תחילת שיווק: לקסוס LBX קרוסאובר היברידי קטן פרימיום מ-200,000₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס LBX מחיר
לקסוס LBX

 


הקרוסאובר הקומפקטי היברידי החדש של היצרנית היפנית – לקסוס LBX הוא “כרטיס הכניסה למותג”. משווק כעת בארץ בחמש רמות גימור, עם אבזור בטיחות מלא כסטנדרט, מ-200 אלף ש”ח

 

 

LBX הדגם החדש של לקסוס, הוא הקומפקטי ביותר עד כה. זהו קרוסאובר היברידי, שנטען בנסיעה. מצויד כסטנדרט במגוון טכנולוגיות חדשניות ואפשרויות שדרוג. השימוש בשם בן שלוש אותיות – LBX – הוא משמעותי מבחינת היצרן. בעבר רק מכונית העל LFA קיבלה שם דגם בעל 3 אותיות. “הבחירה בשם LBX Lexus Breakthrough Crossover ממחישה את המחויבות והאמון של לקסוס בדגם החדש שלה. בדיוק כפי שה-LFA הראתה צד שונה למותג מבחינת גישה וביצועים, כך ה-LBX תאתגר את הסטטוס קוו”.


מערכת
 הנעה

 

  • הנעה קדמית
  • מנוע בנזין של לקסוס בנפח 1.5 ליטר, שלושה צילינדרים
  • הספק של 136 כ”ס ומומנט מרבי של 18.7 קג”מ
  • סוללה היברידית דו-קוטבית חדשה מציעה צפיפות הספק ותפוקות גבוהות יותר, ותומכת בהאצה ליניארית רספונסיבית

 

LEXUS LBX
5 רמות גימור, החל מ200 אלף שקלים ועד 226 אלף שקלים. לקסוס LBX

 

לקסוס היברידי
לקסוס LBX השקה דינאמית, וולנסיה ספרד

 


סוללה היברידית
 בטכנולוגיה דו-קוטבית חדשה

 

ה-LBX הוא הדגם השני של לקסוס (לאחר ה- RX) שמקבל מסוללה בטכנולוגיה היברידית חדשה דור 5 בעלת תפוקה גבוהה מסוג ניקל מטאל הידריד (NiMH). הטכנולוגיה הזו מאפשרת להשיג צפיפות הספק גבוהה יותר, הגורמת לביצועים זריזים, ומעניקה סוג של אספקת מומנט גבוה במהירויות נמוכות, שבדרך כלל מזוהה עם כלי רכב חשמליים. בכל בלימה, יש התחדשות כוח מהירה – רגנרציה. ל-LBX גם מערכת קירור שעוצבה כדי לסייע בהארכת חיי הסוללה וביצועיה. חבילת הסוללות כולה ממוקמת מתחת למושבים האחוריים, כדי לא לאבד מקום בתא הנוסעים או בתא המטען.

ההספק הכולל של המערכת החדישה הוא 136 כ”ס עם שיא מומנט של 18.6 קג”מ, תיבת הילוכים היברידית רציפה, תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-9.2 שניות לדגם ההנעה הקדמית, היחיד שיגיע לישראל. נתוני צריכת דלק של WLTP מצהירים על 4.5 ליטר ל – 100 ק”מ, לדגמי ELEGANT ו-EMOTION ו-4.6 ליטר ל-100 ק”מ בדגמי RELAX ו–COOL ופליטת CO2 מ-103 גרם לק”מ משולב.

 

@queenoftheroad.il לקסוס LBX מכונית פנאי עירונית יוקרתית והיברידית, הראשונה של המותג. בערב נדע מחירים… כנראה אזור ה185 אלף. מנוע 1.5 ליטר, 136 כ”ס, וסוללה מיוחדת. יוצאים לנהוג, מבחן ביום חמישי. #lexus #lexuslbx #lexuslbx2024 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש


מידות

אורכו של ה-LBX הוא 4,190 מ”מ, רוחבו 1,825 מ”מ וגובהו 1,545 מ”מ והוא בעל בסיס גלגלים של 2,580 מ”מ. רדיוס הפנייה הצר, 5.2 מ’, לטובת לתמרון עירוני. נפח תא מטען: 332/402 ליטר

 

לקסוס LBX מידות
לקסוס LBX תא נהג

 

תא נוסעים

 

לכל אורכו, תא הנוסעים מבטא את הגישה של לקסוס לאירוח האומוטנאשי כדי לגרום לנוסעים ב-LBX להרגיש בנוח, החל מתאורה ובקרת אקלים, דרך העיצוב והתאמת המושבים, מערכת המולטימדיה ומערכת שחרור הדלת האלקטרונית E-latch.

