סיכום שבוע: חדשות רכב מקומיות ובינלאומיות מהשבוע האחרון (20-25.2)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יאנדקס רכב אוטונומי
הרכב האוטונומי של יאנדקס, יסתובב בתל אביב במחצית השנה של השנייה

סיכום שבוע: חדשות רכב מקומיות ובינלאומיות מהשבוע האחרון (20-25.2) הקלטה של סיכום חדשות השבוע עולה מדי יום חמישי בקבוצת הוואטסאפ של מלכת הכביש

 

רכב אוטונומי בישראל

  1. ענקית הטכנולוגיה Yandex שמקדמת בין היתר פרויקט מצליח בתחום הרכב האוטונומי, ופועלת בארץ ב-2019, מברכת על האישור בקריאה שנייה ושלישית של וועדת הכלכלה, את תשתית החוק להקצאת כבישים ציבוריים לטובת שימוש וניסוי ברכבים אוטונומיים. כשהצפי לתחילת הניסוי הוא כבר במחצית השנייה של השנה הנוכחית.

    יַאנְדֶקס היא חברת תוכנה ומחשבים רוסית שבסיסה במוסקבה. מחברות התוכנה הגדולות במדינות ברית המועצות לשעבר, ואחד המוצרים הידועים של החברה הוא מנוע החיפוש הנחשב לרביעי בגודלו בעולם – הגוגל של הרוסיה.

    הישראלים מוזמנים לבחריין

  2. חדשות טובות לאוהבי הספורט המוטורי הבינלאומי, ופורמולה 1. שנה וחודש אחרי החתימה ההיסטורית על הסכמי אברהם, לנרמול היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לאמירויות, בחריין פותחת את שערי ה-BIC מסלול המרוצים הבינלאומי של בחריין (בחריין אינטרנשיונאל סירקיוט), בפני הישראלים ומזמינה אותם להצטרף ליציעים במרוץ הפורמולה 1 שיתקיים בין התאריכים ה-18-20 במרץ 2022

    כחלק מאירועי פורמולה 1 יתקיימו שתי הופעות מרכזיות, כל בעלי הכרטיסים לאירועי המרוצים בבחריין יוכלו להשתתף בהופעות המרכזיות ללא עלות נוספת. ניתן לרכוש כרטיסים לאירוע באופן מקוון באתר הרשמי של מרוצי פורמולה 1.

    פורד ראפטור
    פורד ריינג’ר ראפטור 2022
    פורד ראפטור החדש
    אצלנו בתחילת 2023. פורד ראפטור החדש

    פורד ראפטור החדש נחשף

  3. פורד העולמית חשפה אתמול בבוקר בשידור חי את הדור הבא של הפורד ריינג’ר ראפטור – הריינג’ר הפרוע מגיע עם מנוע אקובוסט V6, בנפח 3.0 ליטר, טווין טורבו, עם הספק של 392 כ”ס, ומומנט מירבי של 59 קג”מ. (מנוע הדיזל 2.0 ליטר יהיה זמין בשווקים בודדים החל משנת 2023). התיבה אוטומטית 10 הילוכים, ויש גם 7 מצבי נהיגה לבחירה, ומערכת פליטה אקטיבית מבוקרת אלקטרונית.

    נהגים בראפטור החדש יוכלו לבחור את צליל המנוע המועדף עליהם על ידי לחיצה על כפתור בגלגל ההגה, כולל בחירת מצב “שקט” על פני מצב ספורט/שטח רועש.

    פורד ראפטור 2022
    מנוע 3 ליטר אקובוסט עם הספק של 392 כ”ס. פורד ראפטור החדש

    פורד ראפטור החדש, על כל סדרת הגרסאות שלו צפוי להגיע לישראל בתחילת 2023

הסבת רכב לגז רק אצל אנשי מקצוע מורשים

  1. משרד האנרגיה השיק מערכת ייעודית בה ניתן לאתר את כל אנשי המקצוע המורשים שהוסמכו לעסוק בגפ”מ (גז פחממני מעובה). המערכת מאפשרת לצרכנים לאתר בקלות בעלי רישיון מוסמכים מטעם מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, ובכך להימנע מעבודה עם טכנאי גפ”מ פיראטיים או כאלה שרישיונם אינו בתוקף, וחשוב מכך – לשמור על הבטיחות ולמנוע פגיעה בנפש וברכוש.

    בישראל כ-1700 עוסקים מורשים בגפ”מ, כאשר במערכת הייעודית ניתן לאתר ולבדוק האם לעוסק הספציפי יש רישיון בתוקף, מהו סוג הרישיון שלו או באיזה רמה הוא מוסמך– וזאת, על ידי הזנת מספר הרישיון/תעודת הזהות/השם המלא של העוסק.

    הסדרת עמדות טעינה בבית משותף

  2. בתחילת השבוע, הצעת החוק להסדרת עמדות הטעינה לרכבים חשמליים עברה פה-אחד בוועדת השרים לחקיקה. מדובר בהצעת חוק להסדרת נושא עמדות הטעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים, במטרה שכל דייר יהיה רשאי להתקין עמדת טעינה ללא צורך בהסכמת יתר הדיירים, זאת כחלק מהכנת התשתית למעבר לתחבורה חשמלית בעתיד בישראל.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − three =