ניו NIO ET5 מכונית ספורט סדאן חשמלית חדשה מ-344,000 שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

NIO ET5
ניו ET5 סדאן ספורט חשמלית החל מ-344 אלף שקלים

 

 

NIO משיקה בישראל מכונית חשמלית ספורט-סדאן מהדור החדש, עם הספק משולב של 489 כ”ס, האצה 0-100 ב-4 שניות, מערך סוללות לבחירה 75kWh / 100 kWh עם טווח עד 583 ק”מ, ויש גם אבזור יוקרתי: מושבי ספורט קדמיים עם 14 כיוונים, חימום קירור ועיסוי, מערכת שמע עם 23 רמקולים, מערך בישום, תאורת אווירה עם 256 גוונים, גג זכוכית פנוראמי, סגירת ואקום בדלתות ועוד. החל מהיום ניתן לפתוח הזמנה על הרכבים הראשונים – החל מ-344,000 ש”ח

 

NIO ET5 נכנסת לאחת מקטגוריות הרכב הוותיקות, והנחשקות בשוק היוקרה – סגמנט הספורט-סדאן, בו לדינאמיות (ספורט) ועיצוב (סדאן) חשיבות גדולה במיוחד. לקטגוריה זו מנסים להיכנס לאחרונה שורה ארוכה של מותגים ודגמים חדשים. ה-ET5, מכונית ספורט סדאן מהדור החדש, דינאמית וטכנולוגית, עם יכולות אוטונומיות Tech Sport sedan.

 

עיצוב חיצוני

ניו ET5 היא מכונית ספורט סדאן דינאמית, ממדיה (אורך 4,790 מ”מ, רוחב 1,960 מ”מ, בסיס גלגלים 2,888 מ”מ), ממקמים אותה בחלקו העליון של הסגמנט ומבטיחים מרחב מחייה נדיב לנוסעים, ויציבה רחבה – דינאמית (התנהגות) וגם ויז’ולאית (עיצוב) החשובים כל כך בסגמנט זה.

ההופעה החיצונית מתאפיינת בתצורת קופה 4 דלתות, עם דלתות ללא מסגרת, פגוש קדמי בסגנון “חרטום כריש” וקווי כוח מודגשים על מכסה “המנוע”. יחידות התאורה כוללות חותמות תאורת LED דינאמיות מלפנים (בעלי הפס הכפול האופייני של NIO) ומאחור (פס תאורה ארוך וייחודי הכולל מעל 140 יחידות LED עצמאיות). ידיות הדלתות השקועות ממשיכות את העיצוב הספורט-אלגנט. ניתן לבחור בין חבילת עיצוב SUN המתאפיינת בגימורי כרום בהיר, או בחבילת Moon המתאפיינת בכרום מאט כהה לגימורים מסביב לרכב. ספויילר אחורי בסגנון “זנב ברווז” העשוי מחומרים קלים ודיפיוזר תחתון, מצמצמים את כוח העילוי ומורידים את מקדם הגרר של הרכב (0.24). את העיצוב חותמים חישוקי “19 בעיצובים שונים (ספורטיבי/אלגנטי). חישוקי “20 ספורטיביים (עם צמיגי Self-seal מבודדי רעש) וקאליפרים כתומים יוצעו כאופציה. בגזרת צבעי המרכב יוצעו מספר גוונים ייחודיים כגון Sunbathe Yellow (צהוב), First Light Kiss (ורדרד) ו-Arctic Green (ירוק בהיר) לצד גוונים סטנדרטיים יותר.

 

ET5 INTERIOR
NIO ET5 תא נהג

 

תא נוסעים

ל-ET5 תא נוסעים מינימליסטי ואלגנטי, המשלב קידמה, יוקרה וקיימות חדשנית, ע”י שימוש בחומרי גלם טכנולוגיים וידידותיים לסביבה באיכות גבוהה לצד שילובי טקסטורות ייחודיים הנקראים ע”י NIO בשם :Clean+

  • אריג Clean+ – אריג טקסטיל מיוחד העשוי מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים המיוצר בטכניקת תלת ממד חדשנית ומעטר את תקרת הרכב, הקונסולה המרכזית והדלתות.
  • גימור Clean+ – חומר מרוכב העשוי משילוב מינרלים טבעיים וסיבים צמחיים התורם להפחתה של עשרות אחוזים בפליטת הפחמן בתהליך הייצור לעומת חומרים קונבנציונליים. התוצאה היא גימור מט ייחודי למראה, עמיד במיוחד בפני טביעות אצבעות ושריטות.
  • ריפודי עור Haptex® (סינטטי) ידידותיים לסביבה בעלי עמידות גבוהה, משקל קל ואיכות גבוהה המעניקים רכות, נוחות ואסתטיקה ברמה גבוהה במיוחד.

