אַלְיָה וְקוֹץ בָּהּ: aiways u5 (קרוסאובר חשמלי) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
aiways u5 רכב
נכנס לשיקולי הקנייה של כל מי שרוצה לעצמו רכב חשמלי. aiways u5

 

לפני יותר משנה, נחת אצלנו בארץ קרוסאובר חשמלי, חדשני ומרשים מאד למראה, עם עיצוב ייחודי, וסמל רב משמעות, ה-AIWAYS U5. המראה שלו תפס לי את העין, עוד באולם התצוגה, ב27.3.2021, יום ההולדת שלי. עד אותה תקופה, מכוניות חשמליות היו נראה סטנדרטיות, עם לא יותר מדי טווח, ולא בממדים המרשימים האלה, לכן, לא הופתעתי כשהצרכן הישראלי התלהב ממנו מאד.

 

 

ביוני 2021, עם מכירת המכונית ה-100 במספר, אייווייז השיקה חנות פופ-אפ ראשונה בישראל בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, כשהדגם החשמלי, ה-U5, שהספיק להפוך למדובר מאד ופופולרי, הוצג בו בגאווה. חודשים מספר אחרי, האיווייז U5 רושם את ההזמנה ה-450 שלו, ואפשר לראות שדגם הSUV הזה נכנס לשיקולי הקנייה של כל מי שחושב לרכוש לעצמו רכב חשמלי חדש.

היתרון הברור של הדגם היא החדשנות שבו, מערכת המולטימדיה המתקדמת בגודל 12.3, בתוכה מוטמעת רוב השליטה במערכות הרכב, מלבד פתיחת החלונות. החדשנות בדגם היא מקור ההתלהבות מהרכב, ויחד עם זאת, לדעתי, היא גם עקב האכילס שלו. כי בשורה התחתונה, יש ל-U5 יתרונות רבים, כמו פרקטיות, מרווח פנים, ותמחור יחסית נוח, שמציב אותו במקום טוב ביחס למתחרות.

דוגמא קטנה היא פתיחת הסאנרוף למשל, שתלויה בתפקוד המולטימדיה, ואני תמיד תוהה, מה עושים אם המערכת הזו לא עובדת טוב, אז לא פותחים את הסאנרוף?

מתחת למסך המגע, נמצאת בקרת האקלים ש”יושבת” על פתח תא הטעינה האלחוטי לנייד, ותפעול בקרת האקלים נעשה בלחיצה על מתגים על הלוח, כאשר לחיצה חזקה מדי על גביו פותחת את התא, במקום לכוון את המיזוג. השילוב הזה של בקרת האקלים על “דלת” תא הטעינה שיכול להפתח בטעות בתפעול בקרת האקלים לא ברור לי בכלל.

 

aiways u5 יד 2
תא נהג טכנולוגי מדי, יש דבר כזה? aiways u5

 

מסך המולטימדיה הגדול ובאמת מרשים נמצא מאחורי כמה פתחי מיזוג, מחלקם מורגשת יציאת אוויר. בקיץ זה חלום, המסך שמיטגן בשמש הקופחת זוכה לאוויר צונן ישיר, אבל מה קורה בחורף שמדליקים את בקרת האקלים על חימום, מטגנים את המסך?

מסך המגע עובד בהשהיות קלות בלחיצה, בעיקר השליטה על ה”ווליום” של מערכת השמע. כמו גם מתגי השליטה על עוצמת השמע מההגה. מספר פעמים ניסיתי להנמיך את המוזיקה או לגביר את עוצמתה, כשהמערכת מגיבה ההיפך, או לא מגיבה בכלל. אין ספק שזה פגע בחוויית המשתמש.

שיסלחו לי הסינים, שהוכיחו שהם יודעים לייצר מכוניות טובות ומתקדמות מהר, בדגש על מהר, אני אישית, סקפטית מאד בכל הקשור בטכנולוגיה כל כך מתקדמת ברכב, שהוא לא אירופאי.

נכון לעכשיו, באגים ותקלות מהסוג הזה נתפרות בעזרת עדכוני תוכנה שוטפים של מערכת המולטימדיה, עדכונים שנערכים בחינם, אחת לכמה חודשים (בהמשך הם יתבצעו בתשלום). הלקוחות מוזמנים לנקודות השירות של AIWAYS, או שנציג מגיע עד אליהם ומעדכן. המותג הצעיר, שהתחיל את דרכו בארץ מ-2021, וקיים מ-2017, עוטף את הלקוחות שלו וקשוב אליהם מאד. מפיק להם אירועים, ומחלק מתנות לחג, ואני מאמינה שזה ימשך כל עוד המותג יישאר בוטיקי. עם הזמן, ובאופן טבעי, החיבוק החם יצטנן, עם התרחבות המותג והדגמים.

כמי שחיה במדיות החברתיות, אי אפשר שלא לראות את קבוצות הצרכנים המגובשות של המותג ברשתות, מהן יוצאים שגרירים שעושים טוב ל-AIWAYS בישראל, ושומרים עליו מאד. כמו כל קבוצה של מותג רכב חשמלי בימינו. לובי של ממש.

