סדנאות רכב מעשיות לנשים 2023 – פרויקט ארצי של איגוד המוסכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סדנת רכב לנשים
סדנת רכב לנשים. איגוד המוסכים

 

איגוד המוסכים מקדם שוויון מגדרי בענף המוסכים/תיקוני רכב, עם פרויקט ארצי של סדנאות רכב מעשיות לנשים, בשם “שוברות מוסכמות”

 

 

איגוד המוסכים בישראל פועל בעשור האחרון ליצירת שוויון מגדרי בענף תיקוני הרכב. לצורך כך האיגוד מקיים, בין היתר, אירועים שונים, סדנאות וימי עיון במטרה להנגיש לנשים בכל הגילאים את עולם תחזוקת ותיקון הרכב, לייצר להן ביטחון ולהעניק להן כלים פרקטים להתמודדות עצמאית עם תקלות קטנות, לצמצם את פערי הידע מול בעלי המקצוע וכן להציע תעסוקה מגוונת במרכזי שירות ומוסכים ברחבי הארץ.

נשים שנשאלו בהזדמנויות שונות על הרגלי הטיפול ברכב הודו שיש להן רתיעה מלקחת את הרכב למוסך, כשהתבקשו לציין מה הסיבה להימנעות שלהם עולה כי הסיבה העיקרית כי הן אינן מבינות בנושאים טכניים ויש להן תחושה לא נוחה עם בביקור במוסך. נשים אמנם קונות יותר רכבים מגברים אך עדיין לא מרגישות בנוח עם הטיפול בהם.

 

סדנת רכב
איך להחליף גלגל ולהחליף שמן. סדנת רכב מעשית

 

לזהות צורך ולתת מענה

 

איגוד המוסכים זיהה את הרצון של נשים ללמוד ולשלוט בתחום הטיפול ברכב ופתח בפרויקט ייחודי של סדנאות מעשיות ופרקטיות לנשים. הפרויקט “שוברות מוסכמות”, מציע סדנאות מעשיות לתחזוקת הרכב, את הסדנאות יעבירו נשים מעולם הרכב, מכונאיות, בעלות מוסכים ומומחיות שונות בתחום.

בסדנה לומדות הנשים איך להחליף צמיג “מפונצ’ר”, לבדוק מפלסי שמן, מים ונוזלים אחרים, למלא אוויר בצמיגים, לקרוא ולהבין את נורות האזהרה והבקרה בלוח השעונים ועוד. בנוסף הנשים מקבלות הסבר מקיף על מערכות הרכב ובביקור הבא במוסך הן ידעו ויבינו על מה מדבר נציג המוסך. הסדנא מגבירה את הביטחון של המשתמשת ברכב וכן את המודעות לבטיחות בדרכים בכל הקשור לכלי הרכב. הסדנה הראשונה התקיימה בשבוע שעבר, בבית איגוד המוסכים בתל אביב.

הנהלת איגוד המוסכים הסמיכה את איילה מילר רולוב, בעלת מוסך בבאר שבע ויו”ר הפורום לקידום נשים באיגוד מוסכים להניע את המיזם החשוב הזה באופן תדיר. איגוד המוסכים יחל בסדרת סדנאות לנשים בפריסה ארצית ונשים העוסקות לפרנסתן בתחום תיקון הרכב, ידריכו את המשתתפות – עיונית ומעשית.

 

איילה רולוב: “כמובילת תחום הנשים באיגוד המוסכים מעל חמש שנים ,נוכחתי לדעת עד כמה  הצמא גדול בקרב נשים להפסיק להיות תלויות בגברים בכל מה שקשור ברכב, ועד כמה הן זקוקות לידע הבסיסי על מנת לחוש תחושת ביטחון, אני שמחה שיכולתי לתת להן את המענה הזה”.

נטלי וקסלר: “המשתתפות היו מופתעות לראות שאני מכונאית רכב, הן לא ראו מעולם אישה שעובדת במוסך. היו גם נשים שניגשו אלי בסוף ושאלו שאלות על העבודה שלי  ואפילו משתתפת אחת הגיעה אלי למוסך לקבל שירות ישירות ממני, בסופו של יום הכי חשוב לזכור אין דבר שגבר יכול לעשות שאישה לא יכולה ואפילו מעבר לכך, בכל התחומים ובטח בתחום הרכב”.

 

החלפת גלגל

 

הסדנה שהתקיימה ב -10.3 היא פיילוט שעתיד להתרחב ולהתקיים במהלך השנה בכל רחבי הארץ במטרה להפיץ את הידע ולהנגיש את המידע. הסדנה הבאה תתקיים בתאריך ה- 19.5 בבאר שבע

 

עוד כתבות בנושא נשים ומכוניות:

הסטריאוטיפ עדיין שולט: ראיון עם סיגל עוז מנכלית חברת גלגלים

מה נשים חושבות על יונדאי אלנטרה Hybrid החדשה? יצאנו לנהוג

חולות הגה 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − 13 =