רכב צמוד: יונדאי קונה היברידית ביום יום – סקירה ארוכת טווח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רכב צמוד: יונדאי קונה היברידית ביום יום – סקירה ארוכת טווח

 

עוד רגע אנחנו סוגרות חודש, אני והיונדאי קונה ההיברידית. התחברנו דיי מהר, בזכות הנוחות הגבוהה שהיא מספקת. שקטה, פונקציונאלית ו”עושה את העבודה”. מנח הגוף הפך להיות טבעי יותר מיום ליום, והיא הפכה לחברה טובה ונאמנה, שלוקחת אותי בנעימים ממקום למקום, וגם חונה בחניות וחניונים, ומחכה לי בין מכוניות המבחן.

השימוש העיקרי שלי בה היה לנסיעות קצרות ביום יום – הרצליה, רמת השרון, תל אביב. וסיבובים קצת יותר ארוכים בתוך גוש דן, עם גיחה קלה לצפון.

 

יונדאי קונה הייבריד – סקירה וחוות דעת

 

אחד הדברים שקרו לי בדרכים איתה, הוא שהתחלתי להבחין בכל היונדאי קונה על כל גרסאותיה בכבישים בארץ, גרסת הטורבו ארבע על ארבע, גרסת הבנזין, וכולל זו ההיברידית כמובן. שנמכרה כבר בתקופת ההשקה ב-5000 יחידות, ואני מניחה שהנתון הזה גדול עכשיו פי כמה וכמה.

למה יש כל כך הרבה “קונות” בכבישים? יונדאי מצליחה לייצר מכוניות כל כך שימושיות, משפחתיות ושימושיות, שכמה שלא נחפש חסרונות ברכב הזה, הן לנצח יהיו במיעוט, בהשוואה שבין הכדאיות של הרכב הזה ללא כדאיות. היונדאי קונה בגירסא ההיברידית מצליחה להכניס בנוסף ליתרון הנוחות, השימושיות הגבוהה והבטיחות גם צריכת דלק נמוכה באופן משמעותי ופליטת מזהמים נמוכה. כי למה שהמשפחה שלכם והסביבה שלכם תנשום מנת רעלים בכל בוקר או בכל נסיעה בכביש? אפשר גם אחרת.

היום לקחתי את הקונה הייבריד לנסיעה לעמק חפר, זו הייתה נסיעה בכבישים טובים וטובים פחות, עם הרבה רמזורים ומצלמות, ותנועה שמאטה כל רגע בגלל השעה הזו ביום… ובדרך פלא, הנסיעה הייתה טובה ומבודדת מספיק כדי שאסע בנוחות ואגיע ליעד רעננה, ועם אותו החיוך איתו יצאתי לדרך.

 

שימוש יומיומי בתוך גוש דן, וצריכת דלק מעודדת של 6.1 ליטר ל-100 ק”מ

 

יונדאי קונה בגרסה ההיברידית מגיעה עם יחידת הנעה המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 105 כ”ס, ומנוע חשמלי 42kW המפיק 43.5 כ”ס, בנוסף לסוללת ליתיום יון המעניקה “חיסכון אנרגטי” ואפשרויות טעינה במהלך הנסיעה. שילוב המנועים מספק 141 כוחות סוס ב-5,700 סל”ד ומומנט משולב של 27 קג”מ. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפלות מצמדים (DCT) עם 6 הילוכים, ואם חשוב לכם לדעת, אז ההאצה מהמקום ל-100 קמ”ש לוקחת 11.2 שניות.  

אחד הפיצ’רים שהכי שימחו אותי ברכב הזה, גם אם לא מדובר ברכב ספורטיבי, אלה מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה, זה תמיד “בא טוב”, בכל סוג של רכב. העברת הילוכים באופן ידני נותנת לנו יותר שליטה בביצועים, ואני מוקירה את התוספת הזו מאד. כן, רכב היברידי, משפחתי, ולא אחת השתמשתי במנופים הללו להעברת הילוכים. למה רק “לא אחת”, כי תיבת ההילוכים עובדת בצורה מסונכרת וטובה עם ביצועי המנוע, כך שאף פעם לא נאלצתי “להתערב”, ולהעביר הילוכים בצורה ידנית, כדי להציל את הביצועים, ולקבל יותר כוח. זה לא הסיפור במקרה הזה.

