לפנק לפנק לפנק: קרייזלר פסיפיקה מיניוואן 7 מקומות – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לקרייזלר פסיפיקה החדש, מחליפו של הוויאג'ר הוותיק. מבחן על מרחבים עצומים, אבזור מתקדם ופרקטיות. בואו תראו איך עושים את זה נכון ברכב 7 או 8 מושבים

לפנק לפנק לפנק: קרייזלר פסיפיקה מיניוואן 7 מקומות – מבחן דרכים

זה מיני זה?

יש משהו במיניוואנים שעושה לי את זה. תקראו לזה סטיה, זיקנה, בורגנות… לא אכפת לי, כל עוד תקראו לי כשיש מבחן למיניוואן. יש משהו בגודל ובפרקטיות של המיניוואנים שקורץ לי. בטיול האחרון שלי על אדמת אמריקה התחלתי עם משפחתית אמריקאית שכורה, שמהר מאוד הוחלפה בקרייזלר גראנד וויאג’ר מרווח, שגמע מרחקים ארוכים (ודלק).

לכן כשנודע לי שאני הולך לבחון את המחליף שלו, הקרייזלר פסיפיקה, חשבתי לעצמי, איך אני משחזר את אותה נסיעה מניו-יורק לדלוואר Gap, נסיעה קסומה בנופים מרהיבים לעיירה קטנה וקסומה. ההחלטה התקבלה במהירות. לנסוע מהמרכז לערד, עיר קטנה וקסומה, שופעת מרחבים מדבריים, שקט אחר ששמור רק לה, ואתם יודעים מה אומרים, “יש שם גם אוויר טוב”. אה, וגם כי הילדים רצו לנסוע לבקר את סבא וסבתא, שבמקרה גרים שם.

יש יפות ממנה, אבל לא דומות לה. קרייזלר פסיפיקה

מיניואנים היו להיט לפני שני עשורים, אפילו שלושה. יצרניות רבות הוציאו דגמים מעוצבים ופחות מרובעים, שניסו להתחרות על לב הרוכשים. אך עם תחילתה של אופנת ‘הג’יפונים’ בעלי שבעה מקומות, הם נדחקו הצידה ונשארו לרוב משאת ליבם וצורכיהם של משפחות מרובות ילדים. כזה היה גם הויאג’ר, שעם השנים נשאר כמו סוס עבודה ותיק וטוב, אך מזדקן, ופחות ופחות רלוונטי, עם התמורות שחגות סביבו בתחום הרכב.

לפני שלוש שנים הבינו בקרייזלר שסוס טוב לא מחליפים, ובחרו ללכת על שדרוג של הרכב מקצה לקצה. שדרוג העיצוב, דרך המערכות השונות ואפילו שינוי השם, והנה לכם הקרייזלר פסיפיקה.

הרושם הראשוני מהפסיפיקה הוא, כמה הוא גדול. כמה גדול? עם אורך של 517.5 ס”מ ורוחב של 202 ס”מ וגובה של 178 ס”מ, זהו אחד המיניוואנים הגדולים בישראל. כיאה לרכב אמריקאי, שלט הרכב מגיע עם שלל לחצנים, הכוללים פתיחת שתי דלתות הצד באופן אוטומטי חשמלי, ביחד או לחוד. פתיחת דלת תא המטען מאחור ואפילו הנעת הרכב מרחוק. אמריקה. חבל רק שחוויית ההתנעה מרחוק נפגמת בשל התקנת קודן מקומי, מה שאילץ אותי לדומם את המנוע, ללחוץ את הקוד ולהניע מחדש.

