עכשיו באים? סקודה סופרב PHEV פלאג אין – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקודה סופרב L&K
סקודה סופרב L&K פלאג אין הייבריד מבחן דרכים

 

 

באיחור לא קטן, מגיעה לארץ סקודה סופרב בגרסת פלאג אין, ואם תשאלו אותי, משלמת על כך מחיר בעדכניות וברכיבים. האם יש לה אפשרות להצליח בעולם של רכבי פנאי, על אחת כמה וכמה חשמליים?



סקודה סופרב, רכב המנהלים-יוקרה שכבש את כנסת ישראל, בכירי המנהלים, וכמובן גם את משטרת ישראל, מגיעה בגרסת פלאג אין, שזה אומר, לא 100% חשמלי, כי אם שילוב של מנוע בנזין, מנוע חשמלי וסוללה, שמבטיחה טווח של 59 ק”מ על פי תקן ה-WLTP. לסקודה סופרב יש הכל – את המראה, המוניטין והיוקרה, ובגרסת הגימור הנבחנת ה-L&K, לורין את קלמנט, יש בה הכל פלוס פלוס. רכב המבחן הגיע בצבע לבן “משטרתי” משהו. זה לא רק אני, כל סקודה סופרב לבנה תחשד כניידת בכביש.

מבחוץ, סקודה סופרב פלאג אין נראית סופרב רגילה לחלוטין, “עוד סופרב” שכבר ראינו. חדי העין ישימו לב לגריל האטום, דמוי גריל פתוח, בזכות פסי הכרום האנכיים, שמחביא פתח טעינה חשמלי. אין פה לא חישוקי צמיגים שמסגירים שמדובר בגרסה “ירוקה”, ולא כיתוב זועק, רק צמד אותיות קטן, IV  מאחור.

לעשות מבחן דרכים לרכב בסגמנט משפחתי-מנהלים ולא 100% חשמלי, בשלהי 2022… שמגיעה גם באיחור של 3 שנים מאז שהושקה בעולם. הרשו נא לי להעלות תהייה מרכזית ראשונה, עוד לפני שנסעתי קילומטר אחד עם הרכב. עד כמה הוא נדרש? האם הוא יתאים למי שאינו מתחבר לרכבי פנאי גבוהים או חשמליים, כלומר נתח לא גדול בכלל של נהגים בארץ ישראל. תוסיפו לכך שסקודה הביאו דגמים 100% חשמליים, כמו האניאק ותקבלו תהייה רחבה יותר. עד כמה רכב, מוצלח ומרשים ככל שיהיה, עם רקורד וסחירות מעולה, יצליח פה ועכשיו, בגרסת השעטנז הזאת?.

אם יש סיבה לקנות את הסופרב פלאג אין, זו הטבת המס שננגסה כמעט לחלוטין מכלי הרכב ההיברידיים, אבל נשארה בגרסת הפלאג אין, בינתיים לפחות, מה שמאפשר תמחור מעט שפוי יותר, עם מפרט מכובד.

 

סקודה סופרב פלאג אין
יש בה הכל מהכל. סקודה סופרב
סקודה סופרב 2023
סקודה סופרב 2022

 

אמרנו מפרט? 

 

פתיחת דלת הסופרב בגרסת L&K חושפת חלל יוקרתי מאד. אפשר להבין מדוע שרים ומנכ”לים אוהבים אותה כבר לא מעט שנים. מלבד ריפודי מושבים ודיפוני דלתות בעור חום, עם תפעול חשמלי וזיכרון מושבים, יש פה גם מערכת מולטימדיה של קנטון בעלת 11(!) רמקולים, מצלמות היקפיות, מערכת מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית ל-Apple Car ו-Android Auto, ועוד שלל פינוקים, שנותנים את התחושה שאתה יושב ברכב שעולה פי שלוש. לסופרב מרווח פנים ונוחות, מלפנים, ובעיקר מאחור שמעניקים מלבד נוחות, גם שקט, בעיקר מהמתבגרים, שסוף סוף לא מתלוננים שצפוף ו”והברך שלו נגעה בשלי”. תא המטען, למרות שצומצם בכ-100 ל’ לעומת גרסת הבנזין המלאה, נותר ענק, בשל שילוב מיכל הדלק, ומיקום הסוללה שמתחת למושב האחורי.

