יונדאי סונטה טורבו 2022 (1.6 ל’ T-GDI) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי סונטה טורבו מחיר
יונדאי סונטה טורבו 2022

 

יונדאי סונטה טורבו 2022

לפני שנה הושקה מכונית המנהלים המוכרת והפופולרית של יונדאי, יונדאי סונטה, בגרסה היברידית חדשה, עם מערכת הנעה היברידית (שילוב של מנוע בנזין לצד מנוע חשמלי), תיבת 6 הילוכים אוטומטית, הספק כולל של 192 כ”ס וצריכת דלק של 16-17 קילומטר לליטר, והמחיר ב”זמנו”, התחיל ב-181,900 ש”ח לרמת האבזור הבסיסית. מלבד ההנעה ההיברידית, לדגם יתרונות בולטים בבטיחות, באבזור, בבידוד הרעשים ובנוחות הנסיעה. הגרסה ההיברידית של הסונטה זכתה להיות רכב המנהלים הנמכר ביותר, עם 2,109 מסירות ב-2021. נתון מצוין לרכב בקטגוריה ההולכת ונעלמת (סגמנט רכבי המנהלים).

שנחזור למשבר העולמי? מה אמרנו? למי שיש כלי רכב למכור, מוכר. ועוד יונדאי, מדגם סונטה? איפה חותמים? אז הנה, כלמוביל עושה מהלך חכם ומתחילה לשווק גרסה נוספת לרב המכר שלה, יונדאי סונטה החדשה בדור הרביעי – סונטה עם מנוע “טורבו”. בזמן שהגרסה ההיברידית מתקרבת למחיר של 220 אלף ש”ח, הסונטה טורבו, גם מאיצה לכם את הביצועים, וגם נמכרת ב-188,000 שקלים.

השינוי הוא מהותי למדי בין הגרסאות: השבכה בחזית הסונטה טורבו שונה, מעוצבת באופן ספורטיבי יותר, כך גם עיצוב חישוקי הסגסוגת (ג’אנטים). הגג שחור בתוך הרכב, הרמקולים המיוחסים של BOSE שקיימים בגרסה ההיברידית, אינם כוללים במפרט, וכמובן שהמנוע ותיבת ההילוכים פה שונים.

10 הטובות של 2020: יונדאי סונטה הייבריד החדשה – מבחן דרכים

 

ליונדאי סונטה “טורבו” מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (1,600 סמ”ק), מוגדש חדש, T-GDI SmartStream, עם הספק של 180 כ”ס, 27 קג”מ בין 1500 ל-4500 סל”ד, ופליטת מזהמים נמוכה, העומדת בתקן יורו 6 המחמיר. בזכות מערכת ההנעה הזו, והפחתה במשקל הרכב, היונדאי סונטה טורבו מאיצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-8.6 שניות (0.6 שניות פחות מאשר בסונטה ההיברידית), וגם מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 210 קמ”ש. תיבת הילוכים ב”סונטה טורבו” היא אוטומטית פלנטארית בעלת 8 יחסי העברה, שעובדת טוב, ואם בא לכם להרגיש יותר בשליטה בנהיגה ובהחלפת ההילוכים, תוכלו להעביר הילוכים באופן ידני, בעזרת מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה. תיהנו מהם! לפני שהם הולכים להעלם, או להפוך למנופי שליטה על רמת הרגנרציה ברכב החשמלי שתרכשו בהמשך.

אם היה חסר לי משהו ביונדאי סונטה ההיברידית, שהיא מכונית מנהלים טובה, זו הדינאמיות, האצות ותאוצות מהירות ומהנות. גרסת הטורבו של הסונטה מאפשרת לנהג/ת ליהנות מהאצות חזקות, במיוחד אם אלה יבחרו במצב הנהיגה הספורטיבי. תגובת המנוע הופכת להיות חדה וחריפה. או במילים אחרות “ממש כיפית”. לטובת מערכת ה-Drive Mode, לבחירת מצבי נהיגה, יאמר, היא ממש אפקטיבית. אם תבחרו במצב נהיגה אקו, חסכוני, נתון צריכת הדלק ישתפר, ואם תרצו לחוש בתגובות ספורטיביות, פשוט לחצו על הכפתור הנכון.

