לקסוס מציגה רכב היסעים יוקרתי לקסוס LM – יגיע אלינו השנה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס 7 מקומות
המיניוואן של לקסוס   

 

המונית היוקרתית הבאה? בכורה עולמית ללקסוס LM החדש: רכב היסעים שישווק באירופה ובישראל עם הנעה היברידית בטעינה עצמית (LM 350h). ישווק עם גרסת 4 מושבים, הכוללת מסך HD רחב בגודל 48 אינץ’, מקרר ושליטה על סביבת תא הנוסעים כמו בסמארטפון, מערכת שמע סראונד 3D של מארק לוינסון ועוד

 

לקסוס מציגה בבכורה עולמית את דגם ה-LM, דגם דגל חדש מבית מותג רכבי היוקרה היפני המהווה “מוביל נוסעים מפואר”. באמצעות הדגם, שיושק באירופה מהסתיו הקרוב וצפוי להגיע גם לישראל במהלך הרבעון השלישי, לקסוס פונה לפלח שוק חדש עם רכב היסעים, מיני-וואן, יוקרתי. הדגם החדש תוכנן להיות מרחב של התרגעות ונוחות מוחלטת וישווק בגרסת ארבעה מושבים ובגרסת שבעה מושבים.

ה-LM תוכנן כמיני-וואן מרווח המעניק יוקרה אולטימטיבית של לימוזינה ומהווה את הדגם הרביעי בעיצוב ה-Next Chapter של לקסוס אחרי ה-NX החדש, ה-RX ורכב הפנאי החשמלי RZ שהושק לאחרונה בישראל. 

בפיתוח הדגם שמו דגש מרכזי על נוחותם ורווחתם של הנוסעים, באופן שמציב סטנדרטים חסרי תקדים של אירוח על פי עקרונות תפיסת האומוטנאשי המנחה את לקסוס בכל פעילותה. כל פרט תוכנן לגרום לנוסעים להרגיש בבית ושדואגים לכל צורכיהם, בין אם הם רוצים להירגע או לעבוד תוך כדי נסיעה. המושבים תוכננו לתמיכה ונוחות מושלמת; הטמפרטורה, איכות האוויר והתאורה בתא הנוסעים נשלטים בדייקנות, ויש גישה קלה ואינטואיטיבית לקישוריות ולבידור, ובכלל זה בדגמי 4 המושבים, מסך רחב HD בגודל 48 אינץ’ ומערכת סאונד3D בהתאמה אישית מבית היוצר של מארק לוינסון.

 

לקסוס LM מחיר
לקסוס LM
מיניוואן היברידי
מיני וואן היברידי יוקרתי

 

לקסוס LM יוצע כ-LM 350h עם מערכת הנעה היברידית בטעינה עצמית של לקסוס ומנוע בנפח 2.5 ליטר, בהתאם לחזון אותו הגדירה לקסוס למען עתיד ירוק ונקי יותר. הוכח כי המערכת, הנכללת גם בדגמי NX 350 החדש וה-RX 350h, מעניקה שקט, ביצועים מעודנים ויעילות גבוהה. ההספק המרבי הוא 250 כוח סוס DIN/ 180 קילווט עם מומנט מרבי של 239 ניוטון-מטר. היא מגיעה כסטנדרט עם הנעה לכל הגלגלים והנעה חשמלית E-Four לסרן האחורי, עם חלוקת מומנט חזקה יותר המעניקה לרכב יציבות בפניות ותורמת לנוחות במושב האחורי. המערכת יכולה לאזן בין חלוקת מומנט קדמי/אחורי בין 100:0 ל-20:80 להתנהגות כביש בטוחה במגוון תנאי נסיעה.