 

סקודה סופרב 2020
אותה סופרב שהכרתי
סקודה סופרב מחירון
סופרב L&K
סקודה סופרב 2022 מחיר
סקודה סופרב פתחי אוורור למאחור
סקודה סופרב יד 2
סקודה סופרב תא נוסעים

 

אם למעט הגריל האטום, כלום לא השתנה בסופרב, מאז עברה מתיחת פנים, לפני כמעט 3 שנים, בפנים פגשתי חלקים, שכמו שרשמתי במבחני עבר, היינו שמחים שסקודה העולמית תפטר מהם, אפילו “במכירת גראז’ בחצר”. כמו בורר האורות העגול, שלמיטב זכרוני הופיע בקונצרן-האב פולקסווגן, אי שם באמצע שנות ה-90′. כנ”ל בורר בקרת השיוט, שנמצא בידית מאחורי ההגה, לא נגיש ולא אינטואיטיבי בעליל. אולי הם לא ישמעו עליהם תלונות מכיוון השרים. מציע שירימו טלפון לנהגים שלהם. כן, לנהגים שלהם יותר יש מה להגיד. יש פה עוד פריט ארכיוני, ידית הילוכים. מרבית היצרנים עברו ללחצנים, חוגות, מתג מרכזי. אלו דברים שלא היינו מצפים עדיין למצוא, בטח לא ברכב פלאג אין, חדשני לכאורה.

 

סקודה סופרב חשמלי
פלאג אין הייבריד עם טווח של עד 50 ק”מ על חשמל

 

בחזית, מנוע 1.4 ליטר. כן, זו אינה טעות, מאחר ודגם הפלאג אין כאמור הוצג לפני כ-3 שנים, ורק עכשיו הוא מגיע לישראל. הוא מגיע עם מנוע מסדרת המנועים הקודמת, ולא מנוע 1.5 מהסדרה החדשה. אין ספק שהיא מורכבת מחיבור מעניין של רכיבים של הקונצרן, ממש סופרב אאוטלט עודפים. הסוללה, 13kwh נטענת בחיבור AC בלבד, עם טעינה מלאה שאורכת כ-3.5 שעות

יש פה מספר מצבי נהיגה המאפשרים נסיעה ב”מצב חשמלי” בלבד, עם אפשרות לקבוע את רמת האנרגיה הנצרכת מהסוללה לשימוש בעומס תנועה. כמובן בשילוב רמות רגנרציה בזמן טעינה המאפשר טעינה של הסוללה בעת נסיעה בעזרת מנוע בנזין. אם לפני 3 שנים זה היה חדשני ומהפכני, במצב השוק היום, זה לא משהו שלא פגשנו עד כה, אבל טוב שסקודה נזכרו להביא אותה לארץ הקודש.

 

סקודה סופרב טעינה
3.5 שעות טעינה מלאה

 

הפרש לחצים

 

הסופרב כאמור מגיע עם מנוע 1.4 ל’ עם הספק של 156 כ”ס, או 218 כ”ס, ומומנט 40.8 קג”מ, משולב, עם שילוב מנוע בנזין, מנוע חשמלי וסוללה. יחידת ההנעה משודכת לתיבת הילוכים  DSG 6 הילוכים ולא 7 הילוכים. עוד רכיב שסקודה מצאו במחסן עודפי חלקים מאחור.

הישיבה בסקודה סופרב נוחה מאוד, המושבים גדולים ואוחזים, ושדה הראייה רחב ביחס לסגמנט. לחיצה על כפתור ההנעה והסופרב נעורה לחיים בשקט המאפיין רכב חשמלי. אני מאפס את מד הקילומטרז’ ויוצא לדרך, כאשר תחילת הנסיעה היא על חשמל בלבד. הנסיעה שקטה ונעימה, ותוספת הסוללה לא מורגשת.למעשה, המנוע “הישן” משודך בצורה מופלאה לטכנולוגיה “החדשה” של החשמל, והתאוצה בלחיצה על דוושת הגז (מה לעשות יש פה גם מנוע בנזין) גורמת לה לזנק מהמקום כמו “החץ המכונף” שבסמל היצרן.

למרות ניסיון מצידי לנהיגה רגועה ושקולה, עם בלימה רגרנטיבית, הסוללה מספיקה ל-46 ק”מ בלבד, ולא ל-59 קילומטרים כפי שהיצרן מצהיר. גם זמן הטעינה הראה 15 דקות יותר מזמן היצרן המוצהר. אבל גם כשהסוללה נגמרת, הסופרב נשארת חדה כתער, ומספקת נהיגה חווייתית יותר מהמוכר בגרסת הבנזין בלבד. הכח זמין כבר ב-1500 סל”ד, ולא משנה מתי לחצתי על הדוושה, גם כשחשבתי שהיא לא תתן יותר ללחוץ, הסופרב נתנה ונתנה. ואוי כמה שזה כיף.