 

מערך הישיבה בתא הנוסעים מציע אביזרי נוחות ותוספות המוכרים מסגמנטים גבוהים יותר:

  • מושבי Sport קדמיים הכוללים 14 כיוונים שונים הכוללים תמיכה מיוחדת לרגליים והארכת המושב ואופציה לחימום, אוורור ועיסוי.
  • גוון עולם פנימי לבחירה (דלתות, קונסולה מרכזית, מושבים, גלגל הגה) מבין 4 גוונים (שחור, אפור בהיר, בז’ וירקרק).
  • כיוונון חשמלי וחימום בגלגל ההגה יחד עם חימום שורת המושבים השנייה
  • סגירה רכה (ואקום) בדלתות

 

על האווירה בתא הנוסעים מופקדות מגוון מערכות ותוספות:

  • תאורת אווירה דינאמית ייחודית בסגנון “מפל דיגיטלי” עם 256 שילובים ואווירה “הייטקיסיטית” הכוללת מצבי תאורה מיוחדים לכניסה, לנהיגה ולמנוחה או התאמה לתרחישים שונים: מהירות הנסיעה, הניחוח הנבחר, התאמה למוזיקה הנשמעת ברכב ועוד.
  • מערך בישום (ריחות אווירה) הכולל 3 ניחוחות לבחירה
  • מערכת שמע 1.4 Immersive Sound הכוללת 23 רמקולים, טכנולוגיית Dolby Atmos, מגבר 20 ערוצים ועצמת שמע של 1,000 וואט.
  • מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פונקציה אוטומטית לניטור וטיהור איכות האויר בתא הנוסעים
  • גג זכוכית גדול במיוחד (אורך 1.27 מ’, רוחב 1.06 מ’) עם זווית מיוחדת המתאימה לעיצוב הגג (המשתפל).

 

 

תא נהג

התצוגה הראשית מוצגת על מסך מגע מרכזי בגודל “12.8 בטכנולוגיית AMOLED, ומסך HDR בגודל 10.2” המשמש כלוח מחוונים דיגיטלי. כמו לכל טייס.ת קרב, גם לנוהג.ת ב-ET5 יש טייסת משנה (Wingman) בדמותה של NOMI – הסייעת הדיגיטלית דוברת האנגלית מבוססת הבינה המלאכותית (ראשונה מסוגה בעולם בייצור סדרתי), אשר מנגישה את הטכנולוגיה הקיימת בחלל הפנימי של הרכב למשתמשים. ל-NOMI, השוכנת בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית, מסך AMOLED בגודל “2.18, בסיס המאפשר לה לנוע ימינה ושמאלה ו”לפנות” לנוסעי הרכב ומעל 90 הבעות פנים שונות.

 

ביצועים

טכנולוגית ומאובזרת ככל שתהיה, על מנת שתוכל ה-ET5 לתפוס מקום של כבוד בסגמנט יוקרתי זה, עליה להוכיח את יכולותיה בזמן נהיגה. ויש לה את כל הכלים לעשות זאת.

מערכת ההנעה של ה-ET5 מורכבת מ-2 מנועים חשמליים עוצמתיים ויעילים, אחד לכל סרן, כאשר האחורי מספק 285 כ”ס והקדמי 204 כ”ס להספק משולב של 489 כ”ס ומומנט מירבי משולב של 71.4 קג”מ.

שילוב של ה-2 מייצר מערכת הנעה כפולה, כאשר ההנעה מוטה לסרן האחורי כברירת מחדל. ביציאה מהמקום ובתאוצות חזקות, מערכת ההנעה תתפקד כהנעה כפולה, בתאוצות עדינות ובמהירויות שיוט, המנוע האחורי בלבד יהיה אחראי על אספקת הכוח.