בכל הנוגע לחווית הנהיגה, הנהג נהנה מדיאלוג טבעי עם הרכב, נוחות, שליטה וביטחון של Lexus Driving Signature, הודות לקשיחות מרכב גבוהה ומרכז כובד נמוך שמעניקה פלטפורמת GA-K של לקסוס. בתוך הרכב, אמנות עבודת היד והטכנולוגיות המתקדמות נאמנות לחזון האומוטנאשי של המותג של “הפיכת היוקרתי לאישי”. סביבת הנהג ב-LM תוכננה בהתאם לגישת שימת הלב לפרטים המאפיינת את כלל דגמי ה- Next Chapter של לקסוס. הבקרים העיקריים, לוחות השעונים ומקורות המידע מסודרים על פי קונספט טזונה – מילה יפנית המתארת שליטה אינטואיטיבית של רוכב על סוס, כך שהנהג צריך לבצע תנועות ידיים או עיניים קטנות בלבד והוא יכול להתרכז בכביש. 

טכנולוגיות רבות עומדות לרשות הנהג ולהקל על הנהיגה לדוגמה, מראה דיגיטלית המציגה בזמן אמת את שדה הראייה מאחור ללא הפרעות. מוניטור תצוגה פנורמית עושה שימוש במצלמות סביב הרכב כדי לתת שדה ראייה של 360 מעלות של האזור הסמוך לרכב, ומבט ממעוף ציפור כדי לעזור לתמרן באזורים צרים. חווית הנהיגה מתקיימת בהרמוניה עם נוחות הנסיעה. קישחות המרכב והנסיעה של פלטפורמת GA-K, טכנולוגית הבלימה והמתלים מעניקים דינמיקה טובה תוך שמירה על נוחות הנסיעה. 

 

לקסוס LM מפרט
תא נהג אלגנטי. לקסוס LM

 

עיצוב חלל הפנים של ה-LM תוכנן למתן נוחות ומעוצב כמחלקה ראשונה בנוחות של סלון ביתי וכמו משרד נייד על פי כלל עקרונות האומוטנאשי, הכוללים את הפיכת האינטראקציה עם הטכנולוגיות בתוך תא הנוסעים לפשוטה. נוחות כפולה זו אינה קיימת ברכבים אחרים בשוק. לקסוס פיתחה את הקונספט באמצעות מחקר שערכה בקרב יצרני מטוסים ולקוחות אמידים, ממנו עלה כי הלקוחות רואים יוקרה בסטנדרט גבוה כאשר הסביבה שלהם גורמת להם להרגיש נינוחים לחלוטין, מבחינה פיזית ונפשית. תכונה זו מדורגת גבוה אף יותר מגישה לטכנולוגיות ופונקציות מתקדמות.

כך למשל שליטה באמצעות “כפתור אחד” היא כל מה שנדרש כדי לכוונן את מיזוג האוויר, התאורה והמושבים על פי העדפות המשתמש. האווירה, הגימורים והאבזור של תא הנוסעים ב-LM משקפים את הסטנדרטים של אומנות עבודת היד של הטאקומי של לקסוס, ההופכים אותו ללימוזינה של ממש. החלונות בדגם החדש תוכננו להיות גדולים ככל האפשר כדי תחושה נוחה גם בעת  צפייה במסכים וקריאה בדרכים. בנוסף לחלונות צד גדולים, יש חלונות קבועים בגג ושדה ראייה פתוח קדימה דרך השמשה. 

 

לקסוס LM ארבעה מושבים
גרסת 4 מושבים. לקסוס LM

 

למעוניינים בדגם ארבעת המושבים הוא פסגת היוקרה עם שני מושבים רב-תכליתיים אחוריים ובהם מחיצה בין אזור הקדמי לאחורי עם מסך טלוויזיה 48 אינץ’ רחב ולוח זכוכית שניתן לעמעם לפרטיות. מערכת שמע סראונד 3D מבית היוצר של מארק לוינסון כוללת 23 רמקולים, ואילו Lexus Climate Concierge מתוחכמת עושה שימוש בחיישנים תרמיים כדי לשלוט במדויק על החימום והאוורור ולהפנות אותם למקום הנכון. בדגם עם שבעת המושבים ניתנה עדיפות לשורה אמצעית של מושבי VIP עם מרחב ופונקציות נגישות, כאשר בשורה השלישית הנוספת הוצבו שלושה מושבים הניתנים לקיפול לטובת פינוי מקום נוסף למטען.

