מהיר וחשמלי: פורשה טאייקן טורבו וטורבו S נוחתים בארץ

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אורכיד ספורטס קארס ישראל מדווחת: רכבי פורשה טאייקן טורבו (680 כ”ס) וטורבו S (עם הספק של 761 כ”ס), נחתו בישראל – רכבי הספורט-על החשמליים, החל מ-1,299,000 ₪

 

מהיר וחשמלי: פורשה טאייקן טורבו וטורבו S נוחתים בארץ

 

בחודש ספטמבר האחרון הוצגה לראשונה, מכונית הספורט החשמלית החדשה של פורשה, פורשה טאייקן, בבכורה עולמית סימולטנית בשלוש יבשות. הטאייקן מקשר בין המורשת שלנו לבין העתיד. הוא מוביל קדימה את סיפור ההצלחה של המותג שלנו – מותג שמרתק ומסעיר אנשים בכל רחבי העולם כבר יותר משבעים שנים”, אמר אוליבר בלום, יו”ר מועצת המנהלים של פורשה AG, שפתח את אירוע החשיפה העולמית בברלין: “יום זה מסמן את תחילתו של עידן חדש”. 

היום, אורכיד ספורטס קארס ישראל שמחה לבשר כי למרות המצב הנוכחי, שני דגמי פורשה טאייקן הראשונות נחתו בארץ. 

שני הדגמים הראשונים שהגיעו לישראל הם טאייקן טורבו S וטאייקן טורבו, המהווים את חוד החנית של פורשה E-Performance, ומבין דגמי הייצור הסדרתי החזקים ביותר שיש לפורשה כיום בקו המוצרים שלה.

 

פורשה טאייקן. המכונית הסדרתית הראשונה בעלת מערכת חשמלית במתח של 800 וולט

 

פורשה טאייקן היא המכונית הסדרתית הראשונה בעלת מערכת חשמלית במתח של 800 וולט, זאת במקום הנתון המקובל למכוניות חשמליות של 400 וולט. נתון זה מהווה יתרון ייחודי עבור נהגי הטאייקן: לאחר חמש דקות בלבד, תוך שימוש בטעינת זרם-ישיר (Direct Current) ברשת טעינה חזקה, ניתן לטעון את הסוללות עד לטווח של 100 קילומטרים (על-פי תקן WTLP).

זמן הטעינה מ-5% ועד ל-80% SoC – State of Charge הוא 22.5 דקות בתנאים אידאליים, וכוח הטעינה המקסימלי הוא 270 קילו-וואט. הקיבולת הכוללת של סוללות ה-Performance Battery Plus היא 93.4 קילו-וואט/שעה. נהגי הטאייקן יכולים להטעין את רכבם ב-עד 11 קילו-וואט באמצעות שקע AC ביתי. 

 

ביצועים מחשמלים

 

גרסת טורבו S של הטאייקן, שהיא החזקה ביותר, מפיקה עד 560 קילו-וואט (761 כ”ס) בשילוב עם פונקציית Launch Control, ובטאייקן טורבו ההספק עומד על עד 500 קילו-וואט (680 כ”ס). הטאייקן טורבו S מאיץ למאה קמ”ש תוך 2.8 שניות, ואילו הטאייקן טורבו משלים אותו מיאוץ תוך 3.2 שניות. לטורבו S טווח נסיעה של 412 ק”מ, ובגרסת טורבו הטווח הוא עד 450 ק”מ (על-פי תקן WLTP). המהירות המרבית של שתי הגרסאות היא 260 קמ”ש.     

 

סביבת נהג. פורשה טאייקן

עיצוב

קווי העיצוב הנקיים והטהורים של הטאייקן מסמנים את תחילתו של עידן חדש. באותה העת, הטאייקן משמר את ה-DNA העיצובי שלא ניתן לטעות בו של פורשה. במבט מלפנים, הטאייקן נראה רחב במיוחד, שטוח ובעל כנפיים קדמיות עם קווי מתאר בולטים. הצללית שלו נשלטת על ידי קו הגג הספורטיבי שמשתפל לכיוון החלק האחורי. צידי הרכב המפוסלים בולטים אף הם מבחינה עיצובית. המרכב המלוטש, קורת C המשוכה לאחור והכתפיים הבולטות, מתכנסים לכדי חלק אחורי מודגש, בצורה אופיינית לפורשה. העיצוב החיצוני כולל גם אלמנטים חדשניים, כמו לוגו פורשה באפקט זכוכית המשולב בתוך צבר הפנסים האחורי הרוחבי. עם מקדם גרר Cd של החל מ-0.22, העיצוב האווירודינמי הבסיסי של הטאייקן תורם באופן משמעותי לצריכת אנרגיה נמוכה ומכאן גם לטווח הנסיעה הארוך.  

 

עיצוב פנים

סביבת הנהג בטאייקן מסמלת את תחילת העידן החדש עם מבנה ברור וארכיטקטורה חדשה לגמרי. לוח המחוונים בעל הצורה הקמורה מסמן את הנקודה הגבוהה ביותר בדשבורד, ובכך שם דגש ברור על צידו של הנהג. מסך מידע ובידור מרכזי בקוטר ”10.9, מתמזג יחד עם מסך התצוגה האופציונלי לנוסע, ויחד הם יוצרים משטח זכוכית משולב ורחב בגימור שחור. כל ממשקי המשתמש עוצבו מחדש עבור הטאייקן. מספרם של הפקדים המסורתיים כמו מתגים וכפתורים הופחת משמעותית, והשליטה מתבצעת באופן אינטואיטיבי ואינטיליגנטי – באמצעות מגע או תוך שימוש בפונקציית ההפעלה הקולית, שמגיבה לקריאה “Hey Porsche”.     

הדגם השלישי שיצטרף ויגיע גם הוא לארץ הוא הטאייקן 4S שיגיע לארץ ברבעון השני של 2020. גרסה זו מוצעת עם שני גדלי סוללות לבחירה, ומציעה הספק של עד 390 קילו-וואט (530 כוחות סוס) עם סוללת Performance battery או עד 420 קילו-וואט (571 כוחות סוס) עם סוללת Performance battery Plus.

 

זמן טעינה מ-5% ועד ל-80% לוקח 22.5 דקות. פורשה חשמלית בישראל

 

מחירים:

טאייקן S4: צריכת אנרגיה חשמלית משולבת 24.6 קילו-וואט שעה/100 ק”מ, פליטת CO2 משולבת 0 גרם/ק”מ

טייקן 4S עם סוללת Performance battery Plus: צריכת אנרגיה חשמלית משולבת 25.6 קילו-וואט שעה/100 ק”מ, פליטת CO2 משולבת 0 גרם/ק”מ

החל מ 875,000 ₪ .

טאייקן טורבו: צריכת אנרגיה משולבת 26.0 קילו-וואט שעה/100 ק”מ, פליטת CO2 משולבת     0 גרם/ק”מ

החל מ-1,299,000 ₪.

טאייקן טורבו S: צריכת אנרגיה משולבת 26.9 קילו-וואט שעה/100 ק”מ, פליטת CO2 משולבת 0 גרם/ק”מ

החל מ-1,599,000 ₪ .

הרכבים מאובזרים בחבילת תוספות מורחבת מעל לסטנדרט.

 

*ניתן לבצע הזמנות באולם התצוגה, יש להתעדכן באתר האינטרנט בשעות הפעילות בשל המצב הנוכחי.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − fifteen =