סביבת הנהג היא פרשנות לקונספט ה-Tazuna של לקסוס, שהוצג לראשונה ברכב השטח ה-NX, והוא ממקם סביב הנהג/ת פונקציות בקרה ומקורות מידע באופן נגיש וקרוב, מה שעוזר לנהג/ת לשמור על מיקוד במשימת הנהיגה, עם מינימום הסחות דעת.

לוח המחוונים חדש ודיגיטלי בגודל –  12.3 אינץ’ בהתאם לרמת הגימור (לא מגיע ברמת גימור elegant). הפריסה והבולטות של המונים והנתונים משתנים בהתאם למצב הנהיגה שנבחר וניתן להתאים אותם להעדפות אישיות.

האיכות בתא הנוסעים גם מורגשת בריפודים ובחיפויים. יש אפשרות לריפודי עור, וריפודים טבעוניים, עם שימוש בעור סינתטי ובחומרים איכותיים עבור כיסויי המושבים וההגה, ידית העברת ההילוכים וחיפויי הדלתות. ה-LBX כולל גם שיבוצים חדשים באפקט פחם Tsuyusami, שנוצרו באמצעות טכניקת פילם חדשה המשתמשת בשכבות מרובות “כדי להעניק מראה בעל מרקם גבוה עם תחושת עומק”.

עיצוב תאורת האווירה הפנימית מוסיף לאפקט אירוח ה-Omotenashi של לקסוס בו הנוסעים מתקבלים בברכה ומרגישים לגמרי בבית ברכב. תאורה עקיפה יוצרת אווירת פרימיום, למשל פתחי הרגליים, המטען האלחוטי וקופסת האחסון התחתונה של הקונסולה. יש 64 אפשרויות צבע שונות, ב-14 קבוצות בחמישה נושאים: ריפוי, הרגעה, עוררות, התמקדות והתרוממות רוח. ניתן לבחור אותם כך שיתאימו למצב הרוח של הנהג, לנסיעה או לשעה ביום

*64 בגוונים רלוונטיים לדגמי COOL ו-RELAX.


מולטימדיה, מידע ובידור

 

ב-LBX מערכת Lexus Link Connect העדכנית, המופעלת באמצעות מסך מגע בגודל 9.8 אינץ’ עם ציפוי אנטי-רפלקטיבי המבהיר את הקריאה בכל תנאי התאורה. יש זיהוי קולי דינמי מובנה, “Hey Lexus” המגיב לפקודות קוליות באנגלית הן מהנהג והן מהנוסע במושב הקדמי, ומזהה שפת שיחה. לדוגמה, אמירה פשוטה “היי לקסוס, קר לי” תגרום למערכת להעלות את טמפרטורת בקרת האקלים. הוא יכול גם לזהות אם הנהג או הנוסע לצידו מדברים ויכול לתפקד ללא צורך בכיבוי הפעלת השמע. קישוריות באמצעות Apple CarPlay אלחוטי או קישור קווי עבור Android Auto.

פונקציית My Setting של המערכת מאפשרת לעד שלושה משתמשים לרשום העדפות מותאמות אישית משלהם עבור מערכות המולטימדיה (אודיו, ניווט וכו’), הרכב (תנוחת נהיגה, תאורה פנימית, תצוגת לוח מחוונים וכו’) ומערכות הבטיחות והסיוע לנהג (זמן התרעה PCS, רגישות צג השטח המת וכו’). המכונית תזהה את המשתמש באופן אוטומטי על ידי התקן Bluetooth מחובר או זיהוי פנים (בדגמים המצוידים במצלמת צג הנהג).

