כמעט מיליון שקלים פיצויים לצעירה מאשקלון שנפצעה בתאונת דרכים 

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

צעירה כבת 24 מאשקלון, שנפצעה בתאונת דרכים תפוצה ב-864 אלף שקלים, מהמוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח ‘מגדל’
הצעירה, ששימשה עד לתאונה כפקידה בבנק, נהגה לתומה, ברכבו של בן זוגה, ברחוב שדרות מנחם בגין באשקלון, לכיוון עבודתה. לפתע, נהג שנסע בפראות, חצה את הצומת באור אדום והתנגש ברכבה בעוצמה רבה. כתוצאה מההתנגשות, הרכב שבו נהגה הצעירה, התהפך מספר פעמים, כריות האוויר נפתחו והוטחו בפניה ובגופה, ושמשות הרכב התנפצו. הצעירה חולצה מהרכב ההפוך על ידי כוחות ההצלה, ופונתה באמבולנס של מד”א לבית החולים ‘ברזילי’ באשקלון. בבית החולים, אבחנו הרופאים חבלות בכל חלקי גופה שנגרמו ממכות יבשות, וכן במגבלה בביצוע תנועות בכתף ובצוואר. בנוסף על כך, נמצא כי הצעירה סובלת גם מהתקף חרדה עקב האירוע.
לאחר שהתאוששה מעט מהתאונה, פנתה הצעירה לעורכי דין, דביר שמעיה ומיכאל מירל, ממשרד שמעיה-מירל, העוסקים בין השאר במימוש זכויות רפואיות של נפגעי תאונות דרכים. לדברי עורכי הדין, מכיוון שהתאונה אירעה בדרכה של התובעת לעבודתה, העבירו השניים בקשה לביטוח הלאומי, להכיר בתאונת הדרכים כתאונת עבודה. בקשתם התקבלה, והצעירה הופנתה לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי (מל”ל).
הוועדה הרפואית שבדקה את הצעירה, קבעה כי היא סובלת מנכות משוקללת, לכל ימי חייה, בשיעור של 28 אחוזים, בשל מגבלה בכתף, מגבלה קלה בעמוד השדרה הצווארי, והפרעת הסתגלות המלווה בדיכאון. לאחר קביעת שיעור הנכות, החליטו במשרד לביטוח לאומי להעניק לצעירה גמלה חודשית, שבמצטבר, עד לגיל הפרישה, תסתכם לכדי 700 אלף שקלים. ולאחר קביעת אחוזי הנכות, הגישו עורכי הדין תביעה נגד חברת הביטוח ‘מגדל’, שביטחה, בביטוח חובה, את הרכב שבו נהגה הצעירה.
לדברי עורכי הדין, לאחר שהמוסד לביטוח לאומי קבע את אחוזי הנכות הגבוהים, לא נותר לחברת הביטוח אלא מרחב צר להתמקח על גובה הפיצוי. לאחר מו”מ אינטנסיבי שנערך מחוץ לכותלי בית המשפט, הגיעו הצדדים להסכם פשרה, לפיו חברת הביטוח תפצה את הצעירה, מעבר למאות אלפי השקלים אותם תקבל מהביטוח הלאומי, גם ב-164 אלף שקלים נוספים.
הסכם הפשרה הוגש לאחרונה לבית המשפט, וקיבל תוקף של פסק דין.
עורכי הדין דביר שמעיה ומיכאל מירל, ממשרד עורכי הדין שמעיה מירל ושות’, עוסקים בדיני נזיקין, מקרקעין ומשפט אזרחי ומסחרי.
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 4 =