תא נוסעים ענק עם שבע כורסאות

העיצוב החיצוני נעים לעין, אם כי ראיתי עיצובים מרשימים יותר. למותג קרייזלר נותרו רק הקרייזלר 300 והפסיפיקה, מה שהשאיר למעצבים הרבה זמן פנוי. אני מאמין שהם יכלו להתאמץ קצת יותר. מצד שני, אני לא מקנא במעצב שמקבל קופסא ענקית כזו ואומרים לו “תעצב מחדש”. עשו מאמץ לשוות לרכב מראה עגול מעוצב וחדשני יותר; בחזית, זוג פנסים עגלגלים המופרדים ע”י גריל גדול, כיאה לרכב אמריקאי, התחום בפס כרום. בתחתית הטמבון כונס אוויר שחור שבמרכזו בולטת כיפת ראדר, שלפי גודלה חששתי כי מדובר בשת”פ עם איזה מזל”ט אמריקאי. מצדדיו, פנסי ערפל תואמים לפנסי החזית, התחומים גם הם בפס כרום דקורטיבי.

הגג הינו חלון פנורמי ענק לכל אורכו, שמחולק לשניים, לטובת פתיחת הגג בשני חלקים נפרדים. לא פספסתי את חישוקי הסגסוגת בקוטר 18″, חלונות מושחרים (בשילוב וילון פנימי), לכל אורכם, עם עיטורי כרום סביב החלונות ובתחתית. מאחור, פנסים אחוריים בעלי דמיון רב לפנסי החזית, חלון ענק שחור וידית פתיחה נמוכה מידי, אבל מי צריך אותה כאשר הכל נפתח באופן חשמלי. דלתות הצד ותא המטען נפתחות תוך מחווה עם הרגל, אך אחרי מספר ניסיונות לא מוצלחים, ויתרתי. בשביל מה יש לי שלט כזה מתוחכם?

פתיחת תא המטען חושפת, למרות שורת הכיסאות השלישית תא מטען ענק בנפח 914 ליטר(!). תא המטען עמוק ורחב בזכות מיקום הגלגל הרזרבי, המוחבא בדופן שמאל בתא המטען, כשהוא ריק מאוויר, ובמרכזו קומפרסור קטן לטובת ניפוח מהיר וחיסכון במקום. פשוט וחכם. מומלץ בחום לכל היצרניות שלא חשבו על השיטה.

תא נטען בנפח 914 ליטר. מיניוואן קרייזלר פסיפיקה 2019

פתיחת דלת הצד פוערת חתיכת מיפתח כניסה המאפשר “להעמיס” ילדים ומבוגרים בנוחות מירבית. אני אתייחס לנקודה שבדרך כלל לא מתייחסים במבחני דרכים, לצערי – שימושיות הרכב לנכים – המפתח הגדול גורם לי להיכנס לאתר של מורשה התקנת ציוד עזר לנכים, ובאופן לא מפתיע, הקרייזלר פסיפיקה מככב באתר בראש רשימת כלי הרכב הנוחים לשימוש נכים. מיפתח הדלת הענק מאפשר גם התקנת רמפת כיסא גלגלים(כ”ג) ותא המטען מספיק גדול להתקנת מעלון או זרוע רובוטית לקיפול ואחסון הכ”ג.

ובכן, נחזור לעיצוב. המושבים, סליחה, הכורסאות! בצבע קרם שמנת, נראות מחבקות ותומכות כל כך. לכל כורסא, גם בשורה האמצעית, יש ידיות משען לידיים, וכצפוי המושבים הקדמיים חשמליים. הדשבורד ענק, בו שילוב צבעי חום-נחושת, דיפון רך, ומשטח ענק כמו בנושאת מטוסים, המקבל את פניי. לוח השעונים גדול לא פחות, עם מסך TFT במרכזו, לטובת הצגת נתוני נהיגה והגדרות. בקונסולה המרכזית מסך 8.4′ בעל מערכת Uconnect, לשליטה בהגדרות הרכב, השמע, המיזוג ותמיכה ב-Apple CarPlay. מערכת הסאונד מבית ALPINE כוללת 13 רמקולים(!) והסאונד שלה מתפזר היטב ונשמע היטב בחלל הגדול של הרכב, לאוזניי כל הנוסעים. במסך המולטימדיה מוטמעת מצלמת הרוורס עם תצוגת 360 והדמיית עלית.

אין ספק שזה עוזר מאד בחניית נושאת המטוסים הזאת שנקראת קרייזלר פסיפיקה, בצורה נוחה. ואם ממש תתקשו להחנות, ניתן גם להעזר במערכת עזר לחניה אוטונומית.

