מבחן דרכים – ניסאן קשקאי החדשה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


מאת: ענת דניאל אלסיבוני
צילומים: אלבום פרטי


באפריל 2012, בחיתולי חיתוליו של הבלוג שלי מלכת הכביש, עוד כשהייתי בתפקיד מנהלת המדיה החברתית של חברת אוויס, קיבלתי לידי ניסאן קשקאי לנסיעת מבחןכך היה, כבכל שבוע, קיבלתי מכונית מבחן ויצאתי ליום נהיגה. פייי, אילו חיים היו לי.

הקשקאי בדור הקודם הייתה מכונית קרוסאובר אהובה ופופולרית מאד על הנהג הישראלי – רכב 4X2, שאז וגם היום מיוצר כרכב פנאי לכביש ושבילים, ואינו יועד או מיועד לנהיגת שטח. אז שודך לו מנוע 2000 סמ”ק, שסיפק 140 כ”ס, תאוצה של 10.7 שניות מ-0 ל100 קמ”ש, ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם שישה הילוכיםכיום, המנוע הוא 1.2 טורבו, מנוע שפותח ע”י רנו ניסאן וכוון במיוחד לקשקאי החדשה של ניסאן. למנוע 1.2 ליטר טורבו 115 כוחות סוס, מומנט של 16.82 קג”מ בסל”ד של 1750. ובעברית, תקבלו האצה טובה כבר בלחיצה קטנה על דוושת הגז, ולא תצטרכו לסחוט את הדוושה ולאמץ את המנוע כדי להאיץ מהמקום וגם בהאצות ביניים במהלך הנסיעה. תיבת ההילוכים היא CTV Xtronic החדשה, שגם כן פותחה במיוחד בשביל הקשקאי. תיבת ההילוכים רציפה, ולזכותה יאמר, היא תוכננה באופן שירגיש לכם כאילו מדובר בתיבה אוטומטית, ומספקת נסיעה חלקה.





קצת על המתלים, נו, “גברת מתלים” הנני, כבר אמרנו. אני מודדת את נוחות המתלים ברכב “בעזרת” הפלג התחתון – הישבן, והבטן (זה כלי מדידה חדשני מאד, מה אתם יודעים), והמסקנה היא שאת רוב המהמורות בדרך הקשקאי מצליחה לרכך ולשכך. אבל מכיוון שאני כל כך מחבבת אותה, הייתי רוצה שתהיה אף יותר נוחה. מבחינת רעשי דרך – בנסיעה בינעירונית, המנוע שקט בשיוט ובהאצות ביניים, אך רעשי הרוח נשמעים מעט, כמו גם רעשי הדרך (אותם שומעים אותה מלמטה, דרך הגלגלים). בנסיעה עירונית, רק התאוצה מאפס נשמעת (0 עד 100 קמ”ש ב12.9 שניות). המנוע הקטן עושה עבודה מצוינת – מאיץ טוב, לא נשמע או מתאמץ כמו שציפיתי שיהיה ברכב כבד יחסית, וגם התאמתו לתיבת ההילוכים טובה. הם עובדים היטב יחד, ללא קפיצות סל”ד או היתקעויות. אני ממש מחבבת את המנוע הזה, על אף שאינו מוכיח חיסכון משמעותי בצריכת דלק (10 קילומטר לליטר – 10 ליטר ל100 קילומטר), ופליטת המזהמים שלו בדירוג זיהום 10 מתוך 15. קיבלתי שיעור קטן בכימיה, מסתבר שעל אף שמדובר במנוע קטן, שינוי קטן בנוסחאות של מולקולות חמצן ופחמן יכולות להפוך רכב עם מנוע קטן אמנם לעדיין מזהם.


מידות, מראה

ניסאן קשקאי בדור הנוכחי היא מכונית רחבה, ארוכה ונמוכה יותר מהדור הקודם. העיצוב החדש, מלבד המראה החד והמודרני שהוא משווה לחרטום ולאחורי הרכב, נועד להטיב עם האירודינמיות, מה שמביא לחיסכון בדלק. אורות הלד מקדימה עושות חסד עם כל רכב, גם במקרה זה. והטוטאל לוק פשוט מרשים. בתוך הרכב, מלבד שפע המערכות, עליהן תיכף אפרט, תמצאו צג 7 אינץ’, בקרת שיוט, מיזוג, בלוטוס, שליטה מההגה, כניסות USB ו-AUX, מקום ראוי לכוסות ובקבוקים בדלתות ובמרכז הרכב, חימום וכיוון מושבים ועוד. ישנן שלוש רמות גימור, כשהגבוהה מביניהן מכונה דגם “טקנה” TEKNA, הדגם אותו אני בוחנת. לוח שעונים אלגנטי, עם מחשב דרך שנחמד להתעסק בו, המספק המון מידע על המתרחש בתוך ומחוץ לרכב. ישנן הגדרות רבות עליהן ניתן לשלוט, וזה אולי ישמע לכם מורכב, אך תופתעו כמה הפונקציות קלות להבנה ושימוש. בעיקר אם לא תתעסקו איתן במהלך הנהיגה.


