מרצדס GLC 300 (מנוע 2 ל’ טורבו בנזין) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מרצדס GLC
מרצדס GLC החדש 2023

 

מרצדס GLC, רכב הפנאי היוקרתי של מרצדס, זכה לאחרונה לדור חדש לחלוטין המבוסס על המרצדס C קלאס החדשה. לקחנו אותו למבחן כדי לספר לכם מה דעתנו עליו. כן, מישהו צריך לעשות את העבודה הקשה

 

הדור השני של ה-GLC מבוסס כאמור על המרצדס C קלאס החדשה והוא מתחרה ברכבי פנאי יוקרתיים אחרים כגון ב.מ.וו X3 ואודי Q5. אורכו 4.72 מטר, רוחבו 1.89 מטר וגובהו 1.64 מטר. בסיס הגלגלים ארוך יותר מהדגם היוצא ב-1.5 ס”מ ועומד על 2.89 מטר. 

 

גרסאות בישראל

 

מרצדס GLC משווק בישראל בשלוש גרסאות: GLC 200, GLC 300 ו-GLC 300e. גרסת הכניסה מציגה מנוע בנפח 2 ליטר טורבו המפיק 204 כ”ס המניע את זוג הגלגלים הקדמיים, גרסת הביניים מציגה מנוע בנפח 2 ליטר טורבו המפיק 258 כ”ס המניע את ארבעת הגלגלים, והגרסה הבכירה מציגה מערך היברידי נטען ו-313 כ”ס המניעים את ארבעת הגלגלים. כל גרסה ניתנת להזמנה בשתי רמות גימור: פלאטינום ופרמיום. מחירו ההתחלתי של ה-GLC עומד על 470,000 שקלים ומחירה של הגרסה הבכירה ברמת הגימור הגבוהה עומד על 590,000 שקלים. למבחן קיבלנו את גרסת הביניים, ה-GLC 300, ברמת הגימור הגבוהה שמחירה 550,000 שקלים.

 

מרצדס GLC חוות דעת
מרצדס GLC תא נהג
מרצדס
מרצדס GLC 300
מרצדס מסך מולטימדיה
מסך מגע ענק בגודל “11.9

מרצדס חדשה

 

עיצוב ואבזור

 

מרצדס GLC הוא רכב נאה למדי. גם בגרסת המבחן בצבע לבן, ואולי דווקא בזכות הצבע הלבן. מידותיו גדולות אך העיצוב מקנה לו מראה שאינו מגושם. מלפנים מותקנת השבכה הקדמית הגדולה והמוכרת של המותג, מהצד בתי הגלגלים הגדולים עם הקשתות ומדרגת הצד הבולטות משתלבות בהרמוניות בעיצוב, ומאחור יחידות התאורה מחוברות כעת יחד. תלונה אחת רשמנו לעצמנו בנוגע לפתחי המפלט המדומים: או שכן או שלא. מבחינתנו, במרצדס, לא צריך כאילו. 

כניסה ל-GLC 300 חושפת תא נהג איכותי ומעוצב. מלפנים, לוח מחוונים מוקרן עם שלל אפשרויות תצוגה, במרכז מסך מגע ענק בגודל “11.9, המציג ממשק מולטימדיה מתקדם, נוח ומהיר אשר שולט בין היתר על מערכת סאונד המפיקה צלילים מצוינים. המסך משתלב בהרמוניות עם הקונסולה המרכזית בעלת המראה ה”נקי”, שם לא תמצאו בורר הילוכים. הבורר הוא בעצם המנוף מאחורי ההגה שבו בדרך כלל מותקן מנוף המגבים. תפעול המגבים מתבצע ממנוף האיתות ותפעול האורות מתבצע באמצעות בורר משמאל להגה, כמקובל בחלק מהרכבים הגרמניים. הסתגלות קצרה ואפשר להתחיל לנהוג. הסתגלות ארוכה יותר דרשו כל מתגי המגע, שמצריכים הורדת מבט מהכביש על מנת לתפעלם. כולל זה של גג השמש וכל שלל מתגי המגע על גלגל ההגה. בשביל יופי צריך לשלם בנוחות. 

