סקירה: לקסוס LBX קרוסאובר היברידי עירוני פרימיום – השקה בינלאומית  

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס LBX 2024
לקסוס LBX

 

הגענו לוולנסיה לפגוש ולנהוג בלקסוס LBX, קרוסאובר היברידי עירוני, פרימיום מבחוץ ומבפנים. הג’וקר החדש של מותג לקסוס 

 

באמצע תקופה מורכבת ומעורפלת בה כולנו נמצאים, תעשיית הרכב כמו גם אנחנו בעצמנו, מנסה להתאושש, לנקות מעליה את אבק המלחמה והתקופה. אחרי למעלה מחודשיים יצאה לדרך השקה בינלאומית ראשונה, או בין הראשונות, לספרד, לראות, להכיר ולנהוג במכונית הפנאי החדשה והעירונית של מותג הפרימיום היפני – לקסוס LBX.

הגענו לוולנסיה שבספרד לפגוש את החתיכה החסרה בפאזל של מותג לקסוס – לקסוס LBX. קרוסאובר עירוני קטן ויוקרתי עם מערכת הנעה היברידית, שצפוי ואמור להיות ג’וקר לא קטן בשוק באולמות התצוגה של מותג לקסוס.

סיפור ההשקה בסטוריז – LBX בוולנסיה

LEXUS LBX
זריקת צבע. LBX

 

הקטגוריה שלו מצומצמת מאד, עם שתי מתחרות בולטות מולה ראש בראש, שונות מאד ויקרות ממנה. אחת מהן מתומחרת גבוה מאוד – מיני קאנטרי מן והשנייה, אודי Q2. כאמור, ללקסוס LBX יחידת הנעה היברידית, הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, עם הספק כולל של 136 כ”ס, מומנט מירבי, שמורגש היטב מתחילת הלחיצה – 18.7 קג”מ, וההאצה מהמקום למאה קמ”ש אורכת כ-9.2 שניות. המערכת ההיברידית ברכב כוללת וסוללה מודרנית ו”חכמה”, שסופחת אליה אנרגיה בצורה מהירה ויעילה, ופורקת ומשחררת אותה מהר וטוב יותר, ובכך מאפשרת טווח נסיעה גדול יותר “על חשמל”, (זהו רכב היברידי, שיודע לנסוע גם על חשמל, וגם בעזרת מנוע הבנזין). על פי היצרן, ה-LBX יכול לנסוע למעלה מ-50% על חשמל בנסיעה עירונית.

 

@queenoftheroad.il לקסוס LBX מכונית פנאי עירונית יוקרתית והיברידית, הראשונה של המותג. בערב נדע מחירים… כנראה אזור ה185 אלף. מנוע 1.5 ליטר, 136 כ”ס, וסוללה מיוחדת. יוצאים לנהוג, מבחן ביום חמישי. #lexus #lexuslbx #lexuslbx2024 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

לקסוס LBX סקירה
קרוסאובר היברידי בשוק מלא חשמליות. לקסוס LBX

 

היברידית בין חשמליות

אם עברה לכם השאלה הזו בראש, מה היברידי? איך היברידי עכשיו, באמצע המהפכה החשמלית? נתוני מכירות כלי רכב היברידיים שנחשפים מידי חודש בארץ ובעולם, מעידים שיש מקום וצורך גדול לרכב היברידי בשוק, לאוכלוסיה שעדיין איננה מוכנה למעבר מלא לחשמל. במערכות היברידיות מתקדמות, נהג/נהגת שינהגו בצורה רגועה ושלווה, יוכלו לנסוע “על חשמל” לעיתים קרובות, לשניות ארוכות בכל פעם. בכל שיוט, גלישה, ונסיעה שלא דורשת כוח משמעותי מהרכב. למעשה, כל מי שלא לוחץ חזק את הדוושה, ולא חי בסרט פורמולה 1 ביום יום, יכול לקבל נתוני צריכת דלק מעודדים מאד, ובעיקר לא לחשוב או להתעסק בענייני טווח, תורים בתחנות דלק ומצב התחזוקה של עמדות טעינה ציבוריות.

היצרן מעיד על נתון צריכת דלק של 4.6 ליטר ב-100 ק”מ. אני קיבלתי נתון של 5.8 ליטר למאה ק”מ, במבחן דרכים מאומץ.

