תביעה ייצוגית נגד טסלה ישראל על הטעיית לקוחות במכירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

תובענה ייצוגית הוגשה נגד טסלה ישראל באשר להטעיית לקוחות ישראלים שרכשו את טסלה מודל 3 – במפרט האתר נכתבו פרטים שהתבררו כלא נכונים – סכום התביעה הייצוגית יכול להגיע למיליוני שקלים, אם בית המשפט יאשר את התביעה

 

טסלה תביעה ייצוגית
תביעה ייצוגית הוגשה נגד טסלה ישראל על הטעיית לקוחות במכירה

 

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ייצוגית על ידי משרד עורכי הדין בן ארי, פיש, סבן ושות’, המייצגים לקוח שרכש טסלה מודל 3 SR, דרך אתר טסלה ישראל. במפרט הבטיחות נרשם שהרכב מצויד ב-8 כריות אוויר, כאשר בפועל הרכב שנמסר ללקוח הוא בעל 6 כריות אוויר. בנוסף, צויין כי הסוללה ברכב היא סוללה מסוג אחד, בעלת מאפיינים שאינם תואמים לסוללה ברכב שנמסר ללקוח. זאת ועוד, באתר טסלה ישראל נכתב שכלי הרכב מסוג טסלה 3 מיוצרים בארצות הברית, מה שהתברר גם כטעות. כלי הרכב שנמסרו בסבב השני, מיוצרים בכלל בסין.

*הטענות אושרו לאחר בדיקת כלי הרכב, שנעשתה על ידי שמאי רכב מוסמך ומקצועי – דני גורביץ’

חברת עורכי דין אחרת, נוספת, שעמלה על תביעה ייצוגית דומה, מצאה שגם צויין במפרט הרכב באתר שהטסלה מודל 3 בעלת פנסי ערפל לד מאחור, מה שהתגלה על ידי לקוח טסלה, כלא נכון.

ההערכה היא, שבאם התביעה הייצוגית תתקבל על ידי בית המשפט, זו יכולה להגיע לפיצויים כוללים של 2.5 מיליון שקלים. או במידה ויתקיים הסדר פשרה, יותקנו לבעלי טסלה מודל 3 החסרות בכריות אוויר, 2 כריות אוויר נוספות, על מנת להגיע לדירוג בטיחות ישראל 8 מתוך 8, כמובטח. התקנת פנסי ערפל לד מאחור.

 

הטעיית לקוחות באתר המכירה

 

על פי הנכתב, התביעה תקפה רק לגבי “מי שהזמין מהנתבעת בישראל, טסלה מודל 3 SR עם Standard Range Plus (טווח סוללה סטנדרטי), אשר הסתמך על מצגיה, כי הרכב מיוצר בארה”ב, אך בסופו של הרכב יוצר בסין, על כל הנובע מכך.” התביעה אם כך, אינה נוגעת לחלק נרחב מחברי הקבוצה, שרכשו את הדגם בישראל. 

בתביעה נרשם שמאז שהאתר נפתח להזמנות בישראל, הפרטים במפרט שונו ותוקנו בהתאם למפרט הקיים בפועל. כמו כן, לא ידוע אם בעקבות התביעה הייצוגית שטסלה קיבלה לפיתחה, היא שלחה מייל לכלל לקוחותיה בישראל, וטענה כי חלק מהפרטים שנכתבו במפרט הרכב באתר טסלה ישראל נכתבו בטעות, עם שגיאות שהם מודעים להן.

ככל הידוע, טסלה ישראל עדיין לא השיבה לכתב התביעה הייצוגית שהוגשה.

בית המשפט המחוזי עדיין לא אישר מי משתי התובענות שהוגשו בעניין החסרים ברכבי טסלה מודל 3 SR (המיוצרות בסין), תתקבל ותנוהל, אם בכלל.

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “תביעה ייצוגית נגד טסלה ישראל על הטעיית לקוחות במכירה”

  1. חזרתי אתמול ממסירה של טסלה ללקוח שלי (התובע הייצוגי). די מדהים שהם מוסרים את הרכב טעון לכ 150 ק”מ כאשר אתר המסירה באשדוד. ראבק, מכרתם רכב בכמעט 200K ש”ח ואתם מתקמצנים על כמה שקלים לטעינת סוללת הרכב. אדם שצריך להגיע לצפון צריך עכשיו להטעין את הרכב בביג פשן אשדוד ולחכות שעה בשביל עוד 70 ק”מ (בהנחה שהעמדה פנוייה) ??? מכרתם ללקוחות במיידי גם את חרדת הטווח !!
    הייתי מצפה לקבל רכב עם סוללה טעונה לפחות לטווח מזערי של 350 ק”מ ע”מ שהרוכש המאושר יוכל להגיע לכל חלקי הארץ. יתרה מכך, אם אתה נמצא באתר המסירה הזמני שהוקם וחשקה נפשך במים קרים ? שכח מזה. ערימה של בקבוקי מים מינרליים ממש חמימים…. (כנראה שהתחממו בשמש הקופחת במהלך היום) זה מה יש. זוטי דברים אבל ממש מעצבן.
    עם הכל, שאפו לטסלה על יצירה יפה ופרקטית מדהימה במציאות יותר מאשר בתצלומים למינהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − 7 =