סקירה: רנו מגאן RS CUP במסלול המוטורסיטי – נהיגה ראשונה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקירה על רכב ההאצ’בק הספורטיבי רנו מגאן RS (מנוע 1.8 ל’ 280 כ”ס) החדש בהקפות התרשמות במסלול המירוצים מוטורסיטי – נהיגה ראשונה

 

סקירה: רנו מגאן RS CUP במסלול המוטורסיטי – נהיגה ראשונה. צילום: רונן טופלברג

 

בפעם האחרונה שהייתי במסלול המוטורסיטי, ליד שדה תימן, ב”ש, היה לפני שנה וחצי כמעט, ספטמבר 2018, עם הקיה סינגר GT, המהממת והזכורה ממש ממש לטובה. חלום. קפיצה לימינו. כבר לא סתיו, אנחנו עמוק עמוק בחורף, אבל זכינו למזג אוויר הכי טוב שיכולנו לקבל בעונה. רוח עדינה, שמש זורחת, ועשן לבן שנידף מדריפטים של מועדון מונסטר, ששורף מולנו צמיגים בדריפטים שלא מהעולם הזה.

 

רנו מגאן RS החדש. אלבום פרטי
עשן לבן

 

היום, כלת האירוע, או חתן, נכון יותר, הוא הרנו מגאן RS החדש. רכב ספורטיבי ואהוב, שמצליח “להחזיק” קבוצות ומועדוני רכב מסביב לעולם מאוחדים באהבתם והערצתם לרכב, גם ב-2020, כשהרכב החשמלי נושף בעורפנו ומאיים להשתלט על העולם.

לרנו מגאן אר.אס החדש, מנוע 1.8 ליטר טורבו בנזין, עם הספק של 280 כ”ס ומומנט של 39.8 קג”מ מ-2,400 סל”ד. התיבה, שעובדת מצוין בשילוב עם המנוע המגרגר, תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים EDC, בעלת 6 הילוכים (חכו רגע, לפני שאתם מתבאסים על הנתון הזה). ההאצה ברכב החסון והמעוצב הזה – 5.8 שניות מ-0 ל-100, עם מהירות מרבית של 250 קמ”ש.

לרנו מגאן RS בדור השלישי יש שלדת CUP ייחודית עם היגוי לארבעת הגלגלים 4Control, בנוסף לדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מסוג Torsen, ומערכת בלימה ספורטיבית של Brembo. ולקינוח חישוקי 19″ עסיסיים של Jerez. מבפנים? ישנם פסי כרום בגימור ספורטיבי יוקרתי, ריפודי עור אלקנטרה ותגי RS מפוזרים ברחבי הרכב. 

תודו שזה נשמע כמו מכונה ראויה למסלול.

 

מערכת בלימה ספורטיבית של Brembo, וחישוקי 19′
רנו ספורט

 

יצרניות הרכב ברובן עוזבות את הקצוות לטובת אוכלוסיית יעד גדולה יותר למכוניות שלהן. מכוניות ידניות, מרעישות, קשות, עם איטום רעשים של טרקטור, יימכר אולי ביחידות במדינה כמו שלנו. הדרך היחידה למרכז, היא לרכך, לעגל, לשפר נוחות ספיגה, ולאטום רעשים לא רצויים. כך בדיוק הרנו מגאן אר אס החדשה יכולה להיות המכונית שלכם ליום יום, גם אם היא עדיין חיה רעה, ומתכון בדוק לדוחות, לעצירות חוזרות ונושנות של משטרת התנועה, וקרוב לוודאי שהשלילה תגיע בהמשך.

