טסלה מורידה מחירים ומקצצת בזמני המתנה – החברה מצפה ליותר הזמנות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
טסלה מניה
טסלה מודל Y. ההמתנה התקצרה

 

מניית טסלה ירדה השבוע לשער הנמוך ביותר מאז יוני 2021, לאחר שיצרנית הרכב הורידה מחירים בכל ליין הדגמים שלה בסין, שם הלחצים התחרותיים והכלכליים מתגברים

 

יצרנית הרכב טסלה הורידה את מחיר דגם המודל 3 סדאן לרמת המחיר הנמוכה ביותר עד היום, ל-265,900 יואן ($36,774), מחיר שעלה גם באתר האינטרנט של החברה. טסלה גם הורידה את המחיר ההתחלתי של רכב הפנאי שטח טסלה מודל Y בכ-8.8%

מהלך הפחתת המחירים הוריד את מניית טסלה ב-7.4% ל-198.59 דולר במסחר בניו יורק, השער הנמוך ביותר מזה יותר משנה.

השינויים במחיר מגיעים אחרי מספר סבבים של העלאות מחירים על ידי טסלה מוקדם יותר השנה, עקב עליית עלויות חומרי גלם ולוגיסטיקה.

 

תחרות טובה לכולם?

 

הקיצוצים של טסלה משקפים תקופה קשה של יצרניות רכב בינלאומיות שצריכות להתמודד מול יצרנים מקומיים, יצרני רכב חשמלי, כמו BYD Co – שמכר מספר שיא של מכוניות, 200,973 כלי רכב בחודש שעבר – וחברות חדשות, כמו Nio ו-Xpeng, שמרחיבות את מערך כלי הרכב שלהן. יצרניות רכב מקומיות היוו כמעט 80% ממכירות כלי הרכב החשמליים במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה, על פי איגוד הרכב בסין.

מנכ”ל טסלה אילון מאסק צוטט אומר ש”קצת יותר קשה” להשיג את הביקוש הגבוה שהיה בהתחלה, עקב האטה בשוק הנדל”ן בסין ומשבר האנרגיה באירופה. עוד אמר מאסק, שלמרות שהמחירים של חלק מהסחורות ירדו, תשומות אחרות לרכבי רכב חשמליים, כמו ליתיום לסוללות חשמליות עדיין יקרות מאד.

 

התחרות בשוק כלי הרכב החשמליים קשה וצפופה, וטסלה עדיין שחקנית חזקה מאד במשחק: טסלה מסרה מספר שיא של כ-83,135 מכוניות בסין בחודש שעבר, כולל 5,522 מכוניות שעברו ליצוא, לאחר ששדרגה את כושר הייצור שלה במפעל בשנחאי, המפעל כעת לייצר כמיליון מכוניות בשנה.

אנליסטים מגיבים לירידת המחיר כ”הורדת מחירים צפויה”, וגם נציג של טסלה סין משדר רוגע וקור רוח, ואומר ש”ניצול משופר של מפעל החברה בשנחאי ו”יציבות יחסית” של שרשרת האספקה ​​תרמו להורדת העלויות, וכי יצרנית הרכב תמיד תמחרה את כלי הרכב שלה על סמך עלויות”.

 

מה לגבי אספקות טסלה בעולם?

 

זמני אספקת הרכב ​של טסלה ​מהמפעל בסין התקצרו לכשבוע עד ארבעה שבועות בלבד עבור דגם מודל Y, וארבעה עד שמונה שבועות עבור דגם מודל 3, על פי אתר האינטרנט של החברה. זמני הובלה ארוכים יותר היו בתחילת 2022, עד 22 שבועות המתנה.

כעת, אומרים, כשזמני ההמתנה התקצרו והמחירים הופחתו, החברה צפוי להשיג יותר הזמנות רכב.

 

שער מנייה טסלה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen − thirteen =