יחידת ההנעה הזו יחד עם מערך הבלמים העוצמתי מאפשרות תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-4 שניות ובלימה מ-100 קמ”ש לעצירה במרחק של 33.8 מ’ – כיאה לחזקות והעוצמתיות  ביותר בסגמנט.

דגם זה עושה שימוש נרחב באלומיניום לטובת משקל נמוך, וביציקות אלומיניום חלול בתת השלדה האחורי, היכן שהמתלים נמצאים. תכנון זה מבטיח קשיחות מבנית מרבית לטובת דיוק תחת עומס ונוחות מרבית בכל מצב. המתלים הקדמיים והאחוריים תוכננו בתצורת מתלה רב חיבורי הכולל 5 מחברים (5 LINK), מבנה חכם זה מאפשר התמודדות טובה במגוון תרחישי נסיעה. המתלה תוכנן לעבוד ולספוג עומס בכיוון הנסיעה אך גם עומס צידי. בנוסף קיימת מערכת היגוי חכמה בעלת אופי מהיר, כזה שיתאים לאופיה הדינמי של ה-ET5.

בתוספת של חלוקת משקל של 50%/50% בין הצירים.

ה-ET5 תשווק בישראל עם 2 מערכי סוללות: מערך 75kWh אשר יקנה לה טווח נסיעה של עד כ-451 ק”מ (WLTP) ומערך סוללות חריג לסגמנט וייחודי בקיבולת של 100kWh אשר יעניק לה טווח נסיעה של עד 583 ק”מ (WLTP).

כמו כל דגמי NIO, גם ה-ET5 תומכת בטכנולוגית החלפת הסוללות המוכרת של המותג.

 

NIO ISRAEL
NIO בישראל

 

טכנולוגיה ואוטונומיות

 

כמו אחותה הגדולה, גם ה-ET5 נולדה כמכונית אוטונומית והיא יורשת מה-ET7 את אחד ממערכי החישה הטכנולוגיים והמקיפים ביותר הנמצאים ברכב סדרתי כאבזור סטנדרטי, וזאת למרות שיוכה לסגמנט “נמוך” יותר. מערך מתקדם זה, העונה לשם  NIO Aquilaומשמש גם את מערכות הבטיחות ברכב, כולל 33 יחידות חישה וביניהם:

  • מערכת Li-Dar ברזולוציה גבוהה לטווח רחוק במיוחד
  • 7 מצלמות 8MP ברזולוציה גבוהה לטווחים רחוקים
  • 4 מצלמות 3MP (רגישות תאורה) למערך ה-360
  • 5 מערכות רדאר (קדמיות ואחוריות)
  • 12 חיישני קירבה ועוד

 

מערך זה מנוהל ע”י Nio Adam – אחת מפלטפורמת המחשוב הנייד המתקדמות היום בכלי רכב, אשר יודעת לנתח את המידע מידית ולתת פקודות למערכות הרכב השונות וכוללת גם חיבור למערכות ניווט לוויני, למצלמה לניטור תפקוד הנהג ולתקשורת V2X בין הרכב לסביבתו אשר מסוגלים בעתיד, באישור הרגולטור, נהיגה אוטונומית מלאה.

יכולות אלו נבחנו במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP המחמיר ביותר של 2023, בו קיבל הדגם ציון כולל של 5 כוכבים יחד עם ציונים גבוהים בכל הפרמטרים וציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים (96%).

 

מותג NIO בישראל: דלק-מוטורס מתחילה בייבוא של מותג הרכב החשמלי

 

NIO מחיר
ניו ET5 בישראל

 

מחירים וגרסאות

 

דגמי ה-ET5 ישווקו עם 2 מערכי סוללות (75kWh ו-100kWh) וברמות גימור שונות:

 

דגם סוללה רמת גימור מחיר
ET5 75kWh 75kWh 344,000 ₪
75kWh Comfort Pack 359,000 ₪
100kWh Comfort Pack 415,000 ₪
100kWh Comfort Pack + 20″ 429,000 ₪

 

הדגמים הראשונים יגיעו לישראל יתחיל לקראת תחילת נובמבר, עד אז, יוכלו מתעניינים להתרשם מהדגמים באתר NIO.co.il, לתאם פגישות וירטואליות עם צוות NIO או לבצע Pre-Order ולשריין קדימות בפתיחת הזמנה על הרכבים הראשונים.

 

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 + twenty =