 

aiways u5 חוות דעת
רכב חשמלי במימדים שלו היה נחוץ מאד בשוק הרכב. אייווייז U5

 

ממדי הרכב גדולים ומרווחים מאד, בזכות בסיס גלגלים של 2.8 מטרים, ומספקים פתרון מצוין שכמעט ולא קיים בשוק למשפחה בת 5 נפשות עם ילדים בוגרים ובני נוער, או למשפחה שצריכה מקום לשלושה מושבי בטיחות מלאים. מרווח הראש טוב (גובה הרכב 1.7 מ’), ומרווח הברכיים מצוין, וחלל תא הנהג והנוסעים מרגיש מואר ואוורירי מאד. זה מרשים. תא המטען בנפח 432 ליטר, יכול גם להפתח ולהכיל כ-1,555 ליטרים של מטען. אז קדימה, תהיו יצירתיים…  

החוויה שלי עם הרכב הייתה טובה. בסך הכל, מדובר ברכב מאד נעים לשהייה, מרווח, ומאיר עיניים. החומרים ממנו עשוי תא הנהג והנוסעים נראים איכותיים, ואיכות ההרכבה בסדר. ה- AIWAYS U5 הוא רכב יחסית מאד טכנולוגי, ולכן הוא “ידידותי” למשתמשים שאינם טכנופובים, מה שמכניס אותו לנישה בתוך נישת הרכב החשמלי. רק מי שלא יבהל מהתפעול שלו ובו, יבקש לקנות אותו.

הנהיגה בו מהנה, אהבתי את ההגה שלו, את בידוד הרעשים המצוין שלו, ואת תחושת מרכז הכובד שלו. ה-U5 רכב כבד ויציב. המערכת החשמלית כוללת מנוע חשמלי המספק 204 כוחות סוס, מורגשים. כל האצה היא חווייה אמיתית, שלא בכל רכב חשמלי מרגישים. המומנט המרבי מסתכם ב-31.6 קג”מ, ההאצה מהמקום היא 7.8 שניות לגרסת הפרימיום היקרה יותר (172,500 שקלים), והמהירות המירבית היא 163 קמ”ש.

הטווח החשמלי המוצהר על ידי היצרן הוא 400 קילומטרים, ובפועל הוא ממש קרוב, כ-380 ק”מ. טעינה מהירה בין 20-80 אחוז סוללה תיקח בין 30-40 דקות, וטעינה איטית, למשך לילה.

 

aiways u5 מחיר
טווח חשמלי מוצהר של 400 קילומטרים, ובפועל הוא ממש קרוב, 380 ק”מ

 

החדשנות ב-U5 באה לידי ביטוי בהמון אבזור נוחות, ממערכת שמע טובה, תאורה מיוחדת מבחוץ ומבפנים, תאי אחסון מיוחדים, כיוון חשמלי למושב הנהג, כמו גם חימום המושב בגרסת הפרימיום, פתיחה וסגירה מרחוק של החלונות או/ו הסאנרוף הפנורמי, וחישוקי 19 אינץ’ (בפרימיום).

ורשימת אבזור בטיחות ארוכה: מחיישני חניה אחוריים וקדמיים, מצלמת 360 שמצלמת תמונה פנורמית של הרכב. מערכות עזר לנהג, כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה, בלימת חירום אוטומטית הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, ואופניים, אזהרת התנגשות מקדימה, אזהרת סטייה מנתיב, סיוע בשמירת נתיבים, זיהוי תמרורים, זיהוי רכב בשטח מת, מערכת ניטור אחורית, אזהרת דלת פתוחה, התראת שינוי נתיב, וחניה אוטומטית, גם כן בגרסת הפרימיום.

 

מחירי האיווייז U5 עלו בעקבות הגידול בעלויות הייצור והתובלה, ונמכר ב-162,500 שקלים לדגם הפותח (במקום 157,500 שקלים),  ובמחיר 179,000 שקלים לגרסת הפרימיום (במקום ב-172,500 שקלים).

 

**אַלְיָה וְקוֹץ בָּהּ (ראש השנה יז.), מָשָׁל לְדָבָר שֶׁהוּא בִּכְלָלוֹ טוֹב, אֶלָּא שֶׁיֵּשׁ בּוֹ פְּגָם קָטָן.

 

Aiways הוקמה בשנת 2017 כחברת סטארט-אפ. מייסדי החברה ומנהליה הבכירים כולם יוצאי תעשיית הרכב המסורתית, אליהם הצטרפו מומחים לחדשנות וטכנולוגיה. צוות מגוון שחבר יחד כדי לפתח פתרון תחבורתי מתקדם, מעוצב וחוויתי המותאם לעשור הבא ומשקף את המהפכה בתעשיית הרכב.

השנה צפוי להגיע לישראל ה-Aiways U6 הרכב השני בייצור המוני של החברה, בפלטפורמת ה-MAS הבלעדית של החברה. הוא יימכר במקביל ל-Aiways U5.

 

אולי יעניין אתכם: כתבות “רכב חשמלי” באתר מלכת הכביש

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “אַלְיָה וְקוֹץ בָּהּ: aiways u5 (קרוסאובר חשמלי) סקירה וחוות דעת”

  1. מצד אחד כתבה מפרגנת, מצד שני כותרת מטופשת שלא קשורה כלל לתוכן הכתבה. לא יודע מה או מי שילמו לך לפרגן הפוך, אבל זה לא הצליח.

  2. כבעלים של רכב כזה ברצוני לתקן כמה טעיות שעלו בכתבה את הסאן רוף אפשר לפתוח גם מהמסך וגם משלט הרכב. את המזגן אפשר לתפעל גם מהמסך וגם מהפנל ובכדי לפתוח אותו צריך ללחוץ די חזק וזה לא מפריע לתפעול לחצני המיזוג מאחורי המולטימדיה ישנם תריסי מיזוג אך הם אטומים ללא יכולת יציאת אויר קר או חם ומערכת המולטימדיה עמידה בחום גבוהה הרבה יותר ממערכות החימום של הרכב כמו במצב שהרכב חונה ביום קייצי והטמפרטורה יכולה להגיע ל 60 מעלות אז חבל לחפש בעיות שלא קיימות לא אומר שהרכב מושלם אבל אלו ממש לא בעיות אמיתות ואם זה מה שנמצא אני מרוצה מהבחירה שלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + twenty =