 

רקע:

אהבתה של קדשאי לרכיבה על דו גלגלי החלה עוד כילדה קטנה, בקושי בת 4 עם הסוזוקי 50 סמ”ק. מיניבייק קטנטן בצבע צהוב עליו התקינו הוריה גלגלי עזר של אופניים …הסוזוקי הגמדי היה מצויד במנוע 2 פעימות די חזק כאשר משם מהר מאוד החלה גם לרכב על אופנועים, טרקטורונים, מכסחת דשא וכל כלי עם מנוע שהייתה מסוגלת לתפעל.

בתיכון חוק הנהיגה הספורטיבית עדיין לא היה קיים ולכן רכבה  בעיקר בשבילי העמק ובתחרויות האנדורו שאורגנו באותה תקופה על ידי עמותת רוכבי האנדורו בהן נוכחות הנשים הייתה דלה להחריד כאשר רק  האמיצות הבודדות שהעזו להשתתף, התקשו להשלים הקפת התשה אחת ולהגיע אל קו הסיום. בגיל 15 השלימה קדשאי  את תחרות האנדורו הראשונה שלה בהצלחה, כשאבא שלה מזנב בה כל הדרך, שומר שהטייסים שעוקפים אותה לא ידרסו אותה ויורה עלייה שאגות עידוד. בסיום המירוץ הזה סוף סוף הבינה קדשאי איזו רמת כושר גבוהה נדרשת מרוכב אנדורו  וזה דחף אותה לאמץ משמעת אימונים והקפדה על חיי שגרה של ספורטאית. בשנת 2009-2010 זכתה בתואר אלופת ישראל באנדורו לנשים.

עם שחרורה מהצבא (בו שירתה כלוחמת יחידת עוקץ) זכתה לחת חלק בפרויקטים מעניינים בעלי זיקה לעברה הצבאי אבל אז החלה לחוש געגועים לאקשן והחליטה לחזור לעולם התחרותי, הפעם לסגנון רכיבה שונה ממה שידעה עד אותו זמן: ראלי-רייד.

אביב קדשאי יעל קדשאי
חיידק הראלי עובר בגנים. יעל קדשאי ביתו של אביב קדשאי רוכב ראלי בעבר. צילום: משפחת קדשאי

 

אין ספק שסיפור החיים המרתק של אביה, אביב קדשאי, השפיע עליה לא מעט. אביב קדשאי היה הרוכב הישראלי הראשון שנטל חלק, זינק וסיים, ראלי מדברי בין-לאומי, במצריים, שבאותו זמן לא הייתה מי יודע מה ידידותית לישראלים: ראלי הפרעונים 1990. 5 שנים מאוחר יותר אותו אביב קדשאי היה הישראלי הראשון שזינק וסיים את ראלי הדקאר היוקרתי.

רכיבת ראלי דורשת מהרוכב יכולת פיזיות ומנטליות עצומות. תוך כדי רכיבה על אופנוע חזק ולא קל במיוחד, עליו להתגבר על תלאות הדרך תוך כדי ניווט מדויק דרך נקודות ציון. תחרויות אלה מתקיימות לרוב למרחקים ארוכים, והקשות בעולם מתקיימות במשך מספר ימים עד שבועיים (הדקאר).

 

​קצת על השנים האחרונות בתחום:

 

  • בספטמבר 2020 השתתפה במרוץ הראלי הראשון שלה
  • במאי 2021 יצאה להשתתף ב-Hellas Rally שנקרא גם ראלי יוון בו קטפה מקום 2 בקטגוריה 2M (250-350 סמ”ק), מעורבת (גברים ונשים), מתוך 17 מסיימים, רובם גברים. כמו כן, זכתה במקום השני  בקטגוריית הנשים ומקום 24 כללי מתוך 108 מסיימים
  • באותה שנה, 2021, סיימה ראשונה באליפות הראלי בישראל לנשים ובקטגוריית נפח 350 מעורבת
  • בפברואר 2022 סיימה במקום ה-2 בבאחה ירדן, קטגוריית נשים
  • במאי 2022 יצאה שוב ל-Hellas Rally ביוון והפעם חזרה עם הישגים טובים יותר: מקום 1 בקטגורית הנשים (מתוך 20 משתתפות) , מקום 5 בקטגוריה 2M מעורבת. ם ומקום 15 כללי מתוך 270 משתתפים!

 

קובי גילון, סמנכ”ל השיווק בעופר אבניר: “יעל קדשאי מוכיחה פעם נוספת את הפוטנציאל והכישרון הענק שלה, אנו גאים בהישגיה ושמחים ללוות אותה לאורך כל הדרך. קבוצת עופר אבניר שמה לה למטרה לקדם את רוכבי הספורט המוטורי בישראל ואנו שמחים לראות את התוצאות ובוודאי בתחרויות מרשימות בישראל ומחוץ לארץ”.

 

אודות

קבוצת עופר אבניר, יבואנית מותג אופנועי השטח הוסקוורנה לישראל, ממשיכה בתמיכתה ובקידום רוכבים ישראלים כבר מתחילת דרכם. כחלק מתפיסת עולמה, החברה מציעה ללקוחותיה עולם תוכן ייחודי הנוגע לתחום הספורט המוטורי המתפתח בישראל ובעולם. לאחרונה השיקה הקבוצה את מרכז השטח המרשים במודיעין ששוכן בסמוך למסלולי הדו”ג ומעניק מגוון שירותים רחב למגוון הרוכבים.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 1 =