פיילוט מוצלח של טראקנט הוכיח צמצום בצריכת הסולר ברכבי צה”ל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

זיהום משאיות
כ-250,000 רכבים כבדים מזהמים ובזבזניים בסולר בישראל

 

 

תוצאות מוצלחות לפיילוט ראשון מסוגו שמבצעת טראקנט עם צי הרכבים הגדול בישראל – צי הרכבים של צה״ל. התוצאות הראו כי המערכת של טראקנט המיועדת לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות, השיגה בתנאי מעבדה צמצום של כ– 7% בצריכת הסולר

 

 

טראקנט, חתמה על קיום ניסוי עם צבא הגנה לישראל להטמעת ממיר דלק (Trucknet Smart Catalyst) המיועד לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר. החברה הודיעה היום כי בהמשך לדיווח מידי שפרסמה ביום 15 בספטמבר 2022 בדבר ניסוי לצמצום פליטות וצריכת דלק בצי הרכבים של צה”ל באמצעות האביזר הקטליטי המשולב המשווק על ידי החברה (Catalyst Smart Trucknet)  הראו, כפי שנמסר לה, תוצאות ניסוי המעבדה, על חסכון בצריכת דלק בשיעור ממוצע של כ- 7%. עוד הודע כי בעקבות תוצאות הניסוי בכוונת צה”ל לערוך ניסוי המשך בתנאי שטח. יובהר, כי בשלב זה החברה אינה יכולה להעריך את תוצאות ניסוי השטח. עוד יובהר, כי אין כל התחייבות של צה”ל לרכוש את האביזר הקטליטי אף אם הניסוי יצליח.

רק בישראל ישנם 250,000 רכבים כבדים המהווים פוטנציאל עבורנו בשל היותם צרכני דלק בזבזנים וכך, עשרות מיליוני משאיות הנעות ברחבי אירופה וארה״ב ולשם אנחנו מכוונים. 

החיסכון שנוצר על פי הניסוי, ביחס למחיר היחידה, שעומד על 4,000 דולר לצרכן, מעמיד את ההחזר על ההשקעה (ROI) על זמן קצר במיוחד, דבר שיאפשר לטראקנט להציע את הפתרון שלה כפתרון מידי, יעיל, פשוט להתקנה וזול, עבור ציי רכב גדולים, ולהגדיל באופן משמעותית את הכנסותיה בעתיד. 

כזכור, בהמשך לשיתוף הפעולה האסטרטגי וחיבור המכשיר למחשבון הפליטות של טראקנט וקבלת בלעדיות בישראל אירופה, ארה״ב ומדינות המפרץ, עם Rentar האמריקאית, החלה טראקנט בניסוי עם צי הרכבים של צה״ל על מנת לבחון את השפעת המכשיר Trucknet Smart Catalyst,  המיועד לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר, על הרכבים של הגוף וזאת כחלק משאיפתו להתקדם לשימוש בטכנולוגיות חדשות.

צי הרכבים של צה”ל צורך כיום כ-100 מיליון ליטר סולר בשנה. מחיר הסולר הרשמי כיום עומד על 9.38 שקל לליטר, ולפיכך, בהתאם לתוצאות הניסוי, המדובר בפוטנציאל חסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה. 

 

חנן פרידמן, מנכ״ל טרקאנט: ״אני שמח ומברך על התוצאות הטובות, בייחוד בתקופה של משבר אנרגיה וזינוק בעלויות הדלק. המשמעות של תוצאות אלו חשובה הן בשל יכולת המערכת לצמצם בצריכת הסולר והן בצמצום הפליטות המזהמות, הנובעת מכך, עד כדי הפחתה של כ-15%. אני מרוצה מכך שהתוצאות תומכות בהנחות הראשונות שלנו ומכאן ניתן לגזור את הפוטנציאל הרב הקיים.

 

אודות החברה:

 

טראקנט אנטרפרייז (Trucknet Enterprise) הנה חברת iPaaS (integration platform as a service) – פלטפורמת All In One, דיגיטלית, מבוססת ענן, המאפשרת לחברות תחבורה ולוגיסטיקה הפחתה בעלויות ההובלה וחסכון במשאבים באמצעות אופטימיזציה של משלוחים בכל סוגי התחבורה, תוך שימוש בבינה מלאכותית (AI), בינה עסקית (BI) ולמידת מכונה ML)). 

