HARMAN הישראלית פיתחה תא נהג דיגיטלי ליצרנית הרכב טויוטה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
HARMAN TOYOTA
תא נהג דיגיטלי. HARMAN

 

HARMAN, חברת הבת של סמסונג תספק תא נהג דיגיטלי (Digital Cockpit) שפיתחה לענקית הרכב טויוטה. הרמן ישראל היא אחת השותפות המרכזיות בתכנון הפתרון והטכנולוגיה, שנחשבת לפריצת דרך

 

חברת האוטומוטיב HARMAN, המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, תספק את מערכת תא הנהג הדיגיטלי (Digital Cockpit) שלה, המבוססת על שימוש בטכנולוגיית 5G, ליצרנית הרכב היפנית הענקית טויוטה. מה שמרחיב את בסיס הלקוחות של החברה מעבר לארה”ב ואירופה, כשעל פי הערכות בתעשיית הרכב העולמית, היקף העסקה קרוב ל-80 מיליון דולר. 

המערכת מפשטת את התצוגה במכונית ומציגה על מסכי ענק את המידע הדרוש לנהג בממשק אינטואיטיבי וברור. בין הפונקציות הנכללות: מידע ADAS  (מערכות סיוע מתקדמות לרכב), ניווט שוטף, ניגון מולטימדיה ומגוון תפריטי הפעלה נוספים. פתרון דומה של HARMAN מסופק כיום לרכב השטח החשמלי BMW iX. 

בין השותפים המרכזיים בתכנון הפתרון והטכנולוגיה נמצא צוות HARMAN ישראל, המתמחה בטכנולוגיות ראיה ממוחשבת ולמידה עמוקה (Deep Learning). מערכת ניווט מתוגברת במציאות רבודה (AR) שפיתח הצוות הישראלי כבר משולב בדור החדש של מכוניות מרצדס-בנץ (סדרת A-Class, ML-Class ואחרות).

 

5G CARS
העתיד של מערכות הבידור ומולטי מדיה

 

המולטימדיה של העתיד

 

מכוניות העתיד של טויוטה, יצוידו ב׳מרכז תקשורת׳ אלחוטי, עם אפשרות לתקשורת אלחוטית ו-GPS. המערכת מספקת פונקציות שונות, כולל מידע על התנועה בכבישים, הזעקת חילוץ חירום בזמן תאונת דרכים ומעקב אחר מיקום מכונית גנובה. היא משמשת גם לעדכון, או הורדה באמצעות תקשורת OTAOver The Air שפותחה בישראל – של תוכנות תפעוליות שונות לרכב ותכני מולטימדיה, הממלאים תפקיד חיוני בכלי רכב מקושרים.

 

 

“תא נהג דיגיטלי אינו אוסף של טכנולוגיות וגאדג׳טים, אלא עוסק ביכולת לשלב מוצרים וטכנולוגיות בהתאם ובצמוד להעדפת הנהג, ולטובת יצירת חוויית נהיגה חדשה ויעילה יותר,” מסבירה מיכל גבע, מנכ”לית HARMAN ישראל. לדבריה, החברה רואה את מכונית העתיד דרך אלמנטים שכרוכים בחוויית המשתמשים. החברה מפתחת (ואף חשפה) לדוגמה, מצלמות ומסכים שמחליפים מראות כמו גם מערכות ניווט במציאות רבודה כשהיא מתמקדת בעיקר בהתאמה האישית של סביבת הנהג – לנהג ולנוסעים. ״העובדה שבעתיד הקרוב ניתן יהיה לזהות במדויק מי האדם שמאחורי ההגה ואנו נוכל לספק לו באמצעות הענן וקישוריות אלחוטית (OTA) שלל אפליקציות מותאמות אישית, היא היא פריצת הדרך הקרובה בתחום הרכב״, אומרת גבע. 

״מערכות הבידור, הן חלק מהתמונה הכללית והמגמה״  אומרת גבע. “המסכים באוטו שלך יותאמו לצרכיך ולטעמך… כשתכנס למכונית, היא תתאים לך את הפודקאסט שהחמצת ערב קודם, כולל ההעדפות השמורות במערכת, מגוון אמצעי עזר לנהיגה, דוגמת מערכות שמירת מרחק, או בלימת חירום. אחרי שתשמור את ההעדפות האישיות במערכת, בפעם הבאה שתכנס למכונית היא כבר תדע שזה אתה והמערכות יותאמו לך״. 

 

93% מהנהגים בסין בעד רכב חשמלי: האמריקאים ואירופאים פחות מתלהבים

חשש: התקפות סייבר יכוונו נגד כלי רכב חשמליים ועמדות טעינה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − 4 =