למעשה, היא נחתה אצלנו בארץ כבר בספטמבר 2014. 300 “חתיכות” הגיעו באוניה, ובשל המספר המצומצם של המכוניות, היבואן “קרסו” החליט שאת המשלוח שהגיע ארצה יפרסמו וימכרו ללקוחות בלבד, ולא ישיקו אותה באופן כלל ארצי. 300 המכוניות “עפו” תוך זמן קצר, ובזכות אירוע לקוחות מפואר שעשו בסוף 2014 מכרו 452 מכוניות נוספות ביום וחצי, על סמך משלוח שבכלל עתיד היה להגיע. סך הכל 1000 מכוניות עד היום, תחילת חודש אפריל 2015, וההשקה הרשמית בארץ צפויה בכלל במאי. (צפי מכירות לשנת 2015 – 2400 כלי רכב).

התקבצנו בחדר ישיבות במשרדי קרסו בתל אביב כדי להכיר את הכלה החדשה. היא אלגנטית הרבה יותר, ומושכת מבטים בזכות עיצוב חד, מלוכסן ומודרני יותר. בפרסומת שהוצגה לנו, הנהג הוא איש הייטק, בלונדיני חתיך ואתלטי בן 40, שאיכשהו נוחת מגג בניין המשרדים על אומגה ישירות לכביש העירוני הסואן, כשהקשקאי יוצאת עצמאית בעקבותיו, ותוך שניות הם מתאחדים להם לנהיגה מהפנטת. רוצים לומר בניסאן, הקשקאי הזו היא המילה האחרונה בכל הקשור לטכנולוגיה, וזה לא רחוק מהאמת, היא מפוצצת טכנולוגיה, עליה אפרט בהמשך, כי שם טמון השינוי הגדול בדור החדש של הקשקאי.




זו הסיבה שניסאן אחת מהחברות היחידות שלא עובדות בשיתוף עם חברת מובילאיי למערכות בטיחות לרכב. ניסאן מייצרת בעצמה מערכות בטיחות מתקדמות, ודוהרת לעבר מכונית אוטונומית (מכונית שתסיע אותנו הנהגים, במקום שאנו ננהג בה), עד שנת 2020. בקשקאי מוטמנת חבילת Safety Shield – מערכות על גבי מערכות בטיחות ובקרה שלרוב תמצאו במרצדס או מכוניות פאר אחרות, ולא תצפו להן בניסאן. החל ממערכת בקרת סטייה מנתיב, התראה על שטחים מתים והתראה לשמירת מרחק, מערכת שבולמת במצב חירום מלפנים, מעל 5 קמ”ש, מערכות סיוע בחניה (מאונכת ובמקביל), ע”פ צג היקפי מסביב לכל המכונית. יש עוד: התראת ערנות הנהג, זיהוי תמרורים, זיהוי עצמים נעים, עזר אור דרך – עוצמת אורות הפנסים משתנה בהתאם למכוניות הבאות ממול, כדי לא לסנוור, לדוגמא. בקרת שלדה, שגם משתנה בהתאם לתוואי הדרך, לבלימה, אחיזה ויציבות אופטימלית. הרגשתי את יעילותה של המערכת בפניות ובבלימות.