על לוח השעונים תבחינו במד “הירוק” שמראה לכם מתי אתם במצב EV (נסיעה על חשמל בלבד), מתי במצב אקו החסכוני, מתי אתם טוענים את הסוללה ומתי רק מנוע הבנזין עובד. להפתעתי, לא משנה כמה חזק לחצתי את הדוושה, המד זז בין מצב ה-ECO, למצב טעינה, או ל-EV, באזור הירוק, בו הנסיעה חשמלית, או במצב של חיסכון ואגירת אנרגיה (בכל פעם שמתבצעת בלימה נאגרת אנרגיה חשמלית).

 

 

מרגע תחילת ארוך הטווח עם הקונה הייבריד, מד הדלק מראה נתון צריכה שאותי מאד עודד – 6.1 ליטר ל100 ק”מ (16.3 קילומטר לליטר), ואחרי איפוס מד צריכת הדלק, הציג נתון של 5.5 ליטר ל-100 קילומטר, בנסיעה משולבת. בשורה טובה למי שמחפש רכב חסכוני, ורוצה להיות בטוח שנתוני הצריכה באמת טובים.

הייתה פגישה טובה בעמק חפר, מסתבר שגם שם יש חברות רכב, יבוא מקביל וליסינג. עולם שלם, ותמהיל לקוחות רכב מאד מעניין.

יום הסידורים נחתם בעוד חצי עצירה בדרך, בנתניה. וכעת, ימים אחרונים לחופש הגדול, הגיע הזמן לקחת את הילד לבריכה, לשכשך במים, לספוג טיפלה שמש, ואולי גם אצליח לשבת על כסא נוח ולספוג שקט לכמה שעות.

 

תא מטען בנפח 361 ליטר. די והותר לצרכים שלי. יונדאי קונה

 

זמן איכות עם הילד. נוסעים לבריכה

 

עם הפנים להרצליה, עצירה קצרה בסופר, כדי לקנות כמה נשנושים לבריכה וגם לבית. היונדאי קונה הייבריד לחלוטין מכילה את עומס השקיות והקניות שלי. 361 ליטר נפח בתא המטען, משרתים אותי ואת הצרכים המשפחתיים יפה.

 

איך אסכם את היונדאי קונה הייבריד בפסקה?

מכונית נוחה, קומפקטית, ושימושית, עם ביצועי מנוע טובים, היגוי טוב, ותמרון נוח בעיר ומחוץ לעיר. מעוצבת יפה מבחוץ, פונקציונאלית, אינטואיטיבית וקלה לתפעול מבפנים. מכונית היברידית למשפחה של 4, 3, או 2, ואופציה לא רעה גם כרכב עבודה, ליום יום, בזכות צריכת דלק נמוכה ופליטת מזהמים מינימלית.

 

התחברנו

 

ימים אחרונים לחופש ולארוך טווח עם הקונה ההיברידית

 

היונדאי קונה ההיברידית מגיעה בשתי רמות אבזור, פרימיום ופרסטיז’, כשההבדלים ביניהן – רמת האבזור הגבוהה PRESTIGE כוללת מערכת התראה על רכב בשטח מת (בכל פעם שרכב נמצא באזורכם, בנקודות “מתות”, תבחינו בחיווי כתום במראות הצד), מפתח חכם – כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת לד בפנסים אחוריים, וחיישני חנייה אחוריים מקוריים. הבדל של 3,000 ש”ח בין רמות האבזור. ואם תשאלו אותי, שווה לשקול לקחת בתוספת המחיר הזו את הרמה הגבוהה.

 

קונה היברידית ברמת אבזור Premium ב – 139,900 ש”ח
קונה היברידית ברמת אבזור  Prestige ב- 142,900 ש”ח

 

דירוג בטיחות ישראלי – 6/7 מתוך 8
דירוג זיהום – 2 מתוך 15

 

*יונדאי קונה היברידי מגיעה עם אחריות ל-5 שנים על הרכב, או עד 100,000 ק”מ
ואחריות של 7 שנים או עד 150,000 ק”מ על המערכת ההיברידית.

 

לכל הסטוריז עם היונדאי קונה הייבריד

יונדאי קונה הייבריד – השקה

יונדאי קונה הייבריד – מבחן דרכים

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “רכב צמוד: יונדאי קונה היברידית ביום יום – סקירה ארוכת טווח”

  1. בכתבה נרשם:
    “שנמכרה כבר בתקופת ההשקה ב-5000 יחידות, ואני מניחה שהנתון הזה גדול עכשיו פי כמה וכמה.”

    נראה שיש טעות ברישום של 5,000 יחידות מהדגם ההיברידי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen + 8 =