צרכנות: כל מה שחשוב לדעת על מחירון רכב – כתבת אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

איזה מחירון רכב קובע
מחירון לוי יצחק או מחירון יד 2, מי קובע?

 

כל אדם אשר מעוניין למכור את הרכב אותו הוא מחזיק בידו, מגיע לשלב בו הוא צריך להחליט מהו סכום הכסף שהוא ידרוש בעבורו. המקום הראשון, אליו יש לגשת בכדי לקבל מושג על שווי הרכב הוא מחירון רכב. כעת יכולה לעלות השאלה, למה צריך מחירון שכזה בכלל – הרי, אם אתם מעוניינים למכור מוצרי חשמל או מוצרים יקרי ערך אחרים, לא תוכלו למצוא מחירונים. במקרה כזה, אתם אלו שתחליטו מה סכום הכסף אותו תדרשו עבור אותו המוצר. ובכן, מכיוון שיש לא מעט דגמים וסוגים של רכבים ומדובר במצר הכרוך בעלות גבוהה, “כתובת” מסודרת לתמחור, יכולה להקל במידה רבה על קביעת הסכום אשר יידרש בעבור הרכב. מעבר לכך, יש גם את נושא הביטוח של הרכב ויש צורך בערך מסוים עבור הפוליסה. 

 

איך נקבעים המחירים במחירונים?


נניח שרכשת מכונית היברידית חדישה לפני שלוש שנים ואתם מרגישים שהגיע הזמן למכור אותה ולהתחדש בדגם עדכני ומתקדם יותר. לפני שאתם פונים למחירון, אתם יכולים למצוא את עצמכם תוהים איך נקבעים המחירים – ואולי מסכימים או לא מסכימים עם אותו מחיר מחירון. ובכן, יש נתונים שונים על פיהם נקבעים המחירים, אשר קשורים למצב השוק.

האם מחירי המחירון מחייבים במשהו?


על פי נתונים מרבית הרכבים נמכרים בסופו של דבר במחיר שהינו נמוך ממחיר המחירון, חלק אחר נמכר במחיר המחירון ורק חלק קטן מהרכבים, נמכרים במחיר הגבוה ממחיר המחירון. 

 

יש 2 מחירוני רכב בולטים – לאיזה מהם כדאי להתייחס?


יש 2  מחירוני רכב הנחשבים לנפוצים: הראשון הוא מחירון לוי יצחק והשני הוא מחירון יד 2. במקרים רבים, תגלו הפרשים בעלויות בין 2 המחירונים. אז במקום הזה יכולה לעלות השאלה, לאיזה מחירון מבין ה-2 כדאי ורצוי להתייחס.
ובכן, חשוב להיות מודעים לעובדה שבכל מה שנוגע לחברות הביטוח, ההתייחסות היא למחירון של לוי יצחק. לעומת זאת, מי שמעוניין לרכוש רכב או לקנות רכב ורוצה לדעת כמה הרכב אותו הוא מעוניין למכור או הרכב בו הוא מתעניין עולה, יבחר לגשת במקרים רבים דווקא למחירון של יד 2 – אשר הפופולאריות שלו עלתה במידה רבה בשנים האחרונות.
בכל מקרה, ההמלצה היא לבדוק את 2 המחירונים – כאשר מי שנמצא בצד של המוכר, יוכל להתייחס למחיר הגבוה יותר ולדרוש את הסכום הזה עבור הרכב. לעומת זאת מי שמבקש לקנות רכב יוכל להתייחס למחיר הנמוך ביותר מבין 2 מחירוני הרכב המרכזיים. 

 

לא מדובר ב”תורה מהר סיני”


חשוב לזכור שלמרות שרוב האנשים כן נוטים להתייחס למחירוני הרכב, הן כאשר הם מבקשים לקנות רכב מיד 2 והן כאשר הם מעוניינים למכור רכב. יחד עם זאת, חשוב לציין שלא מדובר במשהו שהוא מחייב או חד משמעי – ואם אתם מרגישים שהרכב שלכם שווה יותר או לחילופין, עבר תאונות ופגיעות אשר הורידו מערכו, כדאי לקחת את הפרמטרים הללו בחשבון. יש לזכור, שגם אם תדרשו מחיר מחירון, לא בטוח שתקבלו אותו – ובמקרה שכזה כדאי כמובן לשקול ולהוריד את המחיר אל מתחת למה שנקוב במחירון הרכב. 

לסיכום, זה לא תמיד פשוט להחליט איזה סכום כסף לדרוש עבור הרכב. מהצד השני גם הצד שקונה רכב, לא יוכל לדעת אם הוא קיבל הצעה לעסקה משתלמת. אז כאמור, מהסיבות הללו מחירוני הרכב מהווים כאלמנט חשוב ומשמעותי, אשר מאפשר למתעניינים להבין את שוויו של הרכב (או לפחות שווי מוערך) ובהתאם לכך, לקבל החלטות שונות. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen − 10 =