כתבת אורח: איך ייראה העולם שלנו אחרי המעבר לרכב חשמלי?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רכב חשמלי
החיים לצד רכב חשמלי

 

עולם התחבורה צועד אל עבר עתיד חשמלי, וכבר בעתיד הלא כל כך רחוק נתחיל לראות יותר ויותר רכבים חשמליים נוסעים בכבישי ארצנו. המעבר לרכב חשמלי פותח בפניך עולם חדש של חווית נהיגה, שבא לידי ביטוי גם בשימוש ברכב עצמו וגם בשימוש בדרך. במקביל, נהיגה ברכב חשמלי חוסכת לנו את המאפיינים הפחות נעימים של הנסיעה ומעצימה את ההנאה. עד שהחלום הזה יתגשם, הרכבים ההיברידים-חשמליים מענקים לנו חווית נהיגה זהה – בטוחה, שקטה וירוקה.

אז איך ייראה העולם שלנו אחרי המעבר לרכב חשמלי?

 

בשלב הראשון תתכוננו להיפרד מכמה מהדברים שעד עכשיו אפיינו את היומיום שלך כנהגים:

 

פחות עצירות בתחנות דלק – הרכבים החשמליים מונעים על ידי מנוע חשמלי המופעל באמצעות סוללה, אותה ניתן להטעין בתחנות טעינה שיתופיות או ביתיות. בעתיד החשמלי שלנו תוכלו להיפרד לשלום מתחנות הדלק. יותר לא תצטרכו להילחץ כשמד הדלק נדלק, לשוטט עם העיניים תוך כדי הנסיעה כדי לאתר תחנת דלק, ולצאת מהרכב בחום או בקור ולתדלק. אם בכל זאת תמצאו את עצמכם מתגעגעים לריחות הדלק והבנזין הממלאים את האוויר בכל כניסה לתחנת דלק, תמיד תוכלו לעצור בתחנת דלק בצידי הדרך בשביל כוס קפה.

פחות ביקורים במוסך – מקום נוסף שבו נוכל בעתיד לצמצם את ביקורינו הוא המוסך. הסיבה לכך היא פשוטה – בניגוד למנוע בעירה פנימית הכולל חלקים רבים המצריכים תחזוקה מתמדת, המנוע החשמלי מכיל כמות קטנה משמעותית של חלקים מתכלים כמו בוכנות או רצועות, שהתחזוקה השוטפת שלהם גוררת אותנו למוסך אחת לתקופה. גם אופן פעולת המנוע עצמו משפיע על הבלאי – המנוע החשמלי פועל ללא טמפרטורות גבוהות ואף מנצל את אנרגיית הבלימה לטעינת הסוללה החשמלית, כך בעצם נמנעת שחיקה של החלקים השונים המרכיבים את המנוע, והצורך לגשת למוסך כדי לבדוק, לתקן ולהחליף את החלקים השונים פוחת.

פחות נקיפות מצפון על זיהום הסביבה – כל נסיעה מלווה במעט רגשות אשם על זיהום האוויר לו אנו תורמים במהלך הנסיעה, ולכל עמידה בפקק מצטרפת התחושה שבנוסף לשריפת הזמן אנחנו גם שורפים חמצן. בנהיגה ברכב חשמלי רגשות האשם נעלמים, לפחות בכל מה שקשור לאיכות הסביבה. המנוע החשמלי פועל ללא פליטת עשן ומזהמים ועם צריכה מופחתת של אנרגיה ישירה ועקיפה, ומאפשר לשמור על סביבה נקייה.

פחות רעשים והפרעות – יש נהגים עבורם רעש המנוע הוא חלק מחוויית הנהיגה, אבל לרוב אנחנו מעדיפים להאזין למוזיקה או לרדיו במקום למאמצי המנוע. הרכב החשמלי הוא שקט במיוחד ומאפשר לכולם ליהנות מסביבה שקטה יותר – גם לנהג וגם למשתמשים בדרך.

 

עד שזה יקרה, הרכבים ההיברידים-חשמליים מציעים לנו כמעט את אותם יתרונות במנוע משולב הכולל גם מנוע חשמלי וגם מנוע בנזין הפועלים בסינרגיה. מערכות ההנעה ההיברידיות חוסכות לנו דלק רב ומאפשרות לנסוע קילומטרים רבים באמצעות הסוללה בלבד וללא תדלוק. צמצום השימוש בדלק מצמצם גם את הפגיעה בסביבה ומאפשר לנו לשמור על סביבה נקייה ושקטה.