 

lexus lbx 2023
מנוע 1.5 ליטר עם סוללה חשמלית והספק כולל של 136 כ”ס

 

איך זה נראה ומרגיש

שמתי לב שקשה להעביר את היוקרה וניחוחות הפרימיום של הלקסוס LBX, דרך התמונות ואפילו הסרטונים. דגם ה- LBXהוא לקסוס מקצה לקצה, רק בגודל עירוני וקומפקטי. יש לו מראה מלוטש, אלגנטיות וניחוחות פרימיום מבחוץ ומבפנים. תא הנהג והנוסעים הוא “לקסוס” מאד. שפת העיצוב, החומרים ואיכות ההרכבה של המותג היפני המכובד, מורגשים. היו חייבים להתאים את שפת העיצוב היפנית, הרווחת ביתר הדגמים, למידות הקומפקטיות של מכונית הפנאי החדשה, מבלי לרדת באיכות, ברמה או בטכנולוגיה.

מבחינת העיצוב החיצוני היא הצליחה קצת לגבור על אחיה הגדולים, שכן היא קיבלה מנה כפולה של סטייל רעננות צבע וחיות. “עטיפה” יפה ומושכת לדגם שעתיד להיות בין החשובים בהיצע הדגמים של לקסוס. יש לה חזית עם עיצוב חדש, יחידת תאורה לד מעוצבת ליום, ומאחור יחידת תאורה אחת מרשימה מאד, הנמתחת מקצה לקצה. היא אסתטית מאד, עגולה במקצת, עם קווים זורמים ונאים מכל צד. מבחינת מידות, אורכה: 4.1 מ’, רוחבה: 1.8 מ’, גובהה: 1.56 ובסיס הגלגלים 2.58 מ’, מה שאומר ש-4 נפשות יקבלו מרווח פנים אופטימלי. מרווח הגחון קרוסאוברי ומוגבה מעט, 17 ס”מ. ותא המטען בנפח 402 ליטר.

 

lbx לקסוס

 

יוצאים לדרך

בחרנו מסלול קצר תחילה והתחלנו לצאת מהעיר, דרך כיכרות ענקיות מרובות נתיבים, עם נוף אירופאי קלאסי. יצא שהנסיעה ברובה הייתה רגועה מאוד וזורמת, עם תחושה מצויינת מהמנוע, דרך תיבת ההילוכים הרציפה של לקסוס שהתגלתה כמוצלחת ומאפשרת למנוע לתפקד טוב וללא מאמץ מיוחד. בידוד הרעשים ראוי והיה טוב יותר, כרכב פרימיום – רעשי כביש נכנסו במהירות 90 קמ”ש ואחריהם גם רעשי רוח. את רעשי המנוע כמעט ולא שמעתי, רק כשהחלטתי להתחיל ולאמץ ו”להזיז” את ה-LBX המתוקה ושובת הלב הזו מהמקום הנוח שלה. אז לחצתי, נהניתי מאד, ושמעתי מעט גם את מנוע הבנזין. בידוד רעשי המנוע מוצלח מאד.

ההיגוי ברכב מוצלח לדעתי, ונתן תחושה טובה בנהיגה, בכל שלב, מהירות או פנייה. מערכת הבלימה המתקדמת ברכב, נלקחה מדגם ה-LM היוקרתי והותאמה לדגם ה-LBX, בהצלחה מרובה.

 

מולטימדיה

APPLE CARPLAY
קישוריות לאפל קאר פליי

 

אבזור נוחות

מערכת המולטימדיה בדגם העירוני בגודל 9.8 אינץ’, הותאמה למידות הקומפקטיות של הרכב, והוטמעה במיקום מורכב יחסית, במרכז תא הנהג, מבלי לחשוף אותו לשמש ישירה, שתחמם את המסך יתר על המידה, או תפריע לנהג/ת לצפות בתצוגת כל המסך. בשל מידות הרכב, לא ראינו את מערכת המולטימדיה החדשה של המותג, שנכנסה לא מזמן לדגמי לקסוס החדשים, דוגמת nx וה-ux.

הממשק של המערכת מודרני, כולל קישוריות מלאה לנייד רק דרך אפל קארפליי… ואני ואפל לא חברים, אז החוויה הזו הייתה לי פחות נוחה או אינטואיטיבית. לא נגעתי בסמארטפון APPLE שחובר למערכת, ונתתי למערכת הניווט האירופאית/מקומית שלהם, והפחות מוצלחת מהווייז שלנו לעבוד והתרכזתי בניווט וביעד. בשל המידות הקטנות

*מי שרוצה להמנע מחיבור הטלפון למערכת בדרך ה”מורכבת” יותר, יכול פשוט להתחבר למערכת בעזרת הבלוטות’.

 

LBX
לקסוס LBX תא נהג
לקסוס מולטימדיה
לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ’

 

מול הנהג לוח מחוונים צבעוני, אינפורמטיבי בגודל 12.3 אינץ’, תחתיו מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים, ואפשרות גם לכיוון ותפעול ממסך המולטימדיה. ברמת האבזור האמצעית, כיוון המושב הוא ידני/מכני, והריפודים כהים, נעימים למגע, ונראים איכותיים. הריפוד ברכב הוא מעור אמיתי, אפשרות לצבע חום או שחור, ויש גם ריפודי זמש ועור טבעוני בהיר ברמות אלגנט ואלגנט פלוס. ברמת גימור אימושן הריפודים מ”עור טבעוני” בצבע שחור עם תפרים אדומים.

 

@queenoftheroad.il לקסוס LBX החל מ200,000 שקלים. 5 רמות גימור, עד 226 אלף שקלים. תחילת שיווק ינואר 2024, מכוניות ראשונות במרץ 2024. מבחן דרכים יעלה ביום רביעי באתר #מלכתהכביש #lexuslbx #lexuslbx2024 #lexus #לקסוס ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

אף מילה על היאריס קרוס…

נטען ונשמע ברחבי הרשת, ובועת עולם הרכב שה-LBX היא טויוטה יאריס קרוס ב”תחפושת יפה”. אני לא מסכימה עם זה בכלל. יש לא מעט מכוניות ודגמים שחולקים פלטפורמה, מקטגוריות שונות, ולא תמיד יש מקום להשוואה ביניהם. המידות של הרכב השונות, אורך, רוחב, גובה, יחידת הנעה, מתלים, בלמים, בידוד רעשים, אבזור נוחות ובטיחות, ויתר הטכנולוגיות העוטפות את הרכב, מולטימדיה, לוח מחוונים, ריפודים, איכות הרכבה וחומרים. אין ממשקים בין השתיים, ובעיני היאריס קרוס דגם מוצלח.

 

LBX מידות בסיס גלגלים
בסיס גלגלים 2.58 מ’, מרווח ראוי ל-4 נפשות

 

מערכות בטיחות בכל רמות האבזור כסטנדרט:

 

מערכת קדם-התנגשות (PCS), בקרת שיוט אדפטית במצב עמידה (DRCC), התרעת סטייה מנתיב (LDA), מערכת זיהוי עייפות נהג: צג הנהג הוא מצלמה המותקנת מעל ההגה ושומרת על בדיקה מתמדת של מצב הנהג. מערכת Proactive Driving Assist (PDA) כוללת סיוע בציפייה למכשולים, סיוע בהאטה וסיוע בהיגוי. סיוע בתמרורים (RSA) יכול לזהות ולהציג מגוון רחב יותר של תמרורי אזהרה ופקודות בכבישים מהירים. ניתן לחבר את מגביל המהירות של המכונית ל-RSA, התרעת תנועה חוצה מאחור וצג שטח מת, יחד עם מצלמת נסיעה לאחור ובלם תמיכה בחניה.

מבחני ריסוק רשמיים יתקיימו במהלך 2024

 

לקסוס מחירון
החל מ-200 אלף שקלים. LBX

 

רמות גימור ומחירים:

 

דגם ELEGANT – במחיר 199,990 ₪ כולל מע”מ

דגם ELEGANT plus – במחיר 209,990 ₪ כולל מע”מ

דגם EMOTION  – במחיר 214,990 ₪ כולל מע”מ

דגם RELAX  – במחיר 220,990 ₪ כולל מע”מ

דגם COOL  – במחיר 225,990 ₪ כולל מע”מ

 

קהל: צעירים וצעירות ממשפחות מבוססות, משפחות צעירות עם שני ילדים, מבוגרים ללא ילדים קטנים.

אחריות ל-10 שנים או עד 160 אלף ק”מ, חידוש האחריות מתרחש מדי שנה, אחרי תום האחריות המקורית של 3 שנים.

אפליקציה ייעודית ללקוחות, לשליטה בפונקציות ברכב, תיכנס בזמן הקרוב.

 

שיווק ומכירת הדגם החל

מכוניות ראשונות יגיעו בחודש מרץ.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 2 =