התחממות בגזרת הפנאי-יוקרה: קאדילק XT4 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אחרי עיכוב קל בהגעת הדגם, הקרוסאובר היוקרתי קאדילק XT4, מגיע ארצה, איתו היבואן מקווה לעשות למתחרים כאב ראש – על אבזור ותמחור, יתרונות וחסרונות – כל הפרטים על ה-XT4 החדש במבחן הדרכים   

 

התחממות בגזרת הפנאי-יוקרה (בגודל בינוני): קאדילק XT4 מבחן דרכים


לכולנו יש העדפות מסוימות בכל מיני תחומים, במותגי רכב, בקבוצות כדורגל וכדורסל, וכדומה. בחירות שלאו דווקא הגיעו ממקום של בחירה אישית, אלא יותר “נולדנו לתוך זה”. המשפחה השפיעה, החברים הקרובים, וכך אני מוצאת את עצמי, אקסטרא שמחה, לקבל רכב קאדילק למבחן דרכים. על אף שנהגתי ברכבי ב.מ.וו, מרצדס, לנדרובר-יגואר יוקרתיים ומרשימים יותר, ואיכשהו עדיין, מלהיב לפגוש ולנהוג ב”קאדילק”. הגורם הישיר לסיפור הזה עם המותג האמריקאי, הוא אחותי. כן, אחותי, שהרבה בזכות אהבתה למכוניות, נדבקתי גם אני קשות, בחיידק המוטורי.

“הדיילי” (המכונית ביום יום), של אחותי, היא קאדילק XT5, כבר שנים שהיא דבקה במותג הזה,  והטעם, וההעדפה שלה עברה אלי. אגב, הקראש שלי לאלפא רומיאו גם הוא הגיע ממנה, כך גם לגבי “רובר” הבריטית, (זכרונה לברכה). ואת האישיו שלי עם וולוו, זה כבר מההורים והילדות.

אז אחרי שהסברתי עם אילו העדפות וגם ציפיות אני מגיעה לקראת מבחן הדרכים הזה, הגיע הזמן להגיד שלום יפה לקאדילק XT4, האחות הקטנה והחיננית של הקאדילק XT5. יבואן קאדילק בישראל, UMI, מספר כי התעכבו בהבאתה לארץ, בשל ענייני תמחור וחבילות אבזור.


ה-XT4 הוא רכב חשוב מאד שמתחרה בקטגוריה חשובה מאד בשוק הרכב. על זה שהוא מותג יוקרה אין ויכוח, וזו כבר נקודת חוזקה שמותגי רכב אחרים, שאינם מותגי פרימיום אמיתיים, היו מתים להיות בה, מצד שני, הוא, ה-XT4 עומד ראש בראש מול כלי רכב חזקים מאד, חלקם ותיקים (אודי Q3), חלקם יחסית חדשים (וולוו XC40), וכולם יחד עושים כאב ראש גדול מאד למתחרה החדשה מקאדילק, ואולי בהמשך היא עוד תעשה להם…

המבחן הזה בא לפרט את היתרונות של האמריקאית החדשה בקטגוריה: ביצועי מנוע, רשימת אבזור ארוכה, מערכות בטיחות מקצה לקצה, מראה משובב, מול מחיר פחות תחרותי, שאף גבוה מעט מחלק מהמתחרות החזקות. האם היתרונות הרבים שווים את המחיר? על הנייר – כן, מאד. קדימה, זמן לבדוק.

 

יתרון האבזור מול חיסרון התמחור
כאב ראש למתחרות. קאדילק XT4

שני רכבי XT4 עומדים בחזית סוכנות קאדילק בהרצליה פיתוח, האחד, מרמת גימור פרימיום “הבסיסית”, והשני, גרסת הספורט AWD, רמת האבזור הגבוהה ביותר, וגם היחידה עם מערכת הנעה 4 על 4, לא קבוע. לגרסה הזו מערכת שיכוך מתלים רציפה, חישוקי 20 אינץ’ נאים יותר, גלגל ההגה עטוי עור, הדוושות מצופות בכרום, וחלקים קטנים ברכב, כמו ידיות רכב, פגושים וספי הרכב, מגיעים מהודרים יותר או בצבע הרכב. גרסת הספורט הנבחנת ורמת האבזור פרימיום לקשורי, רמת האבזור האמצעית, חולקים הרבה סעיפים ברשימת הפינוקים – רשימת אבזור הנוחות. ולכן, שווה להשוות בין שתי הגרסאות הללו, לוותר על הארבע על ארבע, ומערכת השיכוך מתלים הייחודית, ואולי “להסתפק” ברשימה העשירה גם כך, של רמת האבזור האמצעית, ולחסוך כמה שקלים.

