יגואר F-PACE PHEV (פלאג אין הייבריד) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יגואר מבחן דרכים
יגואר F PACE פלאג אין

 

יגואר F-Pace פלאג אין הייבריד (נטען בחשמל), הגרסה הבכירה של רכב הפנאי בגרסת הפלאג אין של המותג, מגיעה אלינו עם הספק של 404 כ”ס, וטווח נסיעה חשמלי מעט מוגבל… נהגנו, התלהבנו וחזרנו לספר

 

תמונות חיצוניות: רונן טופלברג
תמונות תא נהג ונוסעים: אלבום פרטי

 


יגואר לא רק חברה יוקרתית אלא גם שמרנית, ולכן, השם המלא של הדגם, יגואר F PACE P400 מרמז על הספק המנוע של הדגם. ועכשיו חידה – אם בגרסה הפותחת, דגם ה-P250  יש 250 כ”ס, כמה כוחות סוס בדגם שלפניכם? תשובה נכונה, 400 כ”ס, ואם נדייק, 404 כ”ס, חלקם סוסים חשמליים.


אז למה החליטו להביא אותה עכשיו? ככל הנראה בשל דירוג זיהום האוויר 14, מספר אדום שצורם לעין ב-2022. מאידך, הספרה 2, בירוק, דירוג זיהום אוויר ראוי יותר, לכל הדעות, ואם “על הדרך” מקבלים יותר כוח, מה טוב.
אז נכון, זה לא 100% חשמל כמו היגואר I-Pace שמשווק פה בארץ לא מעט זמן, אך הוא לעומתו גדול יותר, וכמו כן,  יגואר F PACE פלאג אין נותן מענה גם ללקוחות שחוששים מהמעבר המוחלט לרכב חשמלי מלא, בעיקר בגלל חרדת טווח או חשש מכל הבירוקרטיה של העמדת עמדת טעינה חשמלית, וגם מהחורים שיצטרכו לקדוח בקיר של הגינה לאותה המטרה, ולכן נמצא פה יחידת הנעה היברידית נטענת, שאעטנז של מנוע בנזין, מנוע חשמלי וסוללה נטענת, המכונה PHEV. 

 

יגואר היברידי

 

היגואר F-Pace PHEV, מרשים מכל זווית שמסתכלים עליו, והאמת שיש על מה להסתכל. הדבר הראשון שקולטים שהוא גדול. כמה גדול? פתחתי את דלתות הרכב לראות אם במקרה שכחו לציין בקטלוג שיש שורת מושבים שלישית, שבקלות יכולה הייתה להיכנס. ה-P400e באורך של 4,747 מ”מ מפגוש לפגוש, ברוחב של 2,175 מ”מ ולו מרווח גחון של 213 מ”מ, שגורם לו להיות גבוה במיוחד, כיאה לרכב פנאי.

הF-Pace עבר מתיחת פנים ב-2020, לרבות בתא הנוסעים שנראה כעת טוב מבעבר. מבחוץ, המראה ה’יגוארי’ המאופיין במראה דינמי, שלא לומר “חייתי”, ממשיך, לצד יוקרה ואלגנטיות מכל כיוון. יש פה זוג יחידות תאורת לד-פיקסל אדפטיביים במראה חתולי עם איתות דינאמי, וחתימת אור חדשה. גם תאורת הדרך דינמית וחכמה ומאפשרת ראות משופרת בנסיעה בלילה, על ידי שליטה באלומות הפנס באופן אוטומטי, וגם מונעת סינוור נהגים בדרך. שבכת הגריל גדולה, כמו לוע, ולצד כונסי האוויר הגדולים משולבים בתי נורות ערפל. מאחור, גם יחידות התאורה, הפגוש וחישוקי הגלגלים עברו עדכון, ולהם מראה עדכני ויפה יותר.

 

 

תא נהג ונוסעים

 

אם העיצוב החיצוני עבר עדכון, תא הנוסעים עבר מהפכה לא קטנה. איכות החומרים והרכבה בו ברמה גבוהה מבעבר, עם עיצוב חדש וטכנולוגיה משופרת, כמו מסך מגע בגודל 11.4″, מסך קמור המשתלב בדשבורד בצורה טובה, יחד עם לוח מחוונים בגודל 12.3″, דיגיטלי מלא, עם תצוגה משתנה, הכולל תצוגת ניווט ומידע על הנהיגה.

