קופרה לאון 2023 (2.0 ליטר טורבו־בנזין 190 כ”ס) מבחן דרכים 

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קופרה לאון 2 ל'
קופרה לאון מנוע 2 ליטר, 190 כ”ס

 

גרסה חדשה של הקופרה לאון, המצוידת במנוע המספק 190 כ”ס, נחתה בישראל. האם מדובר בקופרה או בסיאט עם סמלים של קופרה? יצאנו לבדוק

 

קופרה, מותג חדש יחסית מקבוצת פולקסווגן, הפך מגרסה ספורטיבית של רכבי סיאט למותג עצמאי בשלהי שנת 2020 כשהחל לייצר את הפורמנטור. מאז המותג החל לאמץ לחיקו מספר דגמי סיאט והוסיף להם, מעבר לסמל קופרה בחזית, גם מנוע חזק יותר ושלל נוצות קרב. בהמשך התווספו עוד גרסאות שכללו נוצות קרב בלבד, והמנועים נותרו זהים לאלו המותקנים בסיאט של השכן. בעולם שמתכנס לרכבים חשמליים אנמיים שמטשטשים את הגבולות בין מותג אחד לשני, ימים יגידו אם ההחלטה להשקיע במותג עצמאי המכוון לספורטיביות הצדיקה את עצמה.

בינתיים, נתוני הייצור שהתפרסמו מספקים תמונה שלא הפתיעה אותי: בשנת 2020 ייצרה סיאט 372 אלף יחידות, וב־2021 הייצור ירד ל־342 אלף יחידות. ירידה של 30 אלף יחידות. לעומת זאת, באותן שנים מותג קופרה הציג עלייה של 39 אלף יחידות. קניבליזם בתוך קבוצת פולקסווגן? תחליטו אתם.

 

קופרה לאון 2022
קופרה לאון 2023

 

הקופרה לאון משווקת בישראל בשלוש גרסאות: 1.5 ליטר טורבו־בנזין 150 כ”ס, 2.0 ליטר טורבו־בנזין 190 כ”ס ו־2.0 ליטר טורבו־בנזין 300 כ”ס. לכולן יש תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים המניעה את זוג הגלגלים הקדמיים. טווח המחירים נע בין 175,000 שקל לגרסת הכניסה ועד 250,000 שקל לגרסת ה־VZ הבכירה. למבחן הדרכים קיבלנו את גרסת הביניים (190 כ”ס) שהגיעה לאחרונה לישראל. היא עולה 193,000 שקל, קצת מעל 1,000 שקל לכל כ”ס. צבעה המיוחד (ומסובב הראשים, יש לציין) של מכונית המבחן יאלץ אתכם להיפרד מ־14,000 שקל נוספים.

 

קופרה לאון מחיר
פרופורציות נאות. קופרה לאון

 

עיצוב חיצוני

אני אוהב משפחתיות קומפקטיות בזכות הפרופורציות הנאות שלהן, והפרופורציות של הלאון נאות במיוחד. הפרשנות של מותג קופרה משפרת לטעמי עוד יותר את עיצובה של הלאון בזכות שלל תוספות אווירודינמיות. החלק הקדמי אגרסיבי למדי עם שלל קווים חדים, שבכה קדמית גדולה שבמרכזה סמל הקופרה וכונסי אוויר בפגוש. מבט מהצד חושף חישוקי 18 אינץ’ נאים וצמיגים בחתך נמוך, חצאיות צד בולטות וספוילר עליון עם תוספת שחורה שמאריכה אותו עוד קצת. החלק האחורי הוא החלק הנאה ביותר בעיצוב הקופרה לאון לטעמי, בזכות יחידות תאורה המייצרות חתימת אור ייחודית שמחברת בין שני הפנסים ועיצוב המשלב מראה מחודד יחד עם מראה עגלגל. חבל רק שבמותג ספורטיבי, ה”מפלטים” שמבצבצים מהפגוש האחורי אינם מפלטים אמיתיים.

 

קופרה לאון מחירון

קופרה לאון מידות
קופרה לאון תא נהג

מולטימדיה קופרה

 

תא הנוסעים

עוד לפני שמתיישבים במושב הנהג, קופרה דואגת להבהיר לנו שלא מדובר בעוד סיאט: תאורת סמל קופרה על המדרכה, ספי דלתות מוארים עם הכיתוב “קופרה” ושטיחים עם סמל קופרה. עיצוב הפנים נאה ומתאים לאופי שהמותג משדר. איכות החומרים באזורים שמעל הברך טובה למדי וכך גם דיפוני הדלתות. איכות ההרכבה טובה גם היא ואיכות הגימור, פרט לחישור התחתון בגלגל ההגה שכולל גימורים חדים, טובה.

מושבי הבד בעלי הכיוון הידני אוחזים ומציעים תמיכה מתכווננת לגב התחתון, אם כי טווח התנועה של אותה תמיכה קצר מדי לטעמי. מבט מעלה חושף מראה אלקטרו-כרומטית (מתכהה אוטומטית) וגג שמש, שכיסויו אינו אוטם לחלוטין את אור השמש. בין המושבים משענת יד נוחה המתכווננת מעלה־מטה וקדימה־אחורה ומתחתיה תא אחסון בינוני עם שקע טעינה 12 וולט. שני שקעי Type-C וטעינה אלחוטית מוצעים גם הם בחזית הקונסולה המרכזית. לוח המחוונים מוקרן וכולל שלל אפשרויות תצוגה.