המושבים ב-LM המרופדים משני חומרים שונים, פותחו על מנת להתמודד עם אתגרי הנוחות של נסיעה במיני-ואן, הכוללים הרגשה של תנועה במהלך הנסיעה ברכב גבוה עם מרכז כובד גבוה. הם נועדו למנוע נדנוד של הראש, כך שלנוסעים יש קו ראייה יציב ולמנוע רעידות לא נעימות. המושבים משפרים את היציבה ומעניקים תמיכה טובה מהאגן עד החזה, תוך פיזור טוב יותר של הלחץ בפלג הגוף התחתון. משענות הראש העמוקות דמויות הכרית מעניקות תמיכות מראש ולא מהצוואר והדומי הרגליים הנפתחים ניתנים לכוונון ומעניקים תמיכה לרגליים. המושבים האחוריים ניתנים להטיה למצב שכיבה מלא. 

ה-LM הוא הדגם הראשון בעולם עם זיהוי קולי (באנגלית) המגיב ספציפית לפקודות מהנוסעים במושב האחורי. לנוסעים מאחור יש קונסולה עלית מתוחכמת הכוללת בקרי דלתות, מקום לאחסון פריטים קטנים וחיישנים לניטור הטמפרטורה. המיקום המרכזי עוזר למקסם את מרווח הראש. ניתן לבצע כוונון מהיר ואינטואיטיבי של תכונות ומאפיינים בתא הנוסעים על ידי שלט בסגנון סמארטפון. ניתן להשתמש בו כדי להפעיל את מערכת השמע, הגדרות בקרת האקלים, פונקציות המושב, התאורה בפנים הרכב וההצללה.

במבנה הרכב, ניתנה עדיפות עליונה ביצירת שקט מושלם המדמה הליכה באוויר הפתוח ביער שקט ובסביבה שמענגת את כל החושים. אמצעי האיטום מפני חדירת אוויר שופרו, והמרווחים בין הדלתות לבין חלקי המתכת צומצמו. נעשה שימוש בגלגלים ובצמיגים מפחיתי רעש כדי לצמצם את רעש הצמיגים במקור. בתא הנוסעים, בקרת רעשים אקטיבית משדרת גלי קול בפאזה הפוכה דרך רמקול שמע, וכך מפחיתה הצטברות רעש בתדר נמוך כאשר הרכב בנסיעה. ההפעלה נשלטת במדויק על ידי מיקרופון ייעודי לניטור רעש פנימי, הממוקם באזורים שונים על פי סידור תא הנוסעים האחורי. ב-LM ארבעה מושבים, נעשה שימוש במשענת ראש מעמעמת רעשים עם 5 שכבות, המקלה על ניהול שיחה. המחיצה משפרת משמעותית את ביצועי בידוד הרעש (40%+).

 

מיניוואן חדש
מיניוואן יוקרתי

 