מראה הרכב הוא לחלוטין עניין של טעם, יש שאוהבים את המראה הקאדילקי, ויש שיגידו שהוא מגושם בעיניהם. הצבע השחור של רכב המבחן, שחור בוהק, עושה לו טוב, ומוסיף לו נופח יוקרתי ומבטיח. המנוע ברכב הזה, כמו גם בכל הגרסאות המשווקות, הוא מנוע בנפח 2 ליטר, מוגדש בטורבו, עם הספק של 237 כ”ס, מומנט של 35.7 קג”מ, כבר ב-1,500 סל”ד, ועם האצה מאפס למאה קמ”ש ב-7.2 שניות (7 שניות לגרסאות ההנעה הקדמית). הישיבה גבוהה ומחבקת, שדה הראייה טוב למדי, מלבד הקורה השמאלית, בשרית ושמנמה שעלולה להעלים מכוניות בתוך שדה הראייה.

 

תא נהג ונוסעים בצבעי שחור ושמנת. קאדילק XT4
עומס קל במתגים בתא הנהג


מבפנים, בתא הנוסעים, יש ריפודי עור בצבע שחור – שמנת, למושבים (בכל הגרסאות), שזה נאה מאד. איכות החומרים טובה, ובמישוש מרגישה נהדר. הכל עטוי עור ותפירה איכותית, כל חלק נראה במקום, ובאיכות הרכבה מרשימה. במושבים הקדמיים יש אופציה לקירור וחימום מושבים, ועיסוי לנהג. גאוני לנסיעות ארוכות.

החיבור בין הנייד למערכת התבצע דרך חיבור הבלוטות’, חיבור מהיר וקל, אחרי שהחיבור ל-nfc Near Field Communication לא צלח. האמת היא, שאין לי הרבה מושג מה זה, והאופציה הזו לא חסרה לי כלל. טכנולוגיה נוספת ומגניבה שיש ברכב היא פד הטענת ניידים חכמים, פשוט מניחים וזה נטען (לא עובד עם כל המכשירים). שבחים רבים מגיעים למערכת השמע של BOSE, המגיעה בכל רמות הגימור עם 12 רמקולים. רמקולים איכותיים, שהופכים את ההאזנה למוזיקה לנפלאה ומשובחת. תפעול מערכת המולטימדיה בסדר בסך הכל, ברמת סבירה של אינטואיטיביות.

יש עומס קל של כפתורים ומתגים במרכז הדשבורד (תא נהג), חבר בעמוד הפייסבוק של מלכת הכביש תיאר את זה יפה ובצורה משעשעת – “במלאכת העיצוב בפנים, נראה שמישהו בקאדילק הזדרז לחזור הביתה”. יש כפתורים רגילים, ומתגים בצורת קלידי פסנתר שמעט מבלבלים – עובדים לשני הכיוונים (לחיצה קדימה ואחורה), ולוקח כמה שניות להבין את זה.

 

גרסת הספורט 4X4. קאדילק XT4 החדש


יש מראה מרכזית שהיא גם מצלמה, שיכולה לצלם את המתרחש מאחורי הרכב, במקרה ששדה הראייה לאחור מכוסה או חלקי. על ההגה – מתגי שליטה על מערכת השמע, בלוטות’ ועוד, הכל ברור ומסודר, ורק הכפתורים להעברת התחנות ברדיו או השירים בפלאפון, נראים כאילו נדחסו בכוח בצד. הם שם, ומתרגלים למיקום שלהם מהר. במערכת המולטימדיה יש מערכת ניווט באנגלית (חיפוש ושמע באנגלית) – מערכת ניווט קלה לשימוש, נראית כמו ווייז, אבל ללא עדכוני תנועה.

מימיני, מקום לכוסות גדולות, מקום גדול לאחסון, כניסות USB. מולי לוח שעונים יפה, מתקדם, אבל לא מפואר או יוקרתי, יותר “שברולטי” מאודי. תצוגה עילית על השמשה, שזה תמיד נחמד. יש זיהוי תמרורים, והתרעות אדומות זועקות, של מערכת הבטיחות, כשמתקרבים מדי לרכב מקדימה, התרעות המלוות ברטט חזק במושב. מרגיש דרמטי. אבל זה חשוב. אם דיברנו על מערכות בטיחות מתקדמות, ויש הרבה (בסוף אצרף לינק למפרט הטכני), ישנה מערכת תיקון סטייה מנתיב, שמלטפת עד לא מורגשת. לרגע חשבתי שזו מערכת שרק מתריעה ולא מתקנת. ומעלי – סאנרוף גדול ופנוראמי שגם נפתח.