במרכז הקונסולה ישנה ידית הילוכים, או במקרה הזה – גלגל. מדובר בבורר עגול המחליף את ידיות ההילוכים. מעניין.
לא מעט תאי אחסון פוזרו בפסיפיקה כאשר במרכז הקונסולה מגש ענק שנפתח. לפני שנגמר לי האוויר, ולכם הזמן, אסכם בקצרה, מה עוד נמצא כאן; בלם יד חשמלי, כפתורי שליטה מגלגל ההגה, וילונות צד שחורים, בקרת אקלים עם פתחי אוורור נפרדים לכל שורת מושבים,חיבורי USB לכל שורת מושבים, חימום הגה ומושבים לשורה הקידמית והשניה, אוורור למושבים. וגולת הכותרת במושבים, מערכת ה-Stow N Go, המקפלת את השורה האמצעית לתוך רצפת הרכב, ואת השורה השלישית באותה הצורה, באופן חשמלי.

פתחי אחסון רבים ופרקטיים
תניחו מה שתרצו. פתחי אחסון בתא הנהג

MAKE AMERICA GREAT AGAIN

שישי בבוקר, יוצאים לדרך. תנוחת הישיבה גבוהה ונוחה, עם זווית ראיה טובה מכל כיוון. כל המושבים בפסיפיקה, לרבות השורה השלישית, נוחים ומתאימים גם למבוגרים עם מסת גוף גדולה. הילדים מזנקים לרכב, ולמרות שיש לא מעט מושבים, הם בוחרים לשבת אחד ליד השני. אני מדליק את המסכים מאחור ומגדיר לכל ילד את האוזניות שלו. אחחח, איזה שקט. הילדים כמו מרבית הילדים מוקסמים מהשורה השלישית ומחליטים אחרי מספר שניות לעבור לשם. קיפלתי עבורם את השורה האמצעית בקלות רבה, וביני לבין הילדים נוצר חלל עצום, מרחק שנות אור.

לחיצה על כפתור ההנעה מעירה את הענק משנתו. מתחת למכסה המנוע, מנוע Pentastar 3.6L V6 עם 280 כ”ס ו36 קג”מ, מנוע שנמצא גם בדגמי דודג’ וג’יפ. למנוע משודכת תיבת הילוכים 9 הילוכים, שכאמור נשלטת מכפתור עגלגל. למרות הגודל והמנוע, הפסיפיקה שקט באופן יחסי. לחיצה על דוושת הגז גורמת לרעשי המנוע האמריקאי, שעבורי הוא מוזיקה לאוזניים, לגרגר, ועל הדרך להצמיד את הגב שלי למושב. יש פה לא מעט כוח ועוצמה בכל לחיצה.

יש פה גם לא מעט מערכות בטיחות, לרבות, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת מעולה וכוללת מנגנון זחילה בפקקים, התראה אקטיבית על רכבים “בשטח מת”, התרעת התנגשות ובלימה אוטונומית במצב חירום, חיישני תאורה וגשם, ואפילו בלימת חירום בנסיעה לאחור, לא עלינו, במידת הצורך. אם תוסיפו את מערכת העזר לחניה שהזכרנו מקודם ואת העובדה שיש פה לא פחות מ-8 כריות אוויר, הרי שמדובר ברכב חצי אוטונומי, בטיחותי למשעי, רבות בזכות אותה כיפת רדאר ענקית שבתחתית החזית.

מנוע בנפח 3.6 ליטר חזק וזריז . צריכת דלק של 6.5 ק"מ לליטר

השקט שנשאר בנסיעה מזכיר לי את שירי מימון אבל גם מזכיר לי להיכנס למפרט לבדוק כמה פרטים טכניים, ולגלות שקיימת מערכת לביטול רעשים בחלל הרכב. בלי לבלבל את השכל יותר מדי, בגדול, מדובר במערכת עם זיהוי תדרי הרעש בסביבת הרכב, והשמעת גל שמע זהה ממערכת הרכב אל תוך תא הנוסעים, במחזור מאוחר על מנת לבטל את אותם רעשים. מרשים.

