טויוטה תעניק מיליון שקלים לפתרון פורץ דרך בתחום הסביבה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה מיליון שקלים
טויוטה תעניק מיליון שקלים לפתרון פורץ דרך בתחום הסביבה

 

פרס הסביבה של ישראל – ממזון ואופנה ועד ניידות: טויוטה פותחת את התחרות השנתית “ISRAEL EARTH PRIZE” בה יוענקו מיליון שקלים לפתרון פורץ דרך בתחום הסביבה – הפרס הגבוה ביותר שניתן בישראל לפרויקט בודד בתחום זה

 

 

יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל, הכריזה על תחרות ” ISRAEL EARTH PRIZE”, פרויקט רב שנתי למימון וקידום יוזמות פורצות דרך בתחום הסביבה בישראל, והשיקה אתר ייעודי ובו תקנון התחרות, הרכב חברי הוועדה, הקול קורא להגשת המועמדות וכל הקריטריונים הנוספים הדרושים למועמדים לצורך ההגשה.

במסגרת חזון WE GO BEYOND של טויוטה, היבואנית הישראלית מזמינה ארגונים העומדים בקריטריונים עם רעיונות ופתרונות פורצי דרך להתמודדות עם אתגר או אתגרים סביבתיים בישראל, להשתתף ולהתחרות על פרס של מיליון שקלים.  ככל הידוע, זהו הפרס הגבוה ביותר בישראל שניתן על ידי חברה מסחרית לפרויקט בודד בתחום הסביבה. התחרות אף זכתה לברכת נשיא המדינה מר יצחק הרצוג.

התחרות שיזמה יוניון מוטורס פונה למגוון רחב של פתרונות במנעד רחב של אתגרים סביבתיים בתחומים נרחבים כגון: הפחתת פליטת פחמן, שימור נכסי טבע, ניידות סביבתית ותחבורה מקיימת, הערכות למשבר האקלים, כלכלה מעגלית, קיימות אורבנית, אופנה מקיימת ומזון מקיים.

המטרה של הפרס היא לחשוף ולעודד רעיונות ופתרונות פורצי דרך להתמודדות עם אתגרים סביבתיים בישראל ובעלי פוטנציאל ליצירת שינוי בר קיימא. ההשתתפות פתוחה בפני ארגונים קטנים (שאינם ממשלתיים),  סטארט-אפים  עמותות וארגוני מגזר שלישי, לרבות עסקים חברתיים העומדים בתנאי האתגר הסביבתי. תינתן עדיפות לארגונים בתחילת דרכם, לעומת ארגונים גדולים ומבוססים.

הפתרון הזוכה ייבחר על ידי ועדה מקצועית ועצמאית שהוקמה באופן ייעודי לצורך הפרויקט, ומורכבת ממומחים בעולמות כלכלה ירוקה ומעגלית, הון סיכון, מחקר ועוד.

 

חברי וחברות הוועדה: 

  • פרופ’ אופירה אלון, מרצה וחוקרת בחוג לניהול משאבי טבע וסביבה באוניברסיטת חיפה וראשת אשכול סביבה במוסד שמואל נאמן בטכניון.
  • מר רון גונן מנכ”ל ומייסד שלClosed Loop Partners , חברת השקעות מניו-יורק שמורכבת מקרן הון סיכון, קרן צמיחה, הון פרטי, קרן קטליסטית ומרכז חדשנות שמתמקד בבניית כלכלה מעגלית.
  • ד”ר ורד בלאס מרצה וחוקרת בחוג ללימודי סביבה בבית הספר פורטר, הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת תל אביב.
  • הגב’ חנה ראדו יזמת עסקים חברתיים, פמיניסטית ליברלית, המקדישה את חייה לקידום איזון מגדרי וקידום צמיחה תעסוקתית בפריפריות הרחוקות בישראל.
  • ד”ר מוחמד אלנאברי ראש המועצה המקומית חורה בין השנים 2004 – 2018, בעל תואר ד”ר לכימיה אורגנית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ובעל ניסיון עשיר בתחום תעשיית התרופות. הוא מייצג רוח חדשה של מנהיגות במגזר הבדואי.
  • מר אלי וורטמן מייסד שותף ומנכ”ל שותף ב-PICO Venture Partners, קרן הון סיכון המתמקדת בהשקעות בסטארט-אפים בשלב מוקדם.

 

את הוועדה תנהל הגב’ ליאת צבי – יועצת אסטרטגית בתחום הסביבה, כלכלה מעגלית, חדשנות וקיימות, מלווה חברות וארגונים  ויוזמת מהלכים ופרויקטים לקידום השמירה על הסביבה ביניהם: שעת כדור הארץ ו- meatless Monday

בבואה לבחור את היוזמה הזוכה, וועדת השיפוט תשקול בין היתר את: סטטוס היוזמה, המוכנות ליישום, ההשפעה הצפויה בישראל, טווח ההשפעה, יכולת מימוש, ניסיון הצוות ועוד.

 

עתיד ירוק – WE GO BEYOND 

 

יוזמת ISRAEL EARTH PRIZE היא חלק ממימוש חזון WE GO BEYOND של טויוטה העולמית, המבטא את שאיפתה להישגים יוצאי דופן בתחומים שונים המכוונים ליצירת חברה טובה יותר ועולם בטוח, נגיש, ירוק ונקי יותר. כחלוצת ההנעות החלופיות, טויוטה העולמית השקיעה רבות במחקר ופיתוח ויישום חדשנות לקידום יעילות אנרגטית וחשמול רכביה, במטרה לצמצם את פליטות גזי החממהלאויר ואת טביעת רגלה הפחמנית בעולם.

טויוטה מאמינה כי האחריות על הכדור מוטלת על כל אחת ואחד מאיתנו והשינוי האמיתי נמצא בידינו. בהתאם לכך, מקדמת טויוטה יוזמות ופעילויות שונות, בכל רחבי העולם, על מנת להוביל פתרונות להתמודדות עם משבר האקלים, ומציבה מטרות ויעדים ברי קיימא לקידום אחריותה החברתית.

 

התחרות תתקיים מידי שנה במשך חמש שנים בהן יוענקו במצטבר חמישה מיליון שקלים

 

  • ההשתתפות פתוחה בפני יזמים ויזמיות, חברות סטארט-אפ, עמותות וארגוני מגזר שלישי ועסקים חברתיים
  • יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל, יחד עם צוות השיפוט הייעודי, החליטו לפתוח את התחרות למנעד רחב של תחומים: הפחתת פליטת פחמן, שימור נכסי טבע, ניידות סביבתית, הערכות למשבר האקלים, כלכלה מעגלית, קיימות אורבנית, אופנה מקיימת ומזון מקיים, כדי לאפשר לכמה שיותר פתרונות מקיימים להתמודד על הפרס
  • את הפרס תעניק ועדה מקצועית ועצמאית שהוקמה במיוחד לטובת היוזמה הייחודית, המורכבת ממומחים בעולמות כלכלה ירוקה ומעגלית, הון סיכון, מחקר ועוד
  • מועד אחרון להגשת טפסי מועמדות לפרס – 1.11.22

כל הפרטים אודות “פרס הסביבה של ישראל” 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − 18 =