סקודה קאמיק 2023-24 מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר רמת-גימור סטייל – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקודה קאמיק 2024
סקודה קאמיק 2023-24

 

סקודה קאמיק הושקה בישראל בשנת 2020, ומאז, קטגוריית רכבי הפנאי רק המשיכה לצמוח. השינויים שעברו על שוק הרכב בשנים האחרונות מספקים לנו סיבה טובה למפגש מחודש, ארבע שנים אחרי. 

שנת 2023 המשיכה את מגמת התחזקות רכבי הפנאי, כאשר התצורה הנחשקת הזו היוותה מספר בלתי נתפס של 63% מסך המסירות באותה שנה. לא כולם מעוניינים ברכב פנאי חשמלי או ברכב פנאי גדול ונדיב ממדים, ורכבי הפנאי הקטנים מספקים לצרכנים הללו מענה, יחד עם יתרון נוסף: אפשרות להכנס לקטגוריה הנחשקת במחיר אטרקטיבי יחסית.  

רכבי הפנאי הקטנים הבולטים בשנת 2023 הם הקיה סטוניק (3,205 מסירות), סיאט ארונה (2,312 מסירות) פיג’ו 2008 (2,149 מסירות) סקודה קאמיק (2,024 מסירות) והמאזדה CX-3 (1,853 מסירות). כולם לוגמי בנזין.

 

סקודה קאמיק 2023
סקודה קאמיק סקירה

סקודה קאמיק חוות דעת

 

סקודה קאמיק הוא דוגמה מצוינת לרכב פנאי קטן, שהחל להיות משווק בישראל בתחילת שנת 2020 ומאז לא עבר שינויים משמעותיים. הקאמיק משווק בישראל בשתי גרסאות הנעה: 1.0 ל’ טורבו בנזין ו-1.5 ל’ טורבו בנזין המספקים 110 ו-150 כ”ס בהתאמה. לרשות הנוסעים שתי רמות גימור לבחירה: אמבישן וסטייל, כאשר גרסת הסטייל כוללת מספר תוספות וביניהן: מסך מגע גדול יותר (“10.25 לעומת “8), טעינה אלחוטית, מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה, תאורת אווירה וחישוקי “17 לעומת “16. 

מחירה של הקאמיק בישראל נע בין 137,990 שקלים ל-159,990 שקלים, בהתאם לגרסה ורמת הגימור. למבחן הדרכים קיבלנו את גרסת ה-1.5 ל’ טורבו-בנזין ברמת הגימור ‘סטייל’ שמחירה 159,990 שקלים, כאשר רכב המבחן הספציפי צוייד בגג פנוראמי בתוספת תשלום. 

 

סקודה קאמיק מחיר
החל מ-137,990 שקלים. סקודה קאמיק

 

עיצוב חיצוני

גם אחרי 4 שנים עיצוב הקאמיק נשאר רענן ונאמן לקו העיצובי הנוכחי של סקודה. השבכה הקדמית המוכרת מלפנים, צללית הצד והעיצוב מאחור, מקנים לקאמיק מראה פונקציונאלי ומאופק, וניתן לומר ש”בייבי קודיאק” היא הדרך הטובה ביותר לתאר את העיצוב החיצוני של הקאמיק. 

 

סקודה קאמיק תא נהג

 

תא נוסעים

בעת פתיחת הדלת, רגע לפני שנכנסנו לתא הנוסעים, שמנו לב לסימן ההיכר של סקודה (ושל רולס רויס): מטריה המוסלקת בדופן הדלת הקדמית. כניסה לתא הנוסעים מציגה מרווח פנימי נדיב יחסית לגודלו החיצוני, ואיכות חומרים טובה המשלבת שני צבעים המייצרים יחד עיצוב נאה. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטאלי ואינפורמטיבי המציע שלל אפשרויות תצוגה, ובמרכז הדשבורד מסך מגע בגודל “10.25. מערכת בקרת האקלים נשלטת באמצעות פקדים ייעודיים ואינטואיטיביים (שריד שימושי מהעבר), והיא מאפשרת שליטה נפרדת על שני אזורים נפרדים. זוג המושבים הקדמיים נוחים לישיבה והם אוחזים טוב את צידי הגוף. בין המושבים משענת יד הנעה קדימה ואחורה, ומתחתיה תא אחסון קטן. עוד לרשות הנהג והנוסע מוצעים זוג שקעי טעינה, משטח טעינה אלחוטי, שקע 12 וולט ותא אחסון קטן הממוקם משמאל להגה. 