אחרי יום של נהיגה החלטתי לנתק כמה מההתראות, אך את אלה המחוברות לחיישני החניה, ומאותתות על כל שיח רענן או שקית בדרך אי אפשר לכבות, ובאיזשהו שלב זה יותר מפריע ממסייע. ולפני שאתם מגרדים בראש ותוהים “מה, קשה לה לחנות זאתי?” דמיינו לכם חניה מורכבת, צפופה, קשה, הבעל יושב מימין ומת שתעשי טעות, כי תמיד חסר טוב חומר לדאחקות על אשתו. ואת? את חונה טוב, ואת רחוקה מעצמים (קשים לפחות), אבל המערכת מתריאה שאת סנטימטר מחיכוך במשהו, אבל זה לא קיר, אלה עלים, והמערכת מצפצפת בפאניקה. לא פשוט. אולי צריך להתרגל לזה, אולי צריך ללמוד את המערכת ולדעת כמה אפשר עוד להמשיך מניסיון. אני הייתי מעדיפה את מצלמות החניה המקיפות את הרכב 360 מעלות, והבאמת טובות, ללא הצלילים.
אגב, ישנה מערכת שלא ניסיתי, שמעריכה את גודל מקום החניה ומסמנת אם יש לך מספיק מקום להשתחל עם הרכב. שזה גאוני לרחובות צפופי חניה.








הקרוסאובר של ניסאן מקבלת פנים אלגנטיות ומודרניות, ומציעה לשרת את הנהג כרכב פנאי ליום יום. ואכן, ביום סידורים ארוך ומתיש, בעיקר בנסיעות בתוך העיר והסתבכות עם חניות, הקשקאי התגלתה כחברה טובה ותומכת, עם הגה טוב שמקל על התמרון בעיר, תא נהג נעים לשהייה שמשרה שלווה בעיר פקוקה ורועשת, מושב (עור) נוח ורחב, ומערכת שמע מצוינת שהנעימה את זמני. שותפה נהדרת ליום יום.





לסיכום:
ניסאן קשקאי החדשה יפה יותר, מאובזרת הרבה יותר (הכל מהכל), מודרנית להפליא ולא תמצאו הרבה קשר בין הדור החדש ליוצא. מבחינת מרווח ומרחב, היא משרתת משפחה של 4-5 נפשות באופן מלא, בעיר ולטיולים. 


המשך סיכום: טווח המחירים גם בגרסת ה-1.6 ליטר טורבו דיזל לא שונה בהרבה, אבל המחיר כן עלה בהתאם לשפע מערכות בקרה ובטיחות אקטיביות ופסיביות. בסך הכל, הקשקאי החדשה מביאה עמה חבילה מצוינת, אך לטובת מחיר אטרקטיבי יותר ונגיש לקהל אולי עדיף היה שיפחיתו באבזור.
נראה שניסאן מחנכת את הלקוחות שלה לקבל ולרצות יותר.
את הניסאן קשקאי שלי אשמח לקבל מעוצבת, שימושית, שקטה, וכן, קצת פחות חכמה.


בטיחות – 6 כריות אוויר, 5 כוכבים מירביים במבחני ריסוק.
צריכת דלק – 10 ק”מ לליטר.
דרגת זיהום – 10 מתוך 15

*לאלה שהתעניינו בגרסת 7 מושבים – 5+2. לא צפויה להגיע כזו בדור הנוכחי. וגם לא צפויות להגיע גרסאות ידניות, או יחידות הנעה 4 על 4. 

מחירים:
1.2 טורבו בנזין אוטומט אסנטה 156,990 ש”ח
1.2 טורבו בנזין אוטומט אסנטה אס-וי 168,990 ש”ח
1.2 טורבו בנזין אוטומט טקנה 176,000 ש”ח. 

1.6 דיזל אוטומט אסנטה 171,990 ש”ח1.6 דיזל אוטומט אסנטה אס-וי 184,990 ש”ח



מלכת הכביש בפייסבוק
באינסטגרם
לייעוץ לפני רכישת רכב

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים – ניסאן קשקאי החדשה”

  1. לא כ"כ הבנתי איך אפשר להגיד על רכב עם 1.2 ליטר עם 115 כ"ס מאיץ טוב או לא מתאמץ.. הנתונים על הדף ומביקורות רבות באתרים מראים כי המנוע חלש מאד ואינו מספק תאוצות וכוח הנדרשים לרכב כזה. 13 שניות ל100 קמ"ש מתאימים לדאצ'יה או לרכבים נחותים ולא לרכב שמגרד את ה190 אלף ש"ח.
    מעבר לכך, כתבה ברמה גבוהה עם ניסוחים ותמונות יפים!

  2. בלחיצה מתונה על הדוושה מאפס קמ"ש תשמע מעט מאמץ. בהאצת ביניים לא תרגיש מאמץ כלל. הרבה מזה קשור ביחסי העברה טובים של תיבת ההילוכים, ובעיקר בידוד רעשים טוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × four =