מערכת השמע הסטנדרטית של ה-LBX כוללת שישה רמקולים, עם ארבעה רמקולים בינוניים בגודל 9 ס”מ בתוספת וופר בקוטר 18 ס”מ בכל אחת מדלתות הכניסה.

 

@queenoftheroad.il לקסוס LBX החל מ200,000 שקלים. 5 רמות גימור, עד 226 אלף שקלים. תחילת שיווק ינואר 2024, מכוניות ראשונות במרץ 2024. מבחן דרכים יעלה ביום רביעי באתר #מלכתהכביש #lexuslbx #lexuslbx2024 #lexus #לקסוס ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש



בקרת אקלים ומיזוג אוויר

 

תכנון יחידת המיזוג התמקד בחיסכון במשקל וגם בתפעול שקט, וחיסכון בדלק. ביצועי החימום והיעילות האנרגטית שופרו באמצעות עיצוב חדש של כניסת אוויר המגדיל את קצב האוויר הממוחזר. בנוסף, יש מערכת המשפרת ומנקה את איכות האוויר בתא הנוסעים, באמצעות nanoe-X, טכנולוגיה של Panasonic הפולטת חלקיקי מים ננואיים מיקרוסקופיים מפתחי האוורור אשר הוכחו כמסירות חיידקים, וירוסים וריחות לא נעימים, ומסייעת בשמירת הלחות בעור ובשיער.

 

LBX
הדגם הקטן ביותר של לקסוס

 


בידוד רעשים

 

בדגם לקסוס LBX הוטמעו אמצעים לשליטה בבידוד רעש ורטט, כולל תשומת לב לדלתות. צליל הסגירה שלהם כוונן כדי לשדר איכות מרגיעה, באמצעות יריעות שיכוך בתוך הפאנלים, כיסוי חורי שירות ושימוש באטם סביב חיפוי הדלת. חומר בעל שיכוך גבוה הממוקם על הגג משמש בהתמודדות עם העברת רעשי כביש בנוסף למשתיק קול רחב על הגג המסייע לשמור על שקט התא, ולמשל מפחית רעשי גשמים על הגג.

אטם המותקן סביב כל פתח מכסה המנוע, מפחית רעש הנגרם על ידי מערבולות זרימת אוויר. רעש המנוע מופחת הודות לתוספת של מוט איזון, בעוד המרכב התחתון כולל דבק באיכות שיכוך גבוהה ומרווחים מצומצמים בין החלקים. בדגמים ברמה גבוהה יותר, זכוכית אקוסטית משמשת הן לשמשה הקדמית והן לחלונות הצד הקדמיים, וקצף וחומרים סופגי רעש אחרים משמשים בנקודות אסטרטגיות סביב תא הנוסעים.


בקרת תנוחת בלימת רכב

 זהו הרכב הראשון מסוגו המשתמש במערכת בקרת תנוחת בלימה לרכב. מערכת זו מספקת איזון אוטומטי של כוח הבלימה הקדמי והאחורי לשמירה על יציבות הרכב, וגם לסינון רעידות כדי לסייע בשמירה על נסיעה נוחה במיוחד.

 


מערכות בטיחות 

 

מערכת הבטיחות לקסוס דור שלישי + מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות סיוע לנהג, מסופקות כסטנדרט ב- LBX. המערכות הללו כולל מערכות נוספות נועדו כדי לזהות סיכוני תאונות, להתריע בפני הנהג ולספק באופן אוטומטי בקרת היגוי, בלימה וכוח נהיגה במידת הצורך כדי לעזור למנוע או להפחית את התוצאות של התנגשות.

מערכת קדם-התנגשות (PCS) מספקת טווח גילוי מוגדל עם שילוב חדש של מכ”ם קדמי וחיישן מצלמה. ההיקף התפעולי שלה כולל את היכולת לזהות אופנועים וכלי רכב מתקרבים. סיוע הצומת שלה משופר גם כן, וכולל זיהוי של כלי רכב מתקרבים וחציית הולכי רגל בעת ביצוע פנייה בצומת.

