ניסאן ג’וק החדש 2023 (היברידי) 2 רמות גימור מ-147,990 שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ניסאן ג'וק 2023;2////
ניסאן ג’וק היברידי

ניסאן ג’וק “הייבריד”, עם מערכת הנעה היברידית חדשה (1.6 ל’ בשילוב מנוע חשמלי), עם הספק משולב של 143 כ”ס, שיכולה להפחית עד 40% אחוז מצריכת דלק, על פי היצרן. ג’וק הייבריד משווק ב-2 רמות גימור, החל מ- 147,990 ש״ח 

קרסו מוטורס יבואנית ניסאן בישראל משיקה את הקרוסאובר הקומפקטי הפופולרי של ניסאן, ניסאן ג’וק, שמתחדש במערכת הנעה היברידית, המספקת ביצועים טובים יותר, וחווית נהיגה שונה ומשופרת. “אסטרטגיית הרכבים המחושמלים של ניסאן צוברת תאוצה והניסאן ג’וק שמצטרף לליין-אפ מהווה אבן דרך נוספת בשאיפה האסטרטגית”, גיום קרטייה, יו”ר אזור ניסאן AMIEO בהשקה בפברואר 2022 בפריז.

ביצועים

 

ניסאן ג’וק היברידי מציג מערכת הנעה היברידית רב-מודאלית, עם יכולת לנסיעה על חשמל בלבד:

המנוע של הניסאן ג’וק החדש יעיל יותר הודות למערכת ההינע ההיברידית החדשה שממנפת במלואה את החוזקות ההנדסיות. מערכת ההנעה ההיברידית JUKE מורכבת ממנוע בנזין של ניסאן מהדור החדש בנפח 1.6 ליטר, שפותח במיוחד לעבודה עבור הנעה היברידית. הוא מפיק 69 קילוואט (94 כ”ס) ומומנט של 14.8 קג”מ.

בצד החשמלי, ניסאן סיפקה את המנוע החשמלי הראשי שמפיק 36kW (49 כ״ס) ומומנט של 20.5 קג”מ, בעוד רנו סיפקה את מתנע/גנרטור המתח הגבוה של 15kW. התוצאה היא הספק משולב של 143 כ”ס, מערכת הנעה המספקת 25% יותר כוח מהאופציה הנוכחית של מנוע בנזין, עם הפחתת צריכת דלק של עד 40%.

ניסאן ג'וק החדש
מנוע 1.6 ל’ בנזין לצד מנוע חשמלי, והספק משולב של 143 כ”ס. ניסאן ג’וק

 

תיבת הילוכים

ניסאן ג’וק היברידי מצויד בתיבת הילוכים רב-מודאלית מתקדמת בחיכוך נמוך המספקת ניצול אופטימלי של כוח ההנעה, בין אם חשמלי, בנזין או שניהם. כדי להפחית את החיכוך, תיבת הילוכים זו משתמשת ב׳דוג בוקס׳ במקום טבעות סנכרון קונבנציונליות כדי להעביר את 4 ההילוכים “ICE” ו-2 “EV”. בנוסף, כדי להפחית את החיכוך, תיבת הילוכים זו אינה משתמשת במצמד. כל התנעות הרכב הן 100% חשמליות, ו-2 מנועי ה-EV משמשים בשילוב לסנכרון ההילוכים ומספקים תאוצה חלקה, מחוברת ומגיבה.

מערכת הנעה היברידית

 

מערכת ההנעה החכמה של הג’וק ההיברידי מנהלת את מערכת ההינע לפי פרמטרים רבים, במטרה לייעל את משך הזמן שהניסאן ג’וק נמצא במצב EV. במהלך הבדיקה, המהנדסים של ניסאן השיגו עד 80% מנהיגה עירונית במצב EV טהור, עם שלבים היברידיים קצרים לטעינת הסוללה לפני החזרה למצב EV. ניסאן ג’וק הייבריד לא רק מתניע ב-100% במצב חשמלי, הוא יכול להגיע למהירויות של עד 55 קמ”ש ב-EV טהור, כדי שהנהגים ייהנו מחוויית נהיגה חזקה, קבועה ומתמשכת. המערכת תמקסם אוטומטית את השימוש ב-EV, אך הג’וק מקבל גם מתג EV ייעודי שיכול לשמש כתכונה כאשר הנהג אינו רוצה שהמנוע יפעל, כגון אזורי מגורים, סביב אזורים בנויים כמו בתי ספר, חניונים, נסיעה איטית ובפקקים. בעוד שמצב הטעינה של הסוללה מאפשר, זה יאלץ את הרכב לפעול כרכב חשמלי בלבד.

בעת האטה, המנוע החשמלי יפעל כגנרטור וילכד אנרגיה קינטית, ויהפוך אותה לחשמל שיאוחסן בסוללת ההנעה ההיברידית. הפונקציה המתקדמת של ה-Regenerative Cooperative Brake משלבת בלימה רגנרטיבית ובלימת חיכוך מסורתית להשגת תחושת דוושה טבעית והתאוששות אנרגיה יעילה. הנהג לא יהיה מודע להתאמות בין שתי המערכות, מה שמבטיח שהמשוב דרך דוושת הבלמים יישאר קבוע ואינטואיטיבי.

