תרבות מוטורית: אליפות ליגת האקסטרים – סיכום סבב מספר 2

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מכוניות אקסטרים ישראל
אליפות ליגת האקסטרים 2022

 

 

המרוץ השני במסגרת אליפות ליגת האקסטרים נערך באמפי משמר דוד, בשעות אחר הצהרים והערב, מה שעזר לקהל, למתחרים ולמפלצות העבירות להתמודד עם החום הקייצי, וסיפק אירוע שונה לגמרי

 

הסבב השני של אליפות ליגת האקסטרים לשנת 2022 בהפקת קבוצת מיכאל חן מרוצים ובשיתוף המועצה האזורית גזר נערך באמפי משמר דוד בערב יום חמישי ה-7 ביולי 2022. שיירה ארוכה של 19 נגררים עמוסים בכלי שטח עשתה דרכה לאתר המרוץ, כאשר חלק מהכלים קיבלו רישוי רק ביום המרוץ עקב אתגרים בירוקרטיים. כמו במרוץ הקודם, גם במרוץ זה התחרו במקביל שלוש קטגוריות אשר הביאו עניין רב לקהל שמילא את היציעים באמפי: קטגוריית הסייד ביי סייד (SBS), קטגוריית הטרקטורונים, וקטגוריית האקסטרים. 

 

מירוץ אופנועים אקסטרים

 

לערב אחד, בזכות עבודות הכנה רבות לפני המרוץ, הפך האמפי למסלול מאתגר במיוחד ורווי במכשולים שהוצבו במיוחד לכבוד המרוץ. בין שלל המכשולים ניתן היה למצוא רמפת חול ענקית, פניות פרסה מאתגרות ומקפצות חול. קטגוריית האקסטרים, שכללה מפלצות שטח אימתניות, זכתה לתוואי שונה ומאתגר שכלל לא פחות משישה כלי רכב שונים שפוזרו לאורך המסלול עליהם נאלצו המתחרים לעלות, ושלושה מכשולי בטון גבוהים במיוחד שכללו טיפוסים מאתגרים שהצריכו דיוק רב על מנת להימנע מהתהפכות ו/או נזק לכלים. 

במהלך הסבב, שהתקיים תחת החוקים והתקנות של משרד הספורט, המתחרים זינקו לשני מקצים אחד אחרי השני, כאשר המנצח הוא הנהג שסיים את שני המקצים יחד בזמן הקצר ביותר. 

קטגוריית הטרקטורונים, שהציגה רוכבים מיומנים שעבדו עם משקל גופם על מנת לנווט את הכלים בפניות החדות ובמעופם באוויר, זכתה לעניין רב בעקבות הקצב המהיר אותו הציגו במסלול הטכני, שהיה רווי בפניות פרסה. מנצח הקטגוריה היה אורון זוהר, אשר סיים את שני המקצים בזמן מצטבר של 4 דקות ו-59 שניות.

קטגוריית ה-SBS הציגה כלים ש”ריחפו” על פני מקפצות החול שפוזרו לאורך המסלול. רוחב הכלים היווה אתגר בפניות הפרסה ההדוקות, אותן הנהגים ניסו לעבור תוך כדי שהם מחליקים את זנב הכלי לאורך הפניה על מנת לשמור על הקצב המהיר. חלק מהכלים היו קרובים להתהפכות כאשר הרימו זוג גלגלים באוויר באותן הפניות, אך הנהגים המקצועיים הצליחו להחזירם לקרקע בכל המקרים ולא נרשמו אירועים חריגים. אלירן סיהו סיים את המרוץ במקום הראשון עם זמן מצטבר של 5 דקות ו-53 שניות, רק שבע עשיריות השנייה מהר יותר מאלירן יפרח, שסיים במקום השני.

 

מאנסטר טראקס
מאנסטר טראקס – ליגת האקסטרים

אקסטרים ישראל

 

קטגוריית האקסטרים, הקרם דה לה קרם של הליגה, הציגה את ה”מאנסטר טראקס”, כלי שטח ענקיים הבנויים למכשולי עבירות קשים במיוחד, אשר שלושה מתוכם זכו לחסותה של ‘סופר ג’יפ’. פניות הפרסה הצרות וההדוקות היוו אתגר לכלים אלו וניתן היה לראות שהכלים שהותקן בהם היגוי אחורי זכו ליתרון משמעותי במסלול הצר. במקצה השני, ה”פנדה” של צחי אשכנזי ורונאל קידרון נתקעה על מכשול הבטון בזווית שכמעט הביאה להתהפכות הכלי. אריה בטיא ודיאב עתמאנה הציגו יכולת לחימה עיקשת מול המכשולים המאתגרים, אשר הכניעו בסופו של דבר את מפלצות השטח שלהם.

