ספורט מוטורי: ליגת ספארקו המרוץ השלישי לעונת 2023 – סיכום

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מירוץ ספארקו
מירוץ מכוניות ליגת ספארקו אפריל 2023

 

תמונות: שחף אייזנשטיין

 

ליגת ספארקו – מרוץ שלישי לעונת 2023 – המרוץ השלישי של ליגת ספארקו התקיים במסלול בערד בו התחרו רכבי הפיג’ו 206 קאפ ומכוניות הרדיקל

 

המרוץ התקיים ביום שישי האחרון, ה-21 באפריל 2023. בניגוד לשני המרוצים הראשונים של העונה, שהתקיימו במסלול פצאל, המרוץ השלישי נערך במסלול מרוצים ערד. מסלול ערד נחשב למסלול טכני יחסית בשל הפניות ההדוקות ושינויי הגובה, שמוסיפים אתגר משמעותי הן לרכבי ה-206 קאפ והן למכוניות הרדיקל. ליגת ספארקו מופקת על ידי יובל מלמד מספארקו ישראל וזו העונה השלישית שלה.

 

פיג'ו 206 מירוץ
206 ספארקו קאפ

 

206 ספארקו קאפ

 

ספארקו 206 קאפ מורכבת ממכוניות פיג’ו 206XS שהוסבו למרוצים תחת תקנות בטיחות מחמירות ותקנון מדויק המפרט אילו שיפורים מותרים על מנת לייצר שוויון, ככל הניתן, בין המכוניות. המרוץ הוקדש לדרור רביץ, אביה של יובל רביץ שמתחרה בליגה, שנפטר החודש והותיר את המשפחה והחברים המומים וכואבים. יובל צבעה את רכב ה-206 קאפ שלה בצבעי שחור וצהוב, צבעים שאביה ביקש לפני שנפטר, וגם הצליחה לזכות במקום הראשון בקטגוריה בה היא התחרתה למרות החודש המטלטל אותו עברה.

המרוץ כלל שני מקצי חצאי גמר (10 הקפות בכל מקצה) ושני מקצי גמר (12 הקפות בכל מקצה), כאשר בכל אחד מהמקצים מזנקים פעם אחת לפי הסדר שנקבע בשלב הדירוג, ופעם אחת הפוך מסדר הזמנים שנקבע בשלב הדירוג. נציין כי כל הקטגוריות התחרו יחד על המסלול ולכן המקצים סיפקו עניין רב ושלל עקיפות בין 16 המתחרים שנרשמו למרוץ.

במהלך המקצה השני של המרוץ, אריק צרניאק, החליק ופגע ברכבו של אביעד ירמרקוב. למרות נזקי הפגיעה, שפגעו ביכולות הדינאמיות של הרכב, צרניאק לא ויתר והמשיך להתחרות. במקצה הרביעי, נרשמו מספר דרמות: זוהר שמשי, שהציג יכולות גבוהות במקצים הקודמים, נאלץ לפרוש מהמקצה עקב תקלה טכנית שגרמה לו להאט את קצב נסיעתו במהלך המקצה. גם ירון תייר סבל מתקלה טכנית שגרמה לעשן לעלות מתא המנוע של המכונית שלו. יחיעם לוגסי הסתבסב ונתקע על המסלול, מה שהוביל את המרשלים לשלוף דגל אדום להפסקת המקצה על מנת לשמור על בטחונם של המתחרים.  

 

מכונית מירוץ רדיקל
מכונית מרוץ רדיקל

 

תוצאות יום המרוץ בתום ארבעת המקצים:

 

קטגוריית רוקי:

 

מקום ראשון – אילן אהרון

מקום שני – שלומי אריאס

מקום שלישי – עידו אדרי

 

קטגוריית סילבר:

 

מקום ראשון – יובל רביץ

מקום שני – אביעד ירמרקוב

מקום שלישי אליעד דהן

 

 

קטגוריית פרו:

 

מקום ראשון – יעקב שימול

מקום שני – ויקטור קוחניצקי

מקום שלישי – זוהר שמשי

 

מירוץ מכוניות
ליגת ספארקו במסלול ערד

 

ליגת הרדיקל

 

ליגת הרדיקל מורכבת מרכבי מרוץ ייעודיים קלי משקל שמותקן בהם מנוע של אופנוע מסוג סוזוקי היאבוסה המספק כ-200 כוחות סוס.

במהלך המקצה הראשון, מומי לוי עלה להובלה אך הסתבסב והחליק מהמסלול. לוי חזר למסלול ללא נזק אך נאלץ לסיים את המקצה במקום הרביעי. במהלך שאר המרוץ, רכבי הרדיקל הציגו קרבות צמודים, שהובילו לתוצאות הבאות:

מקום ראשון – גיא אמודי

מקום שני – ערן אדלשטיין

מקום שלישי – מומי לוי

רכבי הספארקו 206 קאפ ישתתפו, יחד עם רכבים נוספים, במרוץ טיפוס גבעה (Hill Climb) שייערך בכביש העולה מהכינרת לפוריה ב-12 במאי 2023. מרוץ הליגה הבא ייערך ב-16 ביוני 2023 במסלול מוטור סיטי, שנחשב למסלול מהיר ומציג אתגר שונה למתחרים. ספארקו ישראל מודה לנותני החסות לליגה: DROVE ו-BLINDSPOT ומזמינה את הקהל הרחב להגיע למסלול ולצפות במרוץ או להכנס לערוץ היוטיוב של ספארקו ישראל על מנת לצפות במרוץ בשידור חי. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × one =