 

אחרי שנתרגל לחיים ללא תחנות דלק, רעש וזיהום אוויר, נוכל להתחיל ליהנות מהיתרונות החשובים באמת של הרכב החשמלי:

 

יותר אפשרויות לטעון את הרכב – עם המעבר לרכב חשמלי נדרש להתקין עמדת טעינה ביתית, בה נוכל להטעין את הרכב במהלך הלילה. אך גם אם לא הספקתם, או ביליתם את הלילה מחוץ לבית, תוכלו להטעין את הרכב באחת מעמדות הטעינה הציבוריות הפרוסות ברחבי הארץ בחניונים ציבוריים ובמרכזי קניות. 

יותר קילומטרים – מיד לאחר טעינת הסוללה החשמלית תוכלו לצאת לדרך וליהנות מנסיעה של מאות קילומטרים בכל תנאי הדרך. הסוללות המניעות את הדגמים החדשים של הרכבים החשמליים מספיקות לטווח נסיעה של מאות ק”מ בהטענה אחת, הרבה יותר ממספר הק”מ שעובר נהג ממוצע בישראל ביום.

יותר ירוק – הרכבים החשמליים הם רכבים ירוקים הפועלים על סוללה חשמלית ומאפשרים נסיעה עם אפס פליטות מזהמים. הרכב החשמלי מצמצם גם את זיהום הרעש, בזכות המנוע השקט במיוחד שתורם לסביבה שקטה ורגועה. לרכב חשמלי יש גם יתרון גדול בעמידה בפקקים – המנוע החשמלי משתמש בכוח הבלימה על מנת להטעין את הסוללה ולכן צורך פחות חשמל בזמן העמידה בפקק.

יותר ביצועים – למרות התפיסה הרווחת שמנוע בנזין הוא עוצמתי יותר, האנרגיה העוצמתית באמת מופקת מהמנוע החשמלי. מבנה ההנעה החשמלית מתוכנן על מנת לנצל באופן מלא את כח המנוע מיד עם הלחיצה על הדוושה, מייצר האצה מתפרצת ומיידית ומאפשר ביצועים מעולים העולים על ביצועי הרכבים המונעים בדיזל.

יותר קדמה וטכנולוגיה – הרכבים החשמליים מהווים כיום את חוד החנית של עולם הרכבים, ומסמלים עבור יצרניות הרכב ועבור העולם כולו את השאיפה לעתיד טוב יותר לעצמנו ולסביבה. הטכנולוגיה המתקדמת באה לידי ביטוי בכל מערכות הרכב, ממערכות הבטיחות, דרך מערכות השמע והאקלים ועד לעיצוב, כולן יחד מסונכרנות על מנת להעניק לך חווית נהיגה נקייה בכל המובנים.

 

גם מהיתרונות הללו אנחנו יכולים ליהנות כבר היום – ברכבים ההיברידיים הפופולריים במיוחד היום, אין צורך לדאוג לטעינה, מכיוון שהם מצוידים במערכת טעינה עצמית אשר עושה שימוש באנרגיה הנוצרת על ידי מנוע הבנזין בזמן האטה או בלימה לצורך טעינת הסוללה החשמלית. אותה מערכת משולבת היא זו שמאפשרת לנו לנסוע יותר ק”מ בכל תדלוק עם פחות זיהום אוויר ויותר ביצועים, כבר היום.

מרגישים מוכנים לעשות את הצעד לקראת המעבר לעולם חשמלי? טויוטה, המובילה את עתיד המכוניות החשמליות הודות ליתרון של יותר מ-25 שנות ניסיון בהנעות חשמליות, מציעה כ-17 דגמים של רכבים היברידיים-חשמליים שיאפשרו לכם ליהנות מהיתרונות של הנעה החשמלית כבר היום. 

טויוטה השואפת לקדם אותנו הרבה מעבר לאפס פליטות מזהמים, כבר התחילה בשיווק רכבים חשמליים לחלוטין מסדרת bZ. הדגם הראשון bZ4X, שכבר הגיע לישראל, מציע שילוב של עיצוב מודרני ומתוחכם עם יכולות יוצאות דופן המאפשרות לנו ליהנות מנסיעה שקטה, מרווחת, נוחה ויוקרתית. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − 4 =