מאזדה CX-5 (מנוע 2.5 ל’) פרימיום בלאק – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מאזדה CX5
מאזדה CX-5

 

מאזדה CX-5, רכב הפנאי הקומפקטי של מאזדה, עבר מתיחת פנים שניה. לקחנו אותו למבחן על מנת לספר לכם מה דעתנו על הדור השני, שש שנים אחרי שהוצג וארבע שנים אחרי מתיחת הפנים הראשונה שעבר

 

מתיחת הפנים הנוכחית של ה-CX-5, שניה במספר כאמור, התמקדה בעיצוב חיצוני של יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות ובפגוש קדמי מעודכן. בתא הנוסעים ובאבזור, מתיחת הפנים שיפרה, לטענת מאזדה, את בידוד הרעשים, והציגה מושבים מחודשים ומערכת בטיחות חיונית השומרת את הרכב במרכז הנתיב. 

 

מאזדה CX-5 מחיר
11 גרסאות שונות במחירים הנעים מ-173,000 שקלים ועד 237,000 שקלים. מאזדה CX-5

 

גרסאות

 

ה-CX-5 משווקת בישראל עם שלל גרסאות הנעה ורמות גימור שקצרה היריעה מלהכיל. החל במנוע בנפח 2.0 ל’ בנזין המחובר לזוג הגלגלים הקדמיים וכלה במנוע בנפח 2.5 ל’ בנזין המחובר לארבעת הגלגלים. רמות הגימור רבות, שבע במספר, ויחד עם גרסאות ההנעה אפשרויות הבחירה מרובות:  לא פחות מ-11(!) גרסאות שונות במחירים הנעים מ-173,000 שקלים ועד 237,000 שקלים. גרסת המבחן אותה קיבלנו עונה לשם ‘פרימיום בלאק’, המונעת באמצעות מנוע בנפח 2.5 ל’ שמחובר לזוג הגלגלים הקדמיים. מחירה של גרסה זו עומד על 221,000 שקלים.

 

מאזדה CX5 מחיר
מאזדה CX-5 במבחן

 

עיצוב ואבזור

 

מאזדה CX-5 אינה מציגה עיצוב פורץ דרך בעולם הרכב של שנת 2022. אך מנגד, הפרופורציות, בשילוב הסבכה הקדמית הגדולה, מייצרות עיצוב חיצוני נאה לטעמנו.

סביבת נהג מוכרת ונשארת נאמנה לרכבי המותג עם זוג סממנים מוכרים: גלגל ההגה ומסך המגע הבולט כלפי מעלה. איכות החומרים, הגימור וההרכבה טובים. המושבים נוחים ומתכווננים חשמלית אך אינם מספקים תמיכה צידית טובה דיו או תמיכה מתכווננת לגב התחתון. סביבת הנהג אינטואיטיבית וכוללת כפתורים נפרדים לשליטה על בקרת האקלים כמו שאנחנו אוהבים ובורר הנמצא בין המושבים השולט על שלל הפונקציות שבמסך המולטימדיה.

 

מאזדה CX5  2022
מאזדה CX5 תא נהג
מאזדה CX5 מחירון
מאזדה CX5 מתיחת פנים

 

למי שמסתבך עם הבורר נספר כי מסך המולטימדיה הנו מסך מגע, אך שליטה זו מתאפשרת רק כאשר הרכב אינו בתנועה. עוד ביקורת על מערכת המולטימדיה – המסך קטן יחסית במונחי 2022: “8 בלבד והממשק כבר מיושן. ואם כבר הזכרנו מיושן, חובבי הרטרו והנוסטלגיה יוכלו למצוא נגן תקליטורים, פריט אספני בעולם הרכב של 2022. 

 

מאזדה CX5 יד 2

מאזדה ישראל
פתחי אוורור
מאזדה מחיר
תא מטען. מאזדה CX5

 

הדלתות האחוריות נפתחות בזווית הקרובה ל-90 מעלות, מה שמקל על הכניסה למושב האחורי. המושב עצמו מספק מרווח ראש מצוין ומרווח ברכיים טוב וחומרי הדיפון רכים ונעימים. לרשות הנוסעים כיסי אחסון בדלתות ובגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג, ומשענת יד בגב המושב הכוללת מחזיקי כוסות, תא למכשיר הסלולארי ושני שקעי טעינה. נפח תא המטען, סביר ועומד על 438 ליטר.

 

מאזדה CX5 2021

 

Zoom Zoom

 

מאזדה, בניגוד לרוב יצרני הרכב, פנו לכיוון שונה או בעצם לא בדיוק פנו והמשיכו באותה הדרך. בעוד שרוב יצרני הרכב פיתחו מנועים קטנים המשלבים מגדש טורבו או יחידות הנעה היברידיות לטובת שילוב של הספק מכובד וחסכון בדלק, מאזדה פנו לטכנולוגיה שונה לה הם קוראים Skyactiv. טכנולוגיה זו, לטענת מאזדה, עוזרת בשיפור צריכת הדלק והביצועים. בסיסה של הטכנולוגיה פשוט, ונסמך על העלאת יחס הדחיסה של המנוע, אותו יחס שבין נפח הצילינדר כאשר הבוכנה נמצאת בחלקו העליון של הצילינדר לבין נפח הצילינדר כאשר הבוכנה נמצאת בחלקו התחתון של הצילינדר.

מנוע ה-2.5 ליטר המשודך ל-CX-5 מייצר 195 כוחות סוס ב-6,000 סל”ד ומומנט של 26.3 קג”מ ב-4,000 סל”ד, מה שאומר שצריך לעלות בסל”ד כדי להפיק ביצועים מהמנוע הזה, וכשזה קורה, הביצועים טובים אך גם שאון המנוע נוכח. המנוע מחובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה המספקת פעולה חלקה ונעימה. נוחות הנסיעה ב-CX-5 טובה. הבולמים מכויילים לצד הרך, מה שתורמים לנוחות נסיעה טובה. כפועל יוצא, בנהיגה דינאמית, זוויות הגלגול מורגשות. לא ציפינו למאזדה MX-5, אך נהגנו ברכבי פנאי שמטפלים בפניות תחת עומס בצורה טובה יותר. צריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על כ-10.5 ק”מ לליטר.

 

מאזדה CX5 2020
מאזדה CX5 מתיחת פנים 2022
מאזדה ליסינג
מאזדה CX5 חוות דעת

לסיכום

 

מאזדה הציגה עדכונים קלים ל-CX-5 ומשווקת אותו בישראל בשלל גרסאות. ה-CX-5 אינה מתבלט בשום תחום: לא באבזור, לא בעיצוב ולא בביצועים. גם יחידות ההנעה אינן מביאות איתן בשורה חדשה אך הפשטות שלהן ככל הנראה תספק משהו שלא נהוג לדבר עליו במבחני דרכים: אמינות גבוהה וכפועל יוצא גם סחירות טובה בעתיד. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine + ten =