חטיבת האופנועים של פיג’ו חושפת דגם קונספט חשמלי – SPx

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
פיגו אופנוע
אופנוע הקונספט החדש של פיג’ו

 

פיג’ו אופנועים חושפת את אופנוע הקונספט SPx ואנחנו חזרנו אחורה – בין נוסטלגיה לעתיד

 

רוח חדשה נושבת במותג הוותיק עם שלל דגמים חדשים, כבר ראינו את היצרן נכנס לעולם חדש של Maxi-scoter עם ה-XP400. כעת פיג’ו שולחת לנו פרומו מפתיע לאופנוע קונספט חשמלי חדש המבקש להחיות את האתוס של רב המכר האירופאי משנות ה-70, ה-SPx103, ש-לנו הישראלים יזכיר יותר את תקופת הטילונים פיאג’ו C והדיאלים ליברטי, הפיג’ו 103 פחות נמכר בישראל.

בפיז’ו טוענים שפרויקט הקונספט הוא שילוב מושלם של מודרניות וקיימות – “המטרה שלנו הייתה לעצב ביטויים חדשים של חופש תוך שמירה על ההנאה הפשוטה והמודרניות שהם סימני ההיכר של המותג שלנו והכל כמובן תוך כיבוד העבר שלנו.” (לדברי מנהל העיצוב Damien Basset).

 

פיג'ו 103
פיג’ו SPx103. תמונה פינטרסט

 

ה -SPx10 הוא שיא האבולוציה של הטוסטוס, מכל היבט. מפונקציונליות עד עיצוב וארגונומיה. פיג’ו SPx103 עוד בעברו היה יותר מאמצעי תחבורה, הוא הפך סמל לעצמאות, פשטות וידידותי למשתמש במחיר סביר. עבור רבים היה זה האופנוע הראשון שלהם, בו הם זוכרים את חווית החופש הראשונה שלהם, ופיג’ו מעוניינים לשמור על התחושה זו.

פרויקט SPx כולל בתוכו את החזון של פיג’ו אופנועים, לעצב ולהוביל את העתיד, בדגש על אחריות קולקטיבית ופיתרון למשבר התחבורה. ה-SPx אינו מציב את עצמו כפורץ דרך בתחום האקולוגי או החשמלי אלא כתגובה אלגנטית ומאוזנת לאתגרים הבאים שבפתח.

 

פיג'ו אופנועים
מודרני, מתקדם, חשמלי. SPX

 

עיצוב ה- SPx10 החדש מוגדר כ-‘מודרני-קלאסי’ ואסתטי יותר. זהו אופנוע חשמלי עם לוק עכשווי, עם סוללה ענקית על גבי השלדה. אמנם פרטים רבים וחשובים היצרן בחר שלא לשתף אותנו, אבל ניתן לראות את שלדת האלומיניום קלת המשקל ויחידת ההנעה החשמלית. ניתן גם לראות שימוש במתלה קדמי כפול שמוסתר כמקשה אחת. מאחורי מקשה זו מוטמנת זרוע קדמית כלשהי ומערכת היגוי מורכבת אלמנטים. היצרן מצהיר כי עשה שימוש במספר מוגבל של חלקים, כשחלקם ממוחזרים.

פיג’ו לא מוסרת את הנתונים לגבי הספק הכוח או המומנט, או חיי סוללה. הפרטים הטכניים היחידים שניתן לדלות מהתמונות הם המתלים הקדמיים שציינו קודם, שלדת האלומיניום, הנעה באמצעות רצועת הינע ושני גלגלי 16 אינץ’ עטופים בצמיגי מישלן. לעת עתה, ה-SPx הוא רק רעיון, רעיון חשמלי מעניין והפעם מחברה גדולה וותיקה שאינה סינית (למרות הבעלות ההודית). 

 

פיג’ו לא ציינה אם ומתי הם עשויים להגיע לייצור. ואנחנו רק שואלים מה הטווח של הטילון הזה וכמה כוח יש לו?

 

לעיר ולעפר: פיג’ו XP400 GT קטנוע “אדוונצ’ר” – סקירה וחוות-דעת

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 + 14 =