 

תא נוסעים מרצדס
תא נוסעים מרצדס GLC
מרצדס
פתחי אוורור עם כיוון טמפרטורה

מרצדס מחיר

 

איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובים במיוחד. מושבי העור נוחים והם בעלי תפעול חשמלי מלא. כמה מלא? גם משענת הראש ובסיס המושב המתארך נעים באמצעות חשמל. המושבים מספקים תמיכה צידית טובה במיוחד ותמיכה מתכווננת לגב התחתון. לסובלים מבעיות גב נספר כי המושבים מציעים מצב “קינטי” בו הם משנים במעט את תנוחת הישיבה בכל מספר שניות לטובת חילוץ העצמות. בימי החורף תוכלו להפעיל חימום במושבים, אך בקיץ לא תמצאו אפשרות להפעיל בהם מיזוג, וחבל ברמת המחיר הזו. ההגה מתכוונן חשמלית ושלושה זיכרונות לכל מושב יקלו על השימוש השוטף ברכב במידה ונוהגים בו מספר נהגים. 

מבט מעלה יחשוף גג שמש פנורמי הנפתח בחציו הקדמי, מתחתיו מראה אלקטרו-כרומטית ומתחתיה תצוגה עילית של נתונים נבחרים (כולל אפשרות להצגת מפה) על השמשה הקדמית. בין המושבים משענת יד שמתחתיה תא אחסון גדול המכיל שני שקעי טעינה. טעינה אלחוטית תמצאו בתא האחסון השני שבמרכז הקונסולה. בלילה הנוסעים יוכלו ליהנות משלל צבעי תאורת אווירה, מסף כניסה מואר וסמל מרצדס שיוקרן על המדרכה שליד הדלתות הקדמיות. 

 

 

 

איכות החומרים ההרכבה והגימור ממשיכים גם לאזור המושב האחורי, שם נראה שלא חסכו באבזור: בקרת אקלים דו אזורית (כן, מאחור), תאורה אישית לכל נוסע, משענת יד, תאי אחסון גדולים בדלתות, כיסים בגב המושבים ועוד. מרווח הרגליים והראש טובים מאד. נוסע שלישי יאלץ להתמודד עם תעלת גל ההינע הגבוהה שבמרכז. 

תא המטען נפתח באופן חשמלי ומציג אפשרות לקיפול חשמלי של גב המושבים לטובת רצפת העמסה גדולה ושטוחה, רשת ציוד בתא שמאל, רצועת גומי לקיבוע מטען בצד ימין, ארבעה טבעות עיגון, שני ווי תליה ושקע 12 וולט. מתחתיו גלגל חלופי צר כך שבמידה ושקלתם לרדת עם המרצדס GLC שלכם לשטח, קחו זאת בחשבון. 

 

מרצדס מנוע 2
מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים, עם הספק של 258 כ”ס
מרצדס glc 2023 מחיר
מרצדס glc 2023

נוהגים

 

המנוע המותקן בדגם המבחן הוא 2 ליטר טורבו-בנזין המפיק 258 כ”ס ב-5,800 סל”ד ו-40.7 קג”מ ב-2,000 סל”ד. המספרים על הנייר לא מפילי לסתות אך בכביש הביצועים טובים למדי. עם 6.2 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 240 קמ”ש, לא נרשם מחסור בכוח גם בעקיפות בעליות שהצריכו האצות במהירות תלת ספרתית. נוחות הנסיעה לא פחות ממצוינת בזכות המתלים האדפטיביים המאפשרים גם מצב רך לטובת נוחות מרבית. לנהגים הממהרים מוצע מצב ספורט, המחדד את תגובת המצערת וההגה, מזרז את פעולת העברת תשעת יחסי ההעברה שבתיבת ההילוכים שהופכת לבועטת, מקשיח את המתלים ו…מייצר צליל מנוע ממערכת השמע.

הבטחון מאחורי ההגה גבוה גם בפניות ההדוקות ולא מורגש שמדובר ברכב שחצה את משקל ה-1.8 טון. לאחר נסיעה ארוכה יצאנו מהרכב רעננים. ה-GLC ונוסעיה מסוגלים לגמוע מרחקים בקלילות ובנוחות.

צריכת הדלק במבחן: כ-9.5 ק”מ לליטר. 

 

מרצדס ישראל
מרצדס GLC סקירה וחוות דעת
מרצדס glc יד 2
דור חדש ל-GLC

לסיכום

 

המרצדס GLC 300 שופעת ביתרונות אך לצד כל אלו עומד המחיר: 550,000 שקלים לגרסת המבחן. מבט חטוף למתחרות מבית אודי וב.מ.וו מגלה כי המרצדס יקרה מהם בפער ניכר של כ-100,000 שקלים לגרסת הכניסה. האם הפער מוצדק? ברכבים האלו התשובה היא אינדיבידואלית משום שבקניה שלהם הרגש גובר על השכל. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − twelve =