המגאן RS מעט יותר רכה, ונוחה, ותומכת לכם בגוף, וההגה בה מצוין. הכל בשביל שהיא לא תעייף אתכם בנסיעה. היא עגולה יותר באופי שלה, כרכב, אבל לא תשעמם אתכם לרגע, ותספק לכם אדרנלין טהור ומזוקק וגרגורי מנוע משובחים בכל לחיצה על דוושת הגז. אין ברכב מתלים אדפטיביים, אבל אלה שיש משככים מספיק את הדרך. ויש גם מערכות בטיחות מתקדמות, 2020 בכל זאת, ואם אתם כבר הורים (גם לכם מגיע ליהנות), יש 3 מקומות ישיבה מאחור (לנוסע האמצעי מאחור, סליחה מראש…מקווים שיש לך רגליים קטנות). למגאן RS החדשה יש חומרים נעימים לעין ולמגע בתא הנהג והנוסעים, וגם מערכת מולטימדיה, הכוללת את מערכת RS MONITOR – מערכת טלמטריה להצגת נתוני נהיגה: מצב מצערת, זווית פניה, מאפייני מנוע וגיר, שלא היה לי שנייה לחקור ולבדוק.

 

מתחרה ראויה. יונדאי i30N

 

מילה על המתחרות? בגלל שאין לנו בארץ כמעט כאלה, שווה להתעכב על העניין, בארץ המתחרים  של המגאן RS הם בעיקר הונדה טייפ R, יונדאי i30N, ופולקסווגן גולף R שכבר לא איתנו מ-2017. בשניים הראשונים נהגתי, בגולף R בעל הצלילים המשכרים – לא יצא. ואיכשהו, מהיכרותי עם מכוניות הספורט של הקונצרן, כמו גם הפולקסווגן גולף GTI המרוסנת יחסית (מנוע 2.0 ליטר –רק 245 כ”ס GTI Performance) אני מנחשת, ללא חשש, שהגולף R על אף הספק פסיכי של כוח, רכב נוח יותר ממתחריו, וקרוב לוודאי, הכי מתאים לנסיעה ביום יום. גם “בזכות” הלוק שלו, למי שלא חד הבחנה או חי את עולם הרכב, הלוק הזה “יכול לעבור בשקט” מול העיניים. כשרק הסמלים מסגירים במה מדובר. את ההונדה מאידך, קולטים מקילומטרים, וגם את הרנו קשה לפספס. בעיקר בצהוב.

מתחרה נוספת, קוריאנית למרבה הפלא, היא היונדאי I30N שהצליחה להפתיע הרבה עיתונאי רכב וחובבי רכב – מכונית פשוט טובה, והיונדאי I30 נתנה לנו מושג עוד טרם ה-N הגיעה, שזו צפויה להיות מכונית מפתיעה לטובה. אין לי חוויות של נהיגת מסלול מהיונדאי i30N ולכן, ההשוואה במקרה הזה לא הוגנת. עם היונדאי i30N הייתי בקושי שעתיים, וגם הן כללו בן אדם נוסף שהיה לידי, ובכבישים, מרוחקים ודיי נטושים, אבל עדיין ציבוריים. מה אפשר להוציא מהתנאים הללו, לא הרבה. היונדאי N נותר לדעתי רכב ספורטיבי מצוין, ידני, אבל נוח לתפעול, עם יתרון המאפיינים המשפחתיים הפרקטיים שבו, והמחיר, באמצע (249,900 ש”ח), בין הרנו “הזולה יותר” (234,990 ש”ח), להונדה היקרה יותר, וגם מחוספסת, ידנית, קשיחה וחזקה יותר (269,900 ש”ח).

 

פונה לקהל רחב יותר, לא מעט בזכות התיבה האוטומטית. רנו מגאן RS. צילום: רונן טופלברג

 

חזרה למוטורסיטי עם הרנו מגאן RS CUP. האדרנלין, המהירות, תנאי הדרך שמאפשרים ללחוץ כמו שלא לחצתי עם המתחרות, הם פשוט אופטימליים. ולא רק זה, בהקפה הרביעי וחמישית ישב לידי, לורן הורגון, נהג מירוצים מאד מכובד מטעם רנו ספורט העולמית, שיושבים במרכז הפיתוח של רנו בצרפת. נהג ששבר את שיא זמני ההקפה של כולם ושל עצמו במסלול הנורבורגרינג הגרמני, עם הרנו מגאן ספורט. הורגון יושב לידי, מסביר על מכלולי הרכב, ומחזיק חזק את ידית האחיזה של הנוסע מימין (אם מפחד או אם מנוחות, זאת לא נדע). אז, החוויה היא חוויה אחרת, התחושות, הצלילים, הם אחרים. מכוניות כאלה צריך לקחת למוטורסיטי, אחרת זה פשוט בזבוז.