קרייזלר פסיפיקה גומעת את הדרך לערד בנוחות מירבית. עצירה לתדלוק בצומת שוקת מציגה שהפסיפיקה נתון צריכה לא מפתיע, 6.5 ק”מ לליטר, לא רחוק מהצהרת היצרן. נתון שגורם לי לתהות מדוע היבואן בחר שלא להביא את הגירסא ההיברידית המוצלחת של הפסיפיקה ומדוע אין אפשרות, כמו בארה”ב, להתקין וו גרירה ברכב, בכל זאת, עוקב דלק נגרר היה יעיל כאן.

הילדים נחתו בערד, ואני כבר עם הפנים למרכז. מנצל את העדרותם לטובת סופ”ש עמוס בעבודות בית וגינה שנדחו. קפיצה קטנה למחסן עצים עם הפסיפיקה מעצימה את הפן הפרקטי שלה. לקרייזלר פסיפיקה גגון אינטגרלי נשלף המאפשר העמסת ציוד על הגג, אך בשל היעדר נתוני העמסה, אני נמנע ובוחר להשתמש במערכת ה-STOW N GO לקיפול המושבים, שמפנה שטח הטענה של 250 ס”מ מגב המושב הקידמי לאחור ו265 ס”מ באלכסון ונפח של 4000 ליטר תא מטען. חתיכת בריכה אולימפית.

קורות עץ ארוכות מועמסות בזהירות לרכב. הפרקטיות שלה גורמת לי אושר פנימי. למחרת בערב הפסיפיקה חוזרת להיות רכב משפחתי. אני אוסף את הילדים, ששמחים יותר לראות את הרכב מאשר אותי. הנסיעה עוברת חלק. הפסיפיקה מדויקת, יודעת לתת כוח כשצריך לתת, וגם את השקט, בעיקר הנפשי. יש משהו מרגיע, לדעת שאתה מסיע את הילדים שלך ברכב כזה גדול ובטיחותי. עכשיו אני יודע בדיוק איך טראמפ מרגיש כשהוא טס עם המשפחה באייר פורס 1.

גלגל רזרבי בלי אוויר וערכת ניפוח. יעילות לשמה

סיכום

מדובר בקפיצת מדרגה לעומת שנים עברו, שדרוג מקצה לקצה, הן בעיצוב, הן במערכות הבטיחות המתקדמות ובשם ששונה. תג המחיר, 350,000 ₪ לרמת הגימור Limited הנבחנת, יכול להיות לה לרועץ, מה גם שישנם מתחרות שנושפות לה בעורף, כולל מתחרות אמריקאיות, המתומחרות דומה, בעלות מראה SUV אופנתי (כמו השברולט טראוורס). ניתן אמנם לחסוך לא מעט כסף, ולבחור ברמת הגימור Touring, אבל אז תאלצו לוותר על לא מעט אבזור ומערכות בטיחות (ולהשאר עם מובייל איי בהתקנה מקומית). מה שיפגום בחוויה מלאה שהרכב הזה יכול לתת.

קרייזלר פסיפיקה מתאים בהחלט למשפחות מרובות ילדים בעלות כיס עמוק, אבל גם למשפחות “רגילות”, אולי אף סבים וסבתות שפשוט רוצים לנייד את הילדים או הנכדים בנוחות ובבטיחות מירבית. רכב מעניין, תמורה ענקית. קרייזלר שיחקו אותה בגדול.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “לפנק לפנק לפנק: קרייזלר פסיפיקה מיניוואן 7 מקומות – מבחן דרכים”

  1. היא ברוחב בדיוק של הספרינטר… חוץ מזה מה זה המחיר המופרז הזה בגרסת הכניסה?
    בקרניבל יש הרבה יותר אבזור ומערכות בטיחות מאשר בגרסה הפשוטה של הפסיפיקה, ובכל זאת היא עולה כמעט חמישים אלף פחות!!!!!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − seventeen =