ב-LM, לקסוס פיתחה את מערכת Lexus Climate Concierge והרחיבה את התכונות והפונקציונליות שלה מעבר למיזוג אוויר, והיא כוללת היבטים נוספים של סביבת תא הנוסעים. ניתן להשוות את השירותים ל”רב משרתים” אישי שדואג לתת מענה לדרישות המשתמשים. ניתן לבחור העדפות אישיות למיזוג האוויר, התאורה בתא הנוסעים האחורי, וילונות החלונות והטיית המושבים בנגיעה אחת, כאשר ההפעלה מותאמת לכל נוסע בנפרד. ב-LM ארבעה מושבים יש חיישנים תרמיים המשולבים במחיצה המרכזית. הם משתמשים בסריקת אינפרה אדום של הטמפרטורה של תא הנוסעים והנוסעים כדי לדעת איזו רמת חום או קור נדרשת, ובאיזה אזור, כדי לכוון את מקורות החימום והאוורור בהתאם. המושבים כוללים מחממי צוואר חדשים מובנים במשענות הראש במושב האחורי. לפתחים במחיצה המרכזית יש רפפות חשמליות המנתבות את זרם האוויר ספציפית לחימום ידיים או רגליים קרות.

השימוש בטכנולוגיית nanoe™-X המבוססת על טכנולוגיה שפותחה בפנסוניק, עוזר למערכת Climate Concierge לשמור על אוויר בריא ונקי בתא הנוסעים. המערכת מוסיפה חלקיקי מים מיקרוסקופיים לזרם האוויר כדי למנוע נגיפים, חיידקים ואלרגנים ומוסיפה לחות לעור ולשיער. דיוק המערכת מאפשר לכוונן את בקרי הטמפרטורה השונים לאיברי גוף שונים – ראש, חזה, ירכיים וכפות רגליים. ב-Climate Concierge ניתן לבחור בין 5 מצבים: Relax (רוגע), Dream (חלום),  Focus (פוקוס), Energise (אנרגיה) והגדרות מותאמות אישית My Original.

 

לקסוס LM מידות

 

העיצוב החיצוני אלגנטי, עם נוכחות, ועם פרופורציות המאפשרות קלות שימוש ותמרון. האורך הכולל 5,130 מ”מ, רוחב וגובה נדיבים של 1,890 מ”מ ו-1,945 מ”מ בהתאמה, ובסיס גלגלים של 3,000 מ”מ הם המפתח למרחב מקסימלי לנוסעים מאחור. בחזית, חלק הגריל התחתון יושב מתחת למפתח דק מתחת לשוליים של מכסה המנוע, מקשר בין הפנסים ויוצר את צורת גוף שעון החול של לקסוס. הקווים הזורמים של ה-LM מודגשים על ידי קורות קדמיות ואחוריות מושחרות, ואת התחושה הפתוחה מעניק חלונות גדולים מזכוכית העוטפים את הרכב. דלתות הזזה גדולות מעניקות גישה קלה. אפשרויות הגלגלים כוללות גלגלי סגסוגת יצוקה או מחושלת 17 או 19 אינץ’ המשקפים את היוקרה של ה- LM כולל שלושה גימורים “קוליים” מבריקים. 

ה-LM שנוסף להיצע הדגמים יעזור ללקסוס להציע מוצרים מגוונים יותר העונים על מגוון רחב יותר של צרכים וסגנונות חיים של לקוחות. לא מדובר בוואן ששינו את ייעודו – ה-LM הוא רכב היסעים ייעודי בכל מובן, העומד בפני עצמו.

 

מנכ”ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: “ה-LM הוא ביטוי מובהק לגישה של לקסוס שיוקרה לא מתמקדת רק בצד המוטורי של הרכב אלה גם בסביבת הנוסעים, במטרה להעניק להם חוויית נוחות של מחלקה ראשונה. גישה ייחודית זו באה לידי ביטוי גם במגוון השירותים שניתנים למועדון היוקרתי של לקוחות לקסוס, ביניהם שרותי מוקד קונסיירג’, אירועים מיוחדים, שירותי לימוזין לשדה התעופה ובחזרה והצעות ייחודיות  במסגרת שיתופי פעולה עם מותגי יוקרה נוספים. כל אלו מרחיבים את חוויית הבעלות על רכבי לקסוס לעולמות יוקרה גם שאינם קשורים לעולם הרכב תחת הסיסמה EXPERIENCE AMAZING  (התנסויות מדהימות)”. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six + 11 =