ניסאן ג’וק הייבריד מגיע גם עם בורר מצבי נהיגה, המאפשר לנהג לבחור במצב Eco/Normal/Sport. לא רק שמצב הנסיעה משנה את מאמץ ההיגוי, את פעולת בקרת האקלים ואת תגובת דוושת התאוצה, במקרה של מערכת ההנעה ההיברידית החדשה, הוא גם משנה את התנהגות הבלימה המתחדשת ואת מצב הטעינה של הסוללה. במצב ספורט, למשל, התחדשות בבלימה מוגדרת לרמה גבוהה על מנת למקסם את הכוח החשמלי להאצה יעילה.

ניסאן ג'וק 2022
עד מהירות של 55 קמ”ש על חשמל. ניסאן ג’וק

 

e-Pedal 

ג’וק הייבריד מצויד במערכת e-Pedal של ניסאן, אשר בהפעלה מאפשרת לשלוט על התקדמות המכונית באמצעות דוושת התאוצה. כאשר הרגל מורמת מדוושת הגז, מופעלת בלימה מתונה (עד 0.15 גרם) ותאט את הג’וק למהירות זחילה (~5 קמ”ש). בלימה נוספת ברגל עשויה לפעמים להיות נחוצה כדי להאט, והיא נחוצה כדי להשיג עצירה מלאה (ניתן לבחור פונקציית החזקה אוטומטית מטעמי נוחות). השימוש ב-e-Pedal הופך במהירות לאינטואיטיבית והאפקט הוא הפחתת עומס העבודה של הנהג במהלך נסיעתו העירונית, בכך, הוא מספק חווית נהיגה חלקה ומרגיעה, תוך מקסום הזדמנויות התחדשות הסוללה ההיברידית, תוך שיפור נוסף של חווית EV.

ניסאן ג'וק חשמלי
ג’וק החדש

 

מראה חיצוני

עיצוב הקרוסאובר קופה הספורטיבי של הניסאן ג’וק נשאר בגרסה ההיברידית החדשה. תשומת לב רבה ניתנה לכל פרט וסדרה של שינויים קטנים נעשו כדי למקסם את היעילות האווירודינמית שלו  ולזהות את ניסאן ג’וק הייבריד כגרסה מחושמלת. תגי ” Hybrid” הוחלו על הדלתות הקדמיות ועל דלת תא המטען. הגריל הקדמי של הניסאן ג’וק הייבריד מציג כעת את הלוגו החדש של ניסאן וכולל גם פס של חומר מבריק שחור במקום בו הוא פוגש את מכסה המנוע, מה שמתאים לדגמי ניסאן מחושמלים אחרים שחולקים את אותו מוטיב עיצובי.

העיצוב של הסורג עצמו הוא כעת רשת ובעל שטח פתיחה קטן יותר כדי לשפר את זקירת האוויר, המתאפשרת הודות לדרישות קירור נמוכות יותר של הגרסה ההיברידית. כמו כן, בוצעו שינויים במרכב מתחת לפגוש ובאופן ייחודי, נוסף תריס גריל רדיאטור, המאפשר התאמה אוטומטית של זרימת האוויר בהתאם לצרכי הקירור, תוך הפחתת גרר אוויר ככל האפשר. הספוילר האחורי אשר מותקן מעל החלון האחורי עבר פרופיל מחדש לזרימת אוויר נקייה יותר מאחורי המכונית. ומול הגלגלים הקדמיים, ספוילר הצמיגים עוצבו מחדש בעוד שהציר האחורי זכה לכיסוי שמחליק את זרימת האוויר מתחת לרכב. חישוקי סגסוגת דו-גווניים חדשים בגודל 17 אינץ’, כמו גם גלגלי אוויר דו-גווניים בגודל 19 אינץ’ שמקורם ב-NISSAN Ariya להשפעה חזותית ויעילות.

ניסאן ג'וק מחיר
שתי רמות גימור החל ממחיר 147,990 ש״ח

 

 

תא הנהג/נוסעים

בתוך תא הנוסעים, יד ימין של שני החוגות מראה מהירות והחוגה השמאלית מציגה מד כוח, כאשר המחט נעה בין “טעינה”, כאשר מתרחשת התחדשות אנרגיה, דרך “אקו” כאשר ההנעה היא חשמלית ו “כוח” כאשר מנוע הבעירה הפנימית והמנוע החשמלי משתלבים. בחלק התחתון של החוגה השמאלית, יש מד המראה את מצב הטעינה של הסוללה. ניתן לבחור ייצוג חזותי של זרימת הכוח במסך 7 אינץ’ בין שני החוגות, המציג את כל זרימות האנרגיה השונות באנימציה פשוטה וברורה, תוך מיקסום הבנת הנהג של פעולת המערכת.

הכפתור של e-Pedal ממוקם בקונסולה המרכזית, מאחורי לחצן בלם החניה החשמלי, בעוד שהלחצן להפעלת 100 אחוז מצב EV נמצא בין שניים מפתחי האוורור המרכזיים. כאשר e-Pedal ומצב EV מופעלים, תזכורות חזותיות מופיעות במסך.

תא המטען עומד על 354 ליטר, הפחתה קלה של 68 ליטר בהשוואה לגרסת הבנזין, כתוצאה מאריזת חבילת הסוללות של 1.2kWh. כאשר המושבים האחוריים מקופלים, מרווח תא המטען נשאר הטוב ביותר בסגמנט עם 1,237 ליטר, בעוד שמרווח הברכיים מאחור נותר ללא שינוי, כ-553 מ”מ.

 

ניסאן JUKE Hybrid רמת גימור Acenta-Tech מחיר 147,990 ש״ח. 

 

ניסאן JUKE Hybrid רמת גימור Acenta-Tech TT מחיר 152,990 ש״ח. 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × three =