כתבת אורח: איך לבחור ביטוחים ולקבל החלטות נכונות לגבי הפוליסות?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

כל אדם מוציא בממוצע מאות עד אלפי שקלים בחודש עבור ביטוחים. מדובר בהוצאה שמקנה שקט נפשי, בידיעה שאם חלילה יקרה מקרה ביטוחי, ניתן יהיה לקבל פיצוי כספי שיסייע לעבור את התקופה בצורה הטובה ביותר


בכדי לסייע לכם בקבלת ההחלטות הנכונות להלן מספר דברים שחשוב ליישם:

 

הכירו את הביטוחים השונים


אז לפני שאתם מתחילים בהכנה או סידור של תיק הביטוחים, ההמלצה היא לערוך היכרות עם כל סוגי הביטוחים. כאשר, לצד ביטוחים קלאסיים ומוכרים כמו: ביטוח חובה לרכב, ביטוח חיים, ביטוח בריאות וכיוצא בזה.. יש ביטוחים גם פחות מדוברים כמו לדוגמא ביטוח צד ג (שיכול להיות גם לרכב וגם לדירה). מכיוון שידע תמיד יכול להיות בעל ערך, ההמלצה היא לערוך היכרות עם כל סוגי הביטוחים ועם הכיסויים השונים שכל אחד מהם יכול לכלול. בסופו של דבר, ההמלצה לאסוף כמה שיותר מידע לגבי הביטוחים השונים ולהבין מה אתם צריכים לתיק הביטוחי שלכם בכדי להיות רגועים לאורך זמן. 

 

הבינו אלו מהביטוחים מתאימים לכם


ידע כאמור מהווה ככוח אבל אחרי שאספתם את כל הידע הנדרש, זה הזמן לממש אותו ולנצל אותו על מנת לקבל החלטות נכונות. נסו להבין אלו מהביטוחים יכולים להתאים לכם – או לפחות אלו כיסויים חסרים לכם. כאשר, ההבנה הזאת תאפשר לכם בשלב הבא לרכוש פוליסות מתאימות. 

 

בצעו השוואות בין מסלולים ופוליסות


בדומה לכל שירות אחר אותו אתם מעוניינים לקבל גם כשאתם מתעניינים ברכישת פוליסות ביטוח בשלב הבא, המטרה תהיה לקבל את יחס העלות תועלת הטובים ביותר. לכן, ברגע שהחלטתם באיזה ביטוח אתם מעוניינים ההמלצה היא כמובן להשוות מחירים ולבדוק אפשרויות מול מספר חברות ביטוח שונות (ניתן לעשות זאת דרך ובאמצעות רשת האינטרנט). שעה שאתם עורכים את ההשוואה יש לקחת בחשבון שיש לא מעט פרמטרים אשר משפיעים על מחיר פוליסת הביטוח הנבחרת – וחשוב להכניס כולם למשוואה, על מנת לבחור בסופו של דבר בפוליסה שגם תתאים לכם באופן האופטימאלי וגם תוצע במחיר הוגן. 

 

במידת הצורך, אל תוותרו על ייעוץ


אומנם כיום כל המידע לגבי הביטוחים השונים נגיש דרך רשת האינטרנט – ומספיק לערוך חיפוש קצר בגוגל על מנת לקבל את כל המידע על אותן פוליסות הביטוח בהן אתם מתעניינים. יחד עם זאת, אם אתם מרגישים שחסר לכם מידע או שאתם לא בטוחים לגבי ההחלטה, אופציה נוספת היא פשוט לפנות לייעוץ מקצועי. יועץ בתחום הביטוח יוכל להבין ולסייע לכם להגדיר את מלוא הדרישות והצרכים ובהתבסס על המידע שהוא יאסוף, גם להתאים את את הביטוחים הנכונים.
בכדי להבטיח את הייעוץ הטוב ביותר, יש לבחור את היועץ בתבונה תוך דגש על פרמטרים כמו: ניסיון, רמה מקצועית, אובייקטיביות, תודעת שירות וכיוצא בזה.

 

הקפידו לבדוק בכל תקופת זמן את התיק הביטוחי


זה לא מספיק לבחור בתבונה את הביטוחים אשר ירכיבו את התיק הביטוחי אלא בנוסף, ההמלצה היא לעקוב כל תקופת זמן אחריו על מנת לבדוק שהוא עדיין רלוונטי – ולוודא שאין צורך להטמיע שינויים ושאין כפל ביטוחי – כפל של כיסויים יכול לגרום לכם להוצאות כספיות מיותרות. כשאתם עורכים את הבדיקה ההמלצה היא להיוועץ עם איש מקצוע אשר יסייע לכם בהשגת המטרה. 

לסיכום, אם תדאגו ליישם את כל הטיפים הללו תוכלו בסופו של דבר להרכיב לעצמכם תיק ביטוחי מקיף ואיכותי, אשר יוכל להסב לכם הרבה שקט נפשי.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × four =