בורר ההילוכים אלקטרוני, ההגה חדש, בשילוב משטחי מגע ופקודות קוליות, משטח טעינה אלחוטי ועוד. יש פה פאנל לניהול המיזוג, עם בקרת אקלים מפוצלת, וזוג לחצנים עגול המוכר לנו מדגמים אחרים. תפעול בקרת האקלים בתחילה היה מבלבל, אך ברגע שלומדים את כיוון המתגים וגלגלות, זה אפילו הופך להגיוני. מערכת טיהור האוויר מובנית במערכת בקרת האקלים, וזו מבצעת יוניזציה ותופסת את החלקיקים המזהמים באוויר במיוחד, לטובת האלרגים לאבק שביננו. 

זוג מושבי עור גדולים ונוחים בצבע קרם, המתכוונים באופן חשמלי, קיבלו את פנינו, והשתלבו מצוין עם צבע הכחול רויאל של הרכב מבחוץ. בימי חורף ניתן בהם חימום, אך אין להם אופציה למיזוג. איכות החומרים מעולה בתא הנהג והנוסעים, ולצד משטחי העור ישנם דיפונים דמוי עץ וכרום לאורך הדשבורד, הקונסולה המרכזית ודלתות הרכב.

מאחור, שורת מושבים נוחה מאוד, עם מרווח רגליים וראש מספק בהחלט, בשל גולדו של הF-Pace, כאשר מהקונסולה המרכזית יוצאים לאחור פתחי מיזוג, לצד חיבורי USB ואף שקע טעינה. עוד מאחור, תא מטען ענק בנפח של 613 ליטר, עם תיק ובו כבלי טעינה, במידה ושכחנו שמדובר בדגם נטען בחשמל.

 

יגואר מחירון

יגואר חשמלי



שניה לפני שמניעים ויוצאים לדרך, כמה מילים על מערכת המדיה בשילוב מערכת ה-Pivi Pro. מלבד חיבור ל-Android Auto ו-Apple Carplay עם ממשק שעבר עדכון, משולבת מערכת בינה מלאכותית ומערכת ניווט “לומדת” מובנית. מרשים… אך, מבחינתי, גולת הכותרת הייתה איכות הסאונד שמופק מהרמקולים ממותג MERIDIAN, פשוט סאונד שמיימי שגרם לפלייליסט שלי שכולל את אנדראה בוצ’לי להשמע יותר טוב מהמקור. אמנם לקח לי לא מעט זמן למצוא את החץ הקטן במסך, שפותח את הגדרות מקור השמע, אבל ברגע שהמכשיר התחבר, הסאונד העביר חווית שמע כאילו ישבנו בעצמנו ב-Royal Albert Hall בלונדון.

 

יגואר חדשה 2022

 


מאחורי סמל היגואר בחזית הF-pace P400e ישנה מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, המשלבת בין מנוע בנזין 2.0 ל’ טורבו עם מנוע חשמלי, ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים עם הספק של 404 כ”ס ומומנט מירבי של 65.3 קג”מ, המאיצים את החיה הזאת מ-0 ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות, עם מהירות מירבית של 240 קמ”ש. תוסיפו לכל זה מערכת הנעה כפולה ותקבלו הנעה עם הנאה צרופה. בנוסף, יש סוללת ליתיום -ION 48V נטענת בקיבולת של 17.1KWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 53 ק”מ על פי היצרן, נתונים לא ריאליים במבחן דרכים (בהמשך נתון ריאלי). עם אפשרות של נסיעה עד למהירות של 135 קמ”ש.

את הסוללה ניתן להטעין במטען DC עד 80% מהקיבולת בזמן של 30 דק’ ובמטען ביתי בהספק של 7 KWh זה יעשה בזמן של כשעה ו-40 דק’.

 

יגואר מחיר

 

מצבי נהיגה ונסיעה



אני מכוון את ההגה באופן חשמלי, לחיצה על כפתור ההנעה שלצד ידית ההילוכים והרכב מניע ושומר על השקט, גם בשל היותו במצב חשמלי וגם בשל מערכת אקטיבית לביטול רעשי נסיעה. אנו גולשים מהחניה על מצב EV (חשמלי). יש פה עוד 2 מצבי נהיגה – HYBRID וSAVE, שחוסך בצריכת הסוללה. מצידה הימני של ידית ההילוכים נמצא בורר חוגה עגול למצבי נהיגה נוספים, Compfort, ECO גשם ושלג, המשפיעים גם על קצב העברת ההילוכים, וכמובן מצב Dynamic, שנותן את מלוא כוחות הסוס שלרכב יש לתת, ועל הדרך צובע את לוח השעונים באדום ספורטיבי.

הלוח המרכזי עמוס בשלל אפשרויות ואופציות שונות, שצריך שבוע ללמוד את כולן, אבל מה שמושך את העין הוא מסך שעון העצר המאפשר מדידת היקפים ותאוצות, והיכולת לבחור במצב נהיגה דינמי המשפיע על ההגה, ההילוכים והמתלים. יש כאן גם מצבי ניווט, וכיוון מושבים, מידע על המתלים ומה לא. רק תבחרו.

