כמה קילומטרים נכנסים בליטר? סקודה אוקטביה פלאג אין הייבריד – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקודה אוקטביה 2023
סקודה אוקטביה פלאג אין הייבריד

 

אחד מכלי הרכב הבולטים בישראל, גם השנה, הוא סקודה אוקטביה. דגם משפחתי ששלט בראש מצעדי מכירות הרכב בישראל, שם את סקודה כמותג על המפה בשוק הישראלי, ושווק בשלל גרסאות מנוע, לטובת משפחות, נהגי מוניות, ואף צעירים, עם מנועי 1.0 ליטר קטנים וזריזים. עד שהגיעה הקורונה, ובעיות הייצור והאספקה, ושריפה של מפעל ייצור, ועוד כמה “מכות” קטנות בכנף, שערבבו את הקלפים, ושיבשו מעט את התוכניות של סקודה, “להמשיך להשתלט על עולם הרכב”. סקודה אוקטביה עדיין דגם נמכר ופופולרי מאד בארץ, יעידו 2,888 מכוניות חדשות שעלו לכבישים ב-9 חודשים האחרונים.

לאחרונה, נוספה גרסת פלאג אין הייבריד, Plug-in hybrid לסקודה אוקטביה, כלומר יחידת הנעה משולבת מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר, ומנוע חשמלי, עם הספק משולב כולל של 204 כ”ס, ותיבת הילוכים DSG המוכרת של קונצרן פולקסווגן, אבא של סקודה, אם תרצו.

 

סקודה אוקטביה מחירון
אותה מכונית משפחתית פופולרית, יחידת הנעה חדשה

 

נתוני הביצועים טובים ומבטיחים: למנוע הבנזין מומנט של 25.49 קג”מ המושג ב-1,550-3,500 סל”ד, עם הספק מירבי של 150 כ”ס, ולמנוע החשמלי מומנט של 33.65 קג”מ. התאוצה מ-0 ל-100 אורכת כ-7.6 שניות, והמהירות המקסימלית היא 220 קמ”ש. כרכב היברידי נטען בחשמל, כמובן שיש גם סוללה ברכב, וזו קיבולת של 13 kWh וטווח נסיעה חשמלי מירבי של כ-60 ק”מ (WLTP), על פי היצרן, נתון שלא רחוק בהרבה מהטווח הריאלי – 50 ק”מ.

טעינה ביתית, AC, של הרכב תביא לטעינה מלאה תוך 3.5 שעות. כך תוך לא הרבה זמן ניתן למלא את הסוללה החשמלית ולצאת לסידורים ברחבי עיר וסביבתה, מבלי להשתמש בטיפת דלק.

מבחוץ, אין הפתעות מיוחדות, דגם האוקטביה מוכר מכל זווית, ומכל צד. בגרסת הפלאג אין משווק עם חישוקי סגסוגת 17 אינץ’, חלונות אחוריים כהים Sunset, וחבילת Ambient Light לעיצוב פנימי הכוללת תאורת אווירה עם מגוון צבעים לבחירה, תאורת רגליים מלפנים ומאחור ותאורה בסוככי שמש. ברמת הגימור Style הגבוהה, תקבלו חישוקי סגסוגת בגודל 18 אינץ’, וחבילת כרום – עם גריל קדמי ומסגרת לחלונות הצד.

 

סקודה אוקטביה מולטימדיה
סקודה אוקטביה תא נהג
סקודה אוקטביה 2022
2 רמות גימור, החל מ-179,000 שקלים
אוקטביה
תא נוסעים מרווח. אוקטביה
אוקטביה תא מטען
עדיין מרווח, תא מטען בנפח 450 ק”מ

 

מה מבפנים:

 

אותם יתרונות מרווח פנים משמעותיים למתלבטים, ומחפשים אחר רכב משפחתי מרווח ל-4-5 נפשות. המושבים הקדמיים רחבים ותומכים, עם אפשרות כיוון גובה ותמיכה לגב התחתון, ומאחור, לא יתלוננו על מרווח ברכיים/כתפיים. תא המטען בנפח 450 ליטר, מצומצם יותר מדגמי בנזין של אוקטביה שהגיעו עד לכ-560 ואף 600 ליטר, אבל עדיין תא מטען גדול, עם מספיק מקום טעינה גם לצרכים משפחתיים. במרכז תא הנהג, מערכת המולטימדיה, החדשה למדי של סקודה, פשוטה יחסית לתפעול והתמצאות, כוללת מסך מגע צבעוני בגודל 10 אינץ’, עם תפעול מלא בעברית, מערכת שמע עם 8 רמקולים, בקרת אקלים דיגיטלית המפוצלת ל-2 אזורים, הנעה, נעילה ופתיחה ללא מפתח, 5 שקעי USB Type C, ובלם יד חשמלי. ברמת הגימור Style הגבוהה, יתווסף לוח מחוונים דיגיטלי, משטח טעינה אלחוטי, למכשירים תומכים, ובקרת אקלים מורחבת עם 3 אזורי אקלים.