כאקורד סיום לאירוע הצבעוני, אמיר עותמאן סיפק עניין רב לקהל כשקפץ לגובה רב על רמפת החול לקול תשואות הקהל, רגע לפני שנתקע על מכשול הרכבים, מה שהצריך סיוע מטרקטור החילוץ. מנצח הקטגוריה היה עלם זאהר, שלמרות המכשולים הטכניים, עלה למסלול ללא נווט לצידו. זאהר סיים את שני המקצים בזמן מצטבר של 8 דקות ו-6 שניות, 45 שניות מהר יותר מאמנון כריספי, שהציג נהיגה מדוייקת במכשולים השונים וסיים במקום השני. במקום השלישי סיים יריב קלר, שנהג בג’יפ סדרתי שהוסב למשימות העבירות (לעומת שאר כלי השטח שנבנו במיוחד למשימות אלו), מה שהיווה אתגר משמעותי עבורו. 

 

SBS
קטגוריית סייד ביי סייד

 

במהלך המרוץ, אותו הנחה ערן אביבי, הקהל נהנה מדוכני אוכל ושתיה, מוזיקה ומופעי ראווה של רוכבי האופנועים בר פרץ ושון בנימין שקפצו לגובה רב באוויר באמצעות רמפה ייעודית, מה שהפך את האירוע ממרוץ עבירות קלאסי למופע מוטורי צבעוני המייצר עניין רב לקהל. למרוץ הוזמנו ילדים חולים וילדים בעלי מוגבלויות, אשר חלקם נכנסו לרחבת הטיפולים על מנת לראות ולהצטלם עם הכלים והמתחרים מקרוב.

מפיק האירוע, מיכאל חן, סיכם את המרוץ: “על האירוע הזה אנו עובדים ברציפות כבר שנה וחצי. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית לעומת אירועים קודמים בזכות העובדה שמדובר באירוע ערב, מה שהקל על הקהל להגיע. הושקעו משאבים רבים להפוך את מגרש האספלט לזירת המרוץ מאתגרת ומשאבים נוספים יושקעו בהחזרת המצב לקדמותו בימים הקרובים. המרוץ הפעם הופק באופן פרטי וללא התמיכה של ההתאחדות לספורט המוטורי. אני מזמין נותני חסויות נוספים להצטרף להצלחה ולזכות בחשיפה הגבוהה אותה מקבל המרוץ הן בארץ והן בחו”ל, בזכות צוות צילום אירופאי שהגיע במיוחד לסקר את המרוץ. אני שמח לראות שרמת המתחרים עולה ממרוץ למרוץ ומקווה שנזכה לראות נציגות ישראלית נוספת במרוצים גם בחו”ל, אנחנו בהחלט בכיוון הנכון. שמחתי גם לראות את העזרה והסיוע בין המתחרים ברחבת הטיפולים לצד ולמרות התחרותיות על המסלול. הספורט המוטורי מאחד בין כולם ללא הבדל דת, גזע ומין.”  

קבוצת מיכאל חן מרוצים מזמינה את הקהל הרחב לעקוב אחר תאריכי ותוצאות המרוצים הבאים באתר. 

 

מתחרים ספורט מוטורי
המנצחים הגדולים בסבב השני של ליגת האקסטרים

 

תוצאות המרוץ:

 

טרקטורונים – 

מקום ראשון – אורון זוהר 4:59 דקות 

מקום שני – איציק בוטון, 5:20 דקות

מקום שלישי – טל ציון, 3:06 דקות

 

סייד ביי סייד (SBS) – 

מקום ראשון – אלירן סיהו, 5:53 דקות

מקום שני – אלירן יפרח, 5:54 דקות

מקום שלישי – דודו אברהם, 5:59 דקות

 

אקסטרים – 

מקום ראשון – עלאם זאהר ונגים זאהר, 8:06 דקות

מקום שני – אמנון כריספי ושליו בן עמי, 8:51 דקות

מקום שלישי – יריב קלר ודודי יפרח, 9:09 דקות

 

נותני החסות:

  • חסות ראשית – נאור שי יבואני רכב מבית נאור שי השקעות
  • חסות מובילה – צמיגי ג’נרל
  • T Maxs
  • ENL יבואני בולמי רד פלו
  • פרישטא 4X4
  • מוסך שרפי
  • ג.חיון
  • חאלד איסמעיל ואחיו עבודות עפר
  • משק עפר
  • ש.א. מקיטן
  • חיים לישראל
  • ביג אופנועים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − three =