אין ספק שה-DNA הספורטיבי של יגואר נטוע עמוק גם בתצורת PHEV, וכל לחיצה על דוושת התאוצה גורמת לגב להידבק למושב, כאשר במקביל, האחיזה של הרכב לאספלט, בעיקר בעיקולים לא פחות ממדהימה. הפעלה של שעון סטופר במסך נתנה לנו תאוצה של 5.5 שניות מ-0 ל100 קמ”ש. קצת יותר מהצהרת היצרן.

מערכת ההנעה הכפולה בעלת פיקוד Intelligent Driveline Dynamics שמעבירה מראש את המומנט אל הגלגלים הקדמיים במידה ומזהה מראש אובדן שליטה, עוד לפני איבוד שליטה, להבדיל ממכוניות אחרות.
ניתן למצוא פה שלל מערכות בטיחות, לרבות מצלמות היקפיות 360 מעלות, עם הדמיית תלת מימד של הרכב, ומבט על, ואפשרות לבחור את זווית המצלמה בכל רגע נתון. בקרת הסטייה האקטיבית מהנתיב שומרת על מרכז נתיב מצוין, למרות גודלו של היגואר F-Pace גם במהירות גבוהה בכביש המהיר.

יש פה שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצב חירום, מערכת בקרת ערנות נהג, התראה אקטיבית על כלי רכב בשטח מת, התראה מפני התנגשות מאחור, ועוד, המעמידים את ציון הבטיחות הישראלי של הרכב על ציון 7 גבוה.

 

את חווית הנהיגה ביגואר F-Pace P400e אי אפשר לתאר במילים, וגם אם ננסה לא בטוח שנצליח. שום רכב אחר PHEV (פלאג אין הייבריד) או חשמלי לא יכול בדיוק לספק את השילוב של איכות לצד יוקרה, כמו שמקבלים ברכב הזה. יש משהו ביצרן הזה, יגואר, שיודע לעשות, שקשה להסביר במילים. מן שילוב כזה, של מראה, אבזור וביצועים, והם עושים את זה פשוט מעולה. 

אם לחפש ולמצוא משהו לא בסדר, כי בכל זאת, אין מושלם… בעיקולים חדים הורגשה מעט זווית גלגול, אך בעת בלימה הבלמים היו מדוייקים. בנוסף, קצת צרם לי קיומם של שטיחי הגומי הפשוטים למדי ברכב כזה, שפשוט בלטו לעין בפשטותם, והתיק של כבלי הטעינה, שהייתי מצפה שהלקוחות שבחרו את הדגם הזה, יקבלו משהו מעט יותר מהודר.

 

הסוללה הספיקה לנו בפועל ל18 ק”מ של נסיעה אבל צריך להתחשב בכך שהרגל הייתה כבדה על הדוושה. צריכת הדלק המשולבת עמדה על 11.4 ק”מ לליטר ובמצב Dynamic המהנה, עם החלפות הילוכים מהירות דרך מנופי ההילוכים שמאחורי ההגה הפסקנו למדוד, אחרי שגירדנו את ה-5 ק”מ לליטר. בנהיגה ספורטיבית מדובר בחתול גדול וצמא ולא לחלב.


סיכום



כל מי שחושש מטווחי נסיעה במכונית 100% חשמלית ומחפש בכל זאת להיות ירוק וחסכוני יותר במכונית יוקרה, עם שלל פינוקים ואיכות סאונד מצוינת, אם זה בדרך לאיזו מסעדה יוקרתית או לברוח לקצת אסקפיזם בפקק, זאת המכונית עבורו.

היגואר F PACE פלאג אין שומרת על מסורת ונאמנות למותג ע”י התנהגות ספורטיבית, גם כשמדובר ברכב פנאי גדול, עם לא מעט מרווח, ואיכות חומרים מעולה. יש פה שילוב של מנוע בנזין לצד מנוע חשמלי וסוללה נטענת, שבנהיגה שקולה יתנו צריכת דלק טובה, במיוחד בימים שמחיר הדלק רק מזנק.

 

ליגואר F PACE, שלוש רמות גימור, S, S PLUS ו-SE PLUS כאשר עיקר ההבדלים הם בגימורים השונים ובמערכות הבטיחות השונות, שלצערי, נדרש להוסיף כסף עבורן, והן לא מגיעות כסטנדרט בשלוש רמות הגימור.
יגואר F-Pace פלאג אין מתחיל ב-542,000 ₪, מחיר שאינו נגיש לכולם, אך התמורה מעולה ומקבלים רכב היברידי נטען חזק, יוקרתי עשיר ומלא כל טוב.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × three =