צרכנות: שלושה מקומות ששווה להגיע אליהם ברודוס עם רכב שכור

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רודוס עם רכב
רודוס עם רכב: שלושה מקומות ששווה להגיע אליהם

 

במידה ואתם מתכננים חופשה בסוף אוגוסט או בחגים באי היווני ושאלתם את עצמכם מה אפשר לעשות חוץ מבטן גב במלון, ריכזנו עבורכם שלושה מקומות ששווה לבקר בהם ברודוס יחד עם טיפים על השכרת רכב

 

רוֹדוֹס הוא אי יווני המהווה חלק מהאיים הדודקאנסיים ונמצא בים האגאי. אורכו של האי כ-100 קילומטר ורוחבו מגיע עד לכ-40 ק”מ. שטחו של האי רודוס כ-1,400 ק”מ, ויש לא מעט מה לראות בו, מה שאומר שכדי לנוע מקצה לקצה באי מומלץ לשכור רכב. ברודוס פועלות לא מעט חברות השכרת רכב מקומיות ואנו ממליצים לעבוד עם חברות שאינן מבקשות פקדון או פרטי כרטיס אשראי. אם תבדקו תגלו שיש לא מעט כאלו, מה שיבטיח שלא “תזכו” לקבל חיוב מפתיע בתום החופשה בטענה שגרמתם נזק לרכב. בנוסף, חברות אלו מציעות גם כיסוי ביטוחי מלא ללא השתתפות עצמית במקרה של תאונה או גניבה.

מחירי הרכבים הבסיסיים יתחילו בכ-40 אירו ליום ללא הגבלת קילומטרים ויכולים להיות גבוהים יותר במידה ותבחרו רכבים גדולים יותר או נחשקים יותר כגון רכבים בעלי גג נפתח. באופן כללי, מבחינת הנוף המוטורי, תמצאו ביוון לא מעט רכבים בני 10 שנים ויותר, רובם סופר מיני, חלקם גרסאות חמות של פיג’ו, פיאט או סיטרואן. בשונה מישראל, רכבי פנאי הם מחזה נדיר יחסית ברודוס. 

אנקדוטה מעניינת בתרבות ההשכרה היוונית: בניגוד לחברות ההשכרה הגדולות הפועלות במערב אירופה, בהן תקבלו רכב עם מיכל מלא ותתבקשו להחזיר רכב עם מיכל מלא, ברודוס, ובלא מעט מקומות אחרים ביוון, תקבלו רכב עם כמות דלק משתנה במיכל ותתבקשו להחזיר אותו עם כמות זהה. טיפ קטן מאיתנו: בדקו בגוגל את נפח מיכל הדלק של הרכב אותו שכרתם ועשו את החישוב בהתאם על מנת שלא תתדלקו יותר מידי בעת ההחזרה. רכבי הבסיס, כגון יונדאי i20 או אופל קורסה, מוצעים עם תיבת הילוכים ידנית וכאן זה המקום להיזכר בשיעורי הנהיגה שלכם ולחזור להיות חלק מהמכונה המופלאה ששמה מכונית. ברגע שתשחררו קלאץ’, תגלו כי תפעול בורר ההילוכים והקלאץ’ במכוניות מודרניות אינו מסורבל, והתנועה הדלילה באי רודוס הופכים את המלאכה הזו למהנה למדי. יאסו!

אז לאן אנחנו ממליצים לטייל באי? ריכזנו עבורכם שלושה מקומות ששווה לטייל אליהם ואפשר להספיק את כולם ביום אחד! אל תשכחו לארוז מגבת, בגד ים וקרם הגנה. 

 

פילרימוס, יוון
הנוף מהר פילרימוס

נקודה ראשונה – הר פילרימוס

 

מבין שלושת הנקודות המומלצות שלנו, הנקודה הקרובה ביותר לעיר רודוס היא גבעת פילרימוס. אחרי טיפוס עם הרכב בכביש נחש מהנה לנהיגה תמצאו מנזר הממוקם על גבי גבעה. המנזר מוקדש למרים הבתולה, והארכיטקטורה שלו שונה מהארכיטקטורה של המנזרים האחרים שניתן למצוא בכל רחבי יוון. אחרי שתחנו את הרכב תוכלו לעשות הליכה של כ-10 דקות בדרך מוצלת לצד לא מעט טווסים. בסוף המסלול תמצאו צלב ענק ותוכלו לחזות בנוף מרהיב המשקיף על חלק נכבד מהאי רודוס. 

מה לשים בוויז? Filerimos

 

 

מעיינות יוון
יש גם מסעדה. שבעת המעיינות, יוון

 

נקודה שניה – עמק שבעת המעיינות

 

אחרי שצפינו באי מלמעלה, הגיע הזמן לטייל בו רגלית. עמק שבעת המעיינות מציע פינת טבע ירוקה ומקסימה לצד מקור מים שהוא למעשה חיבור של שבעה נחלים שונים. החניה נוחה ומסודרת, ובמידה ותרצו לאכול או לשתות, יש מסעדה פסטורלית במקום. לאלו מביניכם שאינם קלסטרופובים אנו ממליצים לפנות מהחניון ימינה ולהגיע אל מפל המים דרך המנהרה הצרה החצובה בהר. לא תתאכזבו. 

מה לשים בוויז? שבעת המעיינות (בעברית)

 

אקרופוליס
לינדוס והאקרופוליס

 

נקודה שלישית – לינדוס

 

לינדוס היא ככל הנראה העיירה המוכרת ביותר ברודוס והיא נמצאת כ-50 ק”מ דרומית מזרחית לעיר רודוס. את הרכב תאלצו לחנות בחניון עפר שנמצא כרבע שעה הליכה מהכיכר המרכזית שלה. אל הכיכר תוכלו להגיע עם הרכב רק על מנת להוריד נוסעים (מומלץ מאד במידה ואתם מטיילים עם מבוגרים או ילדים קטנים). העיירה לינדוס מציעה שלל סמטאות ציוריות העמוסות בבתי קפה, גלידריות, חנויות מזכרות ועוד. במידה ואתם בכושר תוכלו לטפס אל האקרופוליס ולצפות בנוף הנשקף ממנו אל חוף הים הייחודי שלה. במידה ואתם לא בכושר, תוכלו לטפס לשם על חמור אך אנו ממליצים פשוט לרדת אל החוף וליהנות ממי הים הנעימים והחוף הציורי שתוכלו להעביר בו את שאר שעות היום עד שתחזרו למלון. 

מה לשים בוויז? לינדוס (בעברית)

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − fifteen =