לפני שאני עוברת לגולת הכותרת של האוקטביה iV, כלת האירוע, אכתוב שהנסיעה ברכב מהנה וחלקה, שיחידת ההנעה חזקה, והנוחות נשמרת במהלך הנסיעה, אם כי לא חפה לגמרי מרעשי דרך – סקודה אוקטביה במיטבה. או אם תרצו, גרסת הנעה שכדאי לקחת בחשבון.

 

מחירון אוקטביה
תפעול פשוט ומובן
סקודה אוקטביה צריכת דלק
לוח מחוונים צבעוני ואינפורטיבי

סקודה אוקטביה יד 2

 

כמה קילומטרים נכנסים בליטר?

 

מה שכל כך מיוחד במכונית הזו, היא צריכת הדלק, הסיבה שאנשים שהזמינו את הרכב מחכים לא מעט זמן עד הגעתו לארץ, צריכת דלק שלא ראיתי במכוניות פלאג אין אחרות, כי אופי הנהיגה שלי פשוט לא חסכוני, לא הולך לי עם זה. איכשהו עם האוקטביה פלאג אין, כמה שניסיתי, וניסיתי, לדרדר את צריכת הדלק, לא ממש הצלחתי. יצאתי לדרך עם סוללה מלאה, שמאפשרת לי נסיעה מלאה על חשמל לבערך 50 קילומטרים, ופחות, אם תבחרו במצב חשמלי מלא ותנהגו “בלי חשבון”. כשבחרתי במצב היברידי משולב, בו הרכב משתמש במנוע הבנזין או חשמלי לפי הצורך, ההנעה החשמלית התערבה דיי הרבה בנסיעה, וכך, בלי לוותר על הנאה מנהיגה וכוח זמין בכל רגע נתון, הגעתי לנתון של 28 קילומטר לליטר בתוך העיר, ואני בטוחה שהנתון יכול להיות טוב יותר. כן, המספר הוא 28 ק”מ לליטר.

מחוץ לעיר בנסיעה בינעירונית מהירה, איבדתי את הטווח החשמלי אחרי 100 קילומטרים של נסיעה משולבת בנזין וחשמל, ו”הצלחתי” לדרדר את נתון צריכת הדלק עד לכ-18.5 קילומטרים לליטר. נתון שאני זוכרת ממכוניות היברידיות מצויינות, נתון שהייתי צריכה להתאמץ עבורו, או לפחות לנסות לנהוג יותר רגוע בשביל להגיע אליו, מה שלא קרה במבחן הזה.

מלבד מצבי נהיגה כמו חשמלי מלא, בנזין מלא ונסיעה משולבת של שני המנועים, יש גם אפשרויות דינאמיות, כמו ספורט, NOEMAL ואקו, החסכוני בדלק. הנסיעה במצב ספורט הייתה מהנה, עם תגובות חדות יותר ותחושה ספורטיבית, אך הרגשתי שמיותר להשתמש בה. קיבלתי מספיק כוח, והרכב מספיק אוחז גם במצבו הנוח והרגיל. מצב ה-ECO יחסוך לכם עוד יותר בצריכת דלק, אך כן יפגום מעט בביצועים. מיותר בעיני.

 

אוקטביה PHEV טווח
גולת הכותרת היא צריכת הדלק. אוקטביה PHEV

 

מבחינת מפרט הבטיחות של האוקטביה החדשה הזו, תמצאו בו מערכות בטיחות מתקדמות, כסטנדרט, כמו מערכת Front assist לניטור מרחק מלפנים, שבולמת את הרכב בעת זיהוי סכנה להתנגשות, הכוללת זיהוי של הולכי רגל. מערכת Lane Assist לתיקוני היגוי למניעת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, Maneuver Assist לזיהוי מכשולים מאחורי הרכב ולבלימה בעת זיהוי סכנה להתנגשות,  פנסים קדמיים ואחוריים בטכנולוגיית LED, 7 כריות אוויר, מצלמה אחורית וחיישני חניה אחוריים.

רמת הגימור Style מוסיפה מערכת להתרעה על כלי רכב בשטח מת, מערכת אקטיבית להתרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה בעת חירום, פנסים קדמיים Full Led עם טכנולוגיית Matrix למיסוך רכבים במצב של אורות גבוהים, לתאורה מרבית לנהג ללא סנוור משתמשי הדרך, חיישני חניה קדמיים, ומערכת לזיהוי מכשולים באחורי ובחזית הרכב עם בלימה בעת חירום.

 

סקודה אוקטביה טווח
טווח חשמלי ריאלי – 50 קילומטרים

 

אספקה ומחירים:

אז המכונית טובה, ותשלמו איתה פחות על דלק ביום יום, אבל תאריכי האספקה של דגם האוקטביה בגרסתו ההיברידית נטענת יאלצו אתכם להמתין לפחות עד מאי-יוני 2023. האם זה “דיל ברייק”, לאו דווקא, יש אנשים שמבחינתם אין כל בעיה להחזיק את הרכב שלהם עוד חצי שנה-שנה, ולהתקדם לרכב החדש במעמקי 2023.

סקודה אוקטביה iV, ההיברידית פלאג אין, נמכרת בשתי כמות גימור. מחיר רמת הגימור Ambition הוא 178,990 ₪ , וברמת גימור סטייל – 188,990 ₪ בתוספת אגרת רישוי בסך 2,452 ש”ח.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × two =