מראות הצד גדולות, ומעט מתעתעות, לרגע חשבתי שהן “מראות מגדילות”, אבל לא כך הדבר. נדרש לי זמן להתרגל אליהן, ולרוב הסתמכתי על המראה המרכזית, ועל התראות מערכת הבטיחות החשובה והחיונית – מערכת התראה על רכב בשטח מת, מערכת שמהבהבת באור כתום בולט, בכל פעם שעובר רכב בשטח שאנו לא רואים/ מפספסים בתוך שדה הראייה שלנו. או אז ידעתי בודאות שלא לעבור נתיב.

בידוד רעשים טוב, מתלים משככים


הנסיעה ברכב שקט ונעימה. המנוע לא נשמע בנסיעה מנהלתית בתוך העיר, גם רעשי ורחשי העיר לא חדרו פנימה. (איטום-בידוד הרעשים הוא טוב, גם מכיוון תא המנוע ומהגלגלים). תיבת ההילוכים, פה ובכל הגרסאות, היא אוטומטית – טיפטרוניק, 9 הילוכים, תיבה שעובדת טוב ומעבירה הילוכים לרוב, בצורה חלקה ונעימה. במשך כל הנסיעה הבינעירונית עמדה תיבת ההילוכים בהילוך שמיני, הילוך ששמר על מומנט טוב, וסל”ד בריא, וחסכוני, יחסית. כשבחרתי להוריד ולהעלות הילוכים באופן ידני, הורדת ההילוכים הידנית התגלתה כטובה מאד להאטה ובבלימות מנוע. זה לא מובן מאליו.

יש ב-XT4 מצבי נהיגה לבחירה: רגיל, ספורט, AWD, ו-AWD ספורט, שמקשיחים את ההגה, והמתלים, וממריצים את המנוע. מרגישים היטב את השינוי בהתנהגות הרכב, ואיכשהו העדפתי את מצב הנהיגה הרגיל והנוח והחסכוני יותר. ההגה החשמלי בקאדילק, הגה טוב, שהרגיש לי ‘קשיח’ במידה הנכונה, מגיב היטב ומסב לי ביטחון, כמו שאני אוהבת, גם בעיר וגם מחוץ לה, במהירות גבוהה. ההאצה מהמקום ב-XT4 “הקטנה”, טובה, טובה מאד, רק אם לא תדרכו את הדוושה בעצבים עד הסוף ותדרשו האצה חזקה ומהירה מהמקום. תאוצות הביניים טובות יותר, כשהקאדילק שוכן בטווח הסל”ד הבריא והטוב שלו 1,500-4,000. כך או כך, הקאדילק XT4 מגיע למהירות גבוהה מאד, מהר מאד, והנסיעה בו מהנה מאד וטובה.

 

מנוע 2 ליטר טורבו עם 237 כ”ס. XT4


ברגע שהתחלתי לנסוע ברכב המבחן, קאדילק XT4, הרגשתי שזה רכב בשבילי, עבורי – אנשים ונשים, בגילאי ה-30-50, שנהנים ומעריכים גאדג’טים ואבזור עשיר ומגוון. שאוהבים להרגיש את המושב שלהם מחבק, נוח ומאוורר, את המנוע שועט, וגם מסוגלים לרמת המחיר של הרכב (ששם אני כבר יוצאת מהמשוואה).

היבואן UMI נלחם להביא את דגם הרכב הזה כמה שיותר מאובזר וברמת תמחור שפויה, והלך בין הטיפות, עד שהגיע לחבילה לא רעה בכלל וכדאית. קרוסאובר יוקרתי, מרווח למשפחה של 4-5 נפשות, דינאמי, איכותי, מתקדם, וגדוש באבזור בטיחות ונוחות, החל מ-265 אלף שקלים. נכון, יש מתחרות שמתומחרות נמוך יותר, אך הן דלות יותר באבזור, או צנועות יותר בביצועים. אז, אם אתם לא קהל שבוי של מותג אחד, הרי שיש פה לפניכם הצעה מאד מעניינת שכדאי לבדוק.

 

צריכת דלק משולבת: 8 ק”מ לליטר
ציון בטיחות 7 מתוך 8
דירוג זיהום: 15 מתוך 15

מחיר רכב המבחן: 299,900 ש”ח

לעמוד הדגם ומפרט טכני

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 5 =