 

סקודה קאמיק מידות
סקודה קאמיק מושב אחורי
פתחי אוורור
פתחי אוורור לאחור

 

המושב האחורי מציע מרווח ברכיים וראש נדיבים לקטגוריה, משענת יד בגב המושב, כיסים בגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג, שני שקעי טעינה, תאורה אישית לכל נוסע וזוג ווי תליה. נוסע שלישי יאלץ למצוא מקום לכפות רגליו אצל הנוסעים שלצידו עקב רצפה מוגבהת במרכז. תא המטען מציג פתח הטענה רחב, נפח הטענה נדיב של 363 ליטר, כיסים בשני צדדיו, ארבעה ווי תליה וארבע טבעות עיגון. מתחת לרצפתו גלגל חלופי צר, ובחלקו העליון רשת, המשמשת פתרון נוסף לאחסון וקיבוע של חפצים קטנים יחסית. סגירתו מתבצעת באמצעות ידית בולטת, שעוזרת לנמוכי קומה, וקיפול המושב האחורי יספק נפח אחסון של 1,358 ליטר.

 

על הכביש

לחיצת כפתור מתניעה את מנוע ה-1.5 ל’ טורבו-בנזין. המנוע הזה, שמשודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, מפיק 150 כ”ס בטווח שבין 5,000 ל-6,000 סל”ד ו-25.4 קג”מ בטווח שבין 1,500 ל-3,500 סל”ד. כבר שיבחנו בעבר את יחידות ההנעה של קבוצת פולקסווגן וגם הפעם, במיוחד כשהיא משנעת רכב במשקל קל יחסית של 1.2 טון, הביצועים לא אכזבו. הכח זמין כבר מסל”ד נמוך והעברות ההילוכים זריזות וחלקות, כאשר במידת הצורך, ניתן לשלוט תיבת ההילוכים בקלות באמצעות משוטי ההעברה שמאחורי גלגל ההגה.

גם על הנייר הביצועים טובים עם 8.3 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 215 קמ”ש. הקאמיק מציג נוחות נסיעה טובה יחסית בעיר והיא משתפרת ככל שהמהירות עולה. בכביש המהיר בידוד הרעשים טוב, והוא מאפשר לנהל שיחה נינוחה בתא הנוסעים. בכבישים המפותלים התנהגות הכביש צפויה והבטחון מאחורי ההגה גבוה, מה שמאפשר לשמור על קצב נסיעה מהיר במידה ואתם לא רוצים לאחר ליעד. צריכת הדלק הממוצעת במבחן הדרכים שלנו עמדה על כ-13 ק”מ לליטר. 

 

קרוסאובר זול

 

בטיחות: לסקודה קאמיק מספר מערכות בטיחות וביניהן: 9 כריות אוויר, מניעת סטייה מהנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית וחיישני חניה אחוריים. 

 

לסיכום

 

הקאמיק הוא רכב פנאי קטן המיועד לאנשים שמסתפקים ברכב פנאי קטן ואינם מעוניינים להיות תלויים בעמדות טעינה. לזכותו: מחיר כניסה נמוך יחסית, תא נוסעים נעים לשהייה המספק מרווח פנימי נדיב לקטגוריה ויחידת הנעה המספקת ביצועים טובים למדי בגרסת ה-1.5 ל’ טורבו-בנזין. 

 

טווח מחירים 137,990 שקלים ל-159,990 שקלים

 

סקודה קאמיק (1.5 ל’ טורבו) רמת אמבישן – מבחן דרכים

וידאו: סקודה קאמיק ‏| קיה אקסיד | ב.מ.וו סדרה 1 – סקירות יוטיוב חדשות

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 − 2 =