 

בולטת מקילומטרים. רנו מגאן אר.אס. צילום: רונן טופלברג

 

תשאלו אותי אם הסתכלתי על המולטימדיה? נקשתי על החומרים בסביבת הנהג… בדקתי צריכת דלק… אני אשקר אם אגיד שכן. במקרה הזה, של זמן קצוב, הקפות קצובות, וילד שמחכה בגן באזור השרון, עשיתי את המקסימום.  

מאיפה ה-CUP הצטרף לשם הדגם? בין אופציות מצבי הנהיגה, המנוע, כיוון השלדה, מגאן ספורט יש שלדת רנו cup, לטובת מי שמגיע למסלולי נהיגה עם הרכב או שמעוניין “להשחיז” כביש מבודד. רצוי מסלול כמובן. מלבד אופציית ה-CUP, יש אפשרות למצבי נהיגה ספורטיביים פחות ונוחים יותר. פרקטיות ליום יום? ציינתי לפני, יש תיבת הילוכים אוטומטית, ולפני שאתם מתבאסים, דעו, היא עובדת ממש טוב, ואם אתם רוצים להרגיש שאתם נוהגים את הרכב, פשוט העבירו אותה לשליטה ידנית, העברת הילוכים ידנית, והשתמשו בפדלים מאחורי ההגה – שליטה ידנית במסלול, העברה אוטומטית בדרך לעבודה.

 

לורן הורגון, נהג מסלול רנו ספורט. אלבום פרטי
תודה לאל על מסלול המוטורסיטי

 

רגע, יש מערכות בטיחות גם

רנו מגאן R.S ספורט החדשה תוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות ביותר, הכוללות: מערכת בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, וזיהוי שטח מת.

לפני שמספידים את רכבי הספורט בכל העולם, צריך לזכור שאנשים לא איבדו את חדוות הנהיגה עדיין. כאן בארץ, אחרי שנים רבות שלא היה זכר לספורט מוטורי, צצו להם מסלולים כמו פטריות אחרי הגשם. יש לנו את ערד, את פצאל, ותודה לאל את המוטור סיטי, שם אפשר להרגיש לרגע, שאנחנו לא ממש משתרכים מאחורי העולם. שיש איפה לנהוג עם מכוניות ספורט. והרנו מגאן RS החדשה נוצרה בדיוק בשביל זה.

אם יש לכם כסף לרכב משפחתי סופר ספורטיבי, ניצבת מולכם מכונית, הוט האצ’, שהיא סוג של דיילי חלומית. מכונית סופר סקסית, סופר ספורטיבית ליום יום. אם יש לכם אפשרות לשקול את ה-RS כרכב שני, עוד יותר טוב. זו תהיה הנסיכה הצהובה שזוכה למקלחות, מסאז’ רקמות עמוק ודיטיילינג שנתי ללא סיבה מיוחדת, ויוצאת מהחניון המקורה או הכיסוי הכבד לימי מסלול או טיולי מועדון.

 

רנו מגאן RS, רכב ליום יום?
חזק, פרקטי ונוח. רנו מגאן אר אס. צילום: רונן טופלברג

 

עשיתי 6 הקפות עם הרכב, וזה, תסכימו איתי – לא מספיק. לא מספיק כדי לעכל, לא מספיק כדי להתאהב, לא מספיק כדי להבין אם היא לוקחת את המתחרות בהליכה. אבל זה כן מספיק כדי לכתוב לכם שרנו עושה מכוניות ספורט מצוינות. ושהדור השלישי של הרנו מגאן RS חזר טוב יותר, פרקטי יותר, ונוח מאד, (ולא מעט בזכות התיבה האוטומטית), שמדבר לקהל רחב יותר.

 

החל מ- 234,990 ₪

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 4 =