 

סקודה סופרב מחירון
יציבה, ספורטיבית ומהנה לנהיגה. סופרב

 

הסקודה סופרב התנהגה מעט שונה ממה שזכרתי, היא הרגישה נטועה יותר, יתכן בשל תוספת המשקל, מיקום הסוללה, וגם המתלים האדפטיביים, עשו את העבודה נאמנה, אם בעיקול חד במהירות ואם בעליה על פס האטה, מה שגרם לי למעט איבוד זהות – יש פה חוויית נהיגה ספורטיבית במכונית פלאג אין? הבלימה חדה ותוספת הרגנרטיביות בבלימה באופן מוזר עוזרת ונותנת בלימה מדוייקת וחדה יותר. יחד עם זאת, לא ראיתי שום תוספת טווח לסוללה בזכותה. למרות מנוע וגיר “מיושנים”, הסופרב עשתה את עבודה נאמנה, ולי רק נותר לתהות איך הייתה מתנהגת עם מנוע וגיר מעודכנים יותר.

הסופרב נשארה קצינת בטיחות מצטיינת, עם שלל מערכות בטיחות שעבדו מצוין החל מבקרת השיוט האדפטיבית שעובדת מ-0 קמ”ש ולמעשה כוללת מנגנון זחילה בפקקים, אך התקשתה לזהות אופנועים, דרך זיהוי כלי רכב ב”שטח מת”. עוד בבטיחות, התראה ותיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית בעת חירום, 9 כריות אוויר ועוד, המעמידות אותה על ציון בטיחות ישראלי 7 מתוך 8 מירביים.

צריכת הדלק בנהיגה רגועה לאחר שהסוללה נגמרה עמדה על 14.5 ק”מ/ל’ בעוד שנהיגה עם לא מעט לחיצות עמדה על 10.5 ק”מ/ל’. אבל! מי שנוסע עד 45 ק”מ ביום, יוכל לנסוע בעזרת הסוללה בלבד, לטעון בבית בערב ולחסוך לא מעט דלק. אם תהיה לו עמדת טעינה בעבודה יוכל לנסוע טווח חשמלי יומי כפול ולשכוח מהמראה של תחנת הדלק לזמן רב.

סקודה סופרב PHEV
סקודה סופרב פלאג אין הייבריד

 


סיכום


טעינת הרכב בעמדה ציבורית היא זמן מצוין לעשות סיכום וחישוב. אין ספק שהסקודה סופרב, רכב מדהים עם תגובות מצויינות. אין ספק שברמת הגימור הנבחנת L&K מקבלים הרבה פאר, יוקרה וכוח. יחד עם זאת, המחיר בהתאם עומד על 258,500 ₪. לא מעט שקלים. לרעתה של הסופרב, מלבד המחיר, הוא ה”מישמָש” של הרכיבים הלא מעודכנים ששמו בדגם, כמו המנוע או הגיר. מחיר האיחור הלא אופנתי שלה בשוק הרכב הישראלי.

הנהיגה במהלך המבחן הייתה חוויתית, ואפילו מעט מצחיקה, מאחר וקיבלתי מבטים בכל עת שעקפתי או בעמידה ברמזור, ולא בגלל עיצוב הסופרב המוכר, אלא בשל החשש שאולי מדובר בשוטר. האם יש לה מקום בשוק רווי רכבי פנאי וחשמליים? כן, הסופרב שומרת על מעמדה למרות המגמה החדש לטובת רכבי הפנאי שטח, מזה מספר שנים. היא נמכרת במספרים יפים רבות בזכות ציי הרכב הממשלתיים והליסינג.

גרסת הפלאג אין שומרת את היתרון להטבות המס שעדיין קיימות. היא מסעירה רק בנהיגה, שזה אמור לספק, אך אין פה שום דבר פורץ דרך. המראה המוכר, יחידת ההנעה, אין פה שום דבר מסעיר, ועדיין, מי שמחפש רכב מנהלים בטיחותי, גדול, ירוק וחסכוני, יימצא את מבוקשו בסקודה סופרב פלאג אין.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − four =