בדרך פלא, הצלחתי להגיע לנתון צריכת דלק של 11 קילומטר לליטר, כולל לחיצות לא מתונות “על הגז”. זה יפה, וזה קרוב להצהרת היצרן, שאמר שהצריכה הממוצעת היא 13.1 קילומטר לליטר.

האבזור בסונטה, בשתי הגרסאות, מגוון, חדשני ומתקדם. חדשני, בזכות מערכת הבטיחות הסופר חיונית, מערכת BVM – המציגה על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי, בגודל 12.25′), מול הנהג/ת, את התנועה בזמן אמת מהשטחים המתים בצידי הרכב. היא מופעלת בכל פעם שתאותתו. המצלמות ההיקפיות ברכב תצגנה לכם תמונה חיה של הנתיב אליו אתם רוצים לעבור. עוד חדשנות ברכב תקבלו בדמות 4 מצלמות היקפיות המספקות תצוגת 360 מעלות מסביב לרכב, לטובת חניה קלה ונוחה יותר, ויש גם אפשרות לחניה אוטומטית, כמו ביונדאי איוניק 5, הרכב יכול לזוז באופן אוטונומי אחורה וקדימה, ולחנות בעצמו. מילה אחרונה על מערכות הבטיחות ברכב, כי יש הרבה. תיקון הסטייה מנתיב הוא מצוין, כמו בכל רכב חדש מקונצרן יונדאי, בו נהגתי ב-5 השנים האחרונות, מאז שמערכות הבטיחות המתקדמות הללו הוטמעו במכוניות המשפחתיות העממיות של כולנו, כסטנדרט.

 

יונדאי סונטה מחירון
יונדאי סונטה טורבו סקירה וחוות דעת

 

תא הנוסעים יפה ואלגנטי, כמו בגרסה ההיברידית, מרווח הפנים מרשים, ובידוד הרעשים בנסיעה טוב מאד, במיוחד מבית המנוע ובידוד רעשי הרוח. יש משטח טעינה אלחוטי לנייד שעובד טוב, ומושבים נוחים, ולרכב מתלים טובים, המשככים היטב את המהמורות בדרך, וכל מה שאני יכולה לחשוב עליו הוא “מתי תוחלף מערכת המולטימדיה המיושנת הזו בדגמי יונדאי”? היא כל כך לא קשורה, כל כך לא ברמה של הסונטה, שגם המסגרת היפה שעוטפת אותה, בצבע שחור מבריק, לא מצליחה לחפות על פשטותה. היא בעלת מסך מגע קטן, בגודל 8′, מובנת ונוחה להפעלה, ועם קישוריות לאפל קאר פליי/אוטו אנדרואיד, אבל היא מתאימה לדגמי היונדאי i10 או i20. ממש לא לרכב המנהלים הזה.

 

בשורה תחתונה:

לא ברור אם זו הייתה בחירת היבואן בלבד, או גם רצון מסוים של הלקוחות, אבל הנה, באמצע משבר, ומהפכה גם יחד, מהפכת כלי הרכב החשמליים, לא פחות, מגיעה פתאום “גרסת טורבו” של דגם שנמכר היטב בישראל. המנוע בו מנוע בנזין, דינאמי, כמו בטוסון החדש, והמחיר, בהתחשב במחירי כלי הרכב כיום, אטרקטיבי למדי, רכב מנהלים מאובזר ובטיחותי, ובגרסה הדינאמית שלו, ב-188 אלף שקלים.

 

+ עיצוב, מרווח פנים, נוחות ודינאמיות, מערכות בטיחות מתקדמות
  מולטימדיה, צריכת דלק

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty + 6 =