צרכנות: מה כדאי רכב בנזין או רכב חשמלי? כתבת אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
חשמלי בנזין
רכב חשמל או רכב עם מנוע בנזין?

 

 

אם גם אתם עומדים לפני רכישה של מכונית משפחתית חדשה, אז בוודאי גם אתם תוהים האם כדאי לרכוש מכונית חשמלית. בשאלה הזו ניתן להיתקל לא רק בדיונים הפנימיים שלכם כמשפחה, אלא גם כשנפגשים עם בני משפחה, חברים, עמיתים לעבודה ובחוגים חברתיים נוספים שגם בהם ישנה ההתלבטות לגבי הנושא: האם כדאי לעבור אל רכב חשמלי? 

 

עלויות: רכב בנזין VS רכב חשמלי

כידוע זה לא נושא חדש שמדברים עליו, הוא מדובר כבר כמה שנים מאש שהחלו הרכבים החשמליים לסחוף את העולם אחריהם. המכוניות החשמליות מציעות לבעליהן יתרונות כמו שקט על הכביש, עיצוב אלגנטי ואטרקטיבי, חיסכון בעלויות של דלק, תחזוקה מינימלית וכמובן שמירה על הסביבה. לצד כל היתרונות הנהדרים הללו נשאלת השאלה עד כמה באמת אפשר לחסוך ברכישה של מכונית חשמלית? במאמר זה נענה על השאלה החשובה הזו אשר מעסיקה רבים. 

 

אילו הבדלים קיימים בין מכוניות עם מנוע בערה למכוניות חשמליות?

כדי לקבל תשובה מדויקת יש לבחון מספר אספקטים שונים בנוגע למה מציעות שתי המכוניות:

  • עלויות – הנושא הראשון שיש לבדוק הוא מחיר הרכב. למשל רכב חשמלי משפחתי חדשיעלה יותר כסף מאשר רכב בעל מנוע בערה מקטגוריה זהה. מן הצד השני אגרת הרישוי של רכבים חשמליים זולה יותר בצורה ניכרת מאשר רכב המונע עם בנזין. הדבר נובע מהרצון לעודד רכישה של מכוניות שאינן מזהמות את האוויר ושומרות על הסביבה. לגבי עלויות של ביטוח הרכב, הנתונים אשר ייבדקו ברכב בעל מנוע בערה זהים לחלוטין לאלו שייבדקו ברכב חשמלי כמו: מי הנהגים ברכב, מהו גילם, האם קיים עבר ביטוחי ועוד, כך שלגבי נושא זה אין שינוי מהותיים בין שני הרכבים.

 

עבור עובדים אשר מקבלים רכב ממקום העבודה שלהם מדובר ביתרון מהותי, שכן סכום ההטבה על שיעור שווי השימוש היא 1,200 שקלים, בעוד ההטבה על שיעור שווי השימוש ברכב רגיל היא רק 2.48% 

 

  • טעינה חשמלית VS דלק – אין צורך לספר לכם שבמדינתו הקטנה מחירי הדלק מרקיעים אל על באופן קבוע, ולכן תדלוק רכבים בעלי מנוע בערה הוא יקר. לעומתו טעינת רכב חשמלי זולה באופן משמעותי כיוון שהחשמל זול הרבה יותר. אפילו עם השקלול של רכישת עמדת טעינה ביתית אשר מחירה עומד על כמה אלפי שקלים, עדיין זה משתלם יותר מאשר להמשיך ולתדלק.

  • תחזוקה כללית – גם בעניין התחזוקה רכבים בעלי מנוע בערה עולים לכם יותר כסף. תחזוקה זו אשר מצריכה טיפולים שנתיים קבועים, שבהם לא פעם יש צורך להחליף חלקים שונים ובלאי, עולה לכם לא מעט כסף. לעומתם רכבים חשמליים אינם זקוקים לתחזוקה באותה התדירות כיוון שאין להם חלקים שנוטים לבלאי, וגם כאן עלות התחזוקה השנתית תהיה זולה יותר. בנוסף, גם מרווח הטיפולים שונה בין שני הרכבים כאשר רכבים בעלי מנוע בערה יידרשו בטיפול בכל 15,000 ק”מ ורכבים חשמליים יידרשו לכך ב- 25,000 ק”מ. ההבדלים הללו עולים לנו סכומים לא מבוטלים של כסף, שלפעמים אנחנו פשוט לא רואים אך בפירוש חשוב לשקלל אותם.

 

  • שקט ושלווה בעת הנהיגה – רכבים חשמליים מציעים לבעליהם נסיעה שקטה ורגועה. רכב המונע עם מנוע בנזין משמיע קולות ורעשים שאינם דומים כלל לחוויית הנהיגה ברכב חשמלי. 

 

לסיכום,

ניתן להבין כי גם אם עלותו הראשונית של רכב חשמלי היא יקרה יותר מאשר של רכב בנזין, בהסתכלות הכללית על העלויות השונות, עדיף להשקיע את הסכום הראשוני ולחסוך לאורך זמן אלפי שקלים, מאשר לבחור באופציה ההפוכה. האם אתם מוכנים לרכישה הראשונה שלכם של רכב חשמלי?

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “צרכנות: מה כדאי רכב בנזין או רכב חשמלי? כתבת אורח”

  1. נשכח חישוב עלות הסוללה שהיא כ80-100 אש״ח לאחר 7 שנים.
    אם מחלקים עלות זו 12-15אש״ח לשנה (בהם ניתן לרכוש 2000 ליטר בנזין, שיספיקו ל20,000 ק״מ.)
    עלויות החשמל ל20,000 ק״מ היא לפחות 2,000 ש״ח נוספים.
    עלות רכב חשמלי היא לפחות 50 אש״ח יותר מרכב בנזין.בהנחת ירידת ערך של 30 %ב3 שנים שהם כ17 אש״ח שנתי הופכים את רכישת הרכב החשמלי-ללא כדאי.
    רק הוזלה משמעותית במחיר הרכב החשמלי למחיר דומה לרכב בנזין ואיתו הוזלה של הסוללה לכדי 20 אש״ח יהפכו רכישה ושימוש ברכב חשמלי לכדאי כלכלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 3 =