 

לאון הילוכים

קופרה לאון סקירה
תא נוסעים קופרה לאון

קופרה לאון תא מטען

 

במותג ספורטיבי הייתי שמח אם מצב ספורט היה משנה את התצוגה בהתאם, אך זה לא קורה בגרסה זו. מסך המולטימדיה גדול ושולט גם על בקרת האקלים. לטובת השימושיות, הטמפרטורה נשלטת גם בנפרד באמצעות סרגל טאץ’ (המצריך הסתגלות) שמותקן מתחת למסך. גם עוצמת השמע נשלטת באמצעות סרגל דומה מתחת למסך וגם מגלגל ההגה, אם כי, באופן תמוה, כפתור הגלילה שמותקן בגלגל ההגה מצריך תנועות רבות עם האגודל מעלה־מטה כדי להשפיע באופן משמעותי על העוצמה. עוד מילה על אופנת הטאץ’: גם בקרת השליטה על האורות ואפילו תפעול גג השמש מתבצעים באמצעות משטחי מגע. העיצוב נקי יותר אך זה מצריך בדרך כלל להסיט את המבט מהכביש. פחות נוח ובטיחותי, במיוחד ברכב שנחשב ספורטיבי וממוקד לנהג.

מעבר למושב האחורי חושף מרחב מחיה נוח למדי לזוג מבוגרים: המושב נוח, מרווחי הראש והברכיים טובים. לנוסעים מוצעים פתחי מיזוג עם בקרת אקלים נפרדת, שני שקעי טעינה, משענת יד הכוללת מחזיקי כוסות, גישה לתא המטען, כיסים בגב המושבים, תאי אחסון בדלתות וידיות אחיזה. תעלת גל ההינע (שאינו קיים בלאון) תעיב על מרחב הרגליים לנוסע שלישי. תא המטען גדול ושימושי ומסוגל להכיל 380 ליטר. על השימושיות הגבוהה מעיב במקצת פתח ההטענה הגבוה לעומת רצפת תא המטען הנמוכה. תא המטען כולל רצפה כפולה, תא אחסון בכל צד, ארבעה ווי עיגון, שני ווי תלייה וגלגל חלופי צר.

 

קופרה לאון חוות דעת
קופרה לאון מבחן דרכים

 

נוהגים

 

לחיצה על כפתור ההתנעה מעירה את מנוע ה־2.0 טורבו־בנזין. המנוע הזה מפיק 190 כ”ס בטווח שבין 4,200 ל־6,000 סל”ד ו־32.6 קג”מ בטווח שבין 1,500 ל־4,100 סל”ד. נתונים טובים על הנייר וגם בכביש: 7.2 שניות ל־100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 227 קמ”ש וכוח שזמין כבר מסל”ד נמוך לאורך רצועה רחבה ומושך את הלאון חזק קדימה בכל תוואי כביש שנהגתי בו. ללאון מתלים אדפטיביים המאפשרים מצב נוח כשאינכם במצב רוח קרבי. חשוב לציין כי הלאון, גם במצב נוחות, מציגה נוחות נסיעה נוקשה יחסית בכבישים משובשים במהירות עירונית. אם מתחשק לכם לסחוט את המצערת, הלאון מציעה מצב “ספורט”, שמקשיח את המתלים, משנה את ניהול תיבת ההילוכים, משנה את תגבור ההגה ומזרז את תגובת המצערת.

הגישה למצב זה מצריכה מספר לחיצות במסך המולטימדיה, וחבל שכך. ברכב ספורטיבי הייתי מצפה לכפתור ייעודי בקונסולה המרכזית. בנהיגה דינמית הלאון עושה הכול מצוין. היא מהירה למדי, מדויקת למדי, אוחזת למדי, נכנסת טוב לפנייה, נענית כמצופה להעברות המשקל, מספקת ביטחון גבוה לאוחז בהגה ו… שקטה למדי ונטולת דרמות. שקט שמרגיש לי מוזר במותג הזה, מותג שציפיתי לקבל ממנו קצת יותר “פלפל” וקצת פחות שקט ופילטרים. במקרה הספציפי הזה, עד כמה שזה נשמע מוזר, הייתי מקבל בשמחה אפילו צלילי מנוע שבוקעים ממערכת השמע (כמו בגרסת ה־VZ).

 

קופרה לאון מחירון
קופרה לאון החדשה

 

לסיכום

 

הלאון בגרסת ה־190 כ”ס עושה הכול טוב למדי. היא שימושית, היא מהירה, היא מאובזרת, היא בטוחה והיא איכותית. המגרעות שלה, שציינתי במהלך המבחן, שוליות. עם זאת, הלאון בגרסה זו אינה מייצרת את אותו הריגוש שלו ציפיתי ממותג שמגדיר את עצמו “ספורטיבי”. מי שמחפש את הריגוש הזה ייאלץ להיפרד מ־250,000 שקל ולרכוש לעצמו את גרסת ה־VZ החזקה והרועשת.

 

קופרה לאון בגרסאות חדשות – מנוע 2 ליטר מ-192,900 שקלים

וידאו חדש: קופרה פורמנטור בגרסת VZ – קרוסאובר מיוחד בנוף

קופרה לאון החדשה 2021 (2.0 ל’ 300 כ”ס) מבחן דרכים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 + 9 =