הפלטפורמה – ששמה לה למטרה לייסד מערך מקצועי ייחודי בתחום התחבורה השיתופית – כוללת ממשקי ניהול המותאמים עבור הנהגים והלקוח הסופי, מערכת מכרזים חכמה, יכולת התאמה אוטומטית על בסיס מיקום בין משאיות למטענים, פתרון תשלום קל ומהיר לשוק ה-B2B, ומערכת מקוונת לחישוב פליטות CO2 של ציי רכב.

התוכנה של טראקנט, מתממשקת עם כלל מערכות סידור העבודה (TMS) ומערכות הטלמאטיקה המובילות, או מאפשרת הטמעת מערכת TMS מקורית, ובכך מאפשרת לחברות ההובלה אופטימיזציה וויזביליות מלאה בניהול ציי הרכב, תוך שימוש במסמכי שילוח דיגיטליים ((e-CMR, המקנים חיבוריות מלאה, ניטור ושקיפות.

הפתרון של טראקנט, שהנו פתרון המותאם אישית עבור צרכיו של כל לקוח (Tailor Suite), מאפשר אוטומציה ואופטימיזציה מושלמת עבור תובלה יבשתית לחברות המנהלות ציי רכב מסחריים וצרכנים של שירותי לוגיסטיקה, תוך שיפור היעילות, הוזלה משמעותית בעלויות, וכתוצאה מכך, הגדלת הרווחיות של החברות, לצד הוזלת מחיר השירות.

האקו-סיסטמה השיתופית המחברת בין משאיות למטענים, מקטינה את הנסועה הריקה (Empty Miles) וכפועל יוצא, את כמות המשאיות בכבישים ועל כן גם את פליטת המזהמים, הפגיעה באיכות הסביבה, ומספר תאונות הדרכים בהן מעורבות משאיות. היא עושה כן באמצעות ממשק תיעדוף אוטומטי של רכבים זמינים עם חברות אחרות בתחום התחבורה והלוגיסטיקה, על ידי ביצוע התאמה חכמה על בסיס מיקום בין משאיות ריקות לבין מטענים. נתוני המשאיות הריקות בעולם עומדים כיום על 27% באירופה, 36% בארצות הברית ו-46% באסיה. 

 

משקיעים בסביבה

 

סקר שנערך ב-2021 על ידי ה-TIAA-CREF Teachers Insurance and Annuity Association of) America College Retirement Equities Fund) מצא כי כמחצית מהמשקיעים מחזיקים כיום ב”השקעות אחראיות” (ESG), המבקשות לקדם ערכים חברתיים וסביבתיים (Impact Investing), בהבינן כי שווי ההשקעה אינו נמדד כיום בתשואה לבדה. הפתרון שמציעה טראקנט הוא, לפיכך- WIN WIN WIN מושלם, עבור חברות המטמיעות את הפלטפורמה שלה, כמו גם עבור המשקיעים בה, וכמובן לאיכות הסביבה.

טראקנט פועלת בשוק התחבורה והלוגיסטיקה הבינלאומי ששווי מוערך בכ-19.36 טריליון דולרים, ונכון לשנת 2021 לחברה כחצי מיליון משאיות וכ-5,000 חברות רשומות מרחבי העולם. 

מאז הנפקתה בבורסת תל אביב באפריל 2021, חתמה החברה על שורת הסכמים עם מפעלים, חברות וארגוני לוגיסטיקה משמעותיים ברחבי אירופה וארה”ב, ביניהם הסכמי פעילות מול: C.S PPG ROMANIA S.A, Saint Gobain, , DSV, KYNITA, HOCHLANS ,FARMEC ,CARPATINA BEVERAGES S.A.

החברה שהוקמה בשנת 2016 על ידי מר חנן פרידמן, המכהן כמנכ״ל החברה, מעסיקה למעלה מ-40 עובדים הפרוסים במשרדים בצרפת רומניה וישראל. 

 

משאית מימן בישראל: כלמוביל מכניסה את ישראל למשחק של הגדולים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × two =