המערכת נהנית גם מסיוע בהיגוי חירום המסייע לשמור על יציבות המכונית ובתוך נתיב התנועה שלה כאשר הנהג צריך להימנע ממכונית חונה, הולך רגל או מכשול אחר בצד הדרך. המערכת זמינה גם עם Active Support, הפועלת למניעת התנגשות על ידי בלימה והיגוי עדינים.

ה-PCS מספק גם דיכוי האצה במהירות נמוכה, ומזהה שימוש פתאומי ולא מכוון במצערת בעת נהיגה במהירות נמוכה. התראת התנועה הקדמית האופציונלית מזהירה את הנהג מפני כלי רכב מתקרבים משני הצדדים, ומסייעת לנהג בצמתים עם שדה ראייה מוגבל.

בקרת שיוט אדפטית במצב עמידה (DRCC) מספקת מגוון רחב של הגדרות מרחק בין כלי רכב, כך שהנהג יכול להתאים את הביצועים להעדפתו האישית.

הפונקציות כוללות הפחתת מהירות עקומה, הבטחת מהירות מתאימה לנסיעה חלקה בפניות, ומניעת עקיפה, המווסתת את מהירות המכונית כדי למנוע עקיפה של רכב איטי יותר בצד הלא נכון בכביש רב נתיבים. הנהג יכול גם לאפס בקלות את מהירות השיוט כדי לעמוד בשינויים במהירות המותרת שזוהתה על ידי מערכת הסיוע לתמרורים (RSA).

התרעת סטייה מנתיב (LDA) שופרה כדי לזהות חפצים נוספים, כולל ריהוט רחוב סמוך כגון עמודי חשמל, אבני שפה ומעקות בטיחות. הוא יכול גם לזהות מתי הנהג מנווט כדי להימנע מאדם או רכב חונה בנתיב התנועה של LBX.

המצלמה בעלת הביצועים הגבוהים המשמשת את Lane Tracing Assist (LTA) מסוגלת להבחין טוב יותר בסימוני כביש; כאשר הסימונים מוסתרים, למשל בתנועה כבדה, המערכת תעקוב אחר נתיב הרכב שלפניה. באפשרותה אף לזהות עצמים תלת-ממדיים ולהתאים את הביצועים בכדי לתת מרווח רוחבי מתאים מכלי רכב בנתיבים סמוכים או כאשר מתבצעות עבודות בכביש, ולפעול באופן שמרגיש טבעי לנהג.

ניתן להשתמש בסיוע לשינוי נתיב כאשר ה-LTA של המכונית מופעל. כאשר הנהג מאותת לבצע שינוי נתיב, המערכת בודקת בטיחות באמצעות הרדאר והמצלמה של PCS, מחשבת את מסלול המטרה ומספקת בקרת היגוי מתאימה. לאחר השלמת שינוי הנתיב, LTA חוזר למצב ההפעלה הרגיל שלו.

צג הנהג הוא מצלמה המותקנת מעל ההגה ושומרת על בדיקה מתמדת של מצב הנהג. המצלמה מזהה אם הנהג איבד ריכוז כתוצאה מעייפות או חולי ומפעילה התראות חזותיות וקוליות. המערכת מקושרת למערכות הבטיחות האקטיביות של הרכב, כך שאם הנהג לא מגיב, ניתן להביא את המכונית בצורה חלקה לעצירה מבוקרת עם אורות המפגע מופעלים (עצירת נהיגת חירום).

מערכת Proactive Driving Assist (PDA) כוללת סיוע בציפייה למכשולים, סיוע בהאטה וסיוע בהיגוי. המערכת פועלת במהירויות נמוכות יותר, למשל בעת נסיעה ברחבי העיר. המצלמה הקדמית סורקת את האזור שלפני המכונית כדי לבדוק סכנות כגון הולכי רגל העומדים לחצות או ללכת בצד הדרך, מכוניות חונות ורוכבי אופניים. במקרה של סכנת התנגשות, המערכת תספק בלימה והיגוי כדי למנוע את המכשול, תוך שמירה על המכונית בנתיב התנועה שלה.

סיוע בתמרורים (RSA) יכול לזהות ולהציג מגוון רחב יותר של תמרורי אזהרה ופקודות בכבישים מהירים. ניתן לחבר את מגביל המהירות של המכונית ל-RSA, להפחית את תפוקת מערכת ההינע ולהפעיל בלימה במידת הצורך כדי לשמור על המכונית בתוך המהירות המותרת החוקית לכביש נתון.

עזרה בעת ביצוע תמרונים מסופקת על ידי התרעת תנועה חוצה מאחור וצג שטח מת, יחד עם מצלמת נסיעה לאחור ובלם תמיכה בחניה. בלם תמיכת החניה מפעיל באופן אוטומטי את כוח ההינע ואת בקרת הבלימה אם קיים סיכון למגע עם אובייקט סטטי, כלי רכב המתקרבים מאחור או הולכי רגל, בעת נסיעה במהירות נמוכה.

 

מחיר:

החל מ-199,990 ₪ כולל מע”מ

 

רמות גימור ומחירים:

 

דגם ELEGANT – מחירו 199,990 ₪ כולל מע”מ

דגם ELEGANT plus – מחירו 209,990 ₪ כולל מע”מ

דגם EMOTION  – מחירו 214,990 ₪ כולל מע”מ

דגם RELAX  – מחירו  220,990 ₪ כולל מע”מ

דגם COOL  – מחירו 225,990 ₪ כולל מע”מ

 

דרור גורלניק, מנכ”ל לקסוס ישראל: ” אנחנו מאוד מתרגשים לקראת הגעתו של הקרוסאובר הקומפקטי החדש ה- LBX. אמנם מדובר בקרוסאובר קומפקטי ועם זאת הוא לגמרי יוקרתי, הוא חלק מהפורטפוליו של רכבי היוקרה של לקסוס שפונים למגוון צרכים ולקוחות. הוא פותח, עוצב ואובזר כמו כל רכבי לקסוס, תוך הקפדה על כל פרט ופרט, שימוש בחומרים הכי איכותיים עד רמת התפרים הקטנים, אבזור נדיב, שלל מערכות הבטיחות המגיעות כסטנדרט לדגם וכמובן המערכות הטכנולוגיות החדשניות המוטמעות בדגם המלהיב הזה. לא פחות חשוב לנו כמותג יוקרה, לתת לכל לקוחותינו את השירות האישי והבלתי מתפשר של לקסוס במסורת האירוח הייחודית של המותג”.

“אני מאמין כי ה- LBX ישנה לגמרי את שוק רכבי היוקרה בישראל מאחר והוא יעניין קהלים חדשים וצעירים שוחרי סטייל המעריכים איכות ויוקרה – ויאפשר להם להיכנס לשוק רכבי הפרימיום וליהנות מחוויית רכב עילית באריזה קומפקטית, מעוצבת ובעיקר מהנה! אנחנו כבר מרגישים את הביקושים והציפיה ל- LBX וצופים שהוא יהיה להיט מכירות”.

 

פתיחת מהלך ההזמנות המוקדמות (Presale) יהיה ב- 18 בדצמבר, באופן בלעדי ל-3 ימים רק ללקוחות שנרשמו מראש וביקשו להיות הראשונים שמקבלים פרטים. אותם לקוחות יוכלו להיות הראשונים שיבצעו הזמנה ויוכלו לעשות זאת אונליין באתר ייעודי lbx.lexus.co.il או באחד מאולמות התצוגה של לקסוס. המעוניינים יבחרו את רמת הגימור והצבע ויתבקשו לשלם מקדמה בסך 2000 ₪ שתוחזר במלואה במקרה של ביטול העסקה. ההזדמנות מאפשרת הזמנה של רכבים ממלאי הרכבים שיגיעו לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2024 והבטחה להיות מהראשונים בישראל עם הקרוסאובר היוקרתי הקומפקטי. 3 ימים לאחר מכן, ב-21.12.23, תיפתח האפשרות להזמנה